וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל קנב מסביר מהי התפתחות וצמיחה באמצעות שיטת 'האקומי'

בשיתוף טל קנב

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 12:25

הנחות יסוד שליליות שלנו כלפי עצמנו, לעיתים לא מודעות, עלולות לעכב ולהקשות עלנו. שיטת האקומי יכולה לעזור להתמודדות מולן

טל קנב. יח"צ,
טל קנב/יח"צ

אנו כבני אדם מכילים רבדים רבים ושונים של הנחות יסוד, אמונות, רגשות ושל חוויות ומטענים שאנו נושאים עמנו. לעתים הנחות היסוד הללו תורמות וחיוביות ולעתים אלה חוסמות אותנו ופוגעות בהתנהלות חיינו. באמצעות שיטת 'האקומי' ניתן יהיה להגיע אל אותן הנחות יסוד, להציף אותן, להבינן. התפישה של אותן אמונות גרעין (שלרוב אינן מודעות) מייצרות דפוסי ההתנהגות ודפוסי חשיבה הגורמים לנו להצליח במקומות מסוימים ולהיכשל או להיחסם באחרים. לדוגמה: הנחת יסוד שאנו לא מספיק טובים, שאיננו מתאימים למערכת יחסים, שאיננו יכולים להתמיד במשהו, שאנו לא יכולים לסמוך על אף אחד, שמקום מסוים עשוי להיות מאוד מסוכן ועוד.

החסימות הנפשיות שלנו עשויות לפגוע בנו בסופו של דבר

לכל אחד ואחת מאיתנו יש מחסומים נפשיים אותם נמצא כאשר נקלף שכבות של הגנות, כאשר נגיע אליהם ונלמד אותן, נוכל לטפל בהם וסבול פחות (אם בכלל) בסיטואציות שונות בחיינו. התמודדות עם אמיתות קדומות משפיעה על היום יום שלנו, על ההתנהגות וההתנהלות שלנו בסיטואציות חברתיות ותעסוקתיות, ועל האופן בו אנו סומכים ו/או מנהלים קשרים עם אנשים אחרים. יש מחסומים והגנות טובים, המסייעים לנו את ההתמודדות עם אתגרי היומיום. אולם יש מחסומים והגנות שעשויים לעכב אותנו על שביל החיים. לכן רצוי להכירם ולעיתים לשנותם.

דפוסי התנהגות שונים משפיעים על החוויה האישית והחברתית ולכן שדרוגם עשוי להרחיב את הדרך בה האדם פוגש ומקבל את החיים. מכאן תעשה יותר ברורה הבחירה של המלחמות האישיות מחד וההשלמה עם אותם אלמנטים וסיטואציות בהם נבחר שלא להילחם. באמצעות שיטת 'האקומי' ניתן לעודד שינוי וצמיחה, להימצא במצב של קבלה ולשנות את הדפוסים שאינם מיטיבים עמנו. ד"ר טל קנב, פסיכותרפיסט הפועל כבר שנים רבות בעזרת שיטת 'האקומי' ושיטות פסיכולוגיות נוספות לטובת עזרה לאנשים רבים בקבלת העצמי אומר: "פיתוח והרחבת המודעות, מובילים לבחינת העולם הרגשי ודפוסי מחשבה, ובכך מסייעים להחליף הגנות, מחסומים וקיבעונות אישיים בכלים שיטיבו את בחירות היומיומיות והמורכבות הנדרשות במהלך החיים".

כיצד עובדת שיטת 'האקומי'?

שיטת האקומי היא שיטה עדינה ויעילה לצרכי התפתחות וצמיחה, הפועלת לטובת קבלה לא שיפוטית של חוויית הרגע. מתוך החוויה הלא שיפוטית אפשר לבחור אלו חלקים באישיות אדם משמר או משדרג. בגישה טיפולית זו עושים שימוש ב'מיינדפולנס' (מדיטציה) לטובת חקירה ובמידת הצורך, שינוי עמוק של תפיסות המובילות לשינויים בהתנהגות. בדיקת מחשבות וחוויות שונות תוך הקשבה עמוקה לגוף, מייצרת התפתחות המובילה להגעה לרבדים העמוקים שלנו. אלו אותם רבדים שבדרך כלל לא ניתן להגיע אליהם באמצעות שיחה רגילה.

באמצעות טכניקת פסיכותרפית עומק זו, שפותחה בקליפורניה על ידי רון קורץ בשנות ה 70 של המאה הקודמת, מתאפשרת הגעה למחוזות נסתרים בנפש. שיטה זו עוזרת לגלות את חומרי הליבה שלנו וכך עוזרת ליצור את השינוי המיוחל תוך העזרות ברמה הקוגניטיבית והרגשית של המטופל. באמצעות שיטת 'האקומי' ניתן לשמר הגנות יעילות ולמוסס תפישות מעכבות, כך שיתאפשרו שינויים וצמיחה. מדובר בתהליך עמוק המקדם את דרך ניהול החיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ד"ר טל קנב ישמח לסייע לכם וללוות אתכם בתהליך

טל קנב הוא דוקטור לפסיכולוגיה ופסיכותרפיסט מנוסה הפועל שנים רבות בתחום. ד"ר קנב מנחה ומטפל בטיפולים קבוצתיים מאז 2003 במחלקת אשפוז יום בית החולים איכילוב, כמו גם 16 שנים של ניסיון בתחום הטיפולים הפרטניים בקליניקות שהקים בתל אביב וברמת השרון.

הטיפול מתאים לאנשים הבוחרים להרגיש טוב יותר, לבחון מחדש את מסלול החיים, בחירותיהם, להכיר ולאפשר לחלקים נוספים באישיות להתבטא. אנשים המרגישים שתקרת זכוכית סוגרת עליהם. כמו כן, לאותם אלו המכוונים לחיים עם יותר משמעות מעשייתם הנוכחית או אולי להחליף חלקים ממנה. הטיפול מאפשר לחלוק עם איש מקצוע העולם הרגשי הפרטי - הגלוי והנסתר - ולבחון ביחד זוויות הסתכלות ומגע שונות עם הקורה ביומיום.

בשיתוף טל קנב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully