וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגרת NLP: "בגיל 48 שמתי את עצמי בראש סדר העדיפויות"

בשיתוף מכללת תוצאות

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 11:28

רק בשנים האחרונות הישראלים מגלים את שיטת ה-NLP שכבשה את העולם, השיטה שנוסדה בשנות ה- 70 בקליפורניה עוזרת לאנשים להיפטר מפחדים והרגלים שליליים, להעלות את הביטחון העצמי, לשבור תקרות זכוכית ולהגשים מטרות אישיות שבעבר ויתרו עליהן

מכללת תוצאות. מעין,
מכללת תוצאות/מעין

איך זה בעצם עובד?

כששאלנו את סיון, מאסטרית ב-NLP ומורה שמלמדת את השיטה במכללת תוצאות, המכללה המובילה את התחום בישראל, היא הסבירה לנו: "רוב האנשים נמצאים במלחמה יומיומית נגד עצמם, או יותר נכון, נגד תת-המודע שלהם. הדבר הזה שואב מהם את כל האנרגיה ואז אתגרי החיים גורמים להם לוותר על המטרות שלהם או לפחות לדחות אותן".

עידן, מאסטר שגם הוא מלמד את השיטה במכללת תוצאות הוסיף: "אנחנו נלחמים ברצון שלנו לאכול מתוק אחרי האוכל ונלחמים להקים את עצמנו להליכה. נלחמים עם עצמנו כדי לעשות את השיחה הלא נעימה עם הילדים או הבוס ובסופו של דבר אנחנו מתעייפים מזה".

איך זה שלאנשים שלומדים NLP יש יותר אנרגיה?

"כמעט כל מי שלומד אצלנו בקורסים מספר את אותו הדבר, אחרי השימוש בטכניקות המיוחדות שלומדים בקורס NLP, הפעולה האוטומטית של המוח משתנה, פתאום לא צריך להילחם נגד עצמך, פתאום תת-המודע עובר לצד שלך ואפשר להיות רגועים ושלווים יותר - ואז גם יש אנרגיה לעשות את הדברים שחשובים לי."

"אחד הדברים שהכי מרגשים אותי", מוסיפה סיון וממש אפשר לראות את העיניים שלה זורחות, "זה לשמוע על ההשפעות של השיטה על החיים של הבוגרים, זה לא שהם סתם משיגים מטרות, הם מרגישים אחרת לגמרי".

מירי, שלמדה NLP, מספרת לנו: "סוף סוף בגיל 48 שמתי את עצמי בראש סדר העדיפויות, כל החיים שמתי את עצמי אחרי בעלי, אחרי הילדים, אחרי העבודה, אחרי כולם". היא ממש מתקשה לדבר כשהיא מספרת לנו את זה "זה לא נעים לי להגיד את זה, אבל ממש שמתי את עצמי אחרונה, כי זה מה שחשבתי שאני חייבת לעשות. אחרי שלמדתי NLP הבנתי שכשאני שמה את עצמי במקום הראשון יש לי גם הרבה יותר לתת לאחרים, אני מלאה יותר ויכולה גם לתת יותר".

מכללת תוצאות. מעין,
מכללת תוצאות/מעין

מי הם האנשים שבאים ללמוד NLP?

מירי סיפרה לנו שהיא מורה ללשון במקצועה: "תמיד אהבתי לעזור לאנשים, והייתי 'הפסיכולוגית של כולם'. אפילו התלמידים שלי היו מגיעים לדבר איתי במקום עם היועצת. מאוד אהבתי לתת וידעתי שכל מה שחסר לי הוא קצת כלים."

כששאלנו את גל צחייק, מנכ"ל ומייסד מכללת תוצאות, הוא ענה לנו: "פעם היו מגיעים ללימודים בעיקר אנשים בין גילאי ה-40 ל-60 כי הם עברו מספיק בשביל להבין את החשיבות של העבודה הפנימית המשמעותית הזו. אני שמח לספר לכם שבשנים האחרונות לצד אותם אנשים מקסימים מגיעים גם יותר ויותר צעירים ומשקיעים בעצמם בצורה הזו."

אז מה זה ה- NLP הזה שכולם מדברים עליו?

כשחקרנו קצת את הנושא גילינו ש-NLP היא בעצם שיטה המשתמשת בשפה כדי לייצר שינויים בצורת החשיבה האוטומטית שלנו. אם למשל, באופן טבעי, כשהבוס מעיר לנו, אנחנו מתעצבנים או נעלבים, ואנחנו מבינים שזה לא ממש יעיל לנו לסחוב איתנו את הרגשות האלה עוד שעות או ימים אחר כך, אפשר בעזרת NLP לשנות את האוטומט הזה שלנו, והתגובה האוטומטית וה"לא נשלטת" שלנו תהיה אחרת.

כמובן שאותו רעיון יכול להתחלף גם ברגשות הקשורים לתזונה וכושר, התקדמות בעבודה, מערכות יחסים במשפחה ועוד. על פי גישת ה-NLP התגובות האוטומטיות שלנו הן לא האופי שלנו אלא פשוט הרגלים שלרוב רכשנו בגיל מאוד צעיר ובעזרת שיטת ה-NLP ניתן לשנות את ההרגלים האלה.

אז זהו? לומדים NLP וכל הצרות נעלמות?

"ממש לא, ברור שזה לא המצב" אומר עידן וצוחק. "לכולנו יש קשיים, כולנו נמצאים בתהליך מתמיד של צמיחה. לא כל מי שלומד NLP הוא מושלם ונגמרות לו הצרות, אבל אם תשאלו את הבוגרים של הקורסים הם יגידו לכם מעל כל ספק, שלימודי ה-NLP איפשרו להם להתמודד עם הקשיים שלהם בצורה טובה יותר, ובמקומות מסויימים בחיים, אפילו להעלים אותם לגמרי."

מכללת תוצאות. מעין,
מכללת תוצאות/מעין

איך לומדים NLP?

הקורס המשמעותי ביותר בעולם ה-NLP זה ששמענו שוב ושוב את כל המורים וכן הבוגרים שראיינו מדברים עליו הוא קורס ה-NLP Practitioner וחשוב מאוד ללמוד במכללה רצינית, גדולה ועם תעודה מוכרת באופן בינלאומי.

לכל הפרטים על קורס NLP Practitioner במכללת תוצאות, המכללה הגדולה בישראל ללימודי NLP לחצו פה - קורס NLP Practitioner.

מה אומרים בוגרים שלמדו את השיטה

אחרי ששמעת מה בוגרי קורס הפרקטישינר מספרים, אם ברצונך לדעת עוד על הקורס ולקבל את כל הפרטים, הנה הקישור למידע על קורס NLP Practitioner.

בשיתוף מכללת תוצאות
  • עוד באותו נושא:
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully