וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אומנות לחימה - דוג'ו לקראטה מסורתי בחיפה שיחזק לילדכם ביטחון עצמי ותפיסה חיובית על עצמם

בשיתוף שוטוקאן קראטה

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 16:56

צור אפרתי מתאמן בקראטה מאז גיל 4 וחצי וגם פציעה במלחמת לבנון השנייה לא עצרה אותו. גם משפחתו נדבקה בחידק. את הידע שלו הוא מעביר לתלמידיו בדוג'ו שוטוקאן קראטה

אימוני קראטה מסורתי לילדים באוויר הפתוח בהתאם לתקופה. צור אפרתי,
אימוני קראטה מסורתי לילדים באוויר הפתוח בהתאם לתקופה/צור אפרתי

אימוני קראטה לילדים ולמבוגרים תורמים לשיפור הביטחון העצמי, משפרים את בריאותם הפיזית של העוסקים באומנות הלחימה המסורתית, מלמדים הגנה עצמית, משפרים יכולות קשב וריכוז, תורמים ליציבה נכונה, מפתחים כישורים חברתיים ועבודת צוות, מלמדים סבלנות ודחיית סיפוקים ועוד. מועדון קראטה שוטוקאן שבחיפה מעניק לילדים ולמבוגרים הרבה מעבר לפעילות ספורטיבית, מדובר בכלים לחיים מלאי משמעות ושיפור עצמי מתמיד.

תכירו את צור אפרתי שילמד את ילדכם מהי נחישות והתמדה. צור אפרתי, בעל חגורה שחורה בדרגה דאן 5, הוא הבעלים של דוג'ו שוטוקאן קראטה ומאמן קראטה מסורתי ילדים ומבוגרים מגיל 4.5 עד 70+ בשני המועדונים שלו, הממוקמים בחיפה. המועדון מוכר ומוסמך ומהווה חלק מארגון שוטוקאן ריו ישראל וארגון ISKF ישראל ( International Shotokan Karate Federation).

"התחלתי להתאמן בגיל 4 וחצי. ומאז לא הפסקתי", נזכר צור. "במלחמת לבנון השניה נקראתי למילואים, במהלכם אני והצוות שלי חטפנו קטיושה ונפצעתי. אמנם הוגדרתי פצוע יחסית קל, אבל ההתמודדות עם הפציעה לא הייתה פשוטה. הפציעה הייתה מאוד מורכבת - נפצעתי ביד מרסיסים, מה שמנע ממני תנועה וגרר אותי להרבה ניתוחים. נפגעתי גם בגב התחתון ובצוואר שדי ריתק אותי למיטה וכמובן פגיעה בשמיעה שהגבילה מאוד עד שלמדתי להשתמש במכשירי שמיעה כמו שצריך. כששכבתי בבית חולים, הרופא אמר לי את ארבעת הלא - אתה לא תעמוד, לא תלך, בוודאי שלא תרוץ ואתה יכול לשכוח מקראטה.

צור אפרתי - מאמן לנחישות והתמדה. צור אפרתי,
צור אפרתי - מאמן לנחישות והתמדה/צור אפרתי

"החלטתי שאני לא מקבל את זה ולאט לאט למדתי שיטה שנקראת שריר על חשבון עצם, שריר במקום עצם - חיזוק הגוף על ידי חיזוק שרירים, בלי להסתמך על השלד הפגוע והמפרקים. זה גרם לי לחשוב יותר על קראטה בריא, מאחר והספורטיביות מביאה איתה הרבה מאוד אקסטרים שגורם להרבה מאוד פציעות. היום אני לוקח את הרע שקרה כביכול, את הפציעה, ומשתמש בה למינוף עצמי גם לי וגם לחניכים.

"כל הלא שנאמרו לי אז בבית החולים - לא התגשמו. בהתחלה עמדתי, תוך יומיים התחלתי ללכת, עם הרבה מאוד כאבים והרבה מנוחות, ותוך חצי שנה בערך כבר חזרתי לקראטה (הייתי מדריך לא פעיל בתקופה זו). כמעט 15 שנה אחרי אני מאמן ומתאמן ובשנתיים האחרונות גם מרשה לעצמי קצת לרוץ. התחלתי במינון מאוד קטן ולאט לאט אני מעלה את הקושי.

"את כל ההשקעה והפיתוח העצמי עשיתי אחרי ההחלמה. עשיתי קורס מאמנים בינלאומי, נבחנתי לדרגות שיפוט שונות והיום אני בדרגת שיפוט כמעט הכי גבוהה בעולם, דבר המביא אותי להרבה מאוד תחרויות וסמינרים מסביב לעולם".

באופן כללי, מדובר במשפחה של קראטה. צור סחף בעקבותיו את אשתו ושלושת ילדיו - ילדה עם חגורה שחורה, ילד עם חגורה חומה וילדה צעירה בחגורה כתומה. כולם מתאמנים פעילים ברוח הקראטה ואפשר בהחלט לראות את המינוף שצור עשה מהמקום שהיה בו למקום שהגיע אליו היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צור ושלושת ילדיו. מימין אופק, לירי ועדן. אורית אפרתי,
צור ושלושת ילדיו. מימין: אופק, לירי ועדן/אורית אפרתי

לימודי קראטה מסורתי לא תחרותי

במועדון של צור החניכים לא מתאמנים לקראת תחרויות, יש תחרות פעם בשנה 'בשביל הטעם', אבל בתוכנית האימונים של צור אין דגש על הצד התחרותי. "אני מכיר בזה שיש קראטה ספורטיבי, רוצה להגיע לוועד האולימפי ואפילו חבר בהתאחדות הקראטה בישראל, אבל אני לא רואה את זה כחלק עיקרי מהדרך והאימונים שלי" מסביר צור. "כשמישהו חושב על גביע או הצלחה קצרת טווח ולא על משהו שהוא ארוך טווח כמו אימונים לכל החיים, אני שואל אותו שאלה - 'האם אתה רוצה להתאמן גם בגיל 80?'. אם התשובה היא כן, חשוב להכין את הגוף לזה, חשוב לדאוג לקראטה בריא ושהמערכת לא תפגע"

אימוני קראטה מסורתי לא תחרותי צילום: שוטוקאן קראטה

מה הוא 'האני מאמין' שלך שאתה מעביר לתלמידים?

"ישנים 5 כללים שמובילים אותנו בדוג'ו קון. 5 חוקים שאומרים בסוף כל אימון, שאני מקווה להגיע ולקיים אותם לא רק באימונים בדוג'ו אלא בכלל לאורך כל החיים, שואף לחיות לפיהם ומעביר את המסר לחניכים שלי כל הזמן:

- רדוף שלמות האופי
- היה נאמן לדרכך
- השקע מאמץ מירבי
- כבד את הזולת
- הימנע מהתנהגות אלימה


"מעבר לזה", מוסיף צור, "אני לא מפסיק להיות תלמיד. כאיש אומנויות לחימה וכמורה בעיקר, אין לי זכות קיום אם אני לא תלמיד, אם אני לא לומד ומתפתח. מבחינת התפיסה שלי אני צריך להיות מספיק טוב כדי ללמד את התלמידים שלי. אני בעצם חייב ללמוד כל הזמן. אני גם לומד בדוג'ו בחיפה אצל המאמן עודד פרידמן, יו"ר שוטוקאן ריו ישראל וחבר בוועדה הטכנית של ה-ISKF ובמקביל אני מתאמן בסמינרים בארץ ובחו"ל החל מיפן במזרח ועד ארצות הברית במערב".

שילוב ילדים עם בעיות קשב וריכוז וילדים על הספקטרום בקבוצות המתאמנים

"חשוב לי לציין שאני בוגר קורסי מדריכים ומאמנים של וינגייט וכן קורס מדריכים לקראטה טיפולי לבעלי הפרעות קשב וריכוז וכן מתעסק עם ילדים על הספקטרום אשר משתלבים בקבוצה המתאימה לפי גילם. זה גם מעצים ילדים שלא אובחנו כי הם זוכים להתאמן ולקבל כחברים אנשים שהם גם שונים מהם וגם להכיר באיכויות המאוד מיוחדות שלהם. גם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז או על הספקטרום זוכים באושר של קבוצה משותפת שמתאימה לכולם. זה חלק מאני מאמין שלי".

ולסיום - מסר להורים ולילדים

הרבה פעמים חושבים שקראטה זה משהו מאיים מפחיד או מסוכן. חשוב להבהיר - זה ממש לא ככה. קראטה הוא כלי שאנחנו משתמשים בו והוא עוזר לילדים ולמבוגרים לפתח את השלד והשריר, חיזוק הגוף, ביטחון עצמי ויש הרבה מאוד קסם בקראטה אם רק נותנים לו. הקראטה כולו מלא בערכיות ומשמעות. להגיד אומנות לחימה זה בעייתי כי אחת האמירות החשובות בקראטה מסורתי היא רדוף שלמות האופי והימנע מאלימות, אלא אם נאלצים להגן על עצמנו. גם אם יש אופק להגנה עצמית ויש אפשרות להימנע מזה, גם אז בדוג'ו של צור מאוד מעודדים לא להיכנס למצב.

"אני אומר הרבה לחניכים 'נגיד תיקלע לסיטואציה של מכות. מה יצא מזה? אם תפסיד בקרב, כביכול אתה בעצם הפסדת - קיבלת מכות, נפצעת ונגרם לך נזק. ואם ניצחת, לא הרווחת הרבה - גרמת נזק, פגעת במישהו, יש סכנה מאוד גדולה שאולי אפילו תיעצר או תישפט ולא תרוויח בעצם כלום. גם אם תנצח, אתה תפסיד".

אימונים בקבוצות קטנות ומגוונות. צור אפרתי,
אימונים בקבוצות קטנות ומגוונות/צור אפרתי

לסיכום, מדובר במאמן קראטה שהתגבר על אבחנות הרופאים וניצח את הקשיים בזכות האמונה ורוח הקראטה, אשר מאמין בשילוב ילדים מכל העולמות וחיזוק הגוף והנפש שלהם יחדיו. צור מעביר אימוני קראטה לילדים ומבוגרים 3 ימים בשבוע בנחישות ובמסירות רבה. לפרטים ומידע נוסף אודות הקבוצות שיפתחו בספטמבר חייגו או שילחו הודעה למספר 0525717930.

בשיתוף שוטוקאן קראטה
  • עוד באותו נושא:
  • קראטה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully