וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרמיקה או גרניט פורצלן - מה יתאים לסגנון העיצוב שלכם?

בשיתוף חלמיש

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 16:43

עיצוב הבית הוא מלאכה מורכבת והפרטים הקטנים עושים בסופו של דבר את ההבדל הגדול. מהן האפשרויות שלנו בתחום הריצופים והחיפויים? כדאי להכיר את הטרנדים המובילים לפני שאנחנו יוצאים לדרך

כל מי שניגש למלאכת עיצוב הבית, בין אם אדם פרטי או איש מקצוע, יודע שאלו הפרטים הקטנים שירכיבו את התמונה הגדולה במלואה. כאלה הם הריצופים והחיפויים בבית; לכאורה לא דבר גדול כמו בחירת ריהוט למשל, אך בפועל - פרטים שיכולים לעשות את כל ההבדל בדרך אל בית הרמוני, אסתטי ונעים. אז איך בוחרים בין אריחי קרמיקה לבין גרניט פורצלן כדי שיתאימו לסגנון העיצוב?

קרמיקה וגרניט פורצלן - הבחירה הפופולרית לעיצוב הבית

לא צריכים להיות מעצבי פנים או אדריכלים כדי לדעת שאריחי קרמיקה ואריחי גרניט פורצלן, הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מנראות ועיצוב הבית. למעשה, כיום באמצעות אריחי הקרמיקה והגרניט פורצלן, ניתן לשדרג באופן משמעותי כל חלל בבית, בין אם מדובר בחדר רחצה, מטבח, סלון או חדרי השינה.

קרמיקה לקיר. חלמיש,
חלק בלתי נפרד מבתים רבים. קרמיקה/חלמיש

מה ההבדל בין אריחי קרמיקה לגרניט פורצלן?

אריחי קרמיקה עשויים ממשפחה שלמה של חומרים. אחד החומרים שמהם האריחים מורכבים, הוא הפורצלן או בשמו האחר - חרסינה. אריחי קרמיקה מפורצלן עמידים יותר מפני שבירה ושחיקה לעומת חומרים אחרים. מלבד עמידות בפני שחיקה, הם רגישים פחות לטמפרטורות קיצוניות וסופגים פחות. אם אריח קרמיקה רגיל סופח עד 5% ממשקלו בהשריה במים, אריחי גרניט פורצלן סופחים עד 0.5% ממשקלם בהשריה דומה, ולכן הם מתאימים במיוחד כחיפוי קרמיקה למטבח. אריחי גרניט פורצלן אינם מכילים גרניט, למעשה. השם גרניט התווסף להם על מנת להדגיש את חוזקם ועמידותם הרבה של סוג האריחים הללו. אריחי גרניט פורצלן הם למעשה אריחי קרמיקה, אך זהו מקובל להפריד בין אריחי גרניט פורצלן לאריחי קרמיקה שאינם עשויים מפורצלן.

פורצלן. חלמיש,
אריחי גרניט פורצלן סופחים עד 0.5% ממשקלם בהשריה במים/חלמיש

חיפוי קירות בהתאמה לסגנון עיצובי

בעבר, חסרונם של אריחי הפורצלן היה נעוץ באפשרויות העיצוביות שלהם, אך בשנים האחרונות, בשל העלייה הגוברת בביקוש, השתנו גם טכניקות היצירה של האריח וכיום, ניתן לבחור משפע ענק של סגנונות ואפשרויות. בין הטרנדים העיצוביים הבולטים היום לחיפוי קירות באמצעות גרניט פורצלן:

אריחים דמויי בטון

אריחים אלה עשויים מחומרים עמידים, והם מאפשרים ליהנות ממגוון טקסטורות , דגמים ועיצובים מרהיבים. האריחים עשויים מחומרים עמידים, חזקים והם קלים לתחזוקה- ולא פחות חשוב, הם מהווים גם שכבה מבודדת מחום, קור ורעש.

בריקים

מגיעים במגוון רחב של דוגמאות, טקסטורות וצבעים. באמצעות הבריקים ניתן לחפות קירות בסלון וליצור קיר כוח דומיננטי. הבריקים אינם דורשים תחזוקה, קל לנקות אותם, והם מבודדים היטב מפני רעשים, חום וקור, לכן מעבר להיבט העיצובי הם חשובים לצמצום עלויות המיזוג ולשיפור איכות החיים.

אריחים דמויי אבן

למראה מדמים מראה של אבנים טבעיות הזכות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. האריחים מגיעים במגוון טקסטורות והם קלים לתחזוקה.

כל הפתרונות לריצוף הבית

גם הקרמיקה וגם הגרניט פורצלן מאפשרים לכם אינסוף אפשרויות לריצוף הבית, ואפילו ניתן להשתמש באריחי אנטי-סליפ, שמתאימים במיוחד לשטחי חוץ ואזורים בהם יש רטיבות כגון: חדרי אמבטיות, גינות, גגות או מרפסות. בין הטרנדים העיצוביים הבולטים היום לריצוף הבית באמצעות גרניט פורצלן:

גרניט פורצלן דמוי אבן - ריצוף באריחים המדמים אבנים טבעיות מכניס את הטבע לתוך הבית, ויוצר אווירה חמימה ויוקרתית. כמובן שניתן גם לרצף את הבית גם באבן טבעית, אולם לזו יש חסרונות מרובים: האבן הטבעית קשה לניקוי ולתחזוקה, דורשת איטום נוסף וליטוש מדי.

גרניט פורצלן דמוי שיש - אריחים המדמים שיש טבעי מקנה עמידות, קלות ניקוי, כושר ספיגה וחוזק לצד מראה שיש טבעי יוקרתי: כל היתרונות ללא החסרונות המגולמים בשיש טבעי.

אריחים דמויי עץ

פרקטים מהדור החדש - מגמה הולכת וגוברת של אריחי גרניט פורצלן דמויי פרקט, המגיעים בטקסטורות וגדלים ושונים, ומכניסים את הטבע הביתה.

ולסיום, המלצה חשובה, חיפוי קיר וריצוף עם קרמיקה וגרניט פורצלן מחייבים עבודה מקצועית ומדויקת ליצירת מראה אחיד ועמידות לאורך זמן. לכן, אל תתפשרו אל אנשי המקצוע שאתם בוחרים.

עדיין מתלבטים? היכנסו לסניפי חלמיש, ובואו לראות מקרוב מגוון עצום של דגמים וטקסטורות, שיהפכו גם הבית שלכם לבית שכיף לגור בו.

בשיתוף חלמיש
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully