וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו סוד קסמו של הקמין ואיך בוחרים קמין מתאים לבית?

שרון אשלג, בשיתוף: 'פל-אח קמינים'

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 11:56

בשנים האחרונות כובש הקמין הבנוי את ליבם של משפחות רבות בישראל. אם תשאלו את יוסי פלאח (44), קמין הוא סימן לאנשים שאוהבים את הבית שלהם, וסוד קסמו טמון ביצירת אווירה קסומה המאחדת את המשפחה ומשלבת בתוכה רהיט אלגנטי, מרשים ומעוצב בסלון הבית

קמין גז בנוי. יח"צ,
קמין גז בנוי/יח"צ

קמין גז, קמין עצים, קמין נפט או אולי בכלל מזגן…? זו השאלה הבוערת שמעסיקה את כל מי שבונים בית חדש או משפצים את ביתם בסטנדרט גבוה, והיא שהפכה את פלאח למומחה פורץ דרך בתחום הקמינים. שני עשורים אחרי שהחל את דרכו כמסגר בבית מלאכה קטן, עומד פלאח בראש חברת קמינים מובילה בישראל, כשמאחוריו אלפי משפחות שהגשימו חלום ונהנות מחימום באנרגיה טבעית ונעימה - לצד קמין המאחד את המשפחה, משדרג את מראה הבית וסוחט קריאות התפעלות מכל אורח.

כמי שגדל בבית עם קמין, אני מחשיב את עצמי כבעל ניסיון קל בתחום ועם הרקע הזה, אני פוגש את פלאח בגלריית קמינים יפהפיה על 'גבעת זמארין' שבזכרון יעקב. שם, מול שקיעה עוצרת נשימה אנחנו יושבים לכוס קפה ושיחה על קמינים, על סיפוק רצונות הלקוח הישראלי, על עיצוב אומנותי וגם על המהפכה האנרגטית שכובשת את ישראל.

לפני הכל, תרשה לי לשאול אותך למה להתקין קמין כשאפשר לחמם את הבית עם מזגן?

"פתחת חזק" הוא יורה לעברי ומיד ממשיך. "תראה, האמת היא שלחמם את הבית עם מזגן זה מאוד נוח כי לכולנו יש מזגן בבית, אבל קשה להתעלם מזה שבחורף, המזגן מאייד את האוויר וגורם לתחושה לא נעימה של יובש, מחנק ולפעמים גם כאבי ראש - שמאלצים אותנו לכבות את המזגן ולקרר את הבית. מדובר במציאות מתסכלת שגורמת לבעלי מזגנים רבים להעריך מחדש את יכולות החימום של המזגן. קמין לעומת זאת מפיק חום טבעי שנשאר הרבה זמן בבית. מדובר על חום נעים ונמוך, כזה שמגיע מאזור רצפת הבית ובדרכו הטבעית למעלה נתפס בקירות, ברהיטים, בחלל הבית ואינו מתפוגג או נעלם במהירות."

יוסי פלאח: "הקמין מאחד את המשפחה, מחמם בנעימות ומרשים את כל אורחי הבית. יח"צ,
יוסי פלאח: "הקמין מאחד את המשפחה, מחמם בנעימות ומרשים את כל אורחי הבית"/יח"צ

אז מה לדעתך מרתיע אנשים מבחירה בקמין לחימום הבית?

"אהבתי את השאלה" מחייך לעברי פלאח וממשיך. "נתחיל מזה שבחירת קמין לא מתאים מובילה לעוגמת נפש והפסד כספי - ורוב הציבור לא יודע איך לבחור קמין מתאים. יש קמינים עם הספק אנרגטי נמוך, יש קמינים שאין להם תו תקן ויש קמינים בדגמים לא מוצלחים שחבל לקנות אותם. אגב, לא מעט אנשים נרתעים כי הם חושבים בטעות שכל קמין עולה עשרות אלפי שקלים, שהתחזוקה שלו יקרה מאוד ושמסוכן להכניס אותו הביתה, בזמן שמדובר במוצר שנחשב לבטוח מאוד. קמין גז לדוגמה כולל חיישן כיבוי אוטומטי וארובה כפולה שמונעת דליפות גזי פליטה לחלל הבית, ואם דיברנו על מחיר, אז את כל התענוג הזה אפשר להשיג במחיר שנע בין 15 ל 25 אלף שקלים."

או קיי. אתה יכול לשתף בהבדלים המהותיים בין קמין עצים, קמין נפט או קמין שפועל על גז?

"בהחלט. כמו כל דבר בחיים גם לקמינים יש יתרונות וחסרונות. עליית מחירי הנפט והסולר הפכה את התחזוקה של קמינים אלה ליקרה יחסית, ואל תשכח שהיא מחייבת התקנה של מיכל נפט גדול בחצר הבית שלא מתאימה לכל אחד. מצד שני, יש אנשים שגרים בבתים פרטיים עם חצר ומקום לאחסן את עצי ההסקה והם אוהבים 'לשחק' ולהתעסק עם אש, להדליק אותה כל יום ולהוסיף לה עצים מסביב לשעון. אלה אנשים שקמין עץ בבית זה החלום שלהם והפינוקים שקיימים בקמין גז לא ישנו או יסיחו את דעתם מלבד קמין עצים - וזה בסדר כמובן."

מה לגבי קמין גז ומה הפך אותו לכל כך פופולרי בישראל?

"קמין גז נחשב למושלם בכל מה שקשור לאסתטיקה וחימום הבית באנרגיה טבעית ונעימה. הקמין מחובר לתשתית הגז הביתי ומופעל על ידי מערכת אוטומטית לחלוטין. אתה מדליק ומכבה אותו עם שלט ובדומה למזגן, אתה יכול לכוון את הטמפרטורה הרצויה. בנוסף, אפשר לתזמן שעות הדלקה וכיבוי, כך שאם אתה חוזר מהעבודה בשעה 19:00, תוכל לכוון הדלקה אוטומטית בשעה 18:00 ואתה מגיע לבית חם ונעים. אגב, מדובר בתועלת מהותית למי שהם מסורתיים או שומרי שבת שיכולים לחמם את הבית עם קמין גז בשבת. בנוסף, אפשר לשפר את רמת העיצוב והמראה היוקרתי של הקמין על ידי אפקט להבה כפולה, פסים פנימיים דקורטיביים או אפקט בעירה של עצים וחלוקי נחל בגדלים שונים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קמין גז תלוי - אלמנט עיצובי ומרשים המשדר יוקרה ואנינות טעם. יח"צ,
קמין גז תלוי - אלמנט עיצובי ומרשים המשדר יוקרה ואנינות טעם/יח"צ

מה העצות הכי טובות שלך לאנשים שמתעניינים בקמין?

"הייתי מתחיל בהמלצה שלא לרדוף אחרי קמינים זולים שאין להם תו תקן ועשויים מחומרים שיכולים לסכן אותנו בעתיד. בנוסף, לכל קמין יש יתרונות וחסרונות ורכישת קמין מהסוג הלא נכון מובילה להסתבכות מיותרת. העצה השלישית היא התקנה נכונה בידי צוות אורגני של חברת הקמינים, כי במקרה של תקלה עתידית, זה מה שימנע נפילה 'בין הכיסאות' וחילופי האשמות בין החברה למתקינים החיצוניים. השורה התחתונה היא שתכנון נכון שמתחשב בצרכים המדויקים של הבית, מוביל לרכישת קמין מתאים, וכמובן גם לתמחור מדויק שמונע הפתעות ועלויות מיותרות בהמשך."

מה הקמין הכי מאתגר שיצא לך להרכיב עד היום?

"יש לי הרבה סיפורים על קמינים נדירים בהזמנה אישית. אחד מהם שייך ללקוחה שראתה קמין עץ מהמם באתר 'פינטרסט' והחליטה שהיא רוצה אותו אצלה בבית. אחרי שפנתה אלינו, ביקשנו מהאדריכל שלה לייצר דגם ולהוריד לנו אותו למידות. את הקמין החדש בנינו בתוך נישה מיוחדת עם שילוב של ברזל, אבן, חומרי בידוד וחומרים שמפיצים חום בצורה יעילה. התוצאה היא קמין עצים נדיר ביופיו שמרשים ומהפנט את כל מי שצופה בו."

הקמין מ'פינטרסט' - קמין עצים מותאם אישית בנישה. יח"צ,
הקמין מ'פינטרסט' - קמין עצים מותאם אישית בנישה/יח"צ

יוסי, מה התהליך שעובר מי שמתעניין היום בקמין?

"תראה, אם בעבר אנשים היו מתרוצצים בחיפוש אחרי קמינים, מתקינים, טכנאי גז או אנשי מכירות, אז היום מדובר בתהליך הרבה יותר פשוט וקל. למעשה, אנחנו מורידים מהלקוח את כל ההתעסקות ומעניקים ליווי צמוד שמתחיל בשלב הייעוץ הראשוני ועובר דרך תכנון מיקום נכון, בחירת קמין מתאים עד להתקנה נכונה. אנחנו מנוסים בעבודה מול אדריכלים, אנחנו מדברים בשפה שלהם ואנחנו מדריכים, מנחים ומתנהלים מול כל אנשי הגבס, הבידודים, הצבעים ושאר בעלי המקצוע בפרויקט. כך שכל מי שמצטרף אלינו נהנה משקט נפשי, פיקוח, תמיכה ואחריות מלאה במוצר".

תשמע, אני 'נדלקתי' אבל מה צריך לעשות מי שרוצה לברר פרטים על קמין לבית?

"אני מציע לכל מי שמתעניינים בקמין לפנות כמה דקות ולעבור על הדרכה קצרה שהכנתי לפני קניית הקמין. מדובר במדריך אינטרנטי שניתן ללא עלות וכל מה שצריך לעשות זה להירשם עם האימייל ולקבל אותו. המדריך מעניק היכרות ראשונה עם עולם הקמינים ומסייע בבחירת קמין נכון ומתאים לבית. יש בו הסברים על העקרונות החשובים בבחירת קמין, בדגש על היכולת להשתלב בצורה מושלמת עם התנאים של הבית."

למעבר לפייסבוק לחצו כאן

למעבר לאינסטגרם לחצו כאן

למעבר לאתר האינטרנט שלנו לחצו כאן

לשליחת מייל לחצו כאן

שרון אשלג, בשיתוף: 'פל-אח קמינים'
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully