וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Simplifynance מציגים: השקעות פאסיביות בפשטות

בשיתוף Simplifynance

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 12:20

מה אומר המושג "השקעות פאסיביות" מי יכול לבצע אותן ועד כמה זה משתלם. Simplifynance מסבירים כל מה שאתם צריכים לדעת ומסייעים לכם לאורך כל הדרך

חלקים גדלים והולכים בציבור כבר שמעו על המונח "השקעות פאסיביות", גישה המתבססת על השקעה במדדים בפיזור רחב, ללא ניהול השקעות אקטיבי שמנסה לבחור "סוסים מנצחים", ומסתמכת על מחקרים רבים שמראים שכמעט כל הקרנות המנוהלות מפגרות אחרי המדדים. אבל למרות כל העדויות בנושא, מרבית הציבור עדיין חושש לקחת אחריות על חסכונותיו.

רונן מרגוליס, המרצה והמתכנן הפיננסי המוביל בישראל בתחום ההשקעות הפאסיביות בשוק ההון, ומייסד Simplifynance, רואה שליחות בחינוך הפיננסי של הציבור בישראל. רונן מגיע בכלל מהעולם הטכנולוגי: הוא בוגר שני תארים במדעי המחשב בהצטיינות מאוניברסיטת בר-אילן, בעל ניסיון נרחב במחקר ופיתוח, ובניתוחים סטטיסטיים. "כבר אחרי הצבא עסקתי במודלים סטטיסטיים על שוק ההון. מיד לאחר מכן החלטתי להתעמק בעולם ההשקעות, בדגש על השקעות פאסיביות. קראתי בלוגים, ספרים ומחקרים, וגיבשתי מתודולוגיית השקעה פאסיבית עוקבת מדדים המיועדת לכל מי שמעוניין להשקיע בקלות וביעילות את החסכונות הפרטיים והפנסיוניים שלו", מציין רונן.

רונן מרגוליס. מיקרוסופט ישראל,
רונן מרגוליס/מיקרוסופט ישראל

ללא הבטחות שווא להתעשרות מהירה

איך כדאי להשקיע כדי לקבל תשואה גבוהה במינימום התעסקות ובפיזור רחב? במקום להישאר תחת עננה של אי וודאות החליט רונן לחקור את הנושא ולמצוא תשובות לשאלות הללו במחקרים ובנתונים הסטטיסטיים. המתודולוגיה שבנה מספקת את כל הידע והכלים הדרושים כדי להשקיע בקלות את חסכונותינו, הן הפרטיים והן הפנסיוניים, באופן פאסיבי ורווחי. לקוחות Simplifynance מקבלים הדרכה, ליווי ויישום של המתודולוגיה במס' דרכים, שניתן גם לשלב ביניהן:

1. קורסים שונים, ובפרט קורס הדגל השקעות ופנסיה ביעילות ובפשטות.

2. תהליך מהיר ויעיל של תכנון פיננסי אישי.

3. שירותי "התחלה קלה" לליווי ביישום התכנית.

ל-Simplifynance מעל 1,600 בוגרי קורסים ותכנון פיננסי, ורונן אף העביר קורסים וסדנאות בחברות מובילות רבות כגון:

חברות איתן עבד רונן מרגוליס. יח"צ,
חברות בהן הרצה רונן מרגוליס/יח"צ

למה חשוב לדעת כיצד לנהל את הכסף שלנו באופן עצמאי?

"לאנשים יש שלוש אופציות לטפל בחסכונות שלהם, אופציה ראשונה היא לנסות להשקיע לבד על ידי מסחר ובחירת מניות, אופציה שנייה היא לתת למישהו לנהל את הכסף עבורנו, והאופציה השלישית היא לקחת את המושכות ולהשקיע את הכסף באופן עצמאי ובהשקעה פאסיבית. המחקרים מראים שהרוב המוחלט של הסוחרים האקטיביים ומנהלי ההשקעות מפגרים אחרי המדדים, מה שבעצם די פוסל את שתי האפשרויות הראשונות. בנוסף, לרוב האנשים אין את הזמן הפנוי לטפל בחסכונות שלהם בצורה אקטיבית, כך שהשקעה פאסיבית תהיה גם קלה ליישום וגם רווחית יותר.

ברגע שיודעים כיצד לטפל בחסכונות ולהשקיע אותם עצמאית באמצעות מוצרים מחקי מדד, התועלת היא עצומה: משק בית ממוצע שייקח אחריות ויעשה זאת בעצמו, ירוויח תשואה עודפת של כרבע מיליון שקלים במשך עשור ועד מס' מיליוני שקלים לשכר גבוה יותר ו/או פרק זמן ארוך יותר.

מאחורי הגישה של השקעות פאסיביות עומדים שני עקרונות חשובים:

1. השקעה גלובלית בפיזור רחב במקום ניסיונות כושלים לבחור "סוסים מנצחים".

2. תכנון תמהיל השקעה מותאם אישית שיהיה אופטימלי עבורנו, במקום "מסלול כללי" שמנסה להתאים לכולם ולא באמת מתאים לאף אחד.

כמה זמן זה דורש בשוטף מבחינת המשקיעים?

"כשיודעים מה לעשות, מדובר על דקות ספורות בלבד בחודש/ברבעון שצריך להקדיש לרכישת קרנות פאסיביות. במצטבר אפשר לדבר על כשעה אחת בלבד במשך שנה שלמה. אני לא מכיר עוד השקעות שמניבות כ-10% בממוצע (ואף יותר בתנאים מסויימים), ומצריכות כ"כ מעט התעסקות.

כדי להגיע לשם צריך לעבור שלושה שלבים קצרים: לימוד, תכנון וביצוע - ואנחנו יכולים לסייע בכל ההיבטים האלה גם למי שלא רוצה ללמוד לעומק ולהתאמץ יותר מדי, וגם למי שרוצה להיכנס לעובי הקורה. בעצם צריך להקדיש בהתחלה מעט זמן באופן חד פעמי, ומאותו רגע ואילך הכל מאוד פשוט".

למי שרוצה ללמוד לבד - קורס השקעות ופנסיה ביעילות ובפשטות

קורס השקעות ופנסיה ביעילות ובפשטות הוא קורס דיגיטלי באורך של כ-11 שעות (14 שעות כולל סדנאות הרחבה), שניתן לצפות בו בכל זמן, מכל מקום, וכמה פעמים שרוצים, ולסיים אותו תוך יומיים. הקורס מלמד את העקרונות והפרקטיקה הדרושים להשקעה פאסיבית יעילה, במטרה להשקיע את החסכונות שלנו באופן הטוב ביותר. הוא מתייחס גם לחסכונות פרטיים, וגם לקרנות ההשתלמות והחיסכון הפנסיוני, בראייה כוללת של "יש לי תיק השקעות אחד".

הקורס כולל תבניות ודוגמאות לתכנון ובניית תיק השקעות, מדריך פרקטי צעד-אחר-צעד וצ'ק ליסט לביצוע בכל שלב בחיים. מי שלמד את הקורס, נעזר בדוגמאות ועשה את שיעורי הבית, יוכל לצאת לדרך במהירות בכוחות עצמו.

האם יש תמיכה ומענה לשאלות לבוגרי הקורס?

בוודאי, אנחנו מציעים מס' מעגלי תמיכה וסיוע:

1. קבוצת פייסבוק סגורה לבוגרים, בה ניתן לדון, להתעדכן ולשאול כל שאלה (אפילו אנונימית).

2. ערוץ ישיר לשאלות שיקבלו מענה מהצוות המקצועי שלנו.

3. שיחת הכוונה עם מתכנן פיננסי ללא עלות נוספת.

למי שרוצה פגישה וליווי אישי - תכנון פיננסי

עבור מי שלא מעוניין ללמוד לעומק ולתכנן ולבצע בעצמו, האפשרות של תכנון פיננסי תהיה עדיפה. התכנון הפיננסי כולל את השלבים הבאים:

1. מילוי שאלון לתכנון פיננסי (בסיוע שלנו), הכולל מיפוי חסכונות, יעדים ומטרות ועוד.

2. שיחה מקדימה לחידודים ושאלות.

3. בניית תכנון פיננסי ע"י מתכנן פיננסי מנוסה. התכנון יגדיר תכנית פעולה מפורטת היטב לכל סוגי החסכונות הקיימים, וכן תכנון עתידי לחסכונות מצטברים.

4. פגישה להצגת התכנון (דיגיטלית/פרונטלית) והרציונל מאחוריו, ומענה לכל השאלות במהלך הפגישה ואחריה.

יועצי השקעות בבנקים ורבים מהמתכננים הפיננסיים בונים ללקוח תכנית לא ברורה, מעין "קופסא שחורה", שיוצרת תלות באיש המקצוע ומצריכה ליווי שוטף. בנוסף, מרביתם מכווינים למוצרי השקעה מנוהלים ויקרים, ומרוויחים מדמי הניהול שלהם, בנוסף לתשלום מהלקוח על הייעוץ/תכנון.

אצלנו ב-Simplifynance, תקבלו תכנון אובייקטיבי שמכווין למוצרי השקעה פאסיביים וזולים, ללא ליווי שוטף ובעלות חד פעמית בלבד. חשוב לנו גם שהלקוח יבין את הרציונל מאחורי התכנון, ולכן אנו ממליצים מאוד לצפות כהכנה לפגישה בהרצאה דיגיטלית של שעה וחצי (ללא עלות וללא התחייבות), שמסבירה את כל הרקע שחשוב לדעת בנוגע לשוק ההון.

למי שרוצה סיוע במימוש - שירותי התחלה קלה

שירותי התחלה קלה באים כדי לסייע להוציא לפועל את התכנית של הלקוח, בין אם בנה אותה באופן עצמאי או בסיוע שלנו. השירותים כוללים:

1. התחלה קלה לרכישת ני"ע בו נלווה את הלקוח ברכישה הראשונית של ניירות הערך. בהמשך הדרך יוכל לחזור על הפעולה בקלות בעצמו.

2. התחלה קלה לחיסכון הפנסיוני: שירות זה ניתן ע"י סוכן פנסיוני מקצועי שמכיר את המתודולוגיה של החברה, וחוסך ללקוח את כל ההתעסקות והבירוקרטיה. השירות כולל פתיחת קופות וקרנות בניהול אישי ו/או מסלול מחקה מדד, ניוד צבירות קיימות, וטיפול בהפקדות המעסיק, וכל זה בתנאים מועדפים של קבוצת רכישה.

הטבות מיוחדות לקוראי וואלה מומלצים >>>



20% הנחה לקורס השקעות ופנסיה ביעילות ובפשטות (באמצעות קוד קופון וואלה מומלצים)

10% הנחה לתכנון פיננסי (למשאירים פרטים באתר שציינו שהגיעו דרך וואלה מומלצים)

10% הנחה לשירותי התחלה קלה (באמצעות קוד קופון וואלה מומלצים)

איך אתם מוודאים שהלקוחות מתקדמים ומיישמים?

יש לנו שירות ייחודי ללא תשלום שנקרא "שירות הנודניק", שבו אנחנו יוצרים קשר באופן יזום מס' פעמים עם כל הבוגרים שלנו, ו"מנדנדים להם" (במובן החיובי) כדי לבדוק אם הם התקדמו (פתחו תיק השקעות, רכשו קרנות סל, טיפלו בפנסיה ובקרן ההשתלמות שלהם וכו'), ולסייע בקשיים.

יש תכנים נוספים שאתם מלמדים?

בטח! מלבד קורסים בנושאי השקעות פאסיביות ופנסיה, יש לנו גם קורסים ייעודיים לקהלים ספציפיים: חיסכון במס והשקעות לבעלי עסקים, הורים לילדים, ואנשי קבע צעירים.

בשיתוף Simplifynance
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully