וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסמטיקה אקולוגית כחול לבן

בשיתוף לבנדר

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 10:32

סיפור מרתק של בני זוג: מרפאה הוליסטית ומומחה בהנדסה כימית, שעזבו את העיסוקים הקודמים שלהם, והקימו יחד את "לבנדר". מפעל מצליח, בו מייצרים בעבודת יד, קוסמטיקה איכותית ועדינה שהיא 100% טבעית. הכרות וראיון

הקימו יחד את "לבנדר".  טלי מצליח ובן זוגה, עידו משעל. יח"צ,
הקימו יחד את "לבנדר". טלי מצליח ובן זוגה, עידו משעל/יח"צ

ביישוב כרכור חיים בבית פסטורלי טלי מצליח, בן זוגה עידו משעל וארבעת ילדיהם. אירוע מכונן הביא את בני הזוג להקים יחד, בכוחות עצמם, עסק משפחתי, שגדל והפך לחברה פעילה בשם "לבנדר". החברה המצליחה, מתמחה בייצור של קוסמטיקה טבעית, שמשווקת בארץ ובחו"ל. סיפור מרתק ולא שגרתי שהחל בקיץ 2006, הוא שהוביל את בני הזוג להקמתה של "לבנדר".

מספרת לנו טלי: "כשעידו היה סטודנט בטכניון, הוא למד הנדסה כימית, ביולוגיה והנדסת חומרים. בין היתר, הוא הבין לעומק את נושא טיהור השפכים וכיצד הופכים מים אפורים (של השפכים הביתיים ואחרים) למים נקיים וצלולים. כשבנינו את הבית שלנו, החלטנו לבנות לנו מערכת דומה, שתאסוף את המים של המקלחות, תטהר אותם ואז תשקה את הגינה. בנינו 3 בריכות, שמטהרות את המים, בעזרת צמחים וחיידקים. המערכת שבנינו, הובילה מים מהמקלחת, דרך שתי בריכות שבתוכן גדלים צמחים ומשם לבריכה השלישית, שם שחו להנאתם דגים וצמחו נימפאות יפיפיות (שושנות מים).

"בקיץ שנת 2006 ישבנו, עידו ואני, ושתינו להנאתנו תה ליד הבריכה. לתדהמתנו, לנגד עינינו, התחילו כל הדגים לפרפר ואז התהפכו ומתו. למחרת, גם הצמחייה מתה, 3 שבועות אחרי זה - כל דבר שם מת. לקח למערכת 3 שבועות נוספים לחזור לאיזון. חווינו אסון אקולוגי. התברר לנו, שהילדים שפכו לאמבטיה חצי בקבוק של שמפו נגד קשקשים. זה היה שמפו של אחד המותגים המובילים בישראל. ההשפעה ההרסנית שלו הייתה מזעזעת עבורנו והיא זו שהובילה אותנו לשינוי גדול בחיים".

מה עשיתם?

"האירוע הקשה הזה, שלח אותנו לבדוק מה יש שם בתוך השמפו. ניסינו להבין מה בדיוק גרם לדגים ולצמחיה למות והיינו מודאגים שמה שהיה כל כך קטלני לצמחיה ולדגים, עלול גם להזיק לילדים שלנו. עשינו משהו, שרוב האנשים לא עושים לפני שהם רוכשים מוצרי קוסמטיקה: למדנו ממה מורכבים המוצרים שבהם אנחנו משתמשים. התברר לנו, שההרכב של מוצרי הקוסמטיקה, משרת יפה מאוד את היצרן שמייצר מוצר מפתה בצבעים יפים וריחות טובים. אבל: המוצר הזה לא משרת בהכרח אותנו הצרכנים. לאחר שהגענו למסקנה הזו, התחלנו לחפש בחנויות הטבע, מוצרים, שהם עדינים וידידותיים לאדם ולסביבה. חיפשנו ביסודיות - אבל לא מצאנו. זה הוביל אותנו לחפש מתכונים טבעיים להכנת מוצרי קוסמטיקה. אחרי חקירה של הנושא, למדנו כיצד לרקוח בעצמנו את הקוסמטיקה הביתית שלנו.

"זה התחיל בצריכה עצמית, לנו ולילדינו, והמשיך בחלוקת דוגמאות לשכנים ולחברים. רבים מהם הפתיעו אותנו, כשדיווחו לנו, שלילדים ולתינוקות נעלמה אסטמה של העור. מדובר בתופעה שכל ילד חמישי סובל ממנה, שבה הגוף, כשהוא בסטרס כלשהו, מפתח אדמומיות וגרד. לרופאים אין מענה מספק לתופעה הזו: או שהם מרגיעים את ההורים ש"זה יעבור" או שהם רושמים סטרואידים. שני פתרונות שהם רחוקים מלהיות אידיאליים. אנחנו, לעומת זאת, גילינו שהקרם שלנו והסבון שלנו מביאים להקלה משמעותית גם באסטמה של העור וגם באקזמה. שתי תופעות בעור שמוצרי קוסמטיקה רגילים - רק מגבירים אותם, כי יש בהם רכיבים שמגרים את העור".

קוסמטיקה שהיא 100% טבעית. "לבנדר". יח"צ,
קוסמטיקה שהיא 100% טבעית. "לבנדר"/יח"צ

איך הפכתם לעסק מצליח?

"מאחר שהרגשנו, שאנחנו יכולים לעזור לאנשים ולשמור על הבריאות שלהם אפילו לשפר אותה - עזבנו את העיסוקים שלנו, אני כמטפלת הוליסטית ועידו כמהנדס כימי, ועשינו שינוי. התחלנו ללמוד את התחום ולתת ללקוחות מענה של קוסמטיקה, שהיא 100% טבעית. במשך השנים, פיתחנו מוצרים שונים והגענו היום למצב שאנחנו נותנים מענה של קוסמטיקה טבעית מכף רגל ועד ראש. מ- 2009, יש לנו בית מלאכה ברישיון משרד הבריאות. אנחנו מפתחים את המוצרים ואחר כך מייצרים אותם עם צוות של עובדים. הכול בעבודת יד.

"אנחנו דואגים, שהמוצר שלנו יהיה נקי לחלוטין ולכן אנחנו עושים את כל התהליך אצלנו. In house. היום יש לנו מעל 100 מוצרים מחומרי גלם צמחיים, כשבייצור שלהם אנחנו נשענים על שילוב של שיטות מסורתיות יד ביד עם המדע המודרני".

איזה מוצרים ייחודיים פיתחתם?

"יש לנו פיתוחים רבים שאנחנו גאים בהם, כמו למשל, משחת שיניים טבעית, שהיא תחליף בריא וטוב למשחות השיניים הקיימות היום בשוק, שברובן ככולן יש SLS שגורם לדלקות חניכיים, ועד כמה שזה נשמע מוזר - יש בשוק הרבה משחות שיניים שמכילות סוכרים... פיתחנו גם דיאודורנטים טבעיים ובריאים, שלא מונעים את ההזעה, אלא רק מנטרלים את החיידקים שמייצרים את הריח הלא נעים. אנשים משתמשים במשך שנים ומגיל צעיר בדיאודורנט כימי על אותו שטח קטן בגוף, עם חומרים לא בריאים. באזור בית השחי יש בלוטות לימפה והחומרים הללו חודרים לתוך מחזור הדם. בניגוד למוצר שלנו, הדיאודורנט הרגיל, מונע את ההזעה ופוגע בתפקוד הרגיל של הגוף. הוא גורם הרבה פעמים לסתימות וקורה שנאלצים לכרות בניתוח את בלוטת הלימפה ומוצאים ברקמות השד פרבנים ואלומיניום. לדעתי, זה בין הגורמים לסרטן השד. בנוסף, אנחנו מוכרים סבונים טבעיים, שמיוצרים משמן זית עם מגוון תוספים לדוגמא פחם פעיל, שסופח זיהומים ושומן עודף מהעור ולכן עוזר לדוגמא לסובלים מאקנה.

"פיתוח נוסף שלנו, נולד כשהגעתי לגיל ארבעים והתחלתי להלבין. לא עלה בדעתי אפילו, להשתמש בצבעי שיער הקיימים בשוק. אז פיתחנו צבעי שיער טבעיים. צבעים שעשויים מתערובות של צמחים. ביניהם: חינה אינדיגו, נים (אזדרכת הודית) ואמלה. צבעי השיער שלנו, מורכבים מתערובות טבעיות בלבד, שלא רק צובעות את השיער אלא גם מחזקות אותו, שזה בשונה מצבעי השיער הרגילים. וזה בנוסף לכך, שהצבעים שלנו עדינים ולא אגרסיביים.

"פיתוח נוסף, שאנחנו גאים בו, הוא שמפו מוצק, שנולד, לאור המגמה שהולכת וגדלה- להשתדל לצרוך מוצרים ללא אריזות ולהימנע מרכישת שמפו במכלי פלסטיק, שמזהמים את הסביבה. אנחנו מציעים שמפו עדין, שהוא מוצק ללא כל אריזה. דוגמה נוספת למוצרים שפיתחנו -הם הסדרה לעור שמן ולסובלים מאקנה עם סבון עם שמן עץ התה שמאוד מתאים לעור עם אקנה יחד עם סדרה שלמה לטיפול בעור. עוד כדאי לציין, שיש לנו סדרה שלמה שמיוחדת לתינוקות, סדרת מוצרים לגברים וסדרה של אנטי אייג'ינג. כך שאנחנו מציעים קוסמטיקה טבעית ואיכותית מגיל ינקות ועד הגיל השלישי. ובנוסף לכל זה: מאחר שאני באה מהעולם הטיפולי, דאגתי גם לכך, שיהיה אצלנו דגש על מוצרים טיפוליים ולכן אנחנו עובדים ללא ריחות סינתטיים אלא, רק עם שמנים אתריים טיפוליים, פעילים ויעילים".

שילוב של שיטות מסורתיות עם המדע המודרני. "לבנדר". יח"צ,
שילוב של שיטות מסורתיות עם המדע המודרני. "לבנדר"/יח"צ

מה עוד מייחד אותכם?

"שהכול כחול לבן. גם הרעיון, גם התכנון, גם הפיתוח וגם הייצור והשיווק. מה שמנחה אותנו, זה שהלקוחות יקבלו מוצר בריא. כזה, שהוא בדיוק כמו זה שבו הילדים שלנו ואנחנו משתמשים. אנחנו לא חוסכים. זה הכול 100% טבעי וחלק מהמוצרים אורגניים. יש חברות, שכותבות על האריזות: 'טבעי' או 'אורגני' ועל סמך קריאת המרכיבים שבמוצרים, רואים מייד שזה לא מדויק ושהם מכילים גם חומרים לא טבעיים. אנשים לא יודעים את זה שבמוצרים אורגניים, למשל, התקן האורגני מסתפק רק ב- 20% רכיבים אורגניים בכל מוצר. ויש גם חדשות טובות שמשמחות אותנו: בימים אלה מתחיל להיכנס בישראל תקן חדש למוצרים טבעיים".

איך הלקוחות מגיבים למוצרים שלכם?

"התגובות נלהבות! בעבר, זה היה בעיקר קהל בוגר של בני 40+ שצרך את המוצרים שלנו. היום, יש שינוי גדול במגמה, כשגם הצעירים בגילאי 20-30, למדו לחפש את הבריא והטוב ואת הפן האקולוגי. מעבר להיותנו מפעל שמייצר מוצרים ידידותיים לסביבה, אנחנו תורמים למגמה של הבנת החשיבות של שימוש במוצרים טבעיים, בקרב כל הגילאים, עם סדנאות שאנחנו מקיימים. לשם כך, גייסתי גם את הניסיון שלי כמנחת קבוצות. בסדנאות לומדים לעומק על הקוסמטיקה הטבעית ואיך ניתן לזהות שמוצר הוא 100% טבעי".

איפה ניתן לרכוש את המוצרים שלכם?

"יש לנו את החנות עם מרכז מבקרים והמפעל בכרכור, חנות בקניון ערים בכפר סבא וחנות אינטרנטית מאוד פעילה, שאת המוצרים המופיעים בה מביא שליח עד הבית. זו קנייה בריאה שמתאימה מאוד לכל אחד, במיוחד עכשיו, כשאנחנו לא נפגשים כל כך הרבה והמודעות הכללית שלנו לבריאות - עלתה. זו גם מתנה מצוינת לחברים בארץ או בחו"ל. יש לנו מארזים מיוחדים למתנות שהן ידידותיות לסביבה: מוצר שהוא טבעי ומתכלה ומגיע עד לפתח הבית".

טלי מסיימת את הריאיון בחיוך ואומרת: "יש לנו ארבעה ילדים נהדרים ועוד ילד מופלא שהוא 'לבנדר'".

לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית

למידע נוסף ולהזמנות: 077-2127172
חנות מפעל ומרכז מבקרים: רח' נעורים 45, כרכור
חנות: קניון ערים, כפר סבא

מייל: store@lavender.co.il

אתר

אינסטגרם

פייסבוק

יוטיוב

בשיתוף לבנדר
  • עוד באותו נושא:
  • קוסמטיקה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully