וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסגר הבא ותקופת החגים הם לא גזר דין מוות לעסקים"

בשיתוף עמית אופיר

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 11:14

רגע לפני שאנו אולי נכנסים לסגר נוסף או צונחים לקיפאון חודש החגים שלרוב משתק עסקים, אפשר לעשות מהלכים שיבטיחו הכנסה נאותה גם תחת הסיטואציות המרתיעות הללו. הנה מספר טיפים שיאפשרו לכם לצאת מחוזקים מהבלגן

גם בתקופת החגים וגם תחת איום של סגר נוסף שמרחף מעלינו, בעלי עסקים יכולים להתפרנס בכבוד. בשונה ממה שחושבים, ניתן לייצר הכנסה ולשמור על רמת החיים בסיטואציות אלו.

כאשר האווירה מסביב היא ש"אין עבודה", התחרות באופן טבעי יורדת והמתחרים שלכם נמצאים רובם במוד של חופשה. מי שיתפקד כרגע עם תוכנית עבודה מסודרת ותוך שמירה על ריכוז עסקי ודריכות, ינצל את החורים שנוצרו על מנת לייצר הכנסה נאותה.

ישנם מספר צעדים שניתן לבצע כדי להקל על עצמנו, למשל - לייצר מוצר או שירות שניתן למכור לעסקים אחרים ולא רק לקהל לקוחות קצה. בעלי עסקים צריכים תמיד מוצרים ושירותים חדשים ומעניינים עבור לקוחותיהם וזה זמן אידיאלי לתכנן מהלך שיפנה אליהם, הם מילא ישאפו לפעול גם תחת מגבלות הקורונה ובחורים שבהם ניתן לעבוד סביב לוח החגים.

בנוסף, עלינו לשאול את עצמנו כיצד נוכל לייצר שירות שאינו מכוון לקהל המקומי ולתושבי השכונה או העיר בלבד. נצטרך לפתח שירותים ומיומנויות עסקיות נוספות אשר יאפשרו לנו לעבוד עם לקוחות מכל הארץ וגם ברחבי העולם.

למשל, אם סטודיו כושר נסגר בגלל מצב הקורונה, הוא צריך לנצל את הידע הרב שברשותו ולארוז אותו דיגיטלית כדי למכור אותו בפלטפורמה של קורס לחגים.

זה הזמן להקים תשתית שיתופי פעולה אסטרטגיים ומניבים. חפשו עסקים המחזיקים לקוחות וצרו איתם הסכמים ושיתופי פעולה שייצרו לכם קשרים עם קהל פוטנציאלי חדש. כולנו מצויים להרחיב את מעגל ההיכרויות ולדאוג לחידוש ההפניות העסקיות. שם המשחק הוא - להגדיל הנגישות שלי.

וגם אם אתם עייפים, זקוקים למנוחה ולשקט, אל ייאוש. קבלו את התקופה כתקופת מילוי מצברים, ברכו אותה והכינו את עצמכם להסתער קדימה מייד כשהחגים יתנדפו. זה הזמן לזכור ששריר גדל במנוחה.
בהתאם לדחיפות לכסף שבו העסק שלכם נמצא חשוב שתדעו לבחור בין פעולות לטווח קצר, בינוני או ארוך. מטרתן של פעולות קצרות טווח, זה לייצר כמה שיותר כסף כאן ועכשיו! פעולות לטווח הבינוני הן אלה שיביאו תוצאות בסדר גודל של 3 חודשים - עד חצי שנה קדימה, כלומר פעולות את הפירות שלהן נרצה לראות ביום של אחרי המשבר, ולסיום, פעולות לטווח הארוך הן אלו שיבנו תשתיות טובות יותר למותג. ההשפעה שלהן יכולה אמנם להיות מורגשת ברמה המיידית אבל מטרתן היא לחזק את המותג שנים ואף עשרות שנים קדימה.

כל אחד צריך להתייחס למצב האישי שלו ולתת את הדעת האם להתמקד בפעולות הצלת חיים - כסף כאן ועכשיו. במידה והמצב שלכם מחייב אתכם להכניס כסף כאן ועכשיו כדי לשרוד כמובן שיש לטפל קודם כל בעניין הזה וליצור הכנסות מיידיות.

עסק קטן. ShutterStock
איך שומרים על העסק מתפקד בתקופה הזו?/ShutterStock

הכול מתחיל ונגמר בגישה וביחס שלכם למשבר

מיינדסט הוא 80% מההצלחה בכל תחום, ולכן לפני שנתמקד בפעולות עצמן חשוב שתבינו שהדרך שבה אתם רואים את העולם תיקבע האם תישרדו את המשבר הזה או אם תתרסקו כלכלית עכשיו, בקרוב או בהמשך הדרך. האופן שבו אתם חווים את העולם מייצר את התוצאות שלכם ולכן אם אתם נאבקים זה כנראה בגלל שאתם חסומים ותקועים מחשבתית.

שינוי תודעתי של מה אפשרי ומה לא זה אחד הדברים העוצמתיים ביותר לשיפור התוצאות שלכם בכל תחום. אם אתם מאמינים לדוגמה שאתם יכולים למכור בזמן המשבר, סביר שתצליחו ואילו אם אתם מאמינים שבזמן המשבר אף אחד לא קונה - אין שום סיכוי שתצליחו, ולכן הכל מתחיל מהאופן שבו אתם רואים ומפרשים את המציאות.

עמית אופיר. יח"צ,
יש פעולות שאפשר וצריך לנקוט. עמית אופיר בעל חברת הייעוץ והפיתוח העסקי – "מינוף עסקי", מסביר/יח"צ

בזמן משבר המכירות שלכם יכולות לגדול יותר מתמיד

לא משנה באיזה תחום אתם, כל עוד תדעו להבין אנשים ומה מניע אותם תוכלו למכור. דווקא בזמן משבר הצורך אצל אנשים לפתור בעיות הופך להיות יותר ויותר קיצוני והם צריכים עזרה דחופה יותר, עכשיו יותר מאשר בזמן שגרה.

זמן משבר הוא הזמן הטוב ביותר להשקיע בעצמכם

למרות שנראה לכם שעכשיו זה הזמן לשמור על הכסף אתם טועים לחלוטין. עכשיו זה הזמן להשקיע במקומות הנכונים. אני לא מדבר על בזבוז כסף אלא על השקעה למטרת צמיחה. אם החלטתם לקפוא במקום - סביר שבקרוב תתרסקו ותצאו מהמשבר עם צלקות רבות ונזקים כלכליים ורגשיים עצומים. זה בטוח לא נוח להוציא כסף כעת על תהליך צמיחה כזה או אחר, השקעה בשיווק או ייעוץ עסקי אבל אלו הדברים שיסייעו לכם לצאת מהמשבר הזה במצב יותר טוב.

בשום אופן אל תקפאו במקום

זמן משבר הוא זמן לעשות והרבה יותר מימים רגילים. זה לא נוח, לא פשוט, לא קל ולא תמיד כייף אבל עמידה במקום - משמעותה מוות. פשוט ככה. אם אתם עכשיו נחים, מחכים שהמדינה תושיע אתכם, שתקבלו קצבה, מענק, הטבה, או דבר מה אחר - אתם הולכים להתרסק בקרוב! כעת זה זמן לעשייה, לפעולה, לתכנון.

זכרו - האינסטינקטים שלנו מנסים להגן עלינו ולכן זה לעתים מבלבל שדווקא בזמן משבר צריך לעשות בדיוק ההפך מהדחף שלנו. אפשר לחשוב שמדובר באינטואיציה אבל זה ממש לא המקרה. בזמן מצבי קיצון אנו נוטים לקפוא במקום. אף אחד לא רוצה לקפוץ אל תוך הלהבות כדי לצאת מבניין בוער, אבל לפעמים יש רגעים בחיים שקיפאון עלול לעלות לנו במוות.

תשלמו מה שצריך ותעשו מה שצריך כדי להיות אלו שישרדו את המשבר כשידם על העליונה.

אישה עובדת בעסק קטן. ShutterStock
אל תקפאו/ShutterStock

לסיכום הנה מספר פעולות שחשוב שתעשו עוד היום!

• אל תנסו כל הזמן לחסוך כסף - תלמדו להרוויח כסף והתמקדו בכך!

• עצרו לתכנן - אל תפעלו מתוך פאניקה וחשוב שתעצרו לרגע כדי לבנות תכנית פעולה שאתם שולטים בה.

• התארגנו מחדש - קחו לעצמכם רגע כדי להכיל שהעולם השתנה שוב וכדי לשרוד צריך לחשב מסלול מחדש. אם תישארו עם אותן תכניות סביר שתגלו שאתם לא רלוונטיים יותר.

• תחזקו את התשתיות - תשתיות העסק הן האופן שבו אתם גובים כסף, חשבונות עסקיים שזקוקים לשיפור, אתר שעבר זמנו וזקוק לחידוש, מיתוג מחדש וכדומה

• התחברו לעסקים חזקים שפועלים כעת ונמצאים בנסיקה

• צרו מקורות הכנסה נוספים עוד היום - יש המון דרכים להגדיל את ההכנסות וכדאי ללמוד את המיומנות הזו כיוון שהיא המפתח להישרדות שלכם בכל תנאי ובכל מצב

• צרו שיתופי פעולה ליום של אחרי או כאלה שיכולים לפעול כבר היום

• צרו מקורות הכנסה פאסיביים - בעיקר אם ההכנסה שלכם מבוססת רק על הזמן שלכם, הגיע הזמן להתפתח אל מעבר למשוואה שהזמן שלכם שווה כסף ואם אתם לא עובדים אז אתם לא מרוויחים. ישנם ערוצי הכנסה פאסיבית רבים שכדאי שתלמדו איך יוצרים אותם גם בחיים שלכם, כצעד חשוב נוסף אל החופש הכלכלי שלכם.

• אם אתם במינוס - עשו סדר בתיק הפיננסי שלכם למזעור נזקים ומקסום החיסכון

• התמקצעו ולימדו כלים ומיומנויות חדשות ורצוי כאלו שנדרשות כעת יותר מתמיד

• פתחו שירותים ומוצרים נדרשים כעת כדי לתת מענה מדויק יותר לצרכי השוק

• היו ממוקדים בעשייה ואל תבזבזו זמן על תוכניות טלוויזיה, ובזבזני זמן נוספים

• בנו את הצוות שלכם - אל תעבדו לבד! זו אחת הטעויות הגדולות שבעלי עסקים עושים כדי לחסוך כסף.

לייעוץ על העסק שלכם קבלו הטבה לקוראי המערכת - שיחת ייעוץ במתנה עם עמית אופיר וצוות היועצים של חברת מינוף עסקי.

בשיתוף עמית אופיר
  • עוד באותו נושא:
  • ייעוץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully