וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שקט: כך תדעו איזו מצלמת אבטחה מתאימה לכם

בשיתוף ZBM

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 13:02

לעסק או לבי - מצלמת אבטחה יכולה לסייע לכם להיות בטוחים שרכושכם בטוח והסדר נשמר. אז אילו סוגי מצלמות אבטחה יש ומה השיקולים שיש לקחת בחשבון כשבוחרים את המצלמה?

מצלמת אבטחה. ShutterStock
מצלמת אבטחה/ShutterStock

מצלמת אבטחה היא כלי מצוין לאבטחת הבית או העסק שלכם שמאפשר לכם שקט נפשי. בעלי בתים ועסקים באופן כללי אוהבים להיות מסוגלים לפקוח עין על דברים, בין אם זה לדעת על תקריות מסוימות או פשוט לראות מי הגיע בדיוק לדלת הכניסה. מצלמות אבטחה יכולות לעשות זאת עבורכם.

ישנם שני סוגים עיקריים של מצלמות אבטחה: מצלמה קווית ומצלמה אלחוטית. מצלמות אבטחה אלחוטיות משתמשות ב- Wi-Fi כדי להעביר צילומי מעקב לשרת מבוסס ענן דרך האינטרנט. זה מאפשר לכם לצפות בסרטונים בכל מכשיר המחובר לאינטרנט. יש לשים לב לכך שמצלמות אלחוטיות רבות אינן אלחוטיות לחלוטין, מכיוון שהן צריכות להיות מחוברות לחשמל באמצעות כבל חשמלי. אם כי חלקן משתמשות בסוללות נטענות במקום. מצלמות אבטחה אלחוטיות מכונות לעתים קרובות "מצלמות חכמות" מכיוון שהן נשלטות באמצעות אפליקציה בסמארטפון שלכם ויכולות להשתלב עם מכשירים ביתיים חכמים ומערכות כמו אמזון Alexa, Google Assistant, מנעולים חכמים, רמקולים חכמים ואורות חכמים. חלקן גם יכולות לנתח את הצילומים ולספק תובנות כגון האם יש חבילה בדלת הכניסה שלכם, או שמדובר באדם או בחיה בחצר האחורית שלכם.

התקדמות הטכנולוגיה

מערכות המעקב הווידיאו המוקדמות ביותר כללו ניטור בלבד, ללא יכולת להקליט. מכיוון שלא הייתה דרך להקליט ולאחסן מידע באותה תקופה (הרבע הראשון של המאה ה-20). בזכות הפיתוח של אמצעים כמו סלילים ייעודיים, התאפשרה הקלטת הצילומים שצולמו באמצעות מצלמות האבטחה. מערכות אלה דרשו החלפה ידנית של קלטות מגנטיות, בתהליך שלוקח זמן יקר ולא אמין, כשהמפעיל היה צריך להשחיל את הקלטת באופן ידני מסליל הקלטת דרך המקליט על סליל ריק. בשל חסרונות אלה, מעקב וידאו לא היה נפוץ באותה תקופה וסבל פעמים רבות מטעויות אנוש.

טכנולוגיית מכשירי הוידיאו הפכה לזמינה בשנות ה -70, מה שהקל על הקלטה ומחיקת המידע, והשימוש במצלמות אבטחה הפך להיות נפוץ יותר. במהלך שנות התשעים פותח הסליל הדיגיטלי, שמאפשר להקליט כמה מצלמות בבת אחת, ולהקלטת תנועה בלבד. זה פיתוח שחסך זמן וכסף שהוביל אז לעלייה בשימוש במצלמות במעגל סגור.

לאחרונה טכנולוגיית CCTV שופרה עם מעבר למוצרים ומערכות מבוססות אינטרנט והתפתחויות טכנולוגיות אחרות, כגון שילוב מערכת האבטחה עם אפליקציה ייעודית, מצלמות אבטחה שפועלות ללא חיווטים ועוד.

מצלמות אבטחה לעסק

מצלמות אבטחה מציעות מספר רב של יתרונות לבעלי עסקים, גדולי כקטנים. הן לא רק מגנות מפני פריצות וגניבות של צוות העובדים, אלא הן גם ממלאות תפקיד קריטי בשמירה על העסק שלכם והפיכתו למקום עבודה בטוח יותר. רכישת כמה מצלמות אבטחה אמינות לאבטחת העסק שלכם יכולות להניב החזר גבוה על ההשקעה.

לכל עסק עם מיקום פיזי צריכות להיות מצלמות אבטחה, גם אם בעל העסק והעובדים מקפידים מאוד על נהלי הבטיחות. אם אכן מתרחש שוד, כל בעל עסק ירצה לדעת זאת, בהקדם האפשרי כדי שיוכל ליצור קשר עם המשטרה ושאר גורמי אכיפה וביטחון. מצלמות אבטחה לעסק פשוט מספקות לכם את ההגנה והשקט הנפשי הדרוש, על מנת שהעסק שלכם יוכל להמשיך לפעול ללא הפרעות, פריצות ושאר פגיעות לנכס ותכולתו.

רוב מצלמות האבטחה המתאימות לשימוש עסקי מתחלקות לאחת משתי קטגוריות: קווית או אלחוטית.

מצלמות אבטחה קוויות - מצלמות אבטחה קוויות מחוברות פיזית להתקני אחסון וידיאו באתר כגון מקליטי וידאו ברשת (NVR) או מקליט וידאו דיגיטלי (DVR). לעתים קרובות, הכבלים המחברים את המצלמות להתקני האחסון, גם מפעילים את המצלמות. בנוסף, מצלמות אבטחה קוויות רבות מציעות קישוריות לכבל מסוג אתרנט (Ethernet), המאפשר לכם לצפות בצילומים מרחוק.

מצלמות אבטחה אלחוטיות - מצלמות אבטחה אלחוטיות מוותרות על השימוש ברוב הכבלים ובמקום זאת מעבירות וידאו מוקלט באמצעות ה WIFI. בעזרת טכנולוגיה אלחוטית זו, תוכלו לצפות בכל פעם בצילומי מצלמות האבטחה שלכם, מאפליקציה שנמצאת על הנייד או על המחשב. למצלמות אבטחה אלחוטיות מספר יתרונות שאין למצלמות אבטחה קוויות. לדוגמה, חלקן יכולות לקבוע אם הצילומים שנאספו הם משלוח חבילה ולא סיבה אמיתית לדאגה כמו פריצה. מצלמות אבטחה אחרות יכולות אפילו להבחין בין האנשים שלא אמורים להיות בשטח שלכם לבין מבקרים לא מזיקים שאליהם מצלמות אחרות עלולות להתריע בפניכם. רוב מצלמות האבטחה האלחוטיות יכולות להשתלב גם עם מערכות בית חכמות כמו אמזון אלקסה ו- Google Home.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מצלמות אבטחה לבית

מצלמות האבטחה הביתיות עברו חידושים ותמורות שונות בשנים האחרונות. מצלמות אבטחה כיום הן זולות הרבה יותר מבעבר, ומגיעות בגרסאות קוויות ואלחוטיות כאחד ויכולות להתחבר לאינטרנט, באופן שיאפשר לכם לעקוב אחר הנכס שלכם כמעט מכל מקום. מצלמת אבטחה ביתית היא מכשיר להקלטת וידאו שמצלם תמונות של הבית והרכוש שניתן לצפות בו בסמארטפון, טאבלט או מחשב מכל מקום באמצעות חיבור לאינטרנט. רוב מצלמות האבטחה הביתיות מופעלות בתנועה ויתעדו כשהן מזהות תנועה, כמו גם ישלחו לך התראה. חלקם יכולים להקליט 24/7, המכונה הקלטת וידאו רציפה (CVR).

מצלמות אבטחה ביתיות קוויות מחוברות פיזית להתקן אחסון וידאו באתר, מקליט וידאו דיגיטלי (DVR) או מקליט וידאו ברשת (NVR). לכל מצלמה יש כבל שרץ אליה ממכשיר האחסון המקומי הן לצילום מתח והן לשידור. מצלמות קוויות ביתיות אינן משתמשות ב- Wi-Fi אך ניתן לחברן לאינטרנט באמצעות כבל אינטרנט לצפייה מרחוק.

איך לבחור מצלמות אבטחה מושלמות לצרכים שלכם

על מנת לבחור את מצלמת האבטחה הטובה ביותר לעסק או לבית שלכם, כדאי לקחת בחשבון מספר גורמים. על מנת למצוא את מצלמות האבטחה במחירים סבירים המתאימים לצרכי העסק או הבית שלכם עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות לבחירת מצלמת האבטחה הטובה ביותר עבורכם, כגון:

- מה התקציב שלי?

- האם אנו רוצים מצלמת אבטחה חיצונית, מצלמת אבטחה פנימית או בשניהם?

- מה איכות הווידיאו של המצלמה הזו?

- האם מדובר במצלמה בחדות גבוהה עם רזולוציה גבוהה?

- האם מצלמה זו כוללת תכונות כמו אודיו דו כיווני או זיהוי פנים?

- האם אנו זקוקים לתכונות מתקדמות מסוג זה?

- האם למערכת אבטחה זו יש אפליקציה לנייד?

- האם אוכל לצפות בסרטונים במכשיר הנייד שלי אם אקבל התראה על פריצה אפשרית?

- כמה אחסון קבצים יש למצלמה או למערכת אבטחה זו?

- מהי זווית הצפייה הטובה ביותר להתקנת המצלמות? האם המצלמה שלכם תהיה בעלת שדה ראייה גדול?

התשובות לשאלות אלו יעזרו לכם להחליט מה אתם צריכים ממצלמת האבטחה ואילו מערכות עונות על הצרכים האלה. בחנות המקוונת של ZBM תוכלו למצוא את כל המידע, כולל מספרי טלפונים של יועצים שיוכלו לעזור לכם לענות על השאלות הנ''ל ועוד, על מנת להתאים לכם את מצלמת האבטחה המושלמת לצרכים שלכם.

מצלמות אבטחה בחנות המקוונת של ZBM

בחנות המקוונת של זד בי אם ZBM ניתן למצוא מגוון רחב של מצלמות אבטחה. מסוגים שונים ובהתאמה לצרכים שונים, ממצלמות אבטחה לבית, לעסק ועוד. צרו עימנו קשר כבר היום וצוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל שאלה, בדרך למצוא לכם את מצלמות האבטחה הטובות ביותר. בנוסף לכך תוכלו באתר החנות למצוא את המחירים השווים ביותר להתקנת מערכת מצלמות אבטחה, בידי הצוות המקצועי הטוב ביותר בארץ.

בשיתוף ZBM
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully