וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורקס - לא מה שחשבתם! (ואפילו לא קרוב)

בשיתוף CTFX

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 12:07

האסוציאציה הנפוצה ביותר למונח "פורקס" היא הונאה - אבל בפועל Forex הוא פשוט קיצור של הביטוי Foreign Exchange, כלומר מטבע חוץ. למה יש לפורקס תדמית שלילית ואיך אפשר לסחור בפורקס בלי להסתכן יתר על המידה? אייל קרתא מייסד CTFX עם התשובות

מסחר בבורסה. ShutterStock
מט"ח/ShutterStock

עד לפני מספר שנים חלק גדול מהאזכורים של המונח "פורקס" בתקשורת היו בהקשרים שליליים - למשל, חברות "פורקס" שקרסו והותירו לקוחות המומים עם הפסדים של סכומי כסף משמעותיים. או חקירות של פרשיות הונאה בינלאומיות, לדוגמה בצרפת וברומניה, שבמרכזן עמדו חברות פורקס ישראליות. התחום היה פרוץ לחלוטין, ללא שום רגולציה, וכל מי שרצה הכריז על עצמו כבעל חברת פורקס. למרבה הצער היו גם נוכלים ששכנעו ישראלים שביקשו לנצל הזדמנויות בשוק בינלאומי לעשות זאת דרכם - ואז נעלמו עם הכסף או נקטו בשיטות פסולות אחרות.

היום, מבהיר אייל קרתא, המצב שונה לחלוטין. קרתא הוא מייסד CTFX, חברה שמלמדת כיצד לסחור בחוכמה במטבעות חוץ (וגם במטבעות הקריפטו), וכמי שעוסק בעצמו במסחר כבר יותר מ-8 שנים יש לו מן הסתם פרספקטיבה רחבה מאוד, ומדויקת, לגבי הפורקס.

איך הרגולציה שינתה את עולם הפורקס בארץ?

משמעות המונח פורקס היא כאמור פשוט מטבע חוץ. בעידן של גלובליזציה מואצת, טבעי לחלוטין שכל אדם יוכל לקנות ולמכור מטבעות של מדינות שונות, בין אם כעיסוק במשרה מלאה ובין אם על-מנת לייצר הכנסה נוספת לשכר מעבודה. בהתאם הנזק שגרמו אותם נוכלים ואותן חברות לא אחראיות היה נרחב הרבה יותר מאשר "רק" לסוחרים דרכם - התדמית השלילית גרמה לרבים אחרים להתרחק מהתחום ולהפסיד הזדמנויות לרווחים נאים.

על-מנת לתקן את המצב החליטה הרשות לניירות ערך לאמץ כללים מחמירים ולחייב את כל חברות הפורקס בארץ לפעול תחת רגולציה הדוקה. בזכות השינוי המשמעותי הזה, שנכנס לתוקף ב-2016, מסחר בפורקס חזר להיות אופציה רלוונטית לכולם - וגם לכם כדאי להבין למה מסחר במטבעות חוץ עשוי להיות אפיק מתגמל מאוד.

מטבע חוץ - השוק הפעיל ביותר בעולם

שוק המט"ח הוא שוק פיננסי רחב היקף במיוחד. בכל יום מתבצעות בו עסקאות בנפח כולל של טריליוני דולרים - פי כמה וכמה מכל הבורסות בכל רחבי העולם גם יחד. השוק נפתח ביום ראשון בלילה (שעון ישראל) ופעיל ברציפות מסביב לשעון עד יום שישי בלילה. המגוון הרחב של המטבעות והעובדה שאנחנו חיים במציאות דינמית מאוד מייצרים שלל הזדמנויות - ומי שמצויד בכלים מתאימים, בעיקר בזכות קורס מט"ח, יכול לנצל אותן ולהגיע לרווחים מרשימים.

אייל קרתא מדגיש שלצד ההזדמנויות, עלולות להיות גם נפילות כואבות, ולכן מסחר בפורקס מומלץ רק כשיש בסיס ידע רלוונטי משמעותי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

השיטה שמאפשרת מסחר בפורקס בלי סיכונים שלא לצורך

כשקרתא רק התחיל לסחור במטבעות שונים, הוא התבסס על ניסוי וטעיה. חלק מהניסויים היו מוצלחים מאוד והניבו רווחים גבוהים להפליא, אבל היו גם טעויות ובעיקר היעדר שיטת פעולה מסודרת. ככל שהוא התעמק בעולמות הפורקס והקריפטו כך הבין קרתא טוב יותר גם את הפן הפסיכולוגי שמשפיע במידה רבה על הביצועים, וגם את הדרך הנכונה לסחור.

הוא שכלל את היכולות שלו, בהתאם הרווחים הלכו ותפחו, והשלב הבא היה הדרכת חברים טובים שביקשו ממנו עזרה בכניסה לתחום המרתק של המסחר במטבעות. קרתא גילה שהוא מצליח לא "רק" לקנות ולמכור את המטבעות הנכונים בתזמון האופטימלי, אלא גם להעביר את הידע הלאה.

קורס מקיף וליווי צמוד גם לאחר סיום הלימודים

ב-2020 וירוס חמקמק שעבר אל בני אדם בעקבות אכילת עטלף ואולי בעל חיים אחר הצליח לטלטל את המין האנושי. קרתא, שראה כיצד משבר הקורונה מוביל לפגיעה כלכלית קשה באנשים ובמשפחות החליט לתרגם את הידע שצבר, את שיטת המסחר החכמה ואת היכולת להעביר את כל אלה לתוכנית לימודים מסודרת - שילוב של קורס קריפטו וקורס פורקס (כלומר קורס מט"ח), ובעצם קורס שוק ההון המתקדם ביותר הקיים כיום בארץ בזכות אותו שילוב ייחודי.

עם קורס מטבעות וירטואליים ומטבעות חוץ גם יחד כל אחד וכל אחת יכולים לאתר הזדמנויות משתלמות בכל נקודת זמן ולממש אותן באופן מושלם. הלימודים מתנהלים בכיתות מאובזרות במיטב הכלים הטכנולוגיים כשיש גם אופציה לקורס דיגיטלי באיכות צילום גבוהה ובעלות מופחתת מאוד. גם תלמידי הקורס הפרונטלי וגם תלמידי הקורס הדיגיטלי מקבלים מבחר רחב של כלים, לרבות מדריכים מקיפים, מחשבון לניהול סיכונים מושכל, ידע תיאורטי וגם דוגמאות ב-Live לעסקאות כולל ניתוח מעמיק שלהן, ועוד.

עוד מרכיב מהותי בתועלת שמספק קרתא לכל מי שרוצה ללמוד קורס מט"ח עם תוספת חשובה בדמות מטבעות הקריפטו (קורס קריפטו) הוא העזרה לאחר השלמת הקורס - עזרה שמושטת דרך אזור אישי באתר של CTFX. בין השאר יכולים בוגרי קורס שוק ההון של החברה למצוא באזור האישי חדשות עדכניות שעשוית להוות בסיס לעסקאות משתלמות, סקירות יומיות מקיפות לגבי שווקי הפורקס והקריפטו, פרשנויות שניתן להפיק מהן תובנות יקרות ערך, פודקאסטים כלכליים בתדירות שבועית, ועוד.

בשיתוף CTFX
  • עוד באותו נושא:
  • מט"ח
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully