וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם כישרון? הכירו את המקצוע שיאפשר לכם לעבוד מהבית

בשיתוף מכללת אימג'

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 16:10

תמיד אמרו לכם שיש לכם דמיון מפותח? השרבוטים שלכם על הנייר מתפרשים אצל אחרים כמעשה אמנות? ייתכן מאוד שיש לכם מקצוע ביד, פשוט עוד לא הענקתם לו את הבמה הראויה לכך

עיצוב גרפי. freepik,
עיצוב גרפי/freepik

בכתבה זו נסקור את מקצוע העיצוב הגרפי שבעזרת שילובו של כישרון מולד יחד עם זיקה קטנטנה למחשבים, תוכלו לעבוד מן הבית ולהקים עסק רווחי לכל דבר ועניין. מסוקרנים? כמו שאומרים, הישארו עמנו.

התקשורת החזותית - היא בכל מקום

שוטטו לכם ברחוב בנחת והביטו סביב; היו סמוכים ובטוחים שאתם רואים את עבודתם של מעצבים ומעצבות גרפיות בכל פינה שבה תצפו. זהו יכול להיות השלט הגדול של העסק המקומי שמתנוסס בגאון על גביו של מבנה מסחרי, וזו יכולה להיות האריזה שעמה לקחתם אתכם את ארוחת הצהריים בטייק אווי.

מדוע בכל מקום אנו רואים את חותמם? הדבר נובע מן העובדה שאנו חשופים למסרים שיווקיים וויזואליים מכל עבר, מסרים שמטרתם לדרבן אותנו לבצע רכישה, להבין את האווירה שמשדר בית העסק, השירותים שהוא מעניק או המוצרים שהוא מציע במרכולתו.

מה נדרש ממני כדי להיות מעצב/ת גרפית?

ישנם שני מסלולי לימוד בהם ניתן לבחור:

האחד - תואר אקדמי הנלמד במספר מכללות ברחבי הארץ. משך התואר הוא 4 שנים, והוא כולל ידע תיאורטי רחב וכן תרגולים ופרויקטים מעשיים שמטרתם להכין את הסטודנטים והסטודנטיות לשוק העבודה וכן לייצר יחד עמם תיק עבודות רחב.

השני - מסלול לימודי תעודה הנמשך בין שנה לשנתיים. ההבדל העיקרי בין לימודי התעודה ללימודים האקדמיים הוא בכך שלימודי התעודה מתמקדים בפרקטיקה ואינם חובקים את כלל הידע התיאורטי.

לשאלה באילו מבין שני המסלולים כדאי לבחור, ישנן מספר תשובות.

לאלו המעוניינים להעמיק את ידיעתם בלימודי רקע, הרי שהמענה העיקרי יינתן בתואר האקדמי. לאלו המעוניינים ללמוד את הפרקטיקה לצד לימודי תיאוריה קצובים ולהשתלב באופן מהיר יותר בשוק העבודה, הרי שלימודי התעודה יעניקו את המענה המצופה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה הלימודים כוללים?

התייחסותנו כאן היא כללית למדי, והיא תקפה הן עבור לימודי תעודה והן עבור לימודים אקדמיים.

תכניות הלימודים ללימודי תקשורת חזותית כוללות מבואות בזרמים עיצוביים ומושגי יסוד, היכרות ותרגול מעמיק בתוכנות הגרפיקה הנפוצות מבית אדובי: אינדיזיין, פוטושופ ואילוסטרייטור, עבודות עיצוב לצרכים משתנים דוגמת יצירת לוגו, מיתוג לבית עסק קיים או חדש, עיצוב עטיפות, טיפוגרפיה, יסודות המחשב, יסודות הציור והאיור, אפיון לקוח, חקר שוק ומתחרים, מבואות בשיווק ועוד.

שני המסלולים שמים דגש ניכר על פרקטיקה, הן במסגרתם של תרגולים תכופים והן במסגרתם של פרויקטים המדמים באופן מדויק את עבודת המעצב בשוק התעסוקתי.

הקמת עסק ביתי

וכיצד מתעלים את כל הידע הרב שצוברים לכדי עסק ביתי?

כדאי לדעת שמכללות רבות ללימודי תעודה בעיצוב גרפי, מטפחות גם מחלקת השמה המסייעת לבוגרים והבוגרות למצוא מקומות עבודה וכן ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים.

לצורך הקמת העסק נדרש מחשב נייד עוצמתי המאפשר עבודה שוטפת עם התוכנות הגרפיות, וכן ידע בניהול לקוח, ניהול פרויקט ותמחור נכון. ידע זה נרכש במסגרתם של לימודי תעודה רבים, שכן אלו שמים דגש ניכר על הפרקטיקה וההכנה לשוק העבודה, וכן במרוצת הזמן כתוצאה מניסיון בשטח.

המידע שהובא להלן נכתב בשיתוף עם מכללת אימג' ללימודי עיצוב גרפי, איור, בניית אתרים וצילום.

המכללה אשר יושבת בירושלים, מציעה מגוון רחב של לימודי תעודה במקצועות העיצוב לנשים מן המגזר הדתי והחרדי, ומספקת הכנה מלאה לשוק התעסוקתי הן עבור בוגרות המבקשות להשתלב כשכירות והן עבור אלו המעוניינות בסלילת דרך עצמאית.

בשיתוף מכללת אימג'
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully