וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין היצע ענק של יועצי משכנתאות, אליעזר שושן מציג נקודת מבט חדשה שהצעירים בתחום טרם הספיקו לזהות

בשיתוף עוצמה – משכנתאות וייעוץ פיננסי

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 14:40

אליעזר שושן, הבעלים של חברת 'עוצמה', הוא מוותיקי יועצי המשכנתאות בישראל. את דרכו החל לפני כ-15 שנה, ומאז עבר כברת דרך. הוא הספיק לעבוד עם עשרות בנקים, להגיש מאות רבות של בקשות, וללוות הרבה מאוד אנשים בצעד הכלכלי המשמעותי ביותר בחייהם

אליעזר שושן. דוד זר,
אליעזר שושן/דוד זר

אף על פי שעיקר עבודתו של אליעזר שושן מתמקדת בפרויקטים גדולים ובקבוצות רכישה, הוא לא מהסס לתת את שירותיו גם ללקוחות פרטיים ואף למסורבי בנקים. אולם, עשייתו לא מסתכמת רק בייעוץ משכנתאות וליווי אישי, זה הסלוגן השגור בפי מרבית המומחים. הסוד, לדבריו, טמון בראייה פיננסית רחבה, שמאפשרת לראות את התמונה הכוללת, הן של היכולות הפיננסיות של הלקוח, והן של אספקטים שונים בחייו, שמאפשרים לבצע החלטה חכמה ונכונה גם בראייה לטווח הרחוק.

לצורך העניין, גם אם מגיע אל משרדי החברה זוג צעיר של אנשי הייטק שנישאו זה לזה, שמשתכרים במשכורת שגבוהה מהממוצע במשק, ומבקשים לרכוש דירה בת 3 חדרים בלב רמת גן בשווי 2.3 מיליון שקל, הוא עשוי להמליץ על רכישה של נכס ששוויו נמוך יותר, סביב 1.8 מיליון שקל, מהסיבה, שהוא צופה התרחבות של התא המשפחתי ושינוי הצרכים של הזוג בעתיד.

אליעזר: "מתוקף תפקידי, אני צריך לשקף ללקוח את ההשלכות של כל החלטה פיננסית שיקבל. משרדי החברה ממוקמים בבני ברק, כך שאנחנו עובדים המון עם החברה החרדית. שם השיקול הזה מאוד בולט, מכיוון שתוך מספר שנים, הם עשויים למצוא את עצמם עם 3-4 ילדים, מה שידרוש מהם להחליף את הנכס. מהסיבה הזו, זה לא חכם לקחת משכנתא גבוהה כל כך, כי ממילא תוך מספר שנים, יידרש מבני הזוג לגרור משכנתא לצורך רכישת נכס אחר, יקר יותר".

אליעזר שושן. דוד זר,
אליעזר שושן/דוד זר

בחירת מיקום אסטרטגי וניהול פרויקטים מורכבים יוצרים כוח קנייה מול המערכת הבנקאית

הבחירה של אליעזר למקם את משרדי החברה בבני ברק חשפה אותו אל אחד הקהלים החמים ביותר בשוק הנדל"ן בישראל. מכיוון שהקהל החרדי נוהג להשקיע את ממונו בדירות עבור הילדים, זה שוק דינמי, מה שאפשר לאליעזר לעבור אינספור התנסויות מול המערכת הבנקאית, ואף מחוץ לה.

אך פרט לקהל הפרטי, מרבית עשייתו בפועל עוסקת בפרויקטים גדולים של קבוצות רכישה, מה שמצריך ממנו את היכולת לחלוש על כמות גדולה של עסקאות בו - זמנית. אליעזר: "בפרויקטים של קבוצות רכישה, הרוכשים פונים בדרך כלל לחברות מימון, שלוקחות עבורם את ההלוואה הגדולה ונותנת להם משכנתא. אנחנו נכנסים לתמונה מיד עם קבלת טופס 4 (ובמקרים מסוימים אף לפני קבלתו), ובונים לכל אחד מהרוכשים תמהיל משכנתא חדש, שמותאם לסטטוס, לצרכים וליכולות שלו באופן אישי".

אין ספק שניסיונו הוליד מגוון יתרונות ללקוחות החברה, ביניהן ההיכרות עם המערכת הבנקאית, אמינותו כיועץ משכנתאות בפני גופים פיננסיים ומערכות היחסים המקצועיות שמאפשרות לתת ללקוחות הרבה יותר מהצעה אטרקטיבית.

אך היתרון הגדול ביותר הוא כוח הקנייה שיש לחברת עוצמה מול המערכת הבנקאית, שמאפשר לה לשאת ולתת והשיג לקהל הלקוחות שלה את תמהיל המשכנתא הטוב ביותר עבורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לא רק משכנתא לרכישת דירה

רבים נוטים לחשוב, שמשכנתא מיועדת רק לרכישת נכס או דירת מגורים. בפועל, משכנתא היא פשוט הלוואה מאוד גדולה, שמאפשרת ללווה לקבל סכום גדול מאוד של כסף, ולפרוס את ההחזרים לעשרות שנים בריבית אטרקטיבית ובמסלולי החזר שונים.

כיום ניתן לקחת משכנתא לכל מטרה - לצורך השקעה, טיפולים רפואיים, עזרה לילדים, החזר של חובות והלוואות ועוד. כמו כן, לבני הגיל השלישי שמחזיקים בנכס ללא משכנתא, יש את האפשרות לקחת משכנתא הפוכה, המכונה גם משכנתא על חשבון נכס קיים. משכנתא מסוג זה מאפשרת לאנשים מעל גיל 60 לקחת הלוואה מאוד גדולה שעומדת על 50%-75% משווי הנכס שלהם ולהחזיר את הכסף מידי חודש או לאחר מותם באמצעות מכירת הנכס וכיסוי ההלוואה.

מחזור משכנתא קיימת

לא מעט שמעו את צמד המילים 'מחזור משכנתא', שמשמעותו פירעון של משכנתא קיימת ולקיחת משכנתא חדשה. מטרת התהליך היא להתאים תמהיל חדש ללקוח כאשר ההכנסות או סל ההוצאות שלו משתנה, במקרים בהם הוא רוצה לכסות חלק מהמשכנתא באמצעות קרן נאמנות שנפתחה לו, ירושה שקיבל או תביעה שזכה בה, ואף במקרים בהם הריבית במשק משתנה.

על ידי מחזור משכנתא קיימת ניתן להוזיל את הריביות, לשנות את מסלולי ההחזרים, להקטין או להגדיל את גובה ההחזרים החודשיים, לקצר או להאריך את משך ההלוואה ולחסוך בין עשרות למאות אלפי שקלים בהחזר המשכנתא.

אליעזר שושן. דוד זר,
אליעזר שושן/דוד זר

אליעזר: "הרבה יועצים מבטיחים ללקוחות שעל ידי מחזור המשכנתא הקיימת הם יוכלו לחסוך עד חצי מיליון שקל. הבטחות מפוצצות כאלו הן חסרות בסיס. אין ספק שמחזור המשכנתא הקיימת יכול לחסוך 100,000 ואפילו 200,000 שקל, אך לפני שניגשים לבצע את התהליך הזה, חשוב להיות ריאליים, להבין שמדובר במשכנתא חדשה, שמצריכה לשקלל את כל השיקולים בדיוק כמו במשכנתא שנלקחה בעבר לצד כל המשתנים החדשים שהתווספו לאורך השנים. לא תמיד התהליך כדאי, הוא כרוך בהוצאות, ובמקרים מסוימים, עדיף בכלל לקחת משכנתא חדשה בבנק אחר, ולא בבנק שבו המשכנתא הקיימת נלקחה.

במקומות האלו נבחנת מקצועיותו של יועץ המשכנתאות - באמינות, בראייה המקצועית ובביסוס ההבטחה ללקוח על בסיס עובדות ולא על בסיס סלוגן שיווקי שבא למכור את השירות ולגרוף קופה על חשבון הלקוח. המונח 'מחזור משכנתא' אומנם נשמע קסום, והוא אכן יכול להיות כזה, אבל יחצנו אותו באופן מטעה, שגורם לאנשים רבים לבחור במהלך פיננסי ממש לא נכון, שהם עלולים לצאת ממנו מופסדים".

הייעוץ שלקוחות עוצמה מקבלים כולל גם הכוונה פיננסית להתנהלות נכונה.

אליעזר: "על מנת שהלקוח יוכל לעמוד בהחזרי המשכנתא לאורך זמן, הוא צריך להתנהל נכון מבחינה פיננסית. במקרים רבים אנחנו מזהים כשל מסוים בהתנהלות הפיננסית של הלקוח, ומבקשים ממנו לעבור על תדפיסי בנק, לבחון החזרים של הלוואות ובאופן כללי, להבין את היכולת שלו לעמוד בסוג כזה של הלוואה. לא כל הלקוחות מוכנים לקבל את הייעוץ הפיננסי שניתן להם. במקרים מסוג זה, אני עשוי לומר ללקוח שאני לא לוקח על עצמי את העבודה, כי האחריות המקצועית שלי והיושרה הם מעל הכל. המטרה שלי היא שהלקוח יעמוד בהחזרים מבלי להרגיש קושי בתקווה שגם ברכישת הנכס הבא הוא יפנה אלי".

לא כל יועץ משכנתאות יכול להבטיח ללקוח את התמהיל הטוב ביותר

באופן כללי, נהוג לחשוב שכל יועץ משכנתאות דואג לאינטרס של הלקוח ומציע לו את התמהיל הטוב ביותר עבורו. בפועל, אליעזר טוען, שיועצים רבים, בעיקר הצעירים שטרם הספיקו לצבור די ניסיון מקצועי ולהכיר את המערכת הבנקאית היטב, מה שמאפשר להם לתת ללקוח הצעה טובה יותר מהבנק, אך היא לא בהכרח טובה יותר ללקוח.

אליעזר: "גם בהקשר הזה חשוב לקחת בחשבון את הראייה לטווח הארוך. החלק החשוב הוא לא לסגור את העסקה, כי הזדמנויות חדשות יש בשפע. מה שחשוב הוא לדאוג שהלקוח יוכל לעמוד בהחזרים לאורך זמן, לוודא שהוא סוגר משכנתא לפרק הזמן הקצר ביותר שניתן בהתאם ליכולותיו, אך שיבצע רכישה שמתאימה לצרכים שלו - הן הכלכליים והן הצרכים שנגזרים מאספקטים אחרים בחייו.

מעבר לכך, ייעוץ משכנתאות הוא תחום שדורש הבנה מאוד ספציפית של עולם המשכנתאות והיכרות מעמיקה עם המטריה הבנקאית. גם כלכלנים, יועצי ביטוח ורואי חשבון שמבינים איך להתנהל מבחינה פיננסית עלולים למצוא את עצמם מתקשים להבין היטב את תהליך לקיחת המשכנתא וכל ההשלכות שלו על אספקטים שונים. לכן, בפנייה ליועץ משכנתאות, כדאי לפנות רק למנוסים ביותר בתחום זה".

עוצמה - משכנתאות וייעוץ פיננסי

חברת עוצמה עוסקת בכל סוגי המשכנתאות. החברה מציעה שירות פיננסי לצד ייעוץ וליווי אישי, בדיקת זכאות ושיפור BDI של לקוחות מסורבי בנקים. החברה מאפשרת לקהל הלקוחות שלה לקבל במהירות אישור עקרוני ומנהלת את כל תהליך לקיחת המשכנתא או מחזור המשכנתא עד תומו. לצד כל אלו, ניתנים ללקוחות עוצמה פתרונות פיננסיים שהם תולדה של ידע מקצועי, אך גם ניסיון עשיר שהוליד בקרב כל יועצי החברה תובנות באשר להתנהלות פיננסית חכמה וקבלת החלטות נכונה.

בעוצמה חותרים לתת ללקוח שקט נפשי, ביטחון וחיסכון משמעותי בכסף ובזמן ומובטחת שביעות רצון גבוהה של הלקוח.

רוצים לדעת יותר על אופן לקיחת משכנתא? זקוקים לייעוץ מקצועי וליווי אישי? קיבלתם סירוב ואתם רוצים איש מקצוע שיעזור לכם להגשים את החלום?

בעוצמה ממתינים לכם מיטב היועצים. השירות של עוצמה ניתן בכל אזור המרכז. ניתן ליצור קשר
בטלפון 03-75-73-747

בוואטסאפ 03-75-73-747

או במייל sbank9062@gmail.com

לאתר החברה

בשיתוף עוצמה – משכנתאות וייעוץ פיננסי
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully