וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים שולחן גיימינג?

בשיתוף אתר שופופו

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 11:49

תופעת הגיימינג הולכת וצוברת תאוצה, ובהחלט איננה פוסחת גם על ארצנו הקטנה. ישנם חובבים מושבעים שיכולים לשהות שעות ממושכות אל מול המסך ולבלות את זמנם עם מגוון רחב של משחקים.

כדי להעצים את חוויית הגיימינג, נוצר שוק מקיף של מוצרים שונים ונהדרים הכוללים מגוון רחב מאוד של ריהוט ופריטים משלימים: כיסאות גיימינג, שולחנות גיימינג, רמקולים ייחודיים, תאורה שמכניסה היישר אל האווירה, אוזניות מעוצבות עם איכות סאונד מהסרטים וזה רק על קצה המזלג.

בכתבה זו נבקש לענות על שאלה די מתבקשת: במה שולחן גיימינג יכול להיבדל משולחן מחשב רגיל? והאם באמת שווה לערוך חיפושים אחר שולחן כדי להשלים את חוויית המשחק?

מהו שולחן גיימינג?

נתחיל דווקא מן הבסיס, והוא גם הקו המנחה בכל מוצר ומוצר המתקשר לחויית המשחק. גיימרים מקצועיים מבלים זמן ממושך מאוד אל מול מסך המחשב. אין מדובר רק בהיבט בריאותי של צפייה במסך למשך שעות מרובות, אלא גם באפקט האורטופדי שישנו כתוצאה מן הישיבה הממושכת.

מטרתם של מוצרי הגיימינג השונים היא לאפשר את הנוחיות המירבית לגופנו וכך גם להבטיח את בריאותנו. זהו ענף שלם המתקשר להנדסת גורמי אנוש, וכאשר מדובר בישיבות ממושכות, הרי שהוא לא רק המלצה חמה כי אם הכרח שיכול למנוע כאבי גב ולעתים אף פציעות דוגמת דלקות. לכן, על השאלה של מהו שולחן גיימינג, נענה כי מדובר בפריט הכרחי כמובן, אך כזה שגם מגיע בעיצובים מדליקים שמכניסים אל האווירה, וגם בכזה ששומר על בריאותם של הגיימר או הגיימרית.

שולחן גיימינג. יח"צ,
איך בוחרים שולחן גיימינג מנצח?/יח"צ

כיצד לבחור?

את הבחירה בשולחן מחשב גיימינג איכותי מומלץ לבסס על מספר קריטיונים.

איכות השולחן

להבדיל מהמון שולחנות מחשב קלאסיים המבוססים על עץ, שולחנות גיימינג מגיעים עם שלדת חזקה העשויה מתכת. המטרה היא לאפשר את היציבות המירבית.

מאפיין נוסף שוודאי תוכלו לשים לב במגוון הדגמים המוצעים, הוא כך שהם מגיעים בצורתו של Z, דבר המאפשר לגיימר המשחק במחשב, ליהנות מיציבות גבוהה. שולחן שאיננו יציב, "יכריח" את הגוף להתאים את עצמו במנח שלעתים יהווה מקור לכאבי גב וכתפיים. ישנם שולחנות עם משטח מתכתי, אולם ההמלצה היא דווקא לבחור במשטח עץ שהוא יותר נעים למגע ומאפשר נוחיות מקסימלית.

רוחב השולחן

שולחנות מחשב רגילים מגיעים ברוחבים משנים, חלקם כמעט ואינם מאפשרים מרחב לידיים.
זהו פרמטר שמומלץ לשקול אותו גם עבור עבודה רגילה מול מחשב, אולם כאשר מדובר בשעות ממושכות אל מול המסך, הרי שהמלצה זו מקבלת משנה תוקף.

שולחנות הגיימיגנ אינם מגיעים ברוחבים קצרים, ומרביתם מתחילים מכ-60 ס"מ. כמובן שיש להתאים את מידות השולחן אל גודלו של החדר, אולם ההמלצה החמה היא לבחור בשולחנות עם עומק רב דיו לצורך נוחות מקסימלית.

פיצ'רים נלווים

כאן זו שאלה של מה אנחנו מחפשים - האם אנחנו מחפשים שולחן שישרת אותנו נאמנה ולצורך נוחיות, או שמא אנחנו תרים גם אחר תחושת הגיימינג המושלמת? כדאי בהחלט לדעת שישנם שולחנות גיימינג שמגיעים עם שפע של פיצ'רים נלווים כמו תאורת RGB מרהיבה, מעמד לאוזניות ומעמד המותאם לשתייה. באופן הזה, ניתן לבלות שעות ממושכות, ליהנות מנוחיות מקסימלית וגם להחשיך את החדר ולהיכנס לחוויית המשחק.

אם תשאלו אותנו, נוחות כמובן מוכרחה להיות במקום הראשון, אך מומלץ שלא לוותר גם על ה'תבלינים' הנלווים שיכולים להוסיף כה רבות לאווירת הגיימינג.

נכתב בשיתוף עם אתר שופופו: https://shopopo.co.il/

בשיתוף אתר שופופו
  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully