וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שאני עושה זו לא רק רפואה - זו אמנות

בשיתוף HB Aesthetics Clinic

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 15:55

עיצוב ופיסול הם כבר מזמן לא נחלתה הבלעדית של האמנות הפלסטית. עבור יותר ויותר נשים, עיצוב ופיסול הפנים הם עניין שבשגרה, אך האם הטיפול לשיפור המראה צריך לבוא על חשבון הבריאות?

קליניקת HB. יח"צ,
ד"ר מרסלו במהלך טיפול/יח"צ

זה לא סוד שענף האסתטיקה הרפואית הוא מהפופולריים בשנים האחרונות. עוד ועוד נשים מגלות את הקסם של הרפואה המודרנית, המציעה עשרות חידושים וחומרים מתקדמים, המאפשרים לטפל בבעיות מקומיות ולשפר את המראה ללא הליך פולשני.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מצא כי בכל שנה מספר ההליכים האסתטיים שמבוצעים בארץ מגיע לכ-475 אלף. בין הטיפולים האסתטיים המוצעים במכונים השונים ניתן למצוא עיצוב ועיבוי שפתיים, מיצוק צוואר וטשטוש קמטים, מילוי שקעי עיניים, הדגשת תווי הפנים ועוד.

"עד היום, כולן הכירו את עצמם בבוקר ובמקרה הטוב בערב, כשהן מול המראה, מתאפרות או מורידות את האיפור. אבל מאז שהתחילה הקורונה, כולן וכולם הרבה יותר בזום", אומר ד"ר מרסלו מיטק, מנתח ורופא מומחה ברפואת עיניים ומבעלי מכון האסתטיקה הרפואית HB Aesthetics Clinic, המכהן כראש התחום הרפואי בקליניקה. "מטופלות אומרות לי שהן כל הזמן ערות לזה בזום. אנשים רואים את עצמם מדברים, ומתחילים לשים לב לעוויתות שיש להם בזמן שיח עם אנשים. פתאום הם מגלים שהם לא כל כך אוהבים את מה שהם רואים, ומחפשים פתרונות".

"בתקופה האחרונה אנו עדים להרבה מטופלות שמגיעות אלינו ומחפשות פתרונות גם לבעיות נקודתיות, כמו למשל טיפול בשקעי עיניים אשר צבר תאוצה", מוסיף ד"ר מיטק. עם הגיל, מתחיל תהליך של אובדן נפח במרכז הפנים והידלדלות של הרקמות הרכות. כאשר זה קורה, נוצר מראה "עייף" וכהה יותר, אולם עד היום נשים רבות נמנעו מהזרקה לאזור זה בגלל קרבתו לעיניים ובגלל רופאים שפשוט מעדיפים לוותר על הטיפול כיוון שהוא דורש מיומנות גבוהה מאוד. "כרופא עיניים, אני מכיר את הטיפול מצוין וגם מעביר הדרכות לרופאים אחרים מטעם חברת TEOXAN. ביום יום אנו מטפלים במטופלות שמגיעות במיוחד לבצע את הטיפול העדין הזה גם מאזור המרכז ואפילו מדרום הארץ".

"עולם האסתטיקה הרפואית פרוץ מאוד" מבהירה יערית בר-לב, מבעלי קליניקת HB המתמחה באסתטיקה רפואית. בתחום זה פועלים מכונים רבים ללא הכשרה רפואית מספקת והדבר בעייתי במיוחד. "אני באה מהעולם הרפואי", אומרת בר-לב, בעלת 20 שנות ניסיון של ניהול בעולמות הרפואה בארץ. "רציתי להקים קליניקה ברמה גבוהה מאוד עם צוות מומחים ורופאים מהטובים בתחום".

"ענף האסתטיקה הרפואית הוא בן-כלאיים ומשלב את עולם היופי, הטיפוח וההיבטים הבריאותיים", מסבירה בר-לב. ככזה, רבים נוטים להתייחס לטיפולים אלה כעניין קוסמטי בלבד, אך זו טעות. "מפעם לפעם שומעים על מקרים של אנשים שעברו הליך אסתטי רפואי ונגרם להם נזק, לעיתים גם בלתי הפיך", מבהיר ד"ר מיטק.

לכן, קבלת ההחלטה בידי מי לשים את מבטחנו (ואת פנינו) היא קריטית ויש לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בטיפולים קוסמטיים ולהתייחס לעניין ברצינות הראויה. "הציבור חשוף לחצאי אמיתות ומיתוסים על העולם הזה, והדבר מביא להתבססות דעה שגויה", מתארת בר-לב. "הרבה נשים מקשרות את הבוטוקס למראה קפוא ומופתע שפוגע בהבעות הפנים הטבעיות. אך למען האמת, הן פשוט כנראה נתקלו באנשי המקצוע הלא נכונים. בעזרת טיפול נכון ומיטיב, החומרים השונים ובתוך כך גם הבוטוקס, יכולים להיראות טבעיים ולשפר את מראה הפנים באופן משמעותי".

קליניקת HB. איילת גולד,
יערית בר-לב וד"ר מרסלו מיטק, בעלי HB Aesthetics Clinic/איילת גולד

"כיום, והודות לידע, הספרות המקצועית והניסיון הרב שברשותנו, זה ברור לנו שנשים צריכות ליהנות משני העולמות - עיצוב ופיסול הפנים כפי שחלמו, לצד אחריות על בטיחות מקסימלית למען השמירה על בריאותן", אומר ד"ר מיטק. הדבר מתאפשר בקליניקת HB הודות לצוות הרופאים והמומחים של המרפאה שפועל בהתאם לסטנדרטים הכי גבוהים של הרפואה העדכנית ביותר. לנוכח העובדה שתחום האסתטיקה הרפואית פרוץ כל כך, הבחירה במרפאה עם צוות רופאים מוסמך, אחראי ומקצועי באופן בלתי מתפשר מקבלת משנה תוקף - וכל זאת, תוך הקפדה בראש ובראשונה על בטיחות המטופלים ושמירה על בריאותם.

איש חכם פעם אמר "המדע יכול להסתפק בכישרון, אך האמנות זקוקה לגאוניות" (שופנהאואר). אז מי אנחנו שנערער על כך?

קליניקת HB ממוקמת בחיפה, על ציר מוריה המרכזי.

כתובת: מוריה 60, חיפה

לאתר של HB Aesthetics Clinic

לדף האינסטגרם

בשיתוף HB Aesthetics Clinic
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully