וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות עם כאבי דורבן?

בשיתוף newfeet

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 13:41

סובלים מדורבן העקב? נמאס לכם מהכאבים? הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל הטיפים להקלה על כאבי דורבן

כף רגל של אישה במקלחת. ShutterStock
כף רגל/ShutterStock

מה זה דורבן?

דורבן היא מחלה שגורמת לכאבים עזים בעקב. אמנם למחלה קוראים דורבן בגלל העצם הקטנה והבולטת שנוצרת בעקב בגלל המחלה, אך האמת היא שהעצם הזו היא ממש לא הסיבה לכאבים. כאבי הדורבן נגרמים כתוצאה מדלקת כרונית ברצועה הפלנטרית המקיפה את כף הרגל מהבוהן ועד העקב. מדובר ממש בקרעים זעירים שנוצרים ברצועה הזו בעקבות העומס הרב המופעל עליה, שהם למעשה הגורם המרכזי לכאב. אם יש לכם דורבן, אתם ודאי יודעים שאת הכאבים אתם תרגישו לרוב עם הדריכה הראשונה על כף הרגל בבוקר, או לאחר עמידה ממושכת.

מה גורם לכאבי דורבן?

לפני הכל חשוב לציין שהדורבן פוגע בגברים ונשים כאחד ועד היום המדע לא הצליח באמת למפות את גורמי הסיכון שלו. אחד הגורמים הנפוצים ביותר להיווצרות של דורבן הוא המבנה של כף הרגל. במידה וקשת כף הרגל שלכם גבוהה מידי למשל, רוב העומס יהיה על החלק האחורי של כף הרגל, מה שומר שאתם תסבלו מכאבים בעקב. במצב כזה בו מבנה הרגל אינו סטנדרטי, כתוצאה מהעומס נוצרים קרעים ברצועה הפלנטרית שעוטפת את כף הרגל וזה מה שגורם לכאבים.

בנוסף, גם פעילות ספורטיבית אינטנסיבית עלולה לגרום לדורבן ברגל, במיוחד פעילות המתבצעת על משטחים קשיחים שלא מיועדים לפעילות כזו, כמו למשל ריצה ארוכה על משטח בטון או אספלט. כמו כן, גם עמידה ממושכת עשויה לגרום להופעה של דורבן ברגל. לכן התופעה הזו נפוצה במיוחד בקרב חיילים קרביים שנאלצים לעמוד במשך שעות ארוכות על הרגליים במסגרת שמירה או פעילות מבצעית בנעליים לא נוחות.

איך מטפלים בכאבי דורבן?

בניגוד לעבר, כיום יש מגוון רחב של טיפולים שיכולים להקל על הכאבים הנגרמים כתוצאה מדורבן. לעיתים ניתן יהיה להסתפק בשיטת טיפול אחת, אולם במקרים מסוימים הרופא המטפל ימליץ לכם לשלב מספר שיטות על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. השיטה הראשונה והנפוצה ביותר היא פיזיותרפיה, שבמסגרתה תעברו טיפולים שמטרתם להגמיש את הרצועה הפלנטרית הפגומה. לפיזיותרפיה מומלץ להוסיף גם עיסוי מקומי של עצם העקב על מנת להקל על הכאבים שעלולים להופיע עם הדריכה הראשונה על כפות הרגליים בבוקר.

שיטה נוספת להתמודדות עם הכאבים היא באמצעות מדרסים לדורבן. מטרת המדרסים היא לספק תמיכה לקשת כף הרגל שלכם ולהוות עבורה משטח רך לדריכה. כיום יש מגוון רחב של מדרסים, כאשר ההמלצה שלנו היא לעשות מדרסים בהתאמה אישית במכון מקצועי. לפני שייצרו עבורכם את המדרסים, אתם תדרשו להניח את כף הרגל שלכם על משטח מיוחד שהוא זה שיקבע למעשה את המבנה של המדרס.

במידה והטיפולים השמרנים הללו לא יקלו לכם על הכאבים, בשלב הבא תצטרכו לעבור טיפולים קצת יותר פולשניים. בין השאר, תוכלו לקבל זריקת קורטיזון באזור של הדורבן, לעשות טיפול בגלי הלם, לכרות את יתרת העצם שגורמת לכאבים ולבצע ניתוח מורכב להארכה ומתיחה של הרצועה הפלנטרית, ניתוח אשר ההחלמה ממנו לא פשוטה כלל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האם תוכלו למנוע את המחלה?

האמת היא שהתשובה לשאלה הזו דיי פשוטה, זה תלוי בכם. על מנת להימנע מהמחלה אנו ממליצים לכם לנעול נעליים נוחות, גם אם זה אומר שאתם צריכים להתפשר על היופי או על הטרנד האופנתי. במידה ואתם ממש לא רוצים לנעול נעלי ספורט או שאתם עובדים בעבודה שלא מאפשרת לכם לנעול נעליים כאלה, אנחנו ממליצים לכם לכל הפחות להצטייד במדרסים מותאמים למבנה הרגל שלכם, במיוחד אם יש לכם כף רגל עם קשת גבוהה או פלטפוס. השתדלו כמובן להימנע מעמידה ממושכת במקום ואם אתם מבצעים פעילות ספורטיבית, כמו כדורסל למשל, השתדלו לבצע אותה על משטח ייעודי כמו פרקט, שיהווה עבורכם בולם זעזועים ויימנע פציעות מיותרות.

בהצלחה!

בשיתוף newfeet
  • עוד באותו נושא:
  • מדרסים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully