וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים קבלן איטום?

בשיתוף מכלל הכשרות קבלנים

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 15:51

מהו פנקס הקבלנים, מיהם אנשי המקצוע שיכולים להיות כלולים בו ואיך משתמשים בו על מנת לבחורק את קבלן האיטום המתאים?

איטום נזילת מים מחלונות הבית. ShutterStock
איטום/ShutterStock

חדירה של מים למקומות שהם לא אמורים להיות בהם עלולה לגרום נזקים חמורים לרכוש. גם התשתיות של המבנים השונים עלולות להיפגע ואפילו להתערער ולחייב את בעלי הנכס להשקיע סכום כסף נכבד בתיקון יסודי. איטום איכותי באמת מקדים תרופה למכה ומונע עוגמת נפש ונזקים ממשיים. כדי שתוכלו להיות בטוחים לגמרי שהאיטום אכן איכותי, חשוב לבחור נכון את הקבלן שיבצע עבורכם את העבודה - בין אם מדובר על דירת מגורים, בניין שלם, נכס מסחרי או כל מקום אחר.

דרך מומלצת במיוחד לבחור קבלן איטום היא על בסיס פנקס הקבלנים. מהו הפנקס הזה? איך מחפשים בו אנשי מקצוע? ולמה הוא מבטיח ראש שקט באמת? הנה התשובות לכל השאלות:

מהו פנקס הקבלנים?

פנקס הקבלנים הוא רשימה של אנשי מקצוע וגם חברות בתחומי הבנייה וההנדסה. את הפנקס מנהלת יחידה במשרד הבינוי והשיכון שנקראת רשם הקבלנים, ואחד הענפים שנכללים בו הוא האיטום (לצד מגוון רחב מאוד של ענפים אחרים ובהם שיפוצים, עבודות עפר וחציבה, מעליות ומדרגות נעות, אינסטלציה ומערכות כיבוי אש ועוד).

מה אפשר לדעת בוודאות על קבלן איטום שנכלל בפנקס הנ"ל?

רשם הקבלנים בוחן מספר קריטריונים כשהוא מתבקש להחליט האם קבלן מסוים ייכלל בפנקס או לא. שני השיקולים המרכזיים הם היקף הניסיון המקצועי וההכשרות שעבר הקבלן. בתחום האיטום המינימום הוא 5 שנות עבודה בפועל, וכמו כן יש להציג בפני הרשם מסמכים המעידים על הסמכות רלוונטיות.

תנאי נוסף להופעה בפנקס של משרד הבינוי והשיכון הוא היעדר הרשעות בעבירות שבוצעו תוך כדי עבודה - אלא אם כן חלפו 3 שנים ומעלה ממועד ריצוי העונש. בחלק מהמקרים גם קבלנים שהוצא נגדם צו חדלות פירעון ושיקום כלכלי (הליך שבעבר נקרא פשיטת רגל) מנועים מלהופיע בפנקס הנ"ל - כך שמי שכן נכלל בו הוא איש מקצוע אמין, אחראי, מנוסה ומיומן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

איך מחפשים בפנקס הקבלנים קבלן איטום?

פנקס הקבלנים נגיש לציבור הרחב ובפרט לכל מי שזקוק לשירותיו של קבלן איטום באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון.

אם קיבלתם המלצה על איש מקצוע ספציפי ואתם רוצים לבחון האם הוא קבלן רשום תוכלו פשוט להקליד את שמו במנוע החיפוש שמופיע באתר, ולקבל מיד תשובה. אם אתם לא בטוחים לגבי הדרך הנכונה לאיית את השם, תוכלו לבקש מקבלנים שיצרתם איתם קשר את מספר הקבלן - ולחפש לפיו. המידע שמתקבל עבור הקבלנים שאכן מופיעים בפנקס כולל את תאריך הרישום בו (אינדיקציה טובה מאוד לוותק) וכן את הסיווג (שמעיד על היקף הפרויקטים שהקבלן כבר ביצע בעבר).

אפשרות אחרת היא לחפש את כל קבלני האיטום הרשומים בפנקס לפי ישוב - ואז לערוך סקר שוק מבין כמה וכמה אנשי מקצוע שכולם מנוסים, עברו הכשרות מתאימות ומתנהלים באמינות.

על מה עוד חשוב להקפיד בבחירת קבלני איטום?

סקר שוק, מקיף ככל האפשר, בין מספר קבלני איטום מאפשר להגיע לאיש מקצוע מעולה וגם למחיר אטרקטיבי. כשעורכים השוואה שכזו חשוב להתבסס על הצעות מחיר מפורטות וכתובות, ועל כן גם מחייבות. כמו כן מומלץ לוודא שבכל הצעת מחיר מופיעים גם החומרים שבאמצעותם יתבצע האיטום, גם שיטת האיטום וגם תיאור מדויק של הגג, הקירות או המרתף שאותם יש לאטום. מרכיב נוסף בהשוואה הוא היקף האחריות על העבודה.

מידע נוסף באתר מכלל הכשרות קבלנים: https://www.michlal.com/

בשיתוף מכלל הכשרות קבלנים
  • עוד באותו נושא:
  • איטום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully