וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחוק זו התרופה הטובה ביותר: 5 תועלות בריאותיות של צחוק

בשיתוף אתר קומי

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 10:36

ידעתם שצחוק יכול להיות תרופה "חינמית" לבעיות שונות? הנה כל הדרכים בהן צחוק עושה טוב לגוף שלנו, והמקום בו תוכלו למצוא את כל הצחוק הזה בקלות ובכיף - אתר קומי

תמיד כיף לצחוק ולשהות בחברה בעלת הומור איכותי ומשובח. יתרה מכך, נמצא כי צחוק יכול לשפר משמעותית את הבריאות. תוהים לעצמכם איך בדיוק זה קורה? לפניכם 5 תועלות בריאותיות ועוצמתיות, מכוחו של הצחוק.

1. הצחוק עשוי להיחשב לתרופה של ממש. יש לו את היכולת לקדם תהליכי בריאות בגופו של האדם, הנוגעים גם במישור הפיזי וגם במישור הרגשי. הכול נעשה באמצעות שחרור של אנדורפינים המצויים במוח בעת פעולת הצחוק. מדובר בחומר כימי שידוע כיעיל במיוחד בשיכוך כאבים ובשיפור מצב הרוח.

2. הצחוק גם תורם לייצור של נוירוכימיקלים כמו דופמין, הגורמים להרגשה טובה, ומספקים שלל יתרונות מרגיעים ונוגדי חרדה.

3. הצחוק מחזק את המערכת החיסונית, מרומם את מצב הרוח, מפחית כאבים ומגן מפני השפעות הרסניות של סטרס וחרדה, זאת בעזרת חסימת הורמוני סטרס, כגון קורטיזול.

4. הצחוק מקל על נטל השגרה, מעורר תקווה, מחבר בין האדם לאחרים ושומר עליו ממוקד ועירני.

5. הגנה על הלב - צחוק מרחיב את כלי דם ולכן הדם מסוגל לזרום ביתר חופשיות, דבר המפחית את הסיכון לסבול מבעיות לב בעתיד.

אנשים בקהל צוחקים. ShutterStock
העולם מצחיק, אז צוחקים/ShutterStock

צחוק כתרופת פלא חינמית

כפי שראינו, התועלות הבריאותיות של הצחוק הן רבות ויש לו היכולת לרפא ולחדש תהליכים בגוף. מי שיכול לצחוק בקלות ובתדירות רבה זכה במשאב אדיר, שיכול לסייע לו להתגבר בקלות על בעיות, לשפר ביעילות מערכות יחסים ולהרגיש שהוא אופטימי וחזק, כאשר מדובר בבריאות הפיזית והנפשית שלו. מה שכיף לנו כבני אדם בסיפור, הוא שמדובר ב"מתנה" חינמית, מהנה וקלה לשימוש.

ימים עוברים ואנחנו עוד צוחקים

ילדים מצחקקים כל הזמן ומכל דבר, ובאופן רשמי מדובר בכמה מאות פעמים ביום. ככל שהזמן עובר ואנחנו מתבגרים, החיים הולכים ומרצינים ואנחנו יחד איתם, עד שהצחוק הופך נדיר יותר. מעגל הרציניות עשוי להיפרם בקלות רבה, ההחלטה היא לגמרי בידיים שלנו! כיצד עושים זאת? מחפשים אחר הזדמנויות להומור ולצחוק. ככל שמרבים לזהות את ההזדמנויות האלו, כך אנו יכולים לשפר את הבריאות הרגשית, לשפר מערכות יחסים עם הסובבים, לחוש מאושרים ואפילו להוסיף עוד שנים לחיים.

אוהבים לצחוק? לכו לסטנדאפ!

הדרך ליהנות מצחוק בטוח וקל כיום היא ללכת למופעי סטנדאפ. בארץ יש אמני סטנדאפ רבים הממלאים אולמות שלמים, וגורמים לכל הקהל ליפול מרגליו מרוב צחוק. בין האומנים המוכרים ביותר תוכלו למצוא את שחר חסון, אדיר מילר, אלי פיניש, אסי כהן, מני עוזרי ועוד. לכל סטנדאפיסט יש ז'אנר מסוים של הומור, כאשר הבדיחות שלו מקבלות תפניות די צפויות בהתאם למידת הפרסום שלו בארץ, וככה אנו כצופים יכולים להחליט לאיזה סוג של הומור אנחנו מתחברים ולאיזה פחות.

אחד מאמני הסטנדאפ המובילים בארץ כיום הינו שחר חסון, בוגר ביה"ס למשחק ובעל ותק של 25 שנים על במות הסטנדאפ. הוא מוכר בתור אדם שנון, בעל יכולת אלתור ייחודית והוגה של בדיחות וכינויים שהפכו שגורים בפיו של כל אדם שני בארץ.

באתר קומי ניתן למצוא מגוון כרטיסים להופעות של שחר חסון וכרטיסים למופעים קומיים נוספים ומומלצים.

בשיתוף אתר קומי
  • עוד באותו נושא:
  • סטנד אפ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully