וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור אריחי קרמיקה לאמבטיה?

בשיתוף רוחמה שרון

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 16:30

אם אתם משפצים את חלל הרחצה, בוודאי תהיתם באילו אריחי קרמיקה לבחור. יש מבחר רחב של צבעים, טקסטורות, גדלים, טווחי מחיר ועוד. הכתבה הזאת תעשה לכם סדר

קרמיקה. יח"צ,
קרמיקה/יח"צ

קודם כל, כדאי להבין מהי קרמיקה.

קרמיקה היא זולה, מתאימה לחללים רטובים, וקל ליצור ממנה מגוון של עיצובים. החומר נוצר בתהליך תעשייתי של דחיסת חול בלחץ גבוה, זיגוג בצבעים ושריפה בתנור. מחומר גלם זה ניתן ליצור מגוון רחב של סגנונות: אפשר לקבוע את הצבע, הגודל, העובי, המרקם והגימור. יותר מזה, הקרמיקה היא חומר שנשמר לאורך זמן, ואפשר לתקן בה חורים בקלות עם דבקים מיוחדים. מדובר על חומר המשמש בעיקר לעיטור של חדרי אמבטיה ושירותים.

הסיבה שקרמיקה מתאימה במיוחד לחדרים אלו היא העמידות של החומר לרטיבות, שחיקה, לחצים כבדים וטמפרטורות קיצוניות.

מה הם המרכיבים שכדאי לקחת בחשבון, כשבוחרים אריחי קרמיקה?

הגדרת התקציב

כדי למנוע התלבטויות, כדאי להגדיר מראש מהו התקציב המיועד לריצוף. כדאי לקחת את תקציב הריצוף כחלק מהתקציב הכולל של השיפוץ, ולהבין מה קריטי יותר או פחות לעיצוב האופטימלי של החלל. חשוב לציין שגם בתקציב נמוך, חשוב לבחור קרמיקה איכותית שתחזיק לאורך זמן, ותמנע בעיות בטיחותיות.

איכות הקרמיקה

האיכות של הקרמיקה משתנה. חשוב לרכוש אריחים שנחתכו בלייזר - כדי שיהיה קל יותר לעבוד איתם. (קל יותר לרצף עם אריחים ישרים) אם אפשר, כדאי להתייעץ עם מעצבת פנים או שיפוצניק, לגבי האיכות של הקרמיקה שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קרמיקה. יח"צ,
קרמיקה/יח"צ

העיצוב והסגנון הכולל של החדר

קרמיקה משתלבת עם העיצוב הכולל של החלל, ולכן כדאי להגדיר קודם כל את פלטת הצבעים והטקסטורות, ולקחת בחשבון גם את הרהיטים שישתלבו בחלל.

למעצבים יש דעות שונות לגבי הסגנון שכדאי לבחור לאריחים. חלק מהמעצבים ממליצים לבחור פלטת צבעים סולידית יותר לקרמיקה, ולתת צבע ועניין לחלל באמצעות אקססוריז כמו מגבות, סבוניה ווילון אמבטיה.

מעצבים אחרים, חושבים שבגלל שחדר האמבטיה הוא חלל שמבלים בו מעט זמן, אפשר "להתפרע" יותר בבחירת האריחים. לכן, היום ניתן למצוא אריחים בשלל צבעים, חיתוכים וטקסטורות. כמו כן, ניתן למצוא אריחים במגוון גדלים - גם קטנים או גדולים במיוחד.

מה עוד חשוב לדעת?

במהלך השיפוץ, מומלץ להיעזר במעצב פנים, אדריכל או שיפוצניק, שיוכל לעזור לכם להתאים את האריחים לתקציב ולצרכים שלכם. מומלץ לקנות אריחים עודפים, כדי שיהיה בבית למקרה ותידרשו להחליף או לתקן אריחים בעתיד.

חשוב להפריד בין קרמיקה שמיועדת לקיר לבין קרמיקה שמיועדת לרצפה. אסור להניח אריחי קיר על הרצפה מכיוון שזה עלול לגרום להחלקות. אריחי רצפה הם מחוספסים, וחייבים לעמוד בדרישות מכון התקנים.

מומלץ לרצף את אזור האמבטיה כל הדרך עד לתקרה, כדי לקבל מראה נקי ומושלם. במידה ויש לכם תקציב קטן, ניתן להשאיר מרווח בין הרצפה לאריחים, ולכסות את הקיר בחומר מונע עובש.


למידע נוסף על קרמיקה לאמבטיה >>

בשיתוף רוחמה שרון
  • עוד באותו נושא:
  • קרמיקה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully