וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי פסוריאזיס מדווחים: אחרי טיפול ברפואת על, העור שלי החלים - הפסוריאזיס לא חזר יותר

בשיתוף דן לוסטיג

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 14:09

כ-300 אלף ישראלים סובלים מפסוריאזיס ומאמינים כי זאת מחלה שהם תקועים איתה לכל החיים - דן לוסטיג, מטפל בינלאומי מוסמך ומכשיר מטפלים בשיטת רפואת על, טוען שלכל אחד יש את המפתח לרפא את עצמו ממגוון של בעיות בריאותיות ואפילו להיפטר מפסוריאזיס אחת ולתמיד

דן לוסטיג. ענת לוינסקי,
דן לוסטיג/ענת לוינסקי

בחיים לא חשבתי שזה אפשרי.

במשך שנים פסוריאזיס נחשבה מחלה שמרגע שהתפרצה - היא תלווה אותך לכל החיים. מתברר שיש דרך לא מדוברת להיפטר מפסוריאזיס ומעוד מגוון של בעיות עור, לגמרי בעצמך ללא צורך בהתערבות חיצונית.

מי שמביא את התגלית הזאת לארץ הוא דן לוסטיג, מטפל בין-לאומי מוסמך שמכשיר מטפלים ברפואת על עם ניסיון של מעל 10 שנים. אחרי מספר אנשים שפגשתי וסיפרו לי על בעיות כרוניות שהצליחו להיפטר מהן בעזרת טיפולים ב"רפואת על" - בעיות כמו פסוריאזיס, אקנה, ואפילו קוליטיס ומיגרנות, הייתי חייב לראות זאת בעצמי - האם מדובר בבשורה משנת חיים לחולים בפסוריאזיס ובמחלות כרוניות נוספות?

יצאתי לראיין את דן ולבדוק האם באמת אפשר להפסיק עם המשחות והטיפולים היקרים וללמוד לרפא את עצמנו אחת ולתמיד, גם אם אמרו לנו שזה לכל החיים.

אולי יעניין אותך גם:

3 עקרונות הריפוי שכדאי לכל חולה פסוריאזיס להכיר
כך תנצחו את הפסוריאזיס בצל הקורונה

אז דן, האם באמת לא חייבים להיתקע עם מחלות עור כמו פסוריאזיס לכל החיים?

(מחייך אלי במבט רגוע) תראה, אני מאמין ביכולת הטבעית של הגוף לרפא את עצמו, כמו שהוא יודע לרפא פצע, חתך או כוויה - הגוף שלנו יכול לרפא את עצמו גם מבעיות עור כרוניות כמו פסוריאזיס.

מחקרים שביצע רופא בכיר בבית חולים בגרמניה , ( https://learninggnm.com/SBS/documents/gnm_articles___introduction.html ) על מעל 40,000 תיקים, מראים שמאחורי כמעט כל מחלה קיים גורם רגשי או קונפליקט פנימי שאנחנו מתמודדים איתו בחיים - והגוף שלנו מנסה לעזור לנו להתמודד עם אותו הקונפליקט באמצעות המחלה.

רופאים טוענים שמעל 90% מהמחלות - נוצרות כתוצאה מסטרס ( Segerstrom and Miller 2004, Kopp and Rethelyi 2004, McEwen and Lasky 2002, McEwen and Seeman 1999). אם נאתר באופן מדוייק מהו הקונפליקט שיוצר את הסטרס וגורם למחלה להופיע, נוכל לטפל בשורש המחלה ולרפא את עצמנו לתמיד.

אוקי, אז איך זה שרופאים ממשיכים להמליץ על משחות סטרואידיות?

אין לי ספק שהרופא מעוניין בטובתך. כשהוא מסתכל על העור שלך ורואה עור "חולה" - הוא ירשום משחה עם קורטיזון שתעלים את הסימפטומים בטווח הקצר (במקרי חרום זה אכן נחוץ). אבל יש מחיר בטווח הארוך - המשחה הסטרואידית מכניסה את העור למצב סטרס - הסימפטומים נעלמים חיצונית אבל הבעיה נמשכת. לכן כשמפסיקים עם התרופה, הבעיה חוזרת ולפעמים אפילו מחמירה. אף אחד לא לימד את הרופא לחפש את השורש שגורם לעור להיות חולה ולטפל בו - וכל זמן שלא טיפלת בשורש - העור ימשיך להיות חולה וכתוצאה מכך תהיה תלוי במשחות סטרואידיות!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אז מה אתה מציע לחולי פסוריאזיס לעשות?

קודם כל לדעת שבעיות כמו פסוריאזיס נוצרות מקונפליקט שקשור להפרדה ביני לבין אנשים, מקומות או חפצים. השורש של הקונפליקט מתמצה בנקודת זמן סופר ספציפית (שנמשכת בערך 10 שניות!) מתישהו בחיים שלנו, שבה חווינו "שוק" שהיה לא צפוי, דרמטי ויצר לנו תחושת בידוד ולא הייתה לנו תוכנית פעולה כלפיו (ברפואת על קוראים לרגע הזה 'יודין'- והוא המפתח לריפוי עצמי). ואם הקונפליקט לא נפתר, בכל פעם שהטריגר של היודין מופעל - המחלה מתרחבת עוד קצת ונוצרים נגעים חדשים בעור.

אז אתה אומר שהמחלה פורצת כדי להתמודד עם "שוק" שאנחנו חווים שוב ושוב?

בדיוק. יש 2 שלבים למחלה, הראשון - השלב בו הקונפליקט פעיל - שלב הסטרס: יש קצת גירוד, בגלל שהגוף מוריד את כמות התאים בשכבת האפידרמיס כדי לעזור לך להתמודד עם הקונפליקט של ההפרדה. (השכבה החיצונית של העור היא זאת שמחברת אותנו עם הסביבה). בגלל שהגוף במצב הישרדותי אין סימפטומים מטרידים.

בשלב השני, הטריגר של הקונפליקט נפתר - ועכשיו העור יכול להתחדש, זה השלב בו העור נהייה אדום, יוצאים הפצעים או הגירוי החם והכואב.

תהליך הריפוי. יח"צ,
תהליך הריפוי/יח"צ

הבנתי. וכשאני שם משחה אני משאיר את הגוף במצב שהקונפליקט פעיל?

בדיוק. אתן לך דוגמה מההתמודדות של אשתי עם פסוריאזיס: אחרי הלידה, לאישתי האהובה בעולם מיטל, יצאו פצעים נוראיים בכפות הידיים והרגליים, היא לא יכלה להחזיק כלום, ובימים מסויימים גם לא לדרוך על הרגליים. סבל נוראי, גירודים, מה לא. הלכנו לרופאה מומחית לבעיות עור - כדי לקבל אבחנה, שנוכל לאבחן ולטפל בשורש של הבעיה. "יש לך פסוריאזיס, כנראה לכל החיים, אין מה לעשות, חוץ מלמרוח משחות (קורטיזון...) ים המלח כמה פעמים בשנה, ואולי טיפול נסיוני באור... אבל זה משהו שתצטרכי ללמוד לחיות איתו..."

לא קנינו את החלק של "לכל החיים", תודות לרפואת על. אני ריפאתי את עצמי בעבר מפסוריאזיס שהיה לי כמעט בכל הגוף, ויש לי מטופלים שריפאו את עצמם מפסוריאזיס.

שלחתי את מיטל לריצארד פלוק המורה שלי לרפואת על, שיעזור לה לטפל בנושא הזה אחת ולתמיד, והוא איבחן את שורש העניין בדקות: הקונפליקט של ההפרדה היה קשור לשילוב בין העסק לבין האמהות. מיטל הרגישה שהיא נקרעת מצד אחד בין הרצון שלה להחזיק את העשייה בעסק, לבין הרצון והצורך שלה להיות אמא ולדאוג לתינוק שלנו.

בכל פעם שמיטל עשתה משהו שקשור לעבודה, ואורי בכה, הטריגר של קונפליקט ההפרדה הופעל, כל בכי יצר פצעון חדש כמה ימים אחרי. ובמשך כל התקופה הזאת: היא לא ידעה איך משלבים בין העסק לבין האימהות החדשה.

במפגש אחד ברפואת על - מיטל קיבלה בהירות והבינה איך להרגיש ביחס למה שקורה, ומה לעשות אחרת. והיא ריפאה את עצמה מהפסוריאזיס.

הרופאה יש לך פסוריאזיס, כנראה לכל החיים אחרי טיפול אחד ברפואת על הכל נעלם. יח"צ,
הרופאה יש לך פסוריאזיס, כנראה לכל החיים אחרי טיפול אחד ברפואת על הכל נעלם/יח"צ

מה, וזהו? הכל נעלם?

(דן צוחק) לא ביום אחד. אבל כשאתה מבין את השורש - יש לך את המפתח לרפא את עצמך. אחרי הטיפול העור נכנס לשלב הריפוי ובשבועות העוקבים יצאו פצעים בודדים. ככל שמיטל למדה לשלב את ההורות והעסק בהרמוניה - הידיים והרגליים התנקו לחלוטין, אחרי חודשיים הכל נעלם.

מה עוד יכול לגרום לבעיות כמו פסוריאזיס? אתה יכול לתת דוגמה?

הטריגר של הפסוריאזיס שלי היה קשור למגע של סבתא שלי יום לפני שנסעתי לטיול של שנה בחו"ל, חששתי שזאת הפעם האחרונה שאראה אותה, והמגע שלה בקצה המרפק שלי היה מאוד משמעותי. אחרי 3 חודשים מהפרידה שם התחילו הפצעים של הפסוריאזיס...

טריגרים נוספים יכולים להיות פרידה מבן / בת זוג, יציאה מבית ההורים, תינוק שהיה צריך מגע ולא קיבל ועוד.

העור מתקלף כדי לעזור לנו להתמודד עם קונפליקט ההפרדה. הפצעים יוצאים כניסיון של העור להתחדש ולהיבנות מחדש.

הנה הצעדים לריפוי עצמי מפסוריאזיס:

1. לאבחן את היודין (המקור של הקונפליקט) - והאנרגיה הכלואה שאנחנו משחזרים בחיים שלנו.
2. לנקות את הקונפליקט מכל 4 המערכות העצביות של הגוף
3. ללמוד את "השיעור" שהקונפליקט בא ללמד אותנו - ולהתפתח
4. לעשות את השינויים המתבקשים בסביבה שלנו.
5. לספר לכל החברים שלך על רפואת על - כדי שיוכלו גם הם לרפא את עצמם, דן מוסיף בחיוך שובב...

לקריאה נוספת:

לא עוד: חולי פסוריאזיס שהוציאו עשרות אלפי שקלים על חופשות בים המלח וטיפולים יקרים עוזבים הכל לטובת השיטה הזאת

מה לגבי אופציות אלטרנטיביות כמו רפואה סינית או תמציות טבעיות כאלו ואחרות?

רוב השיטות האלו טובות ויכולות לעזור בהפחתה של הסימפטומים, השאלה היא כמה משאבים תצטרך להשקיע בטיפול והאם הפסוריאזיס לא יחזור כי לא טיפלת בשורש.

היתרון של רפואת על הוא מהירות הטיפול והיסודיות - אין צורך בתהליך של חודשים או עשרות פגישות, וברגע שזיהית את היודין ואת המשמעות של הבעיה - יש לך את המפתח להחזיר את השליטה על הגוף שלך לידיים שלך ולהעלים את הבעיה לתמיד.

זאת בדיוק הסיבה שבעזרת רפואת על אני והמטפלים שהסמכתי הצלחנו לעזור לאנשים לרפא את עצמם מאלרגיות, קרוהן, קוליטיס, גידולים, סרטן, מיגרנות, כאבי מחזור ועוד רשימה ארוכה של בעיות.

ומה לגבי תזונה?

תזונה נכונה יכולה לתמוך בריפוי של הגוף - אבל לא מחליפה את עבודת העומק של "למידת השיעור" מהמחלה, ניקוי האנרגיה של הקונפליקט מכל 4 המערכות העצביות של הגוף - דבר שאני והמטפלים שאני מכשיר מלמדים לעשות תוך כדי הטיפול ברפואת על.

נשמע לי כאילו יש סיפור מאחורי הקשר שלך לרפואת על.

נכון. לפני כמה שנים סבתא שלי הייתה חולה וצברה רשימה ארוכה של תרופות שהיא לקחה מדי יום, ראיתי אותה גוססת לאיטה והבנתי שמשהו פה לא נכון. במשך שנים טיפלתי במאות אנשים וראיתי תוצאות מרחיקות לכת. בשלב מסויים החלטתי להתקדם בתהליך ההכשרה שלי, עברתי הכשרה מתקדמת להכשרת מטפלים בשיטה.

רגע לפני שנסיים, יש אנשים שלא מתאים להם להשתמש ברפואת על?

בהחלט יש. לצערי הרבה אנשים כלואים בתוך האמונה שמישהו שם בחוץ אחראי לרפא אותם או שהתרופות יכולות לפתור כל בעיה. רפואת על מתאימה לאנשים שמחפשים באופן אקטיבי פתרונות לבעיות שלהם ויקחו אחריות מלאה על החיים שלהם ועל הגוף שלהם. אני לא יכול לרפא אף אחד, בחיים שלי לא ריפאתי אף אחד משום מחלה, רק את עצמי, אני בסה"כ מראה לאנשים את הדרך לרפא את עצמם באמצעות רפואת על.

האנשים שאני נהנה לעבוד איתם הם אלו שרוצים לרפא את עצמם, ולא מחפשים תרופות פלא או קסמים, אלא את האמת - מה שמאפשר לנו לרפא את עצמנו.

תודה דן על הזמן שהקדשת לי. ומי שרוצה לקבל עוד פרטים על ריפוי ברפואת על - מאיפה היית ממליץ לו להתחיל?

אתה יכול להביא להם את הקישור הזה - יש פה מידע חשוב על ריפוי עצמי באמצעות "רפואת על" שאני חושב שכל אדם צריך להכיר.

בשיתוף דן לוסטיג
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully