וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקדם את העסק שלכם בעזרת כתבות ממומנות

בשיתוף פיאלקוב דיגיטל

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 9:11

מהן כתבות ממומנות? איך הן עוזרות לקידום העסק שלך? מה האפשרויות שהאתרים השונים מציעים? והכי חשוב - איך לבחור את החברה הנכונה שתדאג לקידום העסק שלך?

פרסום ושיווק אתר האינטרנט של העסק הוא חובה של כל עסק, גדול או קטן. כל עסק שמיוצג אונליין צריך מוניטין חיובי שבונה לו אמינות, מחזק את אמון הלקוחות ועוזר ללקוחות חדשים למצוא את המותג בקלות. סביר להניח שאתם כבר יודעים שהעסק צריך ייצוג חיובי אבל עדיין לא מצאתם את הדרך הנכונה. במאמר זה תלמדו על שיווק האתר העסקי שלכם בעזרת כתבות תוכן ממומנות באתרים מובילים.

המומלצים. צילום מסך, צילום מסך
המומלצים/צילום מסך, צילום מסך

מה זה כתבה ממומנת ובאיזה אתרים כדאי לקנות כתבות כאלה?

חתבת תוכן ממומנת היא מאמר באורך של כ-700-1,200 מילים (לעיתים גם יותר) שמספרת על המוצר או השירותים שאתם מעניקים. הכתבה מתפרסמת תמורת תשלום באתרים מוכרים כמו אתרי חדשות, בלוגים מפורסמים, אתרי מדריכים פופולאריים ועוד. חשוב להתאים את הכתבה כמה שאפשר לאתר שבו תפורסם הכתבה הממומנת כדי שהקוראים ירגישו שמדובר בכתבה רגילה מאותו האתר.

כתבות ממומנות מופיעות בדפים ראשיית וגם בדפים אחרים באתר ממש כמו כל דף אחר למעט כיתוב קטן שיופיע בצד הכתבה - "כתבה ממומנת" או "תוכן שיווקי". בדרך כלל הכיתוב מופיע במקום שולי ובכתב קטן ולכן אנחנו אפילו לא מבחינים בו כשאנחנו קוראים כתבה ממומנת בעצמנו. כחלק מהניסיון להטמיע את הכתבות הממומנות בצורה פחות שיווקית כמו כתבות רגילות, חלק מהאתרים ישנו את הכיתוב לצד הכתבה לכיתוב שיותר נעים לעין הקוראת ועל מנת להגדיל את אחוז המקליקים על הכתבה.

בישראל יש מספר ספקים שמוכרים כתבות תוכן ממומנות באתרי חדשות ובלוגים. בין השמות המרכזיים תוכלו למצוא את: וואלה! מומלצים, מעריב, ישראל היום, בחדרי חרדים, כלכליסט, יד 2, ספורט 1 ועוד, אתרים מאוד סמכותיים ופופלאריים עם כמויות גבוהות של תנועה שמוזרמת לאתר שלהם ודירוג גבוה מגוגל. כיום, ניתן לקנות כתבות ממומנות כמעט בכל אתר תוכן, רוב מוחלט של האתרים מציע חלק ייעודי באתר שלו עבור תוכן ממומן. המחיר לפרסום כתבה משתנה לפי תפוצת האתר מקומית או ארצית, וותק ואיכות האתר, דירוג האתר בגוגל וכמובן המוניטין, לדוגמה: פרסום כתבה ממומנת בוואלה! מומלצים תעלה פי כמה מכתבה ממומנת במקומון של אשדוד או אשקלון.

יתרונות בולטים של קידום בעזרת כתבות ממומנות

כתבות ממומנות נועדו להעביר מסר שיווקי מורכב מבעל העסק אל הלקוחות הפוטנציאליים. כתבות כאלה מסייעות לנו לספר לעומק על השירות או המוצר שאנחנו מספקים, מה היתרונות של הבחירה בעסק שלנו ולמה הבחירה בנו תהיה ההחלטה הכי טובה עבור הלקוח. בנוסף ליתרונות חשובים אלה, בקנייה של כתבה ממומנת יש יתרונות משמעותיים נוספים.

• אמינות לעסק - בנוסף לעובדה שבכתבה בתשלום אנחנו חושפים לקוחות חדשים לשירות או המוצר שלנו, כתבה ממומנת שמתפרסמת באתר גדול עוזרת לנו לבנות מוניטין איכותי לעסק. לקוחות פוטנציאליים שיחפשו בגוגל את שם העסק ויראו אזכורים מאתרים סמכותיים כמו ישראל היום או ג'רוזלם פוסט יתייחסו לכתבות אלו כמו להמלצה על השירות שלנו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
SEO. יח"צ,
SEO/יח"צ

• תפוצה רחבה של גולשים - פרסום כתבה באתרים סמכותיים עוזרת גם להזרים טראפיק איכותי ממוקד אל האתר שלנו. כתבה שכתובה היטב, מעניינת, מציגה בעיה מסוימת ומנגישה את השירות ופתרון הבעיה ללקוח הפוטנציאלי יכולה לגרום למאות ואפילו אלפי כניסות רלוונטיות וממוקדות לשירות או המוצר שאנחנו מספקים.

SEO. יח"צ,
SEO/יח"צ

• בוסט לקידום האורגני - מלבד הסמכותיות והתנועה לאתר שלנו, בכתבה בתשלום אנחנו מקבלים כוח משמעותי לקידום במנועי החיפוש בכלל ובמנוע החיפוש של גוגל בפרט. קישור שמוביל לאתר מאתר עם דירוג מאוד גבוה מראה למנועי החיפוש שאנחנו רלוונטיים לנושא הכתבה ומנועי החיפוש יקדמו אותנו במילים הרלוונטיות.

SEO. יח"צ,
SEO/יח"צ

• ייצור לידים לעסק - מעבר ליתרונות של סמכות וקידום, אחד היתרונות המרכזיים ברכישת כתבה באתר איכותי הוא ייצור כמות גבוהה של לידים לעסק בעקבות הכתבה. בכתבות אלו המשתמש קורא את מה שהעסק מציע ומשאיר פרטים ליצירת קשר אם השירות רלוונטי עבורו - מה שהופך אותו לליד חם לשירות או המוצר. את הפרטים המשתמש יכול להשאיר באתר של העסק שלנו לאחר שעבר אליו מהכתבה שקרא או להשאיר את הפרטים בטופס שנמצא ישירות בכתבה במידה ויש אפשרות מבחינת האתר המפרסם.

SEO. יח"צ,
לידים/יח"צ

• הטמעת פיקסל מעקב בכתבה - הטמעה של מעקב בכתבה הממומנת שרכשנו מסייע לנו לנטר את המידע הרלוונטי מתנועת הגולשים בכתבה - כמה אנשים גללו למטה וקראו עד הסוף? כמה גולשים עברו לדף האתר שלנו מעמוד הכתבה? כמה השאירו פרטים? מתוך אלו שהשאירו פרטים כמה הפכו ללקוחות? באמצעות שליטה בנתונים אלה אפשר למדוד במדויק מה החזר ההשקעה שלנו מהכתבה הממומנת ובנוסף ליתרונות המשמעותיים בסעיפים למעלה נוכל לבדוק אם רכישה של כתבה זו הוא מהלך שיווקי נכון גם ברמה הכלכלית. בנוסף, בעזרת פיקסל שמוטמע אצלנו ניתן "לצבוע" את הקהל שהגיע מהכתבה ולפרסם מודעות רימרקטינג עם מסרים מותאמים לקהל הספציפי הזה.

SEO. יח"צ,
פיקסל/יח"צ

איזה תכנים כדאי לפרסם בכתבה בתשלום?

ישנם מספר אפשרויות לסוג התוכן אותו אנחנו רוצים לפרסם כשאנחנו קונים כתבה. סוג התוכן הנפוץ ביותר לכתבה ממומנת הוא פוסט חשיפה - פוסט שמציג בעיה מסוימת ואת העסק שנותן את הפיתרון, כולל הבלטה של המוצר שהעסק מציע והיתרונות שלו. לצד סוג זה של תוכן ניתן גם לבצע כתבות בסגנון של ריאיון עומק עם בעל העסק, כתבות שמציגות את בעל העסק כמומחה בתחומו. סוג נוסף של תוכן שנפוץ בכתבות ממומנות הוא פוסטים של הדרכה, מדריך ייחודי לבעיה קיימת והצגת העסק כשירות משלים או המשך ישיר למדריך.

הגדלת התפוצה על ידי קידום הכתבות

אסטרטגיית השיווק של העסק שלכם לא יכולה להתבסס על פרסום כתבות בתשלום בלבד, שימוש נכון במערך שלכם יכול לסייע למקסם את האפקט שנוצר מהכתבה ואת הכוח שהיא נותנת. לפרסם את הכתבה ברשתות החברתיות של העסק או בכלי פרסום שמותאמים לפרסום של דפי תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין יגבירו את התנועה והמעורבות בדף הכתבה שקניתם, יחזקו את הסמכות של העמוד, יחזקו את הקידום האורגני ויניבו יותר לידים לעסק. ככל שהעמוד שמוביל אליכם יהיה חזק יותר - הכוח שהאתר שלכם יקבל ממנו יהיה גדול יותר.

לסיכום

כתבות ממומנות הן אמנם בתשלום אבל חייבות להיראות כמו כתבות לכל דבר. בדרך כלל משתמשים בכותב תוכן מקצועי שלוקח את המסר השיווקי של העסק ומטמיע אותו בכתיבה בצורה מעודנת. כבעלי עסקים כשתרצו לרכוש כתבה לעסק תוכלו לשלם לכותב תוכן עצמאי, להעסיק כותב תוכן במערך שלכם או שתוכלו לרכוש את התוכן כחלק מעסקת חבילה בקנייה של כתבה ממומנת באינטרנט.

ההמלצה האישית שלי עבורכם היא לבדוק את הספק ממנו קונים, את איכות האתרים שברשותו ואת המחירים לכתבות באתרים נבחרים שברשימה שלו, עברתי לא מעט אתרים עד שמצאתי את אתר Buy Post שמציע כתבות איכותיות במחירים הוגנים.

אור פיאלקוב. יח"צ,
אור פיאלקוב/יח"צ

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ"ל חברת פיאלקוב דיגיטל, משרד פרסום דיגיטל, המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן לכל אחד בעזרת Cloudways ו-DigitalOcean. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

בשיתוף פיאלקוב דיגיטל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully