וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדים ולוחות אם - מעבד i7

בשיתוף ננוקס ישראל בע"מ

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 12:59

איזה מעבד מתאים למחשב? מה זה לוח אם? מה ההבדל בין מעבדי אינטל?

מעבד. iDesign, ShutterStock
מעבד/ShutterStock, iDesign

מעבד מחשב משמש בתור יחידת העיבוד המרכזית. בשביל שהמחשב יידע לבצע את הפקודות המאוחסנות בזיכרון שלו, הוא זקוק למעבד חזק ומתקדם יותר. רוב המעבדים המודרניים כיום, כמו מעבד i7 של אינטל, בנויים בארכיטקטורה מתקדמת מאוד, המאפשרת לייצר מחשבים קטנים, טובים ומשופרים יותר לעומת דורות קודמים.

מה הקשר בין מעבדים ולוחות אם?

לוח אם, או בשפת המקור motherboard, הוא במילים פשוטות המעגל המודפס הראשי של כל מחשב או מכשיר אלקטרוני. ספציפית במחשב אישי, לוח האם הוא המשטח המרכזי שעליו מתנהלת פעילות המחשב. בגלל שכל רכיב חייב להיות משובץ בלוח האם או מקושר אליו, יש לזה השפעה על סוג המעבדים המתאימים.

התפקיד של לוח אם

אם ללוח אם אין חיבור למעבד מסוים או שמספר החיבורים מוגבל - המשמעות היא שצריך לבחור עבורו מעבדים אחרים. בכל מקרה, את ההיבט הטכני של בחירת מעבדים ולוחות אם כדאי לבסס מול בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כמו כן, אפשר להחליט על החלפת מעבדים ולוחות אם אחת לתקופה מסוימת. באמצעות החלפת מעבדים ולוחות אם בלבד, ניתן לשפר את הביצועים בלי לקנות מחשב חדש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הבדלים בין סוגי מעבדים

לוח האם קובע כאמור איזה רכיבי חומרה ניתן יהיה לשלב עבור הפעילות הפנימית של המחשב. בשלב הבא, מה שצריך לעשות זה להכיר את ההבדלים בין סוגי המעבדים. זה גם בדרך כלל השלב שבו רואים שיש הבדל בין מעבדים שמיוצרים על ידי חברות שונות. ספציפית בישראל, המעבדים הנפוצים הם למשל של חברת אינטל.

אבל גם בין המעבדים של חברת אינטל יש הבדלים מסוימים. קודם כל, לא כל המעבדים פועלים באותה צורה או באותה טכנולוגיה. שנית, יש הבדל בשמות של המעבדים - כמו מעבד i7 לעומת מעבד 5I או 3I.

נעים להכיר - מעבד i7 מהסדרה הפופולרית ביותר

מלבד סדרת ה-i9 החדשה ביותר, סדרת i7 מפיקה את הביצועים הטובים ביותר של אינטל. ואכן, היכרות עם המאפיינים השונים של מעבד i7 יכולה לסייע להבין את ההבדלים בין סוגים שונים של מעבדי אינטל. עם זאת, יש לזכור שבכל הסדרות קיימים דגמים עם תכונות מיוחדות וכדאי לבחון כל מפרט לגופו.

מה שכן, כלל האצבע קובע שסדרה גבוהה יותר בדרך כלל תהיה בעלת מפרט מתקדם יותר. אם רוצים להבין למה, ניתן לראות את זה במספר הליבות ובריבוי הנימים. מעבר לכך, יש לסוג המעבד השפעה על כמות זיכרון המטמון.

החשיבות של השוואה בין מעבדים ולוחות אם

בחירה נכונה של מעבדים ולוחות אם לא באמת חייבת להיות משימה מסובכת. ראשית, ניתן לאסוף את המידע בצורה עצמאית ואז להשוות בין סוגי המעבדים לפי הנתונים המפורטים על ידי היצרן. שנית, תמיד יש מקום לערב בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. אם בעלי המקצוע מייצגים חברה שמציעה מעבדים ולוחות אם במחירים אטרקטיביים ביחס לשוק, זו יכולה להיות השקעה משתלמת.

לא כדאי להתפשר על איכות המעבדים ולוחות האם. מנגד, בהחלט רצוי ללכת על בטוח עם דגמים מעולים כגון מעבד i7. כמו כן, אפשר להתייעץ עם חברה שמספקת גם ציוד משרדי וגם ציוד ביתי איכותי לקהל יעד שיודע מה הוא מחפש.

בשיתוף ננוקס ישראל בע"מ
  • עוד באותו נושא:
  • מעבדים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully