וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבתם מטרה והפסקתם באמצע? 5 השרירים שיאפשרו לכם להשיג כל מטרה בחיים

בשיתוף אלירן אסטרוטי

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 8:45

למה רק 1 מכל 10 אנשים משיגים את המטרות שהם מציבים, ומדוע אצלכם זה יכול להיות אחרת? אלירן אסטרוטי מסביר איך לפתח את השרירים הכי חשובים - אלה שיאפשרו לכם להגשים מגוון מטרות בחיים

אלירן אסטרוטי. ShutterStock
אלירן אסטרוטי/ShutterStock

יש אירועים כמו תחילת השנה או יום הולדת שגורמים לנו לרקום תוכניות להמשך. זו יכולה להיות השאיפה לרדת במשקל או להיכנס לכושר, או לחילופין לזכות בזוגיות טובה, לפתוח עסק או לשדרג את הקריירה.
מה בדרך כלל קורה לתוכניות האלה? לא הרבה.

על פי מחקרים, רק כ- 10% מהאנשים משיגים את המטרות שהם מציבים בפתח השנה החדשה, וגם במועדים אחרים התמונה לא ורודה יותר. למה רק מעטים מאיתנו מצליחים להגשים את החלומות שלהם? למה בחלק גדול מהמקרים התקוות הגדולות מתרסקות אל תוך קיר בלתי עביר?

"אנחנו חיים בעולם פרדוקסלי. לא משנה מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג, כל המידע שנחוץ כדי להשיג אותה נמצא בלחיצת כפתור", אומר אלירן אסטרוטי, מפתח שיטת MasterUpdate להשגת מטרות בחיים.
"ובכל זאת, למה רק מעטים משיגים את המטרות שלהם? הרי כל מה שצריך הוא לעקוב אחרי ההוראות - בין אם אנחנו רוצים לרדת במשקל או לחסוך כסף לדירה, וכביכול אנחנו אמורים להגיע ליעד".

אלירן אסטרוטי. יח"צ,
אלירן אסטרוטי/יח"צ

אז למה זה לא קורה?

"נניח שקונים לך במתנה את המכונית הכי מתקדמת שיש. שקטה, בטיחותית, עם כל הפיצ'רים והפינוקים שאפשר לחלום עליהם. רק מה, למרות שעשית עשרות שיעורי נהיגה, יש לך פחד לעלות על הכביש. אתה לא מרגיש שאתה מסוגל להטיס גוש מתכת ששוקל מעל טון במהירויות גבוהות. מה תעזור המכונית הכי מתקדמת שיש, אם אתה לא מסוגל להשתמש בה?

הידע הוא כלי רב עוצמה, אבל במקרים רבים הוא לא עוזר כי אנחנו פשוט לא יכולים או לא יודעים איך להשתמש בו בצורה נכונה. הכל מתחיל בגלל שהשרירים שלנו מנוונים".

איך שרירים קשורים להגשמת מטרות?

"שרירים בזרועות או קוביות בבטן זה נחמד, אבל אני מתכוון לשרירים מנטאליים. לעדכון מערכת ההפעלה הפנימית שקובעת איך נפעל, איך נגיב, ממה נפחד ועוד. המערכת הזו נועדה לשמור עלינו, אך מתוך הרצון להגן עלינו, במקרים רבים היא חוסמת ומונעת מאיתנו לבצע את השינוי המיוחל. כך למשל מנגנונים קדומים במוחנו, כמו האמיגדלה, מזהים סכנה כשאנחנו ניצבים בפני שינוי, מציפים אותנו בפחד ונועלים אותנו במקום.

לכן, לפני שנקפוץ למים וננסה להשיג מטרה - כל מטרה, חשוב לוודא שמערכת ההפעלה תקדם ולא תעכב אותנו.

כדי לעשות את זה צריך לפתח סט של מיומנויות ושרירים מנטאליים. תראה מה קורה בעולם התעסוקה: בכל שנה נוצרים מקצועות חדשים ונכחדים מהעולם מקצועות ישנים. במציאות תעסוקתית שלא מפסיקה להשתנות, מתחדדת ההבנה שהמיומנויות המנטאליות הן אלה שיכולות להוביל להצלחה.
כמו בעולם התעסוקה, כך בעולם ההגשמה: השרירים המנטאליים עושים את ההבדל בין כישלון להצלחה. לתפיסה הזאת יש בסיס מדעי".

יש לגישה הזאת בסיס מדעי?

"בהחלט. מוחנו מכיל 86 מיליארד נוירונים המתקשרים זה עם זה, מגדירים אותנו ואחראים לדפוסי החשיבה וההתנהגות שמנווטים את חיינו. כל אמונה והרגל נוצרים ע"י קשר חשמלי בין נוירונים. ברגע שנשנה את התודעה ייווצרו קשרים חדשים בין הנוירונים, יופעלו אזורים חדשים במוח - ויעוצבו מחדש אמונות שמנעו מאיתנו להתקדם. בשפה המדעית קוראים לזה 'נוירו פלסטיקה' - מושג המתייחס לגמישותו של המוח וליכולת של מערכת העצבים המוחית להשתנות. מכאן שהמפתח לשינוי המיוחל הוא חיווט מחדש של מערכת ההפעלה האנושית, באמצעות פיתוח אותם שרירים מנטאליים".

מילד מופנם למוטיבטור שמלווה אלפי אנשים

אלירן מדבר מתוך ניסיון אישי. מילד מופנם וחסר ביטחון הוא הפך למוטיבטור מצליח שמקים קהילות מגובשות, ומוביל אלפי אנשים לעבר הגשמת מטרות בחיים.

איך הצלחת לחולל מהפך בחייך?

"מחוללי השינוי היו מסוגלות ואמונה. בתור ילד לא היו לי תמריצים לצאת מאזור הנוחות, שבמבט לאחור גרם לי להרגיש הכי לא בנוח - וחסר ביטחון. השינוי החל כשהתגייסתי לתותחנים והייתי צריך לפתח שרירים מנטאליים שיאפשרו לי להסתגל למציאות. לא הייתה ברירה אחרת. ככל שצלחתי יותר אתגרים, גברה תחושת המסוגלות והאמונה שלי בעצמי, וכך יכולתי להציב עוד מטרות ולעמוד בהן - וכך נוצר כדור שלג חיובי.

אחרי שהשתחררתי התחלתי לעבוד בתפקידי מכירות - אתגר לא קטן לאותו ילד מופנם שבקושי תיקשר עם הסביבה. אבל תחושת המסוגלות המשיכה להיבנות, וככל שהשגתי יותר מטרות, כך הרגשתי שאני יכול יותר והתקדמתי במעלה הדרך, מניהול צוותי מכירות ועד ניהול מכירות ארצי. במקביל התחתנתי והקמתי משפחה. ועדיין, הרגשתי שמשהו חסר".

נשמע שהשגת את מה שרצית. איפה הייתה הבעיה?

"הרגשתי שהשגרה שוחקת ובקושי יש לי זמן לדברים החשובים בחיים. החלטתי שאני מוכן לאתגרים הבאים, והתחלתי לעשות את אחד הדברים שהיו לי הכי קשים - לקום מוקדם בבוקר. ביום אחד בהיר קיבלתי החלטה שאני הולך לקום ב-5 בבוקר ומתחיל לקרוא, לעשות מדיטציה ולעשות ספורט כדי להכניס אנרגיות חדשות לחיים - ואומר את זה אדם שאחרי 200 מטר ריצה כמעט התעלף, כן? (מעולם לא רצתי).

כך באופן הדרגתי הרגלתי את עצמי לפתח שגרת בוקר מנצחת. תוך זמן קצר רמות האנרגיה עלו, תחושות האמונה והמסוגלות זינקו והרגשתי שיש לי כוחות להגשים עוד ועוד מטרות בחיים".

"1,000 מתאמנים תוך פחות משנה"

"אנשים שראו איזה שינוי התחולל בחיי פנו אלי וביקשו שאעזור להם לעשות את השינוי המיוחל בחיים שלהם. אז התחלתי לפתח תוכניות אונליין שסייעו להם לפתח שגרה מנצחת ולצלוח את האתגרים שבדרך, ובהמשך בעקבות התגובות הרבות החלטתי להקים גם את מועדון 5AM SPORTS-CLUB שמחבר אנשים למסגרת המכניסה אנרגיות חדשות לחיים, וכוללת אימוני ספורט משותפים בשעות הבוקר המוקדמות. תוך שנה הגענו ליותר מ- 1,000 משתתפים פעילים בכל רחבי הארץ. 1,000 אנשים שיצאו מאזור הנוחות והחליטו לשנות את חייהם.

תהליכי השינוי שעברתי על בשרי ועברו אותם אנשים, פתחו בפניי צוהר לעולם ההתפתחות האישית. כך התחלתי להעמיק את ההכרות עם העולם הזה, המשכתי ללימודי NLP וקואצ'ינג והתחלתי ללוות באופן פרטני אנשים ובעלי עסקים לתהליכי שינוי. אחרי למידה וחקירה בלתי פוסקת במשך שנים, זיקקתי נוסחה מדויקת להגשמה, המבוססת על סט השרירים המנטאליים שמובילים אנשים להגשים מטרות בכל תחומי החיים".

אלירן אסטרוטי. יח"צ,
אלירן אחרי אימון עם חברי המועדון/יח"צ

מהם אותם שרירים שמובילים להגשמה?

"לאורך השנים גיליתי שישנם 5 שרירים מרכזיים, שיכולים לייצר עבור כל אדם את התשתית החזקה והטובה ביותר להגשמה. אני קורא להם 5 שרירי המאסטר. בשלב הראשון חשוב להכיר את השרירים, לאחר מכן נדבר על הדרכים לחזק אותם כדי להשיג מטרות:

השריר הראשון הוא אמונה.

בעזרת השריר הזה אנחנו יכולים להזיז הרים. הבעיה היא שאנשים רבים לא מאמינים בעצמם, וכשמידת האמונה העצמית נמוכה אנחנו נגררים לחוסר עשייה או לביצוע פעולות שהיינו יכולים לבצע בצורה טובה יותר. חיזוק שריר האמונה יאפשר לנו להשיג מטרות, ולהיות הרבה יותר יעילים בכל פעולה שנבצע. עוד מעט אמנה דרכים לחיזוק האמונה.

השריר השני הוא מיקוד.

בני האדם הם יצורים אנרגטיים: כאשר אנחנו לומדים למקד את האנרגיה שלנו במטרה או משימה מסוימת בלי להתפזר, אנחנו יכולים להגיע לתוצאות יוצאות דופן. הבעיה היא שבשגרה העמוסה האנרגיה שלנו מתפזרת לאלף ואחד מקומות, והתוצאה? אין לנו כוח ואנרגיות לבצע פעולות מקדמות וגם הפעולות שאנחנו כבר מבצעים לא מספיק טובות.

השריר השלישי הוא אנרגיה.

כמו רכב או כל מכשיר חשמלי, גם אנחנו לא יכולים לתפקד בלי אנרגיה. ללא חיבור למקור אנרגיה הסוללה שלנו תתרוקן, ואנחנו נרגיש כל הזמן עייפים, מותשים ובלי מצב רוח. לכן המפתח הוא לדעת איך להטעין את מאגרי האנרגיה ואיך להוציא אותה בצורה אפקטיבית, ועל כך נדבר עוד מעט.

השריר הרביעי הוא קבלת החלטות.

היכולת לקבל החלטה ולחתור בכל הכוח למימוש שלה, הוא אחד השרירים המפותחים בקרב אנשים מצליחים. הבעיה מתחילה כשאנחנו נמנעים מלקבל החלטה, למשל בעקבות חשש או חוסר אמונה - וכאן נכנס לתמונה שריר האמונה. לחילופין אנחנו יכולים לקבל החלטה אבל לא להיות שלמים איתה ב- 100%. והתוצאה? המחויבות שלנו להשגת המטרה תהיה רופפת, וסיכוי גדול שהמהמורות הראשונות שיצוצו יגרמו לנו לפרוש.

השריר החמישי הוא מסוגלות.

חיזוק השריר הזה מאפשר לנו לצאת מאזור הנוחות, להתפתח ולבצע את הפעולות הנחוצות לצורך הגשמת המטרה. פיתוח שריר המסוגלות יאפשר לנו לגלות יכולות מדהימות, וילמד אותנו שוב ושוב שאנחנו מסוגלים ליותר ממה שחשבנו, בצורה שתצייד אותנו במוטיבציה לבצע את הפעולות הנחוצות להשגת המטרה. הבעיה: החשש משינוי גורם לנו לקפוא במקום, ומנע מאיתנו לנוע אל עבר השינוי המיוחל".

איך מחזקים את השרירים האלה כדי להגשים מטרות בחיים?

"יש מספר פעולות יחסית פשוטות שכל אחד יכול לבצע, כדי לחזק את 5 השרירים שאחראים להגשמה:

חיזוק שריר האמונה

אחת הדרכים לתקן את באג חוסר האמונה, הוא לעמוד במילה שלנו לעצמנו. הבטחתם שתעשו ספורט 3 פעמים בשבוע - בבוקר או אחרי העבודה, כדי לרדת במשקל? פשוט תעמדו במילה שלכם. אומרים-מבצעים. ככל שתעמדו מאחורי המילה שלכם, כך ייווצרו במוח חיבורים נוירולוגיים חדשים שיחזקו את האמונה, שחיונית כל-כך במסלול ההגשמה.

חיזוק שריר מיקוד

המוח שלנו הוא כמו מחשב-על, עם כוח עיבוד רב עוצמה. אך גם כוח העיבוד הזה מוגבל, ולכן צריך לנהל אותו בחוכמה בעזרת מיקוד נכון. אחת הדרכים למנוע פיזור היא לעשות סדר: לרשום את המטרות שאנחנו רוצים להשיג, ולהציב יעדים כמה שיותר ישימים. הדבר השני הוא לתעדף את היעדים ולנסות להתמקד בכל פעם ביעד אחד - בלי לקפוץ מדבר לדבר. החלטתם שבשעתיים הקרובות אתם מתמקדים בדרכים ליצירת חופש כלכלי? תתמקדו רק בזה, בלי פייסבוק ובלי הסחות דעת.

כלי נוסף שעוזר לאנשים שאני מלווה להתמקד, הוא לרשום בכל בוקר מהם 5 הדברים שהם ירצו להשיג היום. לא תמיד אנחנו יודעים איך, אבל פתאום הדברים מתחילים לקרות. התת-מודע עוזר לנו להשיג את המטרות ולהתמקד באבנים הגדולות שהגדרנו.

חיזוק שריר האנרגיה

אחת הדרכים למילוי מצבורי האנרגיה היא למצוא את ה'מטענים' שימלאו אותם, כל אחד ומה שמתאים לו, למשל תחביב או פעילות שאתם אוהבים. גם הקפדה על פעילות ספורטיבית ותזונה נכונה מאוד יכולים לסייע: פעילות ספורטיבית גורמת לשחרור דופמין וסרוטונין, שמשפרים את מצב הרוח ומעלים את רמת החיוניות. אני ממליץ על ביצוע פעילות גופנית בשעות הבוקר, כדי להתמלא באנרגיות להמשך היום. גם תזונה יכולה להיות מכרעת: מאכלים שמכבידים על מערכת העיכול כמו מאכלים מעובדים או מטוגנים שואבים הרבה מאוד אנרגיות, שאפשר להפנות למקומות אחרים.

כלי נוסף שיכול להעלות את רמת האנרגיה הוא חיבור הפעולות לתשוקות: להבין איך החיים שלנו ישתנו כשנגיע למטרה, ואיך כל פעולה שאנחנו מבצעים מקרבת אותנו למטרה הזאת.

חיזוק שריר קבלת ההחלטות

איך מתגברים על השיתוק שמאפיין אותנו בצמתי החלטה? אחת הדרכים היא להתחיל בהחלטות הקטנות, למשל מה ללבוש ומה להזמין לאכול. ברגע שמקבלים החלטות מהירות, המוח שלנו מסתגל ומאפשר לנו לקבל החלטות חשובות יותר. דרך נוספת היא לשאול את עצמכם אחת לשבוע-שבועיים: איזה החלטות אתם נמנעים מלקבל? המטרה היא לשחק עם המוח, להבין מה יהיה הרווח שלכם מקבלת ההחלטה ויישום שלה - ולקבוע פעולות ברורות לביצוע.

התוצאה לא חשובה כמו האימון שמייצרים במוח לקבלת החלטות, אימון שישפיע על היכולת שלכם להשיג מטרות נוספות בהמשך.

חיזוק שריר המסוגלות

גם במקרה הזה, הסוד הוא להתחיל בקטן ולהגביר בהדרגה. קשה לכם לקום מוקדם בבוקר? תזיזו את שעת ההשכמה כל פעם ברבע שעה. אתם לא בכושר ורוצים להתחיל לרוץ? תתחילו בהליכה, ואז בריצה קלה - ורק אז תעברו לריצה. המוח לא מבחין בין פעולות קטנות לגדולות: ברגע שהוא מזהה שצלחתם אתגר, ממש כמו במשחק מחשב, אפשר לעבור לשלב הבא. לעומת זאת, אנשים שמתחילים חזק ומהר מדי (למשל דיאטות כאסח), מפסיקים באותה מהירות, נכווים ולעיתים לא חוזרים לנסות".

מה עושים אנשים שלא מצליחים לחזק את השרירים לבד?

"יש אנשים שמצליחים לבצע את הפעולות שהזכרתי לבד, ויש אנשים שפשוט צריכים דחיפה ומסגרת. ממש כמו אנשים שזקוקים למאמן כושר אישי שידרבן וידחוף אותם. בדיוק לשם כך יצרתי את שיטת MasterUpdate, השיטה שמחזקת את 5 שרירי המאסטר ומובילה לתכנות מחדש של מערכת ההפעלה הפנימית, כדי להשיג כל מטרה בחיים.

השיטה כוללת ליווי מנטאלי ,פיזיולוגי ועסקי: ברמה המנטאלית אנחנו לומדים לחזק את 5 שרירי המאסטר, לשנות את המיינדסט ולתרגם את השינוי התודעתי לסט פעולות ושגרות שיובילו להגשמת המטרה הרצויה. ברמה הפיזיולוגית נשלב אימוני כושר בתוך השגרה לצורך העלאת רמות האנרגיה והסרוטונין, העצמת תחושת המסוגלות העצמית וחיזוק האמונה ביכולת לפרוץ גבולות". ברמה העסקית נחזק את השרירים העסקיים לצורך הצבת מטרות גדולות, שיפור מיומנויות עסקיות וחיזוק האמונה העצמית, לצורך הזנקת הביצועים העסקיים.

למי תכנית הליווי מתאימה?

"לכל מי שרוצה להשיג מטרות בחיים: מהסבת קריירה או ניהול וחיזוק עסק - ועד מציאת זוגיות, יצירת חופש כלכלי או ירידה במשקל. אם יש לכם מטרה שנראית בלתי מושגת - אנחנו נסייע לכם להשיג אותה באמצעות חיזוק 5 שרירי המאסטר".

לפרטים נוספים על תוכנית MasterUpdate >>

לקבלת כלים בקהילת MasterUpdate בפייסבוק>>

בשיתוף אלירן אסטרוטי
  • עוד באותו נושא:
  • שרירים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully