וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הדיגיטל הנוכחי כבר לא מספיק טוב עבור המותגים והלקוחות

בשיתוף יורם קראוס

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 15:54

חברות הביג דאטה, ובהן המונופולים האימתניים של גוגל, אמזון, פייסבוק וטוויטר, כבר הרגילו אותנו לכך שהן "יודעות עלינו הכל". כשבוחנים במקצועיות את תועלת המידע שיש בידי מותג לגבי לקוחותיו, אל מול יחס ההמרה לעסקאות - מתגלה פער עצום

יורם קראוס. יח"צ,
יורם קראוס/יח"צ

העצמת תהליכי הדיגיטציה והכרה בפער הבלתי נתפס שבין עומק המידע לבין איכות ההמרה, הוא שעומד בבסיס שינוי דרמטי הנשען על מחקר ופיתוח עמוק שמייצר שינוי תפיסתי בדרך לפתרונות פורצי דרך.
משתמשי הכלים הטכנולוגיים השכיחים ויתרו על הפרטיות לטובת ארגוני הענק, חברות מונופוליסטיות. הרשתות החברתיות שלחו אותנו לתיוג כוללני ביחד עם קבוצת ייחוס שמנהגיה או תחביביה דומים לשלנו. כל פרט מתויג אל קבוצת הדומים לו. המכשירים החכמים אגרו מידע רב ויצרו את האשליה שהן שולטות ברציונאל המפעיל אותנו כלקוחות.

ההבטחה הייתה שניתן למדוד גורמים המשפיעים על מצב רוחו של הצרכן כדי ליצור פרופיל פסיכולוגי שלו. ההתפתחות של עולם ה-AI עד כה הביאה הבטחה ליצירת חיזוי הפעילות העתידית הצרכנית של האדם והקבוצה אליה הוא משתייך. חיזוי שנשען על תבניות עבר.

יורם קראוס. יח"צ,
יורם קראוס/יח"צ

בפועל, נושא טירגוט הקהל נשלט בלעדית בידי גוגל, אמזון ופייסבוק. זה קורה כי טרם הצלחנו לפתח טכנולוגיה שתעביר את השליטה אלינו, המותגים הקטנים והמפרסמים הקטנים. יחס ההמרה במכירות יעלה פלאים כאשר אנחנו נוכל לפלח את הקהל ולהכיר אותו היטב. תהליך בניית פרופיל המשתמש דרך מכשיר הטלפון באמצעות כלי SAI (אינטואציה ורגש למערכות בינה מלאכותית) ללא שימוש במידע ברשת, מתרחש מאחורי הקלעים.

מותגים בתחומי הפיננסים, סחר אלקטרוני ועוד יוכלו לאתר קהל של יחידנים על פי תכונות אופי של כל משתמש בודד ולפי הצורך האמיתי שלו ברגע ובמרחב נתון. זהו מפתח לשיפור המהימנות והאמינות בין המותג לבין הצרכן ולהיפך. במילים אחרות: צו השעה הוא הצורך בדיוק ושכלול מערכת היחסים וניקוי הרעש המיותר בשוק הפרסום המיושן.

המהפכה כבר פה. תוך זמן קצר נוריד את התלות המוחלטת שלנו בפלטפורמות הגדולות ונעביר את הכוח מהן אל כלל החברה. הדבר יביא ליציבות כלכלית לפלטפורמות השונות שמתקשות כרגע להתפרנס ולשיפור ביחסי המרה. כמו כן תירשם עליה חדה במהימנות, באמינות וביכולת השירות של המותגים כלפי הצרכן. גם מושגים של נאמנות צרכנית יעוצבו מחדש.

מערכות AI שקיימות היום מייצרות חכמה מוגבלת ושטוחה לחלוטין. כיוון שעדיין אין מערכת אינטואיטיבית שנותנת יכולות לכל פלטפורמה, הרי שאנו עדיין תלויים בענקים. כשנדע לדייק במסר ובקהל, אחוזי המרה של כולנו יעלו ותופעת הפייק ניוז תתמתן. ניגוד העניינים המובנה ייפסק וכשל השוק ייעצר.

העידן החדש דורש שמותגים יכירו את הלקוחות שלהם ברמת המשתמש הבודד ולא כסגמנטים כלליים. בכך נעביר את העולם האנלוגי לתוך העולם הדיגיטלי. המשתמש יקבל דימוי ערכי ומהותי בתוך המרחב הדיגיטלי. בשימוש בכלי בינה מלאכותית שיודעים לייצר הבנה רגשית פרסונלית. עתיד הפרסום והמחשוב טמון ביכולת להטמיע את הכלים המתפתחים בכל IOT, כדי ליצור כלים שירגישו אותנו ויתנו לנו את השירות הטוב ביותר המתאים לנו ביותר. כלים שיניעו לפעולה לתועלת הצרכן.

הבנת המניעים של הלקוח תאפשר יצירת מענה מותאם לצרכיו של האדם בזמן, מרחב והתרחשות מתחלפים. קיימת בידינו היכולת לייצר אינטרקציה מלאה בין אדם למכונה, עד כדי הבנת דמות המשתמש היחידני בעולם הדיגיטלי על כל רבדיו, כולל מכלול ההבנה, והתכונות המרכיבות אותו כאישיות בודדת ולא סטטיסטית. במידה רבה יש כאן חזרה רומנטית למיקומו של היחיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יורם קראוס. יח"צ,
יורם קראוס/יח"צ

השימוש בתובנות אלו יכול להביא לשיפור תחומי חיים רבים (פיננסים, בריאות, פנאי ועוד) הן לפרט והן לארגונים המספקים לו את השירות אליו הוא נדרש או שואף. העובדה שניתן יהיה לספק שירות מותאם אישית לאישיותו של המשתמש תאפשר קפיצת מדרגה באיכות השירות ובו בזמן תביא לעלייה במוכנות של הצרכן לצרוך את השירות, מה שיביא לחסכון ניכר בהשקעה בסוגיות אלו ולפוטנציאל רב לעלייה במוכנות של הפרט או אוסף הפרטים לבחור במוצר או השירות.

התוצאה היא היכולת להטמיע את המוצר ב-IOT ולפתור אתגרים שהעולם היום לא מסוגל להתמודד איתם. יש כאן בשורה להקמת יכולות השפעה והנדסת ניהול תהליכי קבלת החלטות הן של המשתמש והן של המותג. היכולת לגשת אל מידע גולמי נדיר וייחודי באמצעות ממשקים אפליקטיבים תוך עקיפת המכשולים והמגבלות של מונופול המידע ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש - הוא אירוע פורץ דרך בכל קנה מידה.



יורם קראוס , מטפס הרים , יזם ומייסד חברות בתחום הבינה המלאכותית

בשיתוף יורם קראוס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully