וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הגישות לטיפול בחוסר איזון הורמונלי שמתלווה לגיל המעבר

בשיתוף ד"ר אהרון עמיר

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 7:49

מהי הגישה היעילה ביותר לטיפול בבעיות שנוצרות כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי אצל נשים בגיל המעבר? ד"ר אהרון עמיר מספק תשובה

בניית תוכנית מותאמת אישית להשגת איזון הורמונלי, קליניקת ד"ר אהרון עמיר. הדס טייכטל,
בניית תוכנית מותאמת אישית להשגת איזון הורמונלי, קליניקת ד"ר אהרון עמיר/הדס טייכטל

נשים רבות שמגיעות לגיל המעבר מעידות על כך שהן סובלות מתסמינים גופניים ונפשיים - שהעוצמה וההשלכות שלהן, על התפקוד היום יומי, משתנה מאישה לאישה. יש נשים שמספרות על חולשה, שיבושי שינה, פגיעה בזיכרון, גלי חום, ירידה משמעותית ברמת האנרגיה ותסמינים שפוגעים באינטימיות ובתשוקה הזוגית. אחרות מספרות על נשירת שיער, אי שליטה במתן שתן, חילוף חומרים איטי ועלייה במשקל, שינויי מצב רוח, הפרעות שינה, עייפות כרונית, אוסטאופורוזיס - בריחת סידן, דפיקות לב מואצות, כאבים במרפקים ובפרקים, תחושת יובש כללית בעור ובריריות, סטרס וחרדה. ויש שסובלות ממגוון תסמינים גופניים שלהם מתלווים תחושות נפשיות שליליות של ירידה בערך העצמי עד כדי התדרדרות לדיכאון.

למרות שתהליך ירידת ההורמונים בגיל המעבר הוא תהליך ביולוגי טבעי ולא מחלה, השיבוש בשגרת החיים והפגיעה בתפקוד היום יומי של נשים רבות, הביאו את הרפואה לחפש מזור למפגעים ההורמונליים שהגיל מביא עימו.

ד"ר אהרון עמיר, הפועל למען החדשנות בתחומי הניואייג'ינג ומציע פתרונות מותאמים אישית לנשים בגיל המעבר, אומר כי הוא רואה חוסר ידע נרחב לגבי אפשרויות הטיפול החדשניות הקיימות כיום ומצר על קיומן של אמונות שגויות (שנטועות בטיפולי העבר) לגבי הטיפולים ההורמונליים העכשוויים, שכן נשים שמטפלות בתסמיני גיל המעבר מעידות על שיפור משמעותי באיכות החיים והחזרת השליטה על חייהן.

יצאנו לבדוק כיצד נשים בעולם מתמודדות עם התסמינים, קלים כחמורים, של גיל המעבר והופתענו למצוא מגוון דרכי טיפול, החל משינוי באורח החיים וסגנונו ועד לטיפולים הורמונליים וניתוחים.

ד"ר אהרון עמיר. ורד אדיר,
ד"ר אהרון עמיר/ורד אדיר

את הממצאים סיכמנו בעבורכן ל-7 גישות עיקריות לטיפול:

1. שתייה: הקפדה על שתיית מים מרובה, שתיית תה ירוק נטול קפאין, שתיית חליטות צמחים ייעודיים לטיפולים בתסמינים מוגדרים בד בבד עם צמצום משמעותי של צריכת אלכוהול וקפאין.

2. תזונה: שמירה על אכילה מסודרת של 3 ארוחות ביום לפחות עם עדיפות לארוחות קטנות ותכופות על פני ארוחות גדולות. אכילת מגוון רחב של ירקות צבעוניים, נוגדי חמצון, ומנות פירות קטנות, ביניהם: ברוקולי, פלפלים במגוון צבעים, עלים ירוקים, כרוב, תרד, עגבניות, וכמובן אוכמניות כחולות. הקפדה על צריכת מאכלים עתירי סיבים והגדלת מנות חלבון בארוחה על חשבון פחמימות, סוכרים ועמילנים פשוטים. העדפה של שומנים בריאים שמקורם בזרעים, אגוזים, פשתן, דגים וכדומה וצמצום עד כדי הימנעות משומני טרנס שמתלווים לרבים מהמזונות המעובדים והמתועשים.

3. פעילות גופנית: הקפדה על קיום פעילות גופנית יומית מאומצת של מינימום חצי שעה 5 פעמים בשבוע לפחות ופעילות ייעודית לחיזוק שרירי רצפת האגן בעזרת תרגילי "קגל" (Kegel exercise).

4. העצמה תודעתית-מנטלית: פעילות מגוונת שתפקידה לתמוך בנשים הסובלות מתופעות גיל המעבר - החל מדמיון מודרך ומדיטציות ועד להשתתפות במעגלי נשים וסדנאות להורדת מתח וקיום אורח חיים בריא.

5. צריכת תוספים בבליעה: צריכת תוספי תזונה הכוללת מינונים שונים של ויטמינים כולל קומפלס ויטמין B, ויטמין ,Dנוגדי חמצון, חומצות שומניות ואומגה 3, ומינרלים כמו מגנזיום, ובליעה של כמוסות צמחים ייעודיות לטיפול בבעיות נקודתיות.

6. טיפולי Pellets: טיפול חדשני יחסית בישראל, הנפוץ מזה שנים רבות בארה"ב, שבמהלכו מחדירים מתחת לעור כמוסה זעירה של הורמונים ממקור צמחי, הזהים במבנה הכימי שלהם להורמונים הטבעיים המצויים בגוף שלנו. הכמוסה מאפשרת איזון הורמונלי, בכל רגע נתון, בהתאם למטבוליזם ולצרכים הטבעיים של המטופלת ונחשב לאחד מהטיפולים הבטוחים והיעילים ביותר בתסמיני גיל המעבר.

7. ניתוחים: ביצוע ניתוחים או פעולות פולשניות במידה כזו או אחרת, לטיפול בבעיות מוגדרות, כמו למשל במקרה של בריחת שתן אקוטית.

כששאלנו את ד"ר אהרון עמיר מהו לדעתו הטיפול היעיל ביותר הוא ענה, שכול אישה צריכה לבצע בדיקה של רמות ההורמונים בגופה לפני תחילת הטיפולים ולבנות תוכנית טיפולית רק להורמונים שנמצאים אצלה בחוסר. כמו כן הוא ממליץ לטפל בהורמונים זהים לחלוטין לאלה הקיימים באופן טבעי בגופנו.

"השאיפה של הטיפול היא להשיב למטופלות את החיוניות, הנוחות וחדוות החיים שנפגעו בשל תופעות הלוואי המתלוות לגיל המעבר - באמצעות תוכנית טיפולית מותאמת אישית, שכן מה שנכון לאחת לא נכון לאחרת ולהפך" מסכם ד"ר עמיר.

אנחנו בהחלט תומכים בהמלצה של ד"ר אהרון עמיר וקוראים לכן להגיע לייעוץ אישי לשם בניית תוכנית להשגת איזון הורמונלי מותאם לחוסרים בגוף שלכן. אז אל תתחילו בטיפולים או בבליעה של כמוסות לפני שקיבלתן מהמומחים לנושא תוכנית מותאמת אישית!

פגישת ייעוץ חינם, לבניית תוכנית מותאמת אישית לאיזון הורמונלי, מוענקת לכול הקוראות שלנו שיפנו לקליניקת ד"ר אהרון עמיר עד לתאריך ה-31.10.21.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ליצירת קשר פנו עכשיו:

טלפון:077-2017527

וואטסאפ לשאלות: 052-5240022

מייל להתקשרות: office.dr.aa@gmail.com

אתר:https://www.draharonamir.co.il

כתובתנו: קליניקת ד"ר אהרון עמיר דרך מנחם בגין 150 תל אביב.

בשיתוף ד"ר אהרון עמיר
  • עוד באותו נושא:
  • גיל המעבר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully