וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש כתות בישראל? רמי פלר מציג את המרכז הישראלי לנפגעי כתות

בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 9:52

הכירו את רמי פלר, המיליונר שבעקבות מקרה שקרה לחברו חקר וגילה את מאפייני הכתות בישראל ומסייע לאנשים שנפגעו מהן

רמי פלר. יח"צ,
רמי פלר/יח"צ

אחת התופעות הקשות והאפלות ביותר בעולם היא ההצטרפות לכתות והתמכרות אליהן. מדובר בקבוצה של אנשים, המונהגת בדרך כלל על ידי אדם אחד או מספר אנשים, שכביכול מאמינים ברעיון מסוים. אחד הקריטריונים הבולטים בהבדל בין דתות לכתות הוא שבכתות מקובל להפעיל איזושהי טכניקה מניפולטיבית של היפנוזה אוטוריטטיבית. במסגרת הפעילות בכת הם מתנתקים בדרך כלל מהעולם החיצוני. תופעת הכתות בישראל מהגדולות בעולם ביחס לאוכלוסייה וזאת מכיוון שההצלחה הכלכלית הגדולה של ישראל גורמת לאנשיה לחפש יותר משמעות מעבר לגשמיות.

מי עשוי ליפול לכת כזו או אחרת?

בהמשך לנאמר למעלה, שכולל אנשים אקדמאים ברמה גבוהה, מנצלות הכתות גם אנשים הנמצאים ברגעים קשים בחייהם. לאחר נפילות כואבות או סיטואציות קשות שחוו בחייהם, ואז טבעי שיחפשו מקום מנחם, מרגיע ושלו כביכול. גם אנשים נורמטיביים לחלוטין המחפשים את עצמם מבחינה רוחנית, מחפשים את הדרך האמיתית, יכולים למצוא את עצמם בין כותלי כת. זאת כתוצאה מבורות שקיימת בחברה המודרנית בכל הקשור לדרכים רוחניות. הכוונה שכאשר מדובר בעולם החומרי האוכלוסייה גדלה עם פרמטרים שעוזרים לה להימנע מליפול בפח של מניפולציות חומריות. אף אחד לא גדל עם חינוך וכלים להימנע ממניפולציות רוחניות.

הכירו את רמי פלר - מייסד המרכז הישראלי לנפגעי כתות

רמי פלר, נשוי ואב לחמישה ילדים מקסימים, נולד בשנת 1954 ולאחר מסע חיים מקצועי ורוחני הקים בשנת 2006 את המרכז הישראלי לנפגעי כתות. כיום, גר רמי פלר בבני ברק ומנהל אורח חיים דתי מלא. עד גיל 29 היה חילוני וכאשר גילה את האמת שיש בעיניו ביהדות התחיל את תהליך החזרה בתשובה שלו. בגיל 24 הקים את קבוצת RCS GROUP והחברה המתמחה במסחר בינלאומי הפכה את רמי לאחד המיליונרים הצעירים העשירים והמצליחים בישראל. לרמי היה כל מה שהיה צריך מבחינה חומרית, אבל דווקא אז הוא התמודד עם ריקנות רוחנית והחל לחפש אחר משמעות שהיא מעבר למה שכסף יכול לקנות. הוא החל ללמוד פילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ולאחר לימודיו שם הוא טוען כי את האמת לא נלמד אצל הפילוסופים. לראיה הוא מביא את ספרו של פרופסור בן עמי מאונברסיטת תל אביב 'פילוסופים כבני אדם' שם הוא מוכיח שכל הפילוסופים בעצמם לא חיו לפי הפילוסופיה שהם עצמם עבדו עליה עבודת חיים. לא קיים אצל הפילוסופים "נאה דורש נאה מקיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רמי פלר. יח"צ,
רמי פלר/יח"צ

החוויה שחשפה את רמי לעולם הכתות

באחד מן הימים, חברו הטוב של רמי טס לאמסטרדם לצפות בהופעה. החבר היה אמור לחזור לאחר כשבועיים אך לא כך קרה. אחרי שלא מצאו אותו כחודשיים משפחתו הפעילה את הסקוטלנד יארד וגם זה ללא הצלחה. רמי רצה לעזור למצוא את החבר, יצא לאמסטרדם. אחרי חקירות בין ישראלים הצליח למצוא את חברו בספינה באחת מהתעלות באמסטרדם וגילה שהוא הצטרף לכת הנקראת "יהודים למען ישו".

רמי הסכים לשמוע הרצאות על הספינה, מיד הבין שמדובר בתרמית. רמי לא הצליח לעזור לחברו לעזוב את הכת אבל למד שני דברים, הראשון שיש הוכחות פשוטות שיש בורא לעולם, והשני שכתות מתנהלות כסוחרי נשמות בכך שהן מנצלות את האובדן הרוחני של אנשים ומוכרים רעיונות רוחניים תמורת הרבה כסף. וזה מה שגרם לו להחליט שחייבים לעזור להתריע ולהזהיר מפני הסיכון של הצטרפות לכתות. רמי הקים את המרכז הישראלי לנפגעי כתות והחל לסייע לאנשים לצאת מכתות שהרסו להם את החיים וניצלו אותם.

לאחר שנפגש עם יועץ מיוחד מארה"ב שהגיע כדי לסייע לו, הוא למד ממנו על ההבדלים בין כת לדת, על הפסיכולוגיה העומדת מאחורי ההצטרפות והחיים בכת וכיצד ניתן להוציא אנשים מכתות. לאחר שסייע להרבה חברי כתות להינצל ממלתעות הניצול ובמקביל למד וחקר לעומק את הכתות, נפגש עם חברי כתות שונות ורבות והחל להבין ולהכיר לעומק את כל 'התורות' של הכתות הפעילות בישראל והבין ששם ודאי הוא לא ימצא את האמת. מאז, החל רמי ללמוד גם את נושא הדתות עד שלבסוף התחבר אל הדת היהודית והוא מאמין כי האמת האחת והיחידה היא הדת היהודית. כיום, בביתם של רמי פלר ואשתו שבבני ברק יש כולל ללימודי תורה. הוא הקים עמותות לתרומה לנזקקים וממשיך לשמש יועץ במקרים קשים של חברי כתות למינהן.

בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות
  • עוד באותו נושא:
  • כתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully