וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן גמל להשקעה - פורטל הביטוחים הגדול בישראל

בשיתוף 2bit

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 10:38

מהי קרן גמל להשקעה, מה ההבדל בינה לבין אפיקי חיסכון אחרים ואיזה מהם עדיף לפתוח? כל המידע בכתבה הבאה

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
חיסכון/ShutterStock

קרן גמל להשקעה היא פתרון מצוין עבור כל מי שמחפש אפיק השקעה וחיסכון נוסף על קרן הפנסיה שלו. קופת גמל או קרן גמל להשקעה הן מילים נרדפות למכשירי חיסכון והשקעה שמאפשרים לכל אחד לפתוח תוכנית חיסכון הנקראת קרן גמל להשקעה אשר מהווה אפיק השקעה גמיש בעל אפשרות משיכת הכסף בכל עת ולא רק בגיל פרישה כמו בקרן הפנסיה או רק לאחר 6 שנים כמו בקרן השתלמות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מביא לכם את כל המידע העדכני ביותר על קרן גמל להשקעה, קרן פנסיה, קרן השתלמות, ביטוחים ומידע פיננסי נוסף הנוגע בחוקי מיסוי ומשיכת כספי תגמולים, הלוואות, החזרי מס ועוד.

למי כדאי לפתוח קרן גמל להשקעה - פורטל הביטוחים הגדול בישראל

קרן גמל להשקעה היא רעיון מעולה לכל מי שרוצה לשלם פחות מס הכנסה ובעיקר לעצמאים, פרילנסרים, עוסקים פטורים ועוסקים מורשים המנהלים את העסק שלהם על סמך הכנסות והוצאות שנכנסות לעסק אך גם לשכירים. הפקדה אל קרן גמל להשקעה אפשרית לכל מי שרוצה בכך עד כ-70 אלף שקלים בשנה. אין הטבת מס על הפקדות אמנם, בניגוד להפרשות פנסיוניות והפקדות בקרן השתלמות שכן מזכות במס אך יש הטבות אחרות על הפקדה אל קופת גמל.

מה היתרונות של פתיחת קרן גמל להשקעה?

פורטל הביטוחים הגדול בישראל מביא לכם את כל המידע על קרן גמל להשקעה, יתרונות הפקדה, הבדלים בין קרן גמל להשקעה לקרנות השקעה אחרות ועוד. הנה היתרונות שמקנה פתיחת קרן גמל להשקעה:

נזילות - קרן גמל להשקעה מאפשרת למשוך את הכסף הנמצא בקופה בכל רגע או יותר נכון עד כ-4 ימי עסקים. זאת בשונה מקרן פנסיה בה אפשר אמנם למשוך את הכסף לפני גיל הפנסיה אך משלמים על זה 35% מס ואף אחד לא רוצה להפסיד סכומי כסף אלו ולכן רוב קרנות הפנסיה נשארות כמו שהן עד גיל הפרישה של עמיתי הקרן.

מס על משיכה - יתרון מעולה נוסף שיש לכל קרן גמל להשקעה הוא האפשרות להפקיד כספים שצוברים רווחי הון (קרן גמל להשקעה מנוהלת על ידי חברת הניהול של הקרן המשיגה תשואות שנתיות המצטברות כל שנה) אך אם תסכימו למשוך את כל כספי הקרן והריבית אחרי גיל 60 בצורה של קצבה חודשית ולא תמשכו את כל הכסף בבת אחת, לא תשלמו מס על רווחי ההון שהקופה צברה!

מס על הפקדה - כאן היתרון הוא דווקא של קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות שמגלמות פטור על הפקדות עד 2.5% הפרשות העובד ועד 7.5% הפרשת המעסיק לשכיר ועד 4.5% לעצמאי. קרן קופת גמל לא מזכה בהטבות מס על הפקדות לעומת זאת.

אפשרות הפקדה על שם אדם אחר - יתרון זה מאפשר לכם לפתוח קופת גמל על שם קרובי המשפחה שלכם אולם הכספים יהיו על שם והם היחידים שייהנו מהטבות המס ורק הם יורשו למשוך את הכסף לאחר מכן כרצונם. יחד עם זאת משפחה בה יש כסף להפקיד ולחסוך יכולה ליהנות מכסף זה שיישאר בתוך המשפחה בסופו של דבר.

גמישות - אחד היתרונות הגדולים של קופת גמל השקעה הוא הגמישות גם בהפקדה וגם במשיכה. ניתן להפקיד באופן רב פעמי או חודשי בהתאם לרצונכם וגם למשוך כראות עיניכם ללא תשלום קנס או מס על כך. כאמור ניתן למשוך את הכסף כקצבה חודשית לאחר גיל 60 ורק כך ניתן ליהנות בעצם מהטבת אי תשלום מס על רווחי ההון שהקופה צברה. כמו כן ניתן לעבור בין קופות בקלות, לבחור רמות סיכון לקופת הגמל להשקעה ( בניגוד לקרן פנסיה המחויבת לתמהיל זהיר הכולל 40 אחוז אגרות חוב לפחות בתיק ניירות הערך של הקרן).

לקיחת הלוואה על חשבון הקופה - עוד יתרון רציני של קופת גמל הוא האפשרות לקחת הלוואה עד 80% מקרן הקופה בתנאי ריבית מועדפים, הלוואה בתנאים טובים יותר כמעט מכל הלוואה אחרת שתקבלו בבנק או מחברת כרטיסי האשראי שלכם או חברה חיצונית אחרת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פורטל הביטוחים הגדול בישראל - כל המידע החשוב לבעלי עסקים במקום אחד

רוצים לקבל טיפים לניהול פיננסי נכון? מעוניינים לבדוק בעזרת מנועי השוואת מחירים ומחשבונים איזה חברות ביטוח, קרן השתלמות, חברות משכנתאות וכו' מספקות את התנאים הטובים ביותר בדמי הניהול ובתשואות הקופות? בפורטל הביטוחים הגדול בישראל תמצאו את כל התשובות לכל השאלות כולל טיפים מעשיים לניהול הכסף, עצות מועילות לחיסכון והשקעה, עדכונים לגביי חוקי מיסוי ועוד!

מה עדיף לפתוח: קופת גמל, קרן השתלמות או קרן פנסיה?

התשובה הטובה ביותר לשאלה הזו היא: שלושתם... למה? ראשית כל קרן פנסיה היא קרן חובה שכל עובד בישראל, בין אם שכיר או עצמאי מחויב לפתוח ולהפריש שכר על בסיס חודשי אל הקרן, בין אם על ידי המעסיק והעובד כשכיר או רק על ידי העובד שהוא למעשה בעל העסק כעצמאי, בין אם כעוסק פטור או מורשה. שנית, לכל קופה או קרן יש את היתרונות והחסרונות שלה אך כולן בנויות בצורה כזאת המעודדת לפתוח כל אחת מהן. מכיוון שקרן הפנסיה היא חובה לא נדון בה כעת אך האם יש צורך בכלל לפתוח קרן או קופה אחרת מלבד קרן הפנסיה? התשובה היא כן. זכרו שהמגבלה העיקרית של קרן הפנסיה היא אי יכולת משיכת הכספים אלא בגיל הפרישה, כיום גיל 67 לגברים וגיל 62 לנשים כאשר זכאות לפרישה מוקדמת היא גיל 60. קופת גמל לעומת זאת מאפשרת את משיכת הכסף בהודעה של כמה ימי עסקים בלבד וקרן השתלמות היא קרן חיסכון לטווח בינוני המאפשרת את משיכת הכסף לאחר 6 שנים בלבד.

חשוב לדעת: ניתן למשוך כסף באופן מידי גם מקרן השתלמות וקרן פנסיה אך זה יעלה לכם 35% מס כך שעשו זאת רק במידה ואתם חייבים את הכסף באופן דחוף.

עוד חשוב לדעת: כספים שהופקדו בקרן הפנסיה מוגנים מפני עיקול וטוב לדעת זאת.

לסיכום, חיסכון והשקעה הם שני כלים עוצמתיים שכל אחד חייב לדעת להכיר ולהשתמש בהם במהלך חייו. לכל אפיק חיסכון וקרן השקעה יש יתרונות ומגבלות אך אם יש לכם הכנסה חודשית או שנתית המאפשרת לכם לחסוך ולהשקיע במכשירים אלה, כדאי שתשקלו זאת שכן תוכלו ליהנות מהטבות מס הן על הפקדות ועל על משיכות וכן לקחת הלוואות בתנאים מועדפים על חשבון הקרנות והקופות הללו ועוד יתרונות!

להשוואת מחירים בין הקופות והקרנות השונות ומידע נוסף על קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוחים ועוד, גלשו בפורטל הביטוחים הגדול בישראל וקבלו את כל המידע שאתם צריכים כדי לדעת מה לבחור. רוצים סיוע אישי נוסף וייעוץ מקצועי ללא עלות? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם ההצעות המשתלמות ביותר להשקעה וחיסכון במסלולים השונים. קראו עוד מאמרים כמו זה בפורטל הביטוחים הגדול בישראל וקבלו עוד טיפים באתר לניהול פיננסי נכון. בהצלחה ולהתראות.


פורטל הביטוחים הגדול בישראל

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

בשיתוף 2bit
  • עוד באותו נושא:
  • חיסכון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully