וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוגו לעסק - כל מה שחשוב לדעת

בשיתוף שירי שפיר

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 14:15

אחד מהגורמים הבולטים במיתוג העסק הוא הלוגו. בין אם מדובר בסמל גרפי אוב במשחק עם שם החברה או שילוב בין השניים הלוגו מבדיל את העסק ממתחריו ומעיד על זהות העסק בפני לקוחות פוטנציאליים

אילוסטרציה בוקינג booking אייקון לוגו. ShutterStock
לוגו/ShutterStock

כל מי שנמצא לקראת הקמת עסק, מכל סוג ובכל ענף, עתיד לגלות שהתחרות הצפויה לו גדולה במיוחד - ולכן, לצערנו, עסקים רבים לא מצליחים לשרוד ונסגרים כבר בשנה הראשונה. כדי להעלות את הסיכויים להצלחת העסק, קיימת חשיבות גבוהה ליצור עבורו זהות ייחודית וברורה ואחד הכלים המרכזיים באמצעותם ניתן יהיה להשיג את המטרה הוא מיתוג.

אחד מהאלמנטים המרכזיים אשר טמונים במיתוג הוא לוגו לעסק. כאשר לוגו איכותי, מדויק ומרשים, יכול להוות כצעד משמעותי בדרך ליצירת זהות מיוחדת ובולטת. כיום, כל עסק עושה שימוש בלוגו הייחודי שלו במגוון רחב של פלטפורמות - באתר האינטרנט שלו, בעמוד הפייסבוק שלו, בניירת, בתור חותמת במייל ועוד.

ברגע, שהלוגו מתוכנן בצורה הנכונה ומהווה חלק ממיתוג אשר תוכנן בקפידה, הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של אותו העסק ילמדו לזהות את העסק על פי אותו הלוגו (וכמובן, שמטרת המיתוג תהיה שבכל פעם בהם ייתקלו באותו הלוגו, הוא יעורר בהם רגשות חיוביים).

חשיבות עיצוב לוגו עבור העסק

כאמור, לוגו מהווה כסמל המסחרי של העסק ובהתבסס על העיצוב שלו יוצרים לרוב גם את שאר האלמנטים אשר מהווים חלק מהליך המיתוג. הלוגו מהווה למעשה כלי משמעותי ובעל השפעה רבה על הצורה בה העסק אשר עומד מאחוריו ייתפס על ידי קהלי היעד של העסק - כאשר לוגו לעסק, אמור לשקף את אופיו של העסק ואת מהותו.

מי שאין ברשותו רקע או הבנה בעולם העיצוב הגרפי, עלול לטעות ולחשוב כי מדובר באלמנט גרפי אשר לוקח בחשבון רק אלמנטים כמו נראות ואסתטיקה - בפועל, מדובר כאמור בחשיבה לא נכונה, כי באמצעות הלוגו ניתן להעביר שורה ארוכה של מסרים כמו: מקצועיות, אמינות איכות, יוקרה והרשימה עוד ארוכה.

מהסיבות הללו, רגע לפני שעוברים לשלב של יצירת הלוגו בפועל, חשוב להשקיע בכל מה שקשור לתכנון המקדים של הלוגו, תוך הבנה שמדובר בחלק מתהליך מקיף של מיתוג העסק. במסגרת הליך זה יש לייצר את הזהות הייחודית של אותו העסק, להבין את הייחודיות שלו ואת היתרונות היחסיים שלו על פני המתחרים, להגיע להבנה מי הם קהלים היעד אליהם העסק פונה וכיוצא בזה.

עיצוב לוגו לעסק - האפשרויות השונות

כל מי שעורך את הבירורים הראשונים לגבי עיצוב לעסק, עתיד לגלות שישנן מספר דרכים לעיצוב לוגו: האפשרות הראשונה היא לעשות שימוש באלמנט גרפי בלבד, מבלי להוסיף כיתוב - לדוגמא, הלוגו של נייק. אפשרות נוספת, היא להפוך את שם החברה ללוגו מעוצב, כמו במקרה של קוקה קולה. והאפשרות השלישית היא לשלב אלמנט גרפי ביחד אם שם החברה.

בעוד שיש בעלי עסקים אשר יודעים בוודאות באיזה סוג של לוגו הם מעוניינים, עבור אחרים מדובר בפרמטר פחות משמעותי - כאשר, הבקשה היחידה שלהם תהיה לוגו מתאים, זכיר ומרשים - לרוב, המעצבת הגרפית, תספק ייעוץ מקדים בנושא ותאפשר למזמיני הלוגו והמיתוג להביע את דעתם והעדפתם בנושא זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חשיבות בחירת המעוצבת

אם גם אתם מעוניינים בלוגו העסק ובהליך מיתוג איכותי, הדרך הטובה ביותר להשגת המטרה עוברת בבחירת המעצבת הגרפית אשר תבצע עבורם את העבודה. יש לוודא שמדובר במעצבת גרפית מקצועית ומנוסה, אשר מתמחה הן בעיצוב לוגו והן במיתוג העסק.

הדרך הטובה ביותר לבחירת המעצבת, עוברת בתיק העבודות שלה - כאשר, מומלץ להתמקד בעבודות המיתוג אותן היא ביצעה. אם גם אתם מעוניינים בעיצוב לוגו לעסק ובהליך מיתוג מקצועי ואיכות, תשמחו לגלות שאתם נמצאים בכתובת הנכונה למטרה, מוזמנים ליצור קשר ולעשות את הצעד הראשון בדרך להשגת המטרה.

בשיתוף שירי שפיר
  • עוד באותו נושא:
  • לוגו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully