וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים את כל המחסומים

בשיתוף ערן הפנר

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 10:05

תהליך עוצמתי, שכולל בין היתר NLP, מביא לניקוי הרגשות השליליים ושינוי דרך החשיבה, לא רק לחשיבה חיובית, אלא גם לחשיבה שמוצאת תמיד פתרונות. כי האתגרים תמיד יהיו שם

ערן הפנר. יח"צ,
טיפולים אפקטיביים בשיטות ייחודיות. ערן הפנר/יח"צ

התוצאות הן דרמטיות: הפסקה מיידית של כאבים כרוניים, התמודדות אפקטיבית עם הלם קרב, השגת מטרות והגשמת חלומות

ראיון עם ערן הפנר, מומחה רב תחומי. מאסטר ב- NLP, דמיון מודרך וטכניקה ייחודית של חשיפת הזיכרונות והרגשות הנלווים להם, ניקוי הרגשות השליליים והשגת כל מטרה שנציב לעצמנו.

ערן הפנר, מאסטר ב- NLP ודמיון מודרך ומומחה עולמי ב-Time Line Therapy, עם ניסיון של עשר שנים אינטנסיביות כמאבחן ומטפל. הוא גר זה 20 שנה בארצות הברית ומעביר בהצלחה רבה סמינרים לקבוצות, בין היתר קבוצות של אנשי עסקים ובטיפול פרטני, שהפך לפופולרי מאוד בכל העולם. הפנר מציע בימים אלה את הטיפולים האפקטיביים בהם הוא מתמחה גם ללקוחות בישראל. השיטות שלו ייחודיות ובין היתר הן מעלימות כאבים כרוניים, פוסט טראומה ועוד.

מה קורה בטיפול הפרטני?

הפנר: "אני עוזר אחד על אחד להציב מטרות ולהגיע אליהן. זה לא קואצ'ינג רגיל. בטיפול ובייעוץ שלי מבררים גם מה הסיבה האמיתית, שגורמת לנו לרצות להגיע למטרה מסוימת. מדובר בתהליך שדורש סבלנות כי לוקח זמן להבין את ה'למה' וכשמגיעים להבנה הזו, יש עלייה משמעותית במוטיבציה. לכן, לוקח זמן להגיע למטרה. החכמה היא להמשיך וללכת קדימה גם כשקשה, לדאוג לכך שתהיה לנו מוטיבציה גם כשאנחנו קמים בבוקר על רגל שמאל.

עוד חשוב לציין שכשאנחנו חושבים מה חשוב לאחרים בזה שנגיע למטרה שלנו - זה לא אפקטיבי והיכולת להתמיד בתהליך פחותה. כל אחד צריך לברר 'למה זה חשוב לי' . זה מקל על הדרך להגשמת המטרה".

ישנם 5 אלמנטים שמאפשרים לנו להגיע למטרה - הכינוי שלהם הוא S.M.A.R.T

S-Simple and specific
M- Measurable
A- As now
‏R- Realistic
T-Time

1. S מטרה ברורה וספציפית.

2. M מטרה מדידה.

3. A התייחסות למטרה, כאילו היא מתרחשת בהווה. כאילו אנחנו כבר בתהליך אנחנו כבר פועלים להשגת המטרה.

4. R מטרה ריאלית. ניתנת להשגה.

5. T הגדרת דד ליין להגשמת המטרה.

הסעיף החמישי הוא בעייתי להרבה אנשים בדור שלנו וזה נושא הזמן. אני מטפל בדחיינות, בעיה שכיחה בימנו. לדור הקודם היה יותר זמן חופשי. אנחנו היום בכלא של מסכים והמידע מציף אותנו. המוח שלנו זקוק לחופש והוא בורח לדחיינות.

אדגים את החשיבות והערך של הזמן עם סיפור אישי: לפני כמה ימים לקחתי את הבן שלי, שהוא בן שש עשרה וחצי, לשתות קפה. הוא אמר לי שיש לו עניינים רציניים שהוא רוצה לדון איתי לגביהם וביקש שנלך למשרד שלי. כשהתיישבנו, אמר לי שהוא רוצה להכפיל את ההכנסות שלו בעבודה שלו מ 350$ ל 700$ והתלונן שאין לו זמן לעבוד יותר. עברנו יחד על מודל ה SMART, עם דגש על ה-T של הזמן. אמרתי לו שהוא צריך לייצר זמן. הצעתי לו לחתוך בזמן טלוויזיה, זמן חברים, זמן טלפון - כך מייצרים עוד זמן".
409-9220+

ערן הפנר. יח"צ,
חיבור בין זיכרונות לרגשות. ערן הפנר/יח"צ

"לאדם יורד סלע מהכתפיים"

אתה מטפל גם בדמיון מודרך, במה זה מסייע לתהליך?

"בדמיון מודרך אני עושה ניקוי של רגשות שליליים. לאדם יורד סלע מהכתפיים".

לדוגמה?

"עבדתי לא מזמן עם בחור שיש לו הלם קרב מצוק איתן. הוא עבר לגור בארצות הברית, מתוך מחשבה ששינוי הסביבה יעזור לו. אבל, אדם לא יכול לברוח מעצמו. או כמו ששלום חנוך שר: 'אדם בתוך עצמו הוא גר'.

"עבדתי אתו על הסרת הפחד וזה עבד. כשהזיכרונות עלו, הוא הפסיק להרגיש פחד וזה שינה לו את החיים מקצה לקצה. מה שעשינו, היה תהליך של Time Line Therapy, שכלל ניקוי של רגשות שליליים".

מה זה Time line Therapy?

"מדובר בעיסוק בזיכרונות שלנו כחלק מהטיפול, כשהטיפול הוא על ציר הזמן שלנו. לתת מודע שלנו יש כמה תפקידים. אחד מהם הוא לשמור על הזיכרונות ולזה יש 2 דרכים.

דרך אחת: לפי ציר כרונולוגי - מתי קרו האירועים, החוויות.

דרך שנייה: לפי הרגשות שהיו קשורים באותו אירוע.

בדרך הראשונה יש חזרה בזמן הלינארי - הטיים ליין, והיא זו שמאפשרת להעלות זיכרונות. בדרך השנייה כשעולה רגש מסוים ניתן להגיע לזיכרונות שקשורים אליו. הם קשורים כמו שרשרת חרוזים.

שתי הדרכים הם דרכים בהם אני נעזר ב- NLP, כדי להחיות זיכרונות ולשחזר את הרגשות הנלווים להם ולשנות את הרגשות השליליים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ערן הפנר. יח"צ,
מרצה מבוקש. ערן הפנר/יח"צ

"יש לנו בסך הכול חמש רגשות שליליים עיקריים "

איך זה מתקשר לניקוי רגשות שליליים?

"זה תהליך שבו מגיעים לרגשות השונים ולזיכרונות המחוברים אליהם. אנחנו מבצעים איתור של הרגשות השליליים, המחוברים לזיכרונות מסוימים ואני מעביר את המטופל תהליך של ניקוי הרגשות הללו מאותם זיכרונות. כל התהליך של איתור הרגשות השליליים והזיכרונות המחוברים אליהם ובמקביל גם התובנות שמגיעות אצל המטופל - משחרר את הרגש השלילי והוא נעלם ומפסיק להכאיב ולמרר את החיים".


באיזה סוגים של רגשות שליליים אתה מטפל?

"יש לנו בסך הכול 5 רגשות בסיסים שליליים:
כעס
פחד
עצב
אשמה
כאב

לניקוי של רגשות הללו מהזיכרונות, יש השפעה תרפויטית דרמטית. כך, למשל, כשאני עובד עם אנשים שסובלים מכאבים כרוניים, ואני מאתר איתם את הרגש שהביא לכאב ומנקה אותו - הכאב נעלם. כאב כרוני, נגרם מרגשות שהצטברו במערכת העצבים. צריך לגלות מה הרגש שגורם לכאב - האם זה כעס, פחד, עצב או אשמה ואז לנקות אותו".

תסביר את אופי החיבור בין זיכרונות לרגשות

"יש 2 סוגים של זיכרונות:

1. אנחנו רואים את עצמנו בתוך הזיכרון ואז אנחנו לא חווים מחדש את הרגע הזה, אלא רק זוכרים אותו.

2. כשהזיכרון עולה, אנחנו חווים מחדש את האירוע, כשאנחנו בתוך התמונה, חלק ממנה. זה קורה, כשהתת מודע שלנו לא מבחין בין דמיון למציאות ואז חווים זיכרון כמשהו מאוד אמיתי. זה זיכרון שאופייני לפוסט טראומה, שבה אדם חווה שוב ושוב את החוויה הטראומטית עם הרגש הקשה שנלווה אליה בעבר, כאילו הוא חווה אותה כאן ועכשיו. התת מודע שלנו מדחיק זיכרונות מסוימים וכדי להגיע אליהם עוברים תהליך שכולל דמיון מודרך."

דוגמא?

"בתהליך הטיפולי עם הבחור שסבל מהלם קרב, התברר שזיכרונות הפחד שלו, התחילו עוד כשהיה ילד קטן. הוא נסע עם אביו לבסיס בו שירת האב ושמע שם יריות שהבהילו אותו. הפחד הזה, שהיה מחובר לזיכרון היריות, צץ ועלה שוב כשהוא היה בשדה הקרב ולזה נוספה תחושת חוסר אונים: הוא היה צלף והציבו אותו רחוק מדי מזירת הקרב, מה שמנע ממנו להגן באופן מלא על חבריו הלוחמים. נפלו לו חברים והוא לא הצליח להציל אותם, ואז, לתחושות הפחד נלווה גם רגש אשמה. אנחנו עכשיו בשלב של עבודה על הפחד. מחפשים את הפעם הראשונה שהמטופל חווה פחד. זה יכול להיות בילדות ואפילו ברחם אימו ויש שמאמינים שפחד יכול להתגלגל אלינו גם מגלגול קודם".

נשמע מרתק ואפקטיבי. איך קובעים איתך טיפול?

"הטיפולים מתבצעים מארצות הברית בזום לכל מקום בעולם כולל, כמובן, ישראל. הזום מאפשר לי להרגיש את האדם גם ברחוק. אני חש באנרגיות שלו, אני רואה אותו. מפגש טיפולי הוא בין שעה לשעה וחצי. הטיפולים מאוד אינטנסיביים וכוללים בעיקר שאלות, שמאפשרות לי להגיע לזיכרונות ולרגש".

לקביעת פגישה עם ערן הפנר השאירו לו הודעה באחת מהדרכים הבאות:

באתר

פייסבוק

אינסטגרם

בווטסאפ - 1(310) 409-9220+

בשיתוף ערן הפנר
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully