וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עדיף - פתיחת עוסק פטור או עוסק מורשה?

בשיתוף דניאל – המרכז לשכר ולהנהלת חשבונות בע"מ

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 14:16

מה צריך לעשות כל מי שמעוניין לפתוח עסק בישראל? ואיך יכולה חברת הנהלת החשבונות המתאימה להקל על התהליך?

מס הכנסה. ShutterStock
מסים/ShutterStock

פתיחת עוסק פטור או עוסק מורשה כרוכה בפתיחת תיקים ברשויות מס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי ומע"מ. אחרי שמחליטים על ההגדרה המשפטית עבור העסק, כדי שיהיה אפשר להתחיל להפעיל את העסק, צריך להירשם ברשויות ולפתוח תיק בהתאם להגדרה המשפטית שהוחלט עליה.

דניאל - המרכז לשכר ולהנהלת חשבונות בע"מ, תוכל לספק לכם ליווי מקצועי בתהליך פתיחת עסק, כשירות מיקור חוץ, והמסגרת ליווי העסק שלכם עם שירותי הנהלת חשבונות ו/או ניהול שכר.

רישום ופתיחת תיק עסק במע"מ עבור עוסק פטור או עוסק מורשה

פתיחת תיק במע"מ, רלוונטית עבור כל מי שמעוניין להירשם כעוסק במדינת ישראל, לא משנה אם עוסק פטור או עוסק מורשה. לטובת רישום ופתיחת תיק עבור העסק במע"מ, נדרש להגיע פיזית אל משרדי המע"מ לפי השיוך האזורי של מקום העסק, ולהגיש לפקיד המע"מ את המסמכים הבאים:

• טופס 821 - בקשה לפתיחת תיק מע"מ. בטופס זה תתבקשו לציין את הסטטוס המשפטי של העסק לצורכי מע"מ, עוסק פטור, עוסק מורשה, או חברה בע"מ.
• תצטרכו לצרף צילום צ'ק ריק, עליו רשום מבוטל', או אסמכתא של ניהול חשבון בבנק בו מנוהל חשבון העסק.
• צילום תעודת זהות שלכם, לרבות צילום ספח מעודכן הכולל את כתובת בעלי התעודה.
• העתק חוזה השכירות של העסק. במידה וכתובת העסק היא שונה מכתובת המגורים אשר רשומה בתעודת הזהות. אך במידה וכתובת העסק היא אותה כתובת כשל המגורים הנוכחיים, יש לציין זאת בפני פקיד המע"מ.
• במידה ומדובר בפתיחת תיק עבור חברה בע"מ, תתבקשו להגיש גם את תעודת הרישום של החברה, וכן את תקנון החברה, פרוטוקול מינוי הדירקטורים של החברה שלכם - וכל המסמכים הללו צריכים להיות חתומים על ידי רשם החברות. יש לצרף גם את רשימת המנהלים בחברה ופרטים ליצירת קשר עמם.
• אם זהו עסק שנמצא בשלבי הקמה, תצטרכו להגיש מסמכים נוספים הרלוונטיים לפעילות שלכם. למשל - רישיונות, אסמכתאות להתחייבויות, אסמכתאות לרכישות שבוצעו, ועוד.

בסיום הרישום, בעל העסק יקבל ממע"מ תעודת עוסק פטור או תעודת עוסק מורשה ופנקס שוברים זמניים לטובת הדיווחים למע"מ.

בהתאם לסעיף 67 לחוק מס ערך מוסף, העוסק המורשה, בין אם הוא יחיד או חלק מחברה, יהיה חייב להגיש דו"חות תקופתיים באופן סדיר לרשות המסים. על הדו"חות לכלול את כל העסקאות שבוצעו בעסק, וצריך להגיש את הדו"ח הזה פעם בחודש או בחודשיים, תלוי במחזור העסקאות החודשי.

אנו יכולים לחסוך מכם הגעה פיזית והתעסקות עם הבירוקרטיה של מע"מ. אנו מספקים שירותי פתיחת תיק במע"מ כחלק ממסגרת השירות השוטף, כך שתוכלו לפתוח תיקים בכל הרשויות מבלי לצאת מהבית.

פתיחת תיק במס הכנסה עבור עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ

לטובת פתיחת תיק במס הכנסה, על העוסק , בין אם זה עוסק פטור או עוסק מורשה, להגיש טופס 5329. טופס זה כולל רישום פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה. חברה בע"מ תידרש להגיש טופס 4436 כדי לפתוח תיק תאגיד במס הכנסה, ובניכויים.

לאחר שייפתח התיק, בעל העסק יקבל פנקס מקדמות שנתי, ובו ייקבעו סכומי המס המשוערים שיצטרך לשלם. בסוף כל שנת מס, מצליבים בין המס שהיה צריך לשלם בפועל לאחר הכנת דוח שנתי, לבין המקדמות שהוגדרו מראש. אם שולם פחות מס, בעל העסק יידרש לשלם את ההפרש, אך אם שולם יותר מס, בעל העסק יקבל החזר כספי ממס הכנסה.

במידה והעסק עתיד להעסיק עובדים, או לשלם תשלומים נוספים החייבים בניכוי מס במקור (כמו למשל דמי שכירות על משרד), ייפתח לעסק בנוסף לתיק במס הכנסה, גם תיק ניכויים. רישום תיק הניכויים יתעדכן במוסד לביטוח לאומי באופן אוטומטי מיד לאחר רישומו במס הכנסה. המוסד לביטוח לאומי לוקח את כל הנתונים של העסק ממס הכנסה.

אנו יכולים לחסוך מכם הגעה פיזית והתעסקות עם הבירוקרטיה של מס הכנסה. אנו מספקים שירותי פתיחת תיק מס הכנסה כחלק ממסגרת השירות השוטף, כך שתוכלו לפתוח תיקים בכל הרשויות מבלי לצאת מהבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי עבור עוסק פטור או עוסק מורשה

כל עצמאי, בין אם הוא בעל עוסק מושה או בעל עוסק פטור, חייב לפתוח תיק מסודר בביטוח לאומי, והוא יוגדר כעצמאי מבחינת הביטוח הלאומי במידה והוא:

• אדם העוסק במשלח יד ועובד בממוצע 20 שעות בשבוע לכל הפחות.
• אדם שההכנסה החודשית הממוצעת שלו מהעבודה היא גבוהה מ- 50% אחוז מהשכר הממוצע במשק.
• אדם אשר עוסק במשלח יד במשך 12 שעות בשבוע והכנסתו היא מעל מ- 15% אחוז מהשכר הממוצע במשק.

לצורך כך, יש להגיש דו"ח רב שנתי בסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום המגורים של העוסק או לבצע זאת אונליין במסגרת טופס 6101.

בדרך כלל, לאחר פתיחת התיק בביטוח הלאומי, תתבקשו לשלם באופן מידי חובות עבר אם ישנם כאלו.

עם פתיחת התיק העוסק יידרש לשלם דמי ביטוח לאומי מדי חודש, על פי הערכת ההכנסות לשנה, ובהמשך, בדיוק כמו במס הכנסה, יצטרך להשלים דמי ביטוח לאומי על סמך נתוני העבר, אם שילם סכום נמוך מדי ביחס להכנסתו, או לחלופין, יהיה זכאי להחזר מהביטוח הלאומי עקב תשלום גבוה מכפי שנדרש.

אנו יכולים לחסוך את ההתעסקות עם הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי. אנו מספקים שירותי פתיחת תיק בביטוח לאומי כחלק ממסגרת השירות השוטף, כך שתוכלו לפתוח תיקים בכל הרשויות מבלי לצאת מהבית.

לפרטים צרו קשר

https://dann.co.il/lp/lp4.php

או בקרו באתר שלנו

בשיתוף דניאל – המרכז לשכר ולהנהלת חשבונות בע"מ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully