וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שנותנת מענה לבעיית אגרנות כפייתית בבית - פינוי ניקיון חיטוי והכנה למגורים

בשיתוף שי פינוי דירה

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 10:12

כולנו אוגרים חפצים ולעיתים מתקשים להיפרד מהם, אבל יש אגרנים שהמנגנון הפסיכולוגי הזה פועל אצלם בצורה קיצונית והם לא מסוגלים לזרוק שום דבר עד לנקודה שהדבר יוצר מפגע בריאותי ובטיחותי. החברה הנכונה תסייע לכם לפנות את דירתם בצורה רגישה אך נחושה

אגרנות כפייתית. שי פינוי דירה,
דירה של אגרן כפייתי/שי פינוי דירה

ייתכן ששמעתם על זה פעם, ייתכן שנתקלתם בתופעה הזאת פעם, וייתכן שאתם חיים איתם יום יום. ברחבי העולם חיים אלפי אגרנים כפייתיים, הפרעה נפשית הגורמת לאגרן הכפייתי לאסוף למעשה כל חפץ שהם פוגשים בו ברחוב, ולהביאו לביתם. המדובר באנשים שמשיגים את הבטחון שלהם בחיים באיסוף חפצים שונים שעבור רובנו נחשבים לזבל.

באיזו שהיא מידה כולנו אגרנים. כולנו אוגרים חפצים, כולנו אוגרים דברים, כולנו אוגרים בגדים, ותעודות, וספרים ודיסקים ועוד שורה של חפצים, שמתישהו בעבר היה לנו צורך בהם, אך גם היום כשהם כבר לא משרתים אותנו אנחנו עדיין שומרים עליהם בבית "ליתר בטחון". זה הוא בדיוק המנגנון הפסיכולוגי הפועל אצל אגרנים כפייתיים רק שאצלם הוא הרבה יותר חריף. אנשים אלה, עבור המצב הזה של "ליתר בטחון", מרגישים צורך לאסוף כל חפץ שהוא. הם יאספו קופסת שימורים שהם מצאו ברחוב "ליתר בטחון", והם יאספו מכשיר חשמלי שבור ומקולקל, או צעצוע פלסטיק שבור רק "ליתר בטחון". עבור אנשים אלה הפרידה מבובה בלויה שנמצאת אי שם בתחתית ערימת פסולת בתוך הבית שלהם, קשה בדיוק כמו פרידה ממדף ספרים שלם עבורנו.

צריכים עזרה עם אגרן כפייתי? התקשרו אלי עכשיו - 050-7454504

העניין הוא שאגרנים כפייתיים לא תמיד חיים לבד. למעשה הם אף פעם לא חיים לבד. אגרנים כפייתיים יכולים לנהל חיי משפחה, ולרבים מהם אכן יש משפחה, והמשפחה נמצאת למעשה במצב בלתי נסבל שבו כל הבית מלא בערימות ענקיות של פסולת הממלאות את כל הבית. דמיינו שישנם ילדים שגדלים ומתחנכים להיות לכאורה ילדים נורמליים בתוך בית כזה.

זהו למעשה מצב בלתי אפשרי שאסור יקרה. אך גם כאשר האגרן הכפייתי חי בגפו, הוא עדיין חי עם שכנים, וכל מי שהוא שכן של אגרן כפייתי מכיר היטב את הריח החריף שיכול לצאת מבית כזה. אגרנים כפייתיים אינם בוררים את האשפה שהם אוספים. אם הם מוצאים קופסת שימורים של טונה, הם לא יטרחו, והם גם לא רואים שום צורך או רצון לשטוף תחילה את הקופסא משאריות הטונה שיש בה. כאשר מדובר במאות ואלפי פריטים כאלה המצטברים בתוך בית סגור, המרחק בין זה ובין מפגעי ריח, בריאות, תברואה ואפילו בטיחות הוא קטן מאוד.

אגרנות כפייתית. שי פינוי דירה,
דירה של אגרן כפייתי/שי פינוי דירה

פינוי וניקוי בתים מזוהמים במיוחד

בתים של אגרנים כפייתיים מלאים למעשה בפטרת ובמושבות חיידקים המפוזרות בכל הבית, בלי שרואים אותן. הן פשוט מתחפרות בתוך ערימות הפסולת, מתחתן, מעליהן וחודרות לכל פינה בבית, מתחת לטיח, מתחת לבלטות, בתוך תעלות החשמל, בתוך צנרת המים ולמעשה בכל פינה של הבית. הריח העולה מבית כזה הוא נורא, ובדרך כלל מוביל לתלונות חוזרות ונשנות של השכנים אל מול הרשויות.

מרגע שרשויות החוק מתערבות במקרה כזה, הפינוי של דירתו של האגרן הכפייתי הוא עניין של זמן. הבית הזה יפונה בכל מקרה, בין שזה יעשה בשיתוף פעולה מלא עם האגרן הכפייתי ובסיוע של המערך הפסיכולוגי של הרשות המקומית, ובין שזה יתבצע בכוח באמצעות רשויות החוק. החוכמה היא באמת לתפוס את הסיטואציה בזמן ולנסות לעשות את זה בצורה נכונה ורגישה. בסופו של דבר, לא מדובר בהצגה או הגזמה של האגרן הכפייתי. מדובר באדם שבאמת מרגיש חיבור רגשי לקופסת שימורים, וקשה לו מאוד להיפרד מאותה קופסת שימורים. הרגע שבו מבשרים לאגרן כפייתי על הצורך לפנות את ביתו יכול להיות רגע קשה מאוד עבורו, ולכן רצוי שכל הגורמים המעורבים בתהליך הפינוי יהיו גורמים מקצועיים המכירים היטב את התחום של אגרנות כפייתית.

אחד הגורמים החשובים והמרכזיים בתהליך הפינוי היא כמובן חברת הפינוי עצמה. בישראל פועלות מספר חברות פינוי דירות, אך רק מעטות מהן מכירות את התחום של פינוי דירות של אגרנים כפייתיים, ועוד פחות מתמחות בתחום הזה.

אחת החברות הוותיקות בישראל בתחום זה של פינוי דירות, מפעלים, מחסנים, מקלטים, חצרות, פסולת סביבתית, עסקים וכן בתים של אגרנים כפייתיים היא חברת שי שטיקגולד הפועלת בישראל כבר שנים רבות. לאורך שנות פעילותה צברה החברה ניסיון רב בעבודה עם אגרנים כפייתיים, עם משפחתם ועם רשויות החוק והרווחה. צוותי הפינוי של החברה מוכשרים לא רק להרים שקים של פסולת ולהשליכם למכולת הפינוי, אלא גם לפעול בצורה אמפתית ורגישה אל מול האגרן הכפייתי.

כך למשל, תהליך פינוי דירה של אגרן כפייתי יכול להימשך ימים או שבועות ארוכים. התהליך מבוסס למעשה על מעין משא ומתן המתקיים בין הפסיכולוג ובין האגרן הכפייתי על פינוי הבית. בכל פינוי של חדר מסויים, או של קבוצת חפצים מסויימת צריך להתקיים משא ומתן, וצריכים להגיע להסכמה עם האגרן הכפייתי.

בכל אותו הזמן של קיום המשא ומתן הזה, צריך צוות הפינוי להישאר במצב של המתנה, כשהוא מוכן לבצע את הפינוי בכל רגע. לאורך כל הזמן הזה, עלול הצוות להיחשף לסיטואציות מאוד מוזרות שאנשים רגילים אינם נחשפים אליהן ביום יום. על צוות הפינוי להגיב במלוא הרגישות והאמפתיה מתוך הזדהות עם מצבו של האגרן הכפייתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פינוי דירה ברגישות ובנחישות

צוותי הפינוי של חברת שי שטיקגולד אכן מיומנים ומוכשרים לטפל בסיטואציות כאלה, וצברו ניסיון רב בפינוי דירות של אגרנים כפייתיים. אתגר נוסף העומד בפני צוותי הפינוי במצבים של פינוי דירה של אגרן כפייתי הוא כל נושא הניקוי והחיטוי של הדירה לאחר הפינוי שלה.

צריך להבין שערימות הפסולת הנאגרות בתוך הבית כוללות פסולת אורגנית רבה. פסולת זו יוצרת שורה ארוכה של מפגעים תברואתיים כדוגמת מושבות חיידקים, פטריות עקשניות, צרכים של מזיקים כדוגמת ג'וקים, נמלים, עכברים, חולדות ואפילו נחשים המוצאים את הפינה שלהם בתוך ערימות הפסולת. עם כל אלה צריך להתמודד בזמן הפינוי עצמו, ועם ההשלכות של כל אלה צריך להתמודד לאחר הפינוי. ואכן לאחר הפינוי מתבצע תהליך יסודי ומקצועי של ניקוי וחיטוי הבית שיכול לכלול לעיתים קילוף של כל הטיח בבית וטיהור קירות הבטון באמצעות חומרי חיטוי חזקים.

התהליך יכול להיות כרוך בהשלכה של כל פריט ריהוט של הבית, אשר נפגע מאותם מפגעים תברואתיים, והחלפתו בריהוט חדש. את כל אלה צריכה חברת הפינוי לספק ללקוח. בעוד חברות פינוי קטנות מבצעות את הפינוי בעצמן ומעבירות את שלב הניקוי לחברות ניקיון שאין להן מושג בתהליך הניקוי והחיטוי של בתים של אגרנים כפייתיים, הרי שחברת פינוי המתמחה בתחום זה יכולה לספק את כל מכלול השירותים הזה, ולספק אותו בצורה מיטבית.

אם אתם עומדים בפני סיטואציה של פינוי בית של בן משפחה שלכם שהוא אגרן כפייתי, עליכם לנהוג בצורה חכמה ומתוכננת על מנת להביא להצלחת התהליך, ולמנוע מצב של פינוי בכוח על ידי רשויות החוק. כדאי מאוד להיכנס לאינטרנט, לקרוא על התחום, לקרוא תגובות ופוסטים של אנשים אחרים שכבר עברו את החוויה ויכולים לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, וכדאי גם להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, נציגים ממחלקת הרווחה ברשות המקומית בה אתם גרים, עורכי דין וכמובן חברות פינוי שיכולות להעניק לכם מידע רב שיכין אתכם לתהליך. בכל מקרה, התכוננו היטב לתהליך, בצעו אותו במלוא הרגישות והאמפטיה, והיו סבלניים. שיהיה לכם המון בהצלחה.

בשיתוף שי פינוי דירה
  • עוד באותו נושא:
  • אגרנות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully