וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על טיפולי שיניים: ד"ר עמוס בוכניק מסביר

בשיתוף דוקטור עמוס בוחניק

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 16:00

רבים דוחים טיפולי שיניים עקב חששות וחרדות. דוקטור עמוס בוחניק, ממקימי מרפאת השיניים המובילה במדינת ישראל, מסביר כל מה שצריך לדעת כדי להפיג את החששות

טיפול שיניים. יח"צ,
טיפול שיניים/יח"צ

לבני האדם יש נטייה לדחות את הדברים שהם לא אוהבים או את המטלות שאינן מסבות להם נחת כמו ניקיון הבית למשל, או קיפול ערמות הכביסות. אותו הדבר מתרחש בהקשר של טיפולי שיניים. מי באמת אוהב שיקדחו לו בפה, מי נהנה לקבל זריקות? בוודאי שאף אחד מכם איננו מהנהן בראשו כרגע.

על פי דיווחים מיודעי דבר, נמצא כי בערך תשעה עד חמישה עשר אחוז מהאוכלוסייה נוטים להימנע מביקורים אצל רופאי שיניים בשל פוביות וחרדות. שאלנו את דוקטור עמוס בוחניק, רופא השיניים מספר אחד בישראל למה זה קורה? לטענתו, אפשר להבין מדוע הרבה אנשים חוששים מטיפולי שיניים, רופא השיניים עשוי להצטייר כדמות מאיימת, בפרט על רקע כל הקונסטלציה של מרפאת השיניים. אך בל נשכח שטיפולי שיניים הם מחויבי המציאות, וטומנים בחובם אי אלו יתרונות. רצינו לדעת מה חושב דוקטור עמוס בוחניק, ממקימי מרפאת השיניים המובילה במדינת ישראל, והוא הסכים להשיב על השאלות שלכם.

מה הקשר בין טיפולי שיניים לבין שקט נפשי?

השאלה הראשונה - מה הקשר בין טיפולי שיניים לבין שקט נפשי"?, והתשובה עליה, יש אנשים שסובלים מהפרעות בשינה בשל הדאגה לבריאות הפה שלהם וכמובן בשל כאבי שיניים אימתניים בלילות. אם אתם סובלים מכאבי שיניים, על מנת שהמצב לא יחמיר, ובשביל השקט הנפשי שלכם, כדאי להגיע במהרה לביקור במרפאת שיניים מקצועית. עם בואכם למרפאת השיניים, באופן סדיר, רופא השיניים עשוי לעקוב אחר ההתפתחויות בשיניים שלכם, התפתחויות אשר מדירות שינה מעינכם, וגורמות לכם לאי שקט. הוא עשוי לעזור לכם להתמודד עם כאבי השיניים ועם חוסר הנוחות שנלווה אליהם, ולתכנן לכם תכנית מעקב לטיפולי השיניים. כל העובדות הללו, כשלעצמן, יסייעו לכם ליהנות משקט נפשי ומהרבה פחות דאגות למצב השיניים שלכם.

כיצד טיפולי שיניים מונעים נזקים בלתי הפיכים?

על השאלה - "כיצד טיפולי שיניים מונעים נזקים בלתי הפיכים?", נשמח להשיב. יש אנשים שמגיעים למצבים שהשיניים בפיהם ממש הגיעו לריקבון מוחלט, שיש לעקור אותן. בתור בני אדם מבוגרים, השיניים שלכם חשובות לכם מדי מכדי לאבד אותן. איבוד שיניים לעד עשוי להזיק למצב הכללי של בריאות הפה שלכם. עם איבוד שן אחת, או לחלופין עם איבוד כמה שיניים, עשויים להתרחש כל מיני תרחישים, לרבות תזוזה של השיניים. מצב זה עשוי להסב לכם לחוסר נוחות, כמו גם לשנות לגמרי את אופי החיוך שלכם, החיוך האהוב והמוכר שלכם. שמירה על איכות השיניים שלכם בהכרח מהווה את אחד הסגולות של ביקור במרפאת שיניים מקצועית ומובילה בתחומה, כדוגמת דוקטור עמוס בוחניק, וזאת משום שהמרפאה תמנע מכם להגיע לכדי מצב שהוא בלתי הפיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האם טיפולי שיניים מונעים ריח רע מהפה?

כאשר יש בעיות בשיניים מסוימות, עשויים לסבול מהפצה של ריח רע מהפה. ריח רע באופן קבוע ומטריד הוא לא רק במצבים שאוכלים הרבה בצל או שום, או כתוצאה מיקיצה בבוקר, הוא עשוי לחול בשל הרגלי היגיינת פה שאינם רצויים. אל לכם להתעלם כלל וכלל מתרחישים כאלו, או לחלופין לנסות לטפל בבעיה בכוחות עצמכם. זה הזמן להגיע לביקור במרפאת השיניים, מרפאת שיניים שמומחית במצבים כאלו, כדוגמת דוקטור עמוס בוחניק, אשר בה תוכלו לקבל טיפולי שיניים, בהם יבחנו מה הגורמים לריח המהביל שיוצא לכם מהפה, ואיך אפשר לפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר. לעתים יתכנו מצבים רפואיים שמהם אתם סובלים, שבכלל לא הייתם מודעים אליהם, ויש לטפל בבעיה לאלתר.

איך טיפולי שיניים יסייעו לכם לשמור על היגיינת שיניים נכונה?

על השאלה המדהימה - "איך טיפולי שיניים יסייעו לכם לשמור על היגיינת שיניים נכונה"?, שמח דוקטור עמוס בוחניק, רופא השיניים מספר אחד במדינת ישראל, להשיב. ובכן, המון בני אדם אינם מבינים בדיוק איך צריך לנהל את שגרת טיפולי ההיגיינה של השיניים. הם נוטים, לפעמים, לצחצח שיניים מדי בוקר ומדי לילה, אבל, למורת רוחו של רופא השיניים, הם אף פעם לא עושים שימוש בחוט הדנטלי. אולי נראה לכם שזה ממש לא ביג דיל, אך אי שימוש בחוט דנטלי עשוי להביא לכדי בעיות הרות גורל בראייה של שנים קדימה. צחצוח שיניים גם אחרי ארוחות במהלך היום, ולא רק פעמיים ביום, והקפדה על שימוש בחוט דנטלי מינימום מדי יום, עשויים לסייע לכם במאבק המתמיד כנגד בקטריות, ולקדם בואן של שיניים בריאות.

כיצד טיפול שיניים יועיל להימנע מסיכוני סיבוכי סוכרת?

על השאלה העקרונית - "כיצד טיפולי שיניים מועילים להימנע מסיכוני סיבוכי סוכרת"? מיד נשיב. ברגע שסובלים ממחלה בחניכיים, היא מקשה על ניהול של רמות הסוכר בדם, מה שעשוי להקשות על חולי הסוכרת לשלוט בסוכרת. ברגע שהמצב מחמיר, חולי הסוכרת יכולים אף לחוות עודף ייצור של סוכר בדם. כדי להגן על השיניים, הבריאות הכללית, ואף על החניכיים שלכם, תתרגלו שוב ושוב את היגיינת הפה, בעזרת צחצוח שיניים תכוף ושימוש בחוט דנטלי. כמו גם, אל תשכחו לפקוד את סף דלתה של השיננית, שתסייע בידכם להיפטר מהצטברות של אבנית, שאף היא מהווה סיכונים בריאותיים לא מעטים.

איך טיפול שיניים יסייע בהגנה על תאי המוח שלכם?

נשאלת השאלה - "איך טיפולי שיניים יסייעו בהגנה על תאי המוח שלכם"?, ובכן, החיידקים שמסתובבים בפה שלכם לא מהווים את הסכנה היחידה שקשורה למחלת החניכיים. במידה שיש לכם מצבור לא רצוי של אבנית, הפה שלכם ישחרר אף חומרים שעשויים להסב נזק לתאי המוח שלכם. סינרגיה זאת, ביחד עם החיידקים שנכנסים למחזור הדם שלכם, ואף אל מחזור הדם שלכם, מהווים סיכון וודאי לחלות באלצהיימר ולסבול מאובדן זיכרון.

האם טיפול שיניים יכול למנוע סוגי סרטן למיניהם?

באשר לשאלה - "האם טיפולי שיניים יכולים למנוע סוגי סרטן למיניהם"?, התשובה היא בהחלט כן. בעוד מחלת החניכיים מגבירה את הסיכונים שלכם לחלות בכל מיני סוגי סרטן, לרבות סרטן הדם, וזאת משום דלקת בגוף, שאותה גורמים החיידקים שבפה, טיפול שיניים מקצועי ונכון יעזור לכם להישמר מפני מחלות כאלו ואחרות.

מה כדאי שתדעו על החזון של דוקטור עמוס בוחניק?

נתחיל באמירה הברורה מאליה, אבל למי שלא מכיר את המרפאות של דוקטור עמוס בוחניק, הכה מוצלחות והמשגשגות, מדובר במרפאות שיניים של רופאי שיניים מומחים, שמהוות את כל מעטפת הטיפולים תחת אותה קורת גג. החזון שלהן מתבטא בהשבת החיוך לכל המטופלים, הענקה של טיפולי שיניים מתקדמים, נגישים לכל שכבות האוכלוסייה בארץ, טיפולים מקצועיים ואיכותיים. כמו כן, יש הקפדה על ביצוע בקרת איכות גבוהה על כל תהליכי הטיפולים הרפואיים, ושמירה על כבוד המטופלים, מתוך אהבת האדם, ומתוך הרצון לספק טיפולי שיניים שיוכרו כחוויה חיובית, תוך כדי מיגור כל הפחדים והחסמים. בנוסף לכך, נעשה שימוש בחומרים ובמכשור הכי איכותיים ומתקדמים, והן בליווי אישי של המטופלים למן ההתחלה ועד סוף הטיפול, ברגשי כבוד, חמלה, יושרה ואכפתיות. אצלנו מובילים את המטופלים להחליט שלא מהמקום של שיקולי עלות, כי כידוע - "הזול עלול בסופו של דבר לעלות ביוקר", לכן מתאפשרת למטופלים האופציה להחליט על קבלת טיפול איכותי ומקצועי, כשיקול הראשון שלהם. וכיוצא בזאת.

בשיתוף דוקטור עמוס בוחניק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully