וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום גיבוש חוויתי - להיות נהג מרוצים ליום אחד!

בשיתוף פרודרייב

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 15:08

יש ימי גיבוש שנשארים איתך הרבה זמן אחרי שהם מסתיימים. ביום נהיגת מירוצים בפרודרייב, עם האנשים שהביאו את הספורט הזה לישראל, מקבלים חוויה מרגשת שגם לומדים ממנה המון - גם למי שלא רואה את עצמו כנהג מירוצים פוטנציאלי

נהג מירוצים ליום אחד - פרודרייב/אלכס לפינר

כשהבוס שלי נכנס למשרד ושאל "מי מאיתנו לא חלם להיות נהג מרוצים ליום אחד?", הייתה לי תחושה שמדובר בשאלה מכשילה. הוא הכריז בגאווה שכל המשרד נוסע ליום כיף בחברת פרודרייב שהופכת את המשתתפים בחוויה לנהגי מרוצים ליום אחד.

מעולם לא הייתי חובב נהיגה גדול. מכוניות לא היו הקטע שלי, ובעוד כל חברי ילדותי זיהו מכוניות לפי מותג ודגם, אני שמרתי על טרמינולוגיה של "אוטו צהוב ואוטו אדום" עד גיל 18 בערך. אז מה לי ולנהיגת מרוצים? ספוילר: מסתבר שהרבה.

מקימי חברת פרודרייב, ראם סמואל וגידי קרונין חולקים עליי בגדול. מבחינתם אין נהג רע, יש נהג שלימדו אותו רע. ויש להם קבלות. שניהם אלופים במרוצי מכוניות בינלאומיים, והם כבר אימנו אלפי אנשים בישראל, והפכו אותם לנהגים טובים יותר במסלול ובכביש.

ראם סמואל וגידי קרונין, מייסדי פרודרייב/אלכס לפינר

ללמוד מאלופים

ראם סמואל הוא הנהג הישראלי שפרץ את הדרך לכל ענף המירוצים בארץ. למרות כל המכשולים שעומדים בפני נהג שהגיע ממדינה שלא היה בה אפילו מסלול מירוצים אחד, למרות שנאמר לו שאינו יכול להתחרות כי הוא חולה סוכרת, ועל אף שכולם אמרו לו שזה חסר סיכוי, ראם הצליח להגשים את החלום שלו להפוך לנהג מרוצים, ובגדול - הוא זכה פעמיים באליפות צרפת.

גידי קרונין, התחיל את דרכו כתלמיד של ראם ולא מעט הקפות לאחר מכן הוא זכה בעצמו באליפות תורכיה למרוצי מסלול ובהמשך הפך למאמן ומנטור לנהיגה מתקדמת ולנהיגת מרוצים.

אז ראם וגידי חיברו יחד ניסיון של מעל ל 40 שנה על המסלול והקימו את פרודרייב, ובכך ענו על ה-Need for Speed הגובר בישראל מצד אנשים השואפים להתנסות, ללמוד ואף להתחרות בספורט מוטורי ובמרוצי מכוניות.

אז עלינו לאוטו והתחלנו בנסיעה למסלול המרוצים בערד. הנסיעה בכבישי הדרום שימשה כחימום מעולה לקראת החוויה. כשהגענו קיבל את פנינו בחיוך גידי. הוא לא בזבז זמן וישר הציג לנו מה אנחנו הולכים לעבור היום, חווית הRACE 3, שכוללת 3 מקצי נהיגה מלאים במכונית מירוץ מקצועית, הדרכה תיאורטית ומעשית, ולקינוח הדגמת נהיגת מרוצים של מאמן. בכיתה קטנה וממוזגת עבר איתנו גידי על כל הדגשים הבסיסיים של נהיגת מירוצים. איך נכון להיכנס ולצאת מפנייה, מתי בולמים, להיכן מביטים ועוד. השיעור היה קצר וברור, גידי מומחה וידע לענות בקלות על כל שאלה בה ניסינו להתקיל אותו. משם, המשכנו ישר לסיבוב החימום.

כדי להרגיע את אנשי ה-HR המודאגים מבינכם, לא מדובר ביום כיף שגרתי, אלא בחוויה מלמדת שתורמת המון לפיתוח האישי. כששאלתי את גידי מה למסלול מירוצים ולערכים של חברה, הוא שמח לענות לי שפרודרייב דוגלת בשיטות של "אלופים" - הנהג מפתח מחויבות לתוצאות מצוינות, בעקביות - פעם אחר פעם, כשהוא מחפש ומוצא כיוון בדרך למטרה האמיתית שהיא מיצוי עצמי. בדיוק מה שמחפשים ארגונים במנהלים ועובדים מעולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הקצב הולך ומתגבר. פרודרייב/אלכס לפינר

בהדרגה לוחצים על דוושת האנדרלין

ואז יצאנו החוצה. על האספלט החם חיכו לנו מכוניות המירוץ, פיג'ו 208 RACING CUP. אלו רכבים שנבנו במפעל של פג'ו למירוצים. המכונית מבוססת על מרכב של פג'ו ה-208 הסדרתית ואפשר למצוא בה את כל אבזור הבטיחות המתקדם והמקובל במירוצי מכוניות. למשל כלוב בטיחות, מתלים, מערכות כיבוי, בלמים חזקים במיוחד, מערכות טלמטריה מלאות ועוד. במכוניות כאלה משתמשים נהגי פיג'ו במגוון מירוצי ליגות CUP באירופה.

גידי נתן לנו שוב את דגשי הבטיחות וחוקי המסלול ואחרי שראה שכולנו הבנו, הגיע הרגע ונכנסו אל תוך המכוניות. גם לאנשים שלא באים מעולם הנהיגה, הרעש והעוצמה של מכונית מירוץ מניעה הוא פשוט חוויה מעוררת. אתה נמצא לבד במכונית מירוץ, בלי מלווה, לגמרי סומך על הכישורים שבאת איתם מהבית והשיעורים שקיבלת בפרודרייב.

הרכב שואג כשאתם מתחילים בנסיעה איטית קבועה. הסיבוב הראשון מתבצע בשיירה. גידי מוביל ואנחנו אחריו, כל אחד במכוניתו. הוא פונה - אנחנו פונים. הוא מאיץ - אנחנו מאיצים. ובהדרגה הקצב מאיץ, כאשר גידי מוודא שכל הנהגים עומדים בקצב.

לאחר שכל נהג ונהג הפגין את השליטה הבסיסית ברכב, הסיבוב הראשון הסתיים וחזרנו לכיתה לדגשים נוספים ולמידה. מי שחשש בהתחלה ראה שהשד לא נורא, ומי שבא לטרוף את המסלול הבין את עקרונות הנהיגה הנכונה. עברנו על טעויות נפוצות, שתינו מים לרוויה וחזרנו למסלול לסיבוב השני.

40 שנות ניסיון במצטבר/אלכס לפינר

הסיבוב השני מתרחש בקצב מהיר יותר, כל פעם רכב אחר עוזב את השיירה ומתחיל בנסיעה עצמאית. זה מרגיש ממש כמו בסרט, אתה במכונית, הקסדה על הראש והמנוע שואג. במהלך הנסיעה מנסים ליישם בהצלחה את ההערות של המדריכים, להיכנס ולצאת נכון מכל פנייה וכל זה בזמן שהקצב לאט לאט מתגבר.

את הסיבוב השני סיימנו וחזרנו להדרכה אחרונה. ההדרכות בנויות בצורה נכונה ומעניינת וכל אחת מהן מוסיפה עוד נדבך על הקודמת, השיטה של לפרק את ההדרכות למקטעים קצרים ולא לעשות הרצאה אחת ארוכה עוזרת להבין יותר טוב, בעיקר כשאחרי כל שיעור קצר אנחנו מגיעים למכונית לנסות בעצמנו.

הסיבוב השלישי הוא סיבוב חופשי. אחד אחד הזניק אותנו המדריך ויצאנו לסיבוב אחרון בקצב מהיר. יש זמן לתרגל ולבצע את כל מה שצריך, לראות במה השתפרת ועל מה עוד צריך לעבור. הדברים שלומדים בפרודרייב לא נמדדים רק כחווית נסיעה, אלא גם כשיעורים חשובים שתורמים לכל נהיגה על כביש. מונוטונית ככל שתהיה.

לסיום היום זכינו להיכנס לסיבוב מהיר עם נהג מקצועי. התיישבתי בכיסא הנוסע ומדריך הנהיגה שלי, בחור מקסים בשם ירון, תופס את הפיקוד על הרכב. התרגשתי מאוד מחווית הנהיגה שלי ורק הסיבוב עם ירון הבהיר לי כמה עוד יש לי ללמוד. החוויה מטורפת. הוא עף על המסלול ותו"כ הוא מוצא זמן לתת דגשים וזמן לשאלות.

ירדתי מהמכונית, רועד קצת מהקצב ומהריגוש.

רק ביום לאחר מכן, בנהיגה מזדחלת הביתה, התחלתי לעכל שמה שלמדתי כבר עכשיו משמש אותי בדרך. עקרונות הנהיגה שחוויתי על המסלול משמשים אותנו בכל יום כדי לנהוג בטוח יותר. ההבנה כיצד הרכב מגיב בסיבובים, זה משהו שלא מלמדים אותך בשיעורי הנהיגה, ומסתבר שמדובר במשהו קריטי. חזרה במשרד, היום הזה בפרודרייב ליווה אותנו עוד זמן רב בשיחות על תחרותיות, על דחיפת הגבולות של עצמך ומאידך הישארות בשליטה, וכמובן על חזרה למסלול לקורס המורחב.

לסיכום: חוויית גיבוש שחשובה לכל אחד - לחולי הגה וגם לחוששים.