וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיכת כספי פנסיה ללא סיום עבודה

בשיתוף קבוצת פתרון

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 13:13

מי שנתקל בקשיים כלכליים יכול לשקול משיכת כספים מקרן הפנסיה - גם ללא סיום העבודה. מהם השיקולים אותם יש לקחת בחשבון לפני שעושים זאת ואיך מתנהל התהליך?

קבוצת פתרון. קבוצת פתרון,
קבוצת פתרון/קבוצת פתרון

ישנן תקופות בחיים בהן נקלעים אנשים לקשיים כלכליים ומחפשים מהיכן הם יכולים לקחת כספים אשר יסייעו להם לעבור את אותה תקופה קשה. זו יכולה להיות הלוואה מהבנק או גוף חוץ בנקאי, הלוואה מהמעסיק או מחברים וגם שבירת קופות חיסכון.

אחד הפתרונות היותר נפוצים שאנשים אימצו במהלך השנים הוא משיכת כספי פנסיה ללא סיום עבודה. מכיוון שכספי הפנסיה תפקידם לספק לנו רשת ביטחון כאשר נגיע לגיל פרישה - יש צורך לדעת את כל העובדות והנתונים לפני שעושים זאת.

ממה מורכבים כספי הפנסיה ואיך אפשר למשוך אותם?

הכספים שאנו חוסכים לקרן הפנסיה מתחלקים לכספי תגמולים וכספי פיצויים. אנו מפקידים סכום קבוע לקרן זו ובמקביל גם המעסיק כך שכאשר אנחנו מסיימים את תקופת העסקה שלנו ויוצאים לגמלאות הסכומים בקרן הפנסיה מתורגמים לקצבה חודשית שתמשיך לסייע לנו להתקיים בכבוד ביחד עם קצבת הזקנה של ביטוח לאומי.

כספי התגמולים בקרן הפנסיה מתחלקים לתגמולי עובד ולתגמולי המעביד. במידה והעובד מעוניין למשוך את כספי הפיצויים שלו הוא יכול לעשות זאת רק לאחר שסיים את העבודה שלו ורק לאחר שיש בידיו טופס 161 המאשר לעשות זאת. לעומתם - את כספי הפיצויים ניתן למשוך בכל עת גם ללא סיום עבודה אך יש לשלם עליהם מס בגובה 35%. הסיבה לכך היא הרצון של ממשלת ישראל להגן על קרן הפנסיה ולמנוע משיכה מוקדמת שלהם.

כספי התגמולים מהווים כשני שליש מכספי החסכונות בקרן הפנסיה וניתן כאמור למשוך אותם לאחר סיום העבודה. אך מה עושה עובד אשר אינו מעוניין להפסיק את העבודה אך מעוניין לבצע משיכת כספי פנסיה ללא סיום עבודה?

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבדוק את תנאי קרן הפנסיה אליהם מופקדים אותם כספי תגמולים. לאחר מכן כדאי לשבת ולחשב את המס שיהיה עליכם לשלם בעת המשיכה ולבדוק האם מדובר עדיין בסכום ששווה למשוך, וכן את שנות העבודה שנשארו בכדי לדעת כמה תצליחו לחסוך הלאה עד לגיל הפרישה. כמו כן, ישנם מקרים מסוימים המאפשרים לבצע משיכת כספי פנסיה ללא סיום עבודה, ללא תשלום מס או בתשלום מס מינימלי ולכן חשוב להיעזר באנשי מקצוע שמבינים את המערכת ויוכלו לבצע זאת עבורכם.

בשלב השני יש להעביר את כספי התגמולים לקופת הגמל מכיוון שרק ממנה ניתן למשוך את הכספים ולא ישירות מקרן הפנסיה. לאחר שהכספים נמצאים שם, יש להגיש טפסים לבקשה לביצוע משיכת כספי פנסיה ללא סיום עבודה, יחד עם טופס אישור מהמעסיק לעשות זאת ולהגיש אותם לחברה המנהלת את קרן הפנסיה שלכם. ההמלצה היא לעשות את כל התהליך מול סוכן הביטוח שלכם ולהתייעץ לפני ביצוע המשיכה.

אז נכון, אתם אמנם לא חייבים להתפטר לצורך ביצוע משיכה של כספי הפנסיה אבל אתם כן צריכים לקחת בחשבון:

• משיכת הכספים תתאפשר רק מקופת הגמל ולכן יש להעביר אליה את הכספים.
• יש לשלם מס בגובה 35% על המשיכה.
• משיכת הכספים לפני הגעה לגיל פרישה פוגעת בכיסוי הביטוח של הקרן ומקטינה באופן משמעותי את סכום הקצבה החודשית.

במידה ומצבכם הכלכלי קשה ואתם חייבים למשוך את כספי הפנסיה גם תוך כדי העבודה ניתן לבצע זאת באופן הבא:

פנו אלינו בטופס יצירת הקשר באתר, אנשי המקצוע של קבוצת פתרון ידאגו לנתח את המקרה שלכם על הצד הטוב ביותר ולהציע לכם את החלופות הטובות ביותר בהתאם למצב שלכם.

בשיתוף קבוצת פתרון
  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully