וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול PRP לנשירת שיער - מגיע לכם להיראות בני גילכם, לפחות

בשיתוף PRP Clinic

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 10:57

על אף שבעיית נשירת השיער גלויה לעין כל כבר שנים, המודעות לצורך במתן מענה הולם לגברים ולנשים עלה רק בשנים האחרונות. סקירה כללית של האלטרנטיבות לטיפול בבעיית הנשירה - החל מפאה, דרך טיפולי PRP מתקדמים ועד להשתלת שיער; שמתקיימים גם בישראל

גבר מקריח עם מסרק. ShutterStock
המודעות רק עולה כיום/ShutterStock

הרבה פעמים קיימת תחושת חוסר הלימה בין מה שמרגישים בפנים, לבין מה שמרגישים בחוץ. בהשוואה לדורות הקודמים, בני ה־30, ה־40 וה־50 של ימינו, הם זן חדש שהחיים פרושים כמניפה לפניהם. בני 50 למשל, שהגיעו לנחלה בהרבה מאוד מובנים, מרגישים שהגיע הזמן שלהם ליהנות מהחיים. אלא שלא פעם, מבט קצר במראה גורם לצניחה גדולה של אותה תחושה; כשהכול מתמקד בקצה הראש - הקרחת.

נשירת שיער היא תופעה מתסכלת לגברים, שגורמת להם להיראות באופן אוטומטי מבוגרים מכפי גילם בלפחות עשור. אחד המטופלים שהגיע למרפאת PRP Clinic תיאר את הבוקר שלו בפני רופאת המרפאה. "אני קם מוקדם, נכנס למקלחת, ומתחיל במאבק להסתרת הדלדול המתקדם בשיער. מושך קרם, מעביר לצד הזה את השיער, ואז לצד השני, וככה זה נמשך דקות ארוכות".

להיכנע לנשירת השיער או לטפל?

נשירת שיער והידלדלות הם לא גזירת גורל. המודעות לבעיה המעיקה כל כך על גברים הולכת וגדלה בשנים האחרונות. לצידם מסתמנים פתרונות שונים, שעשויים לעצור את התופעה ואף לעודד צמיחה או לייצר מענה של רעמת שיער באמצעות השתלה.

ההחלטה אם להיכנע לנשירת השיער או להחליט לטפל בה היא אישית למדי. יש גברים שמחליטים לפתור את הבעיה בגילוח כללי של כל שיער הקרקפת, מרוצים מהתוצאה, וחיים איתה בשלום. אבל יש כאלה, שאומרים "לא נטפל"; אלא שבכל יום הם עומדים דקות ארוכות מול המראה, ומקבלים תוצאה שאינה משביעת רצון. כך שלמעשה, ההחלטה "שלא לטפל" אינה מתממשת בפועל, והם מוצאים את עצמם מקדישים לעניין זמן ואנרגיה רבה.

באדיבות מרפאת PRP Clinic נציג מספר שיטות מרכזיות לטיפול בנשירת השיער, אך לפני הכול מספר הנחיות שחשוב שתהיו מודעים להן:

א. ההמלצה הגורפת של המרפאה היא להתייעץ באופן אישי עם רופא שמתמחה בבעיית נשירת השיער, ולא להסתמך באופן מוחלט על אף אחת מההצעות שמפורסמות ברשת כמתאימות לכם באופן אישי.

ב. המידע שיוצג בפניכם נועד כדי לחשוף אתכם לפתרונות מרכזיים, כדי שיהיה בידיכם הידע שעל בסיסו תוכלו להמשיך את הבדיקה.

אישה סובלת מנשירת שיער. ShutterStock
נשירת שיער היא לא גזירת גורל/ShutterStock

מתי כדי לחשוב על טיפול בנשירת שיער?

באופן כללי, מראה של שיער מלא מאופיין בכ־150 זקיקים ועד לכ־200 זקיקים לכל סמ"ר בקרקפת. חשוב להבין, שהתהליך הטבעי של נשירת השיער אינו מעיד על בעיה. קיימת מחזוריות של נשירה וצמיחת שיער; ולכן, משיכת שיער שמלווה במראה של מקבץ שערות בכף היד, אינה סיבה לבהלה.

עם זאת, ברגע שמתחילה להסתמן הידלדלות של השיער באזורים שונים, כמו מפרצים בחלק הקדמי של הקרקפת, והעניין מפריע לך - כדאי לבחון את הבעיה מול רופא מומחה.

השתלת שיער - פתרון ארוך טווח וממוקד

הרבה ישראליים שסובלים מהידלדלות מאסיבית של שיער ועד להתקרחות, ומבררים על אלטרנטיבות טיפול מהותיות, מגיעים לפתרון ההשתלה. תחום האסתטיקה בהתמקדות בהשתלת שיער קיבל תאוצה בשנים האחרונות, וישראלים רבים מבררים אפשרויות לבצע השתלה בחו"ל או במרפאות בארץ.

באדיבות מרפאת PRP Clinic ניסינו לעמוד על ההבדלים בין השתלה בארץ לבין השתלה בחו"ל, ונענו כי יש לא מעט הבדלים, ולא רק במובן הגיאוגרפי, אלא גם בין המרפאות עצמן קיימים הבדלים בגישה, בטכניקות, בצוות המבצע את ההשתלה ועוד.

דגש מהותי הופנה לנושא הליך הביצוע. בעוד שבישראל חלה חובת ביצוע על חלקים משמעותיים מההשתלה בידי הרופא; במדינות זרות קיימת תופעה של "מרפאות הכול כלול", שבהן ההשתלות מתבצעות בו־זמנית במספר חדרים, כשהרופא מפקח על ההליך, והמבצעים הם אנשי צוות של המרפאה (טכנאים).

הליך ההשתלה מלווה בהרדמה מקומית. בשלב הראשון שולפים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת את הכמות הנדרשת של זקיקי שיער מ"האזור התורם" [החלק האחורי של הקרקפת] ל"אזור הנתרם" על פי הצורך. לאחר שההרדמה מתפוגגת, יש סיכוי שהמטופלים יחושו אי נעימות או כאבים קלים, שיחלפו במהלך הימים שלאחר מכן. תחושות אלו יתחלפו בתחושת גרד עם צמיחתם של הזקיקים החדשים.

עוד חשוב לציין, שמכיוון שההשתלה מבוצעת מזקיקי השיער של המטופל עצמו, אין סיכוי שהגוף ידחה את ההשתלה. כמובן, בהנחה שההליך נעשה בצורה אופטימלית וטובה בידי הרופא המבצע. מבחינת הנראות החיצונית, ככל שחולף הזמן, ההשתלה "מתיישבת" באופן טבעי יותר על ראשם של המטופלים.

על מנת למקסם את תוצאות ההשתלה מומלץ לשלב טיפול PRP לשיער.

על אף היעילות הרבה המיוחסת להשתלת השיער, חשוב לבדוק האם היא מתקיימת בשלב המתאים, האם היא נכונה לנתוני המטופל, להיקף הנשירה ועוד.

הזרקת שיער מושתל. ShutterStock
השתלת שיער – פתרון ארוך טווח וממוקד/ShutterStock

השיטה הטבעית - טיפול PRP לשיער

שיטה זו מתאימה למספר מאפייני נשירה ומאפייני מטופלים, וביניהם:

- אנשים שעברו השתלת שיער, ומעוניינים למקסם את תוצאות ההשתלה.

- אנשים שתופעת ההידלדלות בשיער רק החלה, ומעוניינים לייצר מראה מלא יותר בקרקפת.

- צעירים עד גיל 25 בערך שסובלים מהידלדלות בשערם, אולם השתלת השיער פחות מתאימה להם בשל חוסר היציבות של האזור התורם בגילם הצעיר.

בקצרה על שיטת PRP לשיער:

מדובר בשיטה שנעשה בה שימוש מוצלח וארוך שנים בעולמות האורתופדיה (כתחליף לניתוחי ברכיים ומפרקים) ובעולמות האסתטיקה (כמו, טיפולים להצערת העור).

בטכניקה זו נעשה שימוש בדמו של המטופל, כאשר בהליך "עיבוד" מעבדתי הופך לנוזל פלזמה עשיר בטסיות. למעשה, מדובר במרכיב ביולוגי שקיים בגוף האדם באופן טבעי, ועובר מעיין תהליך של העשרה ומיצוי.

נוזל הפלזמה העשירה בטסיות (PRP ובשמו המלא Platelet-rich plasma therapy) מפוזר באמצעות מזרק או אקדח הזרקה על האזור הנדרש בקרקפת, ולמעשה מכאן מתחיל תהליך שמעודד צמיחה מחודשת של הזקיקים הרדומים. את התוצאות של טיפול PRP ניתן לראות כשלושה-ארבעה חודשים לאחר הטיפול במרפאה, ולעיתים אפילו תוך 2-4 שבועות, משתנה ממטופל למטופל.

ההמלצה היא לשלב טיפול PRP לשיער עם השתלת השיער, כאשר ניתן לבצע את הטיפול החל מחודש לאחר ההשתלה. מרפאות רבות ממליצות לבצע טיפול PRP גם ביום ההשתלה עצמו, מיד לאחר ההשתלה.

כאמור, השיטה מצביעה על תוצאות נהדרות גם כשהיא נעשית בפני עצמה, ויעילה לטיפול בנשירה ובהתקרחות, כשההמלצה בשנה הראשונה היא לבצע כשלושה עד חמישה טיפולים. החל מהשנה השנייה מומלץ לתחזק את התוצאות בלפחות טיפול אחד בשנה ועד שני טיפולים.

במרפאת PRP Clinic מתבצעות השתלות שיער וכן טיפולי PRP לשיער. שתי האופציות מבוצעות בידי רופאה מוסמכת שעיקר התמחותה הוא טיפול בבעיות של נשירת שיער.

בטיפולי PRP - מבין שתי הטכנולוגית לפיזור נוזל הפלזמה, דוגלת המרפאה בשימוש באקדח הזרקה צרפתי מסוג U 225. הסיבה לכך היא שמדובר באמצעי שכואב במידה פחותה למטופלים בהשוואה לשימוש במזרק, וכן בשל העובדה שהכלי מאפשר פיזור נרחב וטוב יותר של הנוזל על הקרקפת (מאות נקודות על פני הקרקפת, לעומת הזרקה ממוקדת למספר נקודות בלבד) - יתרון שממקסם את תוצאת הטיפול באופן משמעותי. לוח הזמנים של המרפאה פתוח וגמיש למדי, ומאפשר למטופלים להגיע למרפאה בנוחות גם בשעות הערב.

מטיפול תרופתי ועד שימוש בפאה

לצד שתי השיטות המוכרות, קיימות עוד דרכים שעשויות לתת מענה לסובלים מבעיית הנשירה. הדרך המתונה נעשית באמצעות התאמה של פאה. בעניין זה, חשוב להבין במה כרוכה התאמת הפאה, להבין את ההליך השגור לתחזוקתה, ולבחון את התאמתו לאורח החיים ולשגרה היומית.

בנוסף קיימים סוגים שונים של פתרונות תרופתיים, אשר עשויים לנוע בטווח שבין נטילת תוספי תזונה טבעיים לבין תרופות על בסיס מרשם רופא, ואף תרופות שאינן מצריכות מרשם רופא. כמו כן, קיימות משחות שנועדו לצמצם את תהליך הנשירה, תכשירי שיער (שמפו ומרכך שיער), קסדת לייזר ועוד.

המהימנות של האמצעים הללו צריכה להיבדק לעומקה, כשמעבר לאישורי ה־FDA נחוץ לבחון ולהבין את יעילותם.

המידע לכתבה הובא באדיבותה של מרפאת PRP Clinic בתל אביב, שמבצעת טיפול PRP לשיער והשתלות. כמו כן, ניתן לקבל במרפאה ייעוץ רפואי ממוקד ואישי לבעיית הנשירה מרופאה אשר מתמקדת בטיפול בבעיות שיער.

לפרטים נוספים: 058-4664-664

בשיתוף PRP Clinic
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully