וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך חלבונים לאימונים בגובה העיניים

בשיתוף Grab the Price

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 16:25

חלבונים הם ככל הנראה אחד מן המושגים היותר מוכרים בקרב מתאמנים. הם נמכרים בחנויות הספורט המובילות, זוכים למגוון רחב של טעמים ואפשרויות, וניתן למצוא להם מגוון עשיר של מאמרים המסבירים כיצד הם עובדים, ואיך הם תורמים

חלבונים. freepik,
חלבונים/freepik

עם זאת, על אף היותם כה נפוצים, נושא צריכת החלבונים כחלק משגרת האימונים נותר בקרב חובבי ספורט רבים כתעלומה קשה לפיצוח. מטרת המאמר הבא איננה לפרט עד לא ידע על נושא החלבונים, אלא להוות מדריך יעיל, ענייני ובגובה העיניים עבור כל מי ומי שמעוניין או מעוניינת להתחיל להתאמן ולצרוך חלבונים שיתרמו לתוצאות המגיעות עם השגרה הספורטיבית.

רגע לפני, מהו חלבון?

חלבונים הם תרכובת אורגנית הנחשבת למרכיב חשוב וקריטי לפעילותו התקינה של גופנו. אנו מכירים אותם יותר בתור חומר שתורם לרקמות השרירים, אולם לצד זאת, הם מהווים חלק בלתי נפרד מפעילויות פיזיולוגיות רבות בגופנו החל מוויסות תפקוד האיברים בגוף, איזון המשקל של גופנו ועד להפרשתם של הורמונים חיוניים שונים.

לחלבונים ישנם סוגים רבים ושונים, וניתן למצוא אותו בשפע של מזונות לרבות בבשר, בעופות, בדגים, מוצרי חלב, פירות וירקות על סוגיהם ועוד. נשאלת אם כך השאלה, למה שנקנה אבקת חלבון מלכתחילה? איננו יכולים להשיג את כל מבוקשנו בתזונה היומיומית? בואו נעמיק בזה מעט יותר.

חלבון - יעיל ולא רק לבניית מסת שריר

החלבון מהווה את היסוד הבסיסי ביותר עבור רקמת השרירים, ומחקרים רבים כבר הוכיחו מזה כבר, את מידת חשיבותו של החלבון עבור בנייתו של השריר. והנה מקרה לדוגמה שכדאי שנכיר: כאשר איננו צורכים חלבון במידה מספקת, הרי שבפעילות גופנית שנועדה להורדת מסת השומן, אנו עלולים לפגוע במסת השריר שצברנו.

שלא תטעו, ניתן לצרוך חלבון דרך מזונות שונים ובכמות מספקת, אולם אבקה כתוסף חיצוני, יכולה פשוט לסייע לנו לעמוד בכמויות הגבוהות אליהן אנו נדרשים לאור שגרת אימונים רציפה ומאומצת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מהי כמות החלבון שעלי לצרוך?

ובכן, שאלת השאלות. הסיבה שייתכן ולשמה התכנסנו כאן ושאתם הגעתם אל המאמר. נאמר זאת כך, בשגרת אימונים ההמלצה היא לצרוך 1.5 גרם חלבון בעבור כל ק"ג של משקל. מחקרים רבים דנו בשאלה באשר לכמויות גבוהות יותר של חלבון, וטרם נמצא שכמות גבוהה יותר הובילה לשינויים משמעותיים בתצורת השריר.

האתגר האמתי ללא צריכת חלבון באבקה פשוט טמון ביכולת שלנו או במוטיבציה שלנו לצרוך מזונות עתירים בחלבונים כחלק מתפריט יומיומי וקפדני. לכן, בין שאתם מעוניינים להרזות ורוצים לשמר מבנה גוף חטוב, ובין שאתם מעוניינים להעלות מסת שריר, הנקודה היא שעליכם פשוט לצרוך חלבון בעקביות כדי להגיע למטרה. ההבדל נובע מסוג האימון עצמו וממרכיב חשוב נוסף והוא התזונה הכוללת הנלווית לאימון.

פתאום זה לא מרגיש כמו מדע נסתר נכון? מקווים בהחלט שהצלחנו לעזור לכם!

ולסיום, אם אני מעוניינ/ת לא לצרוך אבקה?

ישנם מיני מזונות רבים ושונים שעתירים בחלבונים. אם נאמר את האמת, קצרה היריעה מלכלול את כולם, וניתן למצוא מידע מפורט ועשיר בכל רחבי הרשת.

כן נוכל למנות מזונות עיקריים בולטים ושגורים בצלחתם של כל אחד ואחת מאתנו דוגמת: בקר, חזה הודו, חזה עוף, חלבון הביה, דגמים, מוצרי חלב, ירקות דוגמת תרד, אספרגוס, סויה וברוקולי, קטניות דוגמת קינואה וחומוס ועוד.

מאמר זה נכתב בשיתוף אתר Grab the Price - חנות תוספים ומוצרי כושר למתאמנים. בגראב דה פרייס ניתן למצוא מגוון של תוספים, אקססוריז ומוצרים למתאמנים במחירי מבצע ומהאתרים המשתלמים והפופולריים בארץ ובחו"ל.

המידע שהובא בכתבה שלהלן הינו כללי, ומומלץ להיוועץ עם איש מקצוע דוגמת תזונאית או מאמנ/ת כושר לצורך מקסום התוצאות.

בשיתוף Grab the Price
  • עוד באותו נושא:
  • חלבונים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully