וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זה המפקח? הכירו את יהונתן כהן

איתי אלה, בשיתוף יהונתן כהן

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 12:16

אם אתם בעלי עסקים, וטרם שמעתם על עולם פיקוח ה-SEO, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה. צעיר מוכשר, שגדל לאחד ממקדמי ה-SEO החזקים במדינה, יוצא בשירות חדש לבעלי עסקים, אשר נועד להבטיח תמורה הולמת בעד שירותי הקידום עליהם אתם משלמים

יהונתן כהן מומחה SEO. תם כתום,
יהונתן כהן מומחה SEO/תם כתום

שלום יהונתן, כיף לפגוש אותך. ספר לי קצת על עצמך, עבור מי שעוד לא יצא לו להכיר

תחילת דרכי עם העולם הטכנולוגי בכלל, ועולם אתרי האינטרנט בפרט, הייתה אי שם בגיל 12, זמן רב לפני שהגיעו לשוק WordPress ו-Elementor - שני כלים דיגיטליים לבניית אתרים, כמו PowerPoint לתחום המצגות - שכיום מיליונים עושים בהם שימוש.

המסע הטכנולוגי המשיך גם בתקופת הצבא, שם שירתי בתפקיד טכנולוגי פיקודי, ולאחריו הקמתי עסק העוסק בהפקת אירועי חדשנות. במסגרת העסק, הפקתי אירועים עבור כמה מהגופים החזקים במשק, הן מהסקטור הפרטי והן הציבורי.

נשמע מרשים. אז מתי הגעת לעולם קידום האתרים?

אחרי כל אלו, הגעתי לעולם קידום האתרים בדלת הראשית. במשך תקופה של כמעט שנתיים, עבדתי כמקדם SEO באחת מהחברות המובילות במשק, ובמהלכן הקמתי את מחלקת ה- SEO של החברה.

במסגרת המחלקה, ריכזנו את כלל פעילות הקידום האורגני תחת מחלקה אחת. כך, במקום שכל מקדם ינהל תחתיו 10 לקוחות בלבד, ריכזתי את כל הניהול תחתיי, תוך האצלת סמכות למקדמים שונים.

עולם ה- SEO

אוקיי, אז התחלנו לגעת בעולם קידום האתרים. ברשותך, אשמח לשמוע מעט על עולם ה- SEO, כדי ליצור קו אחיד גם לאלו שלא שולטים במונחי השיווק הדיגיטלי.

SEO הוא בעצם ביצוע אופטימיזציה או במילים פשוטות - שיפור ביצועי סריקה לאתר האינטרנט של העסק, שמסייעת למנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל, להבין על מה האתר מדבר. הסיבה שאני מציין רק את גוגל, ולא מונה את כלל מנועי החיפוש, בהם Yandex ו- Bing , הוא שאם הצלחת בגוגל, הצלחת ככול הנראה בכולם.

ככלל, ככול שאתה עוזר למנוע החיפוש להבין על מה מדבר האתר, ומסייע לו לסרוק את האתר בצורה המהירה ביותר, כך תגיע לתוצאות הטובות ביותר בגוגל.

לעזור לגוגל לקרוא את האתר

הבנתי, בעצם צריך לעזור לגוגל לקרוא את האתר. אבל איך הוא קורא את האתר בפועל? יש מיליוני דפים ברחבי האינטרנט.

לשם בדיקת העמודים השונים ברחבי האינטרנט, גוגל מפעיל בוט, אשר נקרא בדרך כלל "עכביש - Spider". "העכביש" המדובר עובר וסורק כל עמוד בגוגל, ומשכך, יכול לסרוק אתר משני כיוונים שונים.

ראשית, אתר יכול להיסרק דרך קישורים חיצוניים. לדוגמה, אם "העכביש", כלומר הבוט של גוגל, מגיע לסרוק עמוד באתר וואלה, שאותו הוא מכיר, ומוצא קישור חדש לאתר חיצוני - אחר, הוא נכנס לקישור ומשם מתחיל למפות את האתר החדש שמצא, דרכו הוא יכול אף להגיע לאתר שלך או של כל בעל עסק אחר.

שנית, ברוב מנועי החיפוש הגדולים קיים שירות הנקרא Web Master Tool. בעזרת השירות האמור, בעלי אתרים יכולים להעלות את מפת האתר שלהם לתוך מסד הנתונים של מנוע החיפוש, תוך הגדרת העמודים השונים, ולאפשר לו להכיר את האתר ללא כל צורך בקישור חיצוני שיפנה אל אתר האינטרנט של בעל העסק.

למרות זאת, קישור חיצוני שמפנה אל האתר של בעל העסק עדין חשוב לצורך שיפור אמינות האתר בעיניי מנועי החיפוש. על ידי יצירת קישורים כאלו, מנוע החיפוש יסרוק את האתר בצורה זריזה יותר, והדבר יוביל להצגתו בין תוצאות מנוע החיפוש מהר יותר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הפרמטרים לשיפור סריקת האתר בגוגל

עד כאן הכל ברור. עכשיו, אחרי שהבנו איך גוגל מבצע את הסריקה, השאלה הבוערת היא - מהם הפרמטרים הכי חשובים?

שאלה מעולה, והאמת, שאין לי תשובה. אף אחד, למעט חלק מצומצם מבין העובדים של גוגל, לא יודע מה החוקיות המדויקת של האלגוריתם של גוגל. למרות זאת, ישנם ארבעה פרמטרים שעליהם מצביע כמעט כל מקדם אתר בארץ, כקריטיים ביותר להצלחת קידום האתר בגוגל:

תוכן האתר

הראשון הוא תוכן האתר. על בעל האתר לדאוג שהתוכן שמוזן בו יהיה איכותי. בין אם מדובר על תוכן טקסטואלי, ווידאו, טבלאות או כל תצורה אחרת, יש לשמור על תוכן איכותי ומקורי.

קישורים חיצוניים

הפרמטר השני הרלוונטי הוא קישורים חיצוניים. ככל שיש אתרים אחרים "שממליצים" על האתר, במיוחד אם הם אתרים מוכרים, דוגמת ישראל היום או וואלה, כך גוגל מסיק שיש באתר משהו ששווה לקרוא.

אופטימיזציית אתר

שלישית, עולה נושא האופטימיזציה, הוא העבודה על האתר עצמו. קישורים פנימיים, חלוקת כותרות וכו', חשובים למדי בכל הנוגע לעולם ה- SEO.

אלו, כמו כן, מובילים אותנו לפרמטר הרביעי, שהוא סמכותיות האתר. שיעור הקישורים המפנים אל האתר, לצד האופטימיזציה שלו, יוצרים את מידת הסמכות של האתר.

סמכות ואמינות האתר

מידת הסמכות של האתר, היא כאמור הפרמטר הרביעי, היא העיגון שלנו מול גוגל, בו היא בוחנת האם מה שכתוב באתר הוא מה שקיים ונכון. לכן, אנחנו רוצים לקבל קישורים מאתרים בעלי סמכות ושם, וכן להראות שמאחורי המותג עומדת פרסונה מוכרת ובעלת סמכות לכתוב באתר.

למה בעלי עסקים צריכים להקים פלטפורמה דיגיטלית?

נסכם עד כה. SEO הוא עולם קידום אתרים, אשר נועד לסייע לגוגל להבין במה עוסק האתר, ובעצם לשדר לו שהאתר טוב במה שהוא עושה. כך, על ידי סריקת העכביש שמתבצעת באתר, ועל ידי פרמטרים שאנחנו עומדים בהם, אנחנו משפרים את מקומנו בגוגל. השאלה הבאה, באופן די ברור, היא למה מומלץ לבעלי עסקים לפתוח פלטפורמה דיגיטלית?

בגדול, הסיבה העיקרית לכך היא התפתחות המידע. כיום, בניגוד לעבר, אנחנו מוצפים במידע, הוא מגיע אלינו מכל מקום. משכך, על פי רוב, אנחנו נדחה מידע שמגיע אלינו באופן לא רצוני. תחשוב על פלייר שמשאירים על האוטו או על הדלת. במרבית המקרים, הוא ימצא עצמו מהר מאוד בפח האשפה.

כאשר אתה דואג לקידום דיגיטלי של העסק שלך, ובעיקר קידום אורגני - טבעי ולא ממומן, שאינו כולל מודעות ממומנות בגוגל, אשר מוביל לאיתור של העסק בהליך יחסית טבעי בעייני הגולש הממוצע בתוצאות החיפוש בגוגל, אתה מגיע אל הלקוחות מהדלת הראשית.

כאשר עולה להם צורך מסוים, ואתה אכן אתה מופיע אצלם באחת משלוש תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, הסבירות שהם יכנסו וירכשו ממך, גדולה יותר מאי פעם.

מקצוע חדש - מפקח SEO

אז אחרי ההסבר המרתק הזה, נפגשנו לשם הצגת התפקיד החדש שלך. אז מאיפה הגיע הרעיון לשמש כמפקח SEO?

מפקח SEO נולד מתוך הצורך לאפשר לכל אדם לקבל שירות איכותי, זאת למרות פערי המידע שקיימים בין הלקוחות למקדמים. בניגוד לשירותים אחרים שאנחנו מקבלים בחיינו, דוגמת ראיית חשבון או רפואה, כמות הידע שיש לאדם הממוצע בעולם השיווק הדיגיטלי, ובפרט בעולם ה-SEO, היא דלה מאוד. לא פעם, עולה מצב בו מקדם ה-SEO נמנע מלהציג את הבעיות בעבודה, כדי לשמור על פרנסתו.

ומה עושים במסגרת התפקיד בפועל?

במסגרת התפקיד אני מבצע https://hamefakeh.co.il/' target='_blank'>בדיקת קידום אתר, מנפיק דוח SEO שמשווה בין בעל עסק לבין מתחריו, ואף מעניק פיקוח SEO שוטף, אשר במהלכו אני מקיים שיחה חודשית עם המקדם של העסק, וכן עובר על הדו"ח שהוא מפיק ופעולות רבות נוספות.

כך, אני מבטיח שלקוחותיו של המקדם יקבלו תמורה הולמת בעד התשלום שלהם.

במילים אחרות ניתן לומר, שאני נותן תמונת מצב מיידית לבעל העסק, על קידום האתר שלו. מעבר לכך, וזאת קצת פחות נעים להגיד, אני נותן תמונת מצב לבעל העסק גם ביחס לתפקוד מקדם ה- SEO שלו, מה שלרוב נותן זריקת אנרגיה ומוטיבציה למקדם האתר.

ואגב, יכולים להיות גם מצבים מאוד מקסימים לדעתי, בהם המקדם יזמין את שירותיי, כדי להעצים את אמינותו מול קהל לקוחותיו.

משהו נוסף ואחרון שתרצה להוסיף?

מכוון שאני עושה גם קידום SEO בעצמי, וחשוב לי לשמור על רמה מסוימת של אמינות - אני לוקח לקוחות קידום SEO חדשים, אך ורק אם לא היה להם מקדם SEO אחר במהלך החודשיים האחרונים. למידע נוסף ויצירת קשר איתי, ניתן להיכנס לאתר שלי - https://hamefakeh.co.il

איתי אלה, בשיתוף יהונתן כהן
  • עוד באותו נושא:
  • SEO
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully