וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטום גג: עשה זאת בעצמך

בשיתוף בי.ג'י. בונד

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 8:40

תגידו, זוכרים את החורף האחרון? נכון, כבר סוף הקיץ עכשיו, אבל עדיין - מה היה בחורף האחרון, שהבטחתם לעצמכם שהקיץ הזה תפתרו? אם כבר נזכרתם - מעולה, ואם לא, אנחנו נזכיר לכם: הגג שלכם

גשם מטפטף על הגג. ShutterStock
גשם מטפטף על הגג/ShutterStock

הדליפות, הרטיבות בפינה של החדר, הטפטופים בחדר האמבטיה. בחורף האחרון הבטחתם לעצמכם שהקיץ הזה אתם סופסוף תאטמו את הסדקים האלו על הגג, כי עוד חורף כזה זה כבר בלתי נסבל. אז הנה הגיע הקיץ. ואם חיכיתם כל החורף לעונה הזו, כדאי מאוד שתנצלו אותה לפתרון הבעיה הטורדנית הזו החוזרת מידי חורף.

איך מתחילים?

מומלץ להתחיל בתהליך זמן ניכר לאחר הגשם האחרון. תקופת אמצע הקיץ היא האידיאלית, אז ניתן להיות בטוחים ששאריות הלחות בשכבת הגג הספיקו להתייבש זה מכבר.

השלב הראשון הוא הכנת הגג. מומלץ להצטייד בכפפות. במסגרת ההכנה יש לנקות את הגג היטב מכל שכבת לכלוך, אבק, חומר מתפורר. בנוסף, מומלץ להסיר כל מתקן או חפץ בגג שכבר אינו בשימוש. לאחר מכן מומלץ לבצע שטיפה של הגג בלחץ מים גבוה ולהמתין לפחות 24 שעות עד לייבוש מלא של הגג.

השיטות העיקריות

קיימות מספר שיטות לאיטום גג, נמנה כאן את העיקריות שבהן:

איטום בחומר אקרילי גמיש

החומר האקרילי מתאים לאיטום גגות בגודל קטן יחסית, שטרם נמרחו בחומר איטום כלשהו. החומר האקרילי נחשב לשיטה זולה יחסית לאיטום הגג אך לא מתאים לגגות בהם קיימים שקעים או מקומות שבהם עלולים להצטבר מים עומדים, שעשויים לקלף את החומר עם הזמן.

חומר אקרילי מומלץ הוא בי ג'י גלו - חומר איטום גגות מהפכני של חברת בי ג'י בונד (BG Bond): החומר של בי ג'י משמש להלבנה ואיטום גגות והוכיח את עצמו עם ביצועים גבוהים, והידבקות טובה מאוד לרוב סוגי ההגות, כמו אזבסט, בטון, ביטומן, עץ ועוד. יתרונות נוספים של החומר הם התכונה הגמישה שלו, ההגנה שלו מפני קרני UV ויחסית לכל אלו - גם קל מאוד לשימוש.

אם בחרתם בחומר האיטום של בי ג'י בונד - הוא מגיע מוכן ואין צורך לדלל במים. לגבי כל חומר אחר יש לבדוק את הוראות השימוש (האם יש צורך בדילול מים, באילו אחוזים וכדו'). במקרה ומדובר בגג עם יריעות ביטומניות יש להתחיל עם פריימר ולאחר מכן להניח את שכבת האיטום.

את שכבת האיטום ניתן למרוח באמצעות התזה, הברשה, או גלילה ברולר. מומלץ להתחיל עם שכבה ראשונה במקומות שבהם קיימים סדקים שהרוחב שלהם יותר מ- 1 מ"מ. את השכבה הראשונה יש לבצע עם 0.8 ק"ג למילימטר (בערך) ולאחריה יש להניח שכבה שנייה של כ-0.7 ק"ג למ"מ.

אם מדובר באיטום גג קל וגגות איסכורית, גם כאן יש לחברת בי.ג'י בונד וחברת איטומית טק, את שלל הפתרונות שישאירו אתכם יבשים החורף.

איטום ביריעות ביטומניות

שיטת איטום זו נחשבת ליעילה ביותר, וגם ליקרה יותר. בשיטה זו מלחימים יריעות זו לצד זו מקצה אחד של הגג עד לקצהו האחר, עד לכיסוי כל הגג. את היריעות ניתן להניח על גג מזופת, על גג בטון חדש או על יריעות ביטומניות אחרות (או כאלו שהונחו שם בעבר).

גם בשיטה זו יש צורך לנקות את הגג היטב מלכלוך ואבק שהצטבר, בעיקר מתחת לדודי שמש, מרזבים וכדומה, ולאחר שטיפה טובה מומלץ לתת זמן ייבוש לגג. לאחר הייבוש יש להסיר מהגג כל חלק רופף או ששכבות איטום ישנות, וכן אנטנות, עמודים או אלמנטים נוספים שאין בהם צורך.

לאחר הניקוי והתיקונים השונים יש להניח שכבת פריימר (ביטומני). הפריימר צריך להיות בעובי של כרבע קילוגרם לכל מטר רבוע (אא"כ הוראות היצרן אומרות אחרת) ולהמתין לייבוש.

הנחת היריעות עצמה היא עבודה מורכבת יותר הדורשת ניסיון. אם יש לכם אותו - קדימה לעבודה. אם טרם התנסיתם בשיטה הזו - מומלץ להיעזר באיש מקצוע או חבר עם ניסיון בתחום להתקנה מיטבית של היריעות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ומה אחר כך?

את התוצאות ניתן לגלות באמת רק בחורף, בעת גשמים עזים או מתמשכים. איטום שנעשה בצורה טובה ועם החומרים האיכותיים ימנע כל רטיבות או חדירה של לחות לתוך הגג.

אם חוץ מהאיטום חשוב לכם גם מראה הגג, אפשר לצבוע בצבע מתאים את דפנות הגג, ולהפוך אותו למקום נעים לבילוי בערב של סתיו. צבעים לקירות חיצוניים מומלץ למצוא במניפת הצבעים של חברת בי ג'י פיינט (BG Paint) שמעניקים יתרונות של עמידות ושמירה על גוון הצבע לאורך זמן. בהצלחה!

בשיתוף בי.ג'י. בונד
  • עוד באותו נושא:
  • איטום
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully