וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים למציאת שפוצניק מומלץ על פי דני תורג'מן

בשיתוף דני תורג'מן

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 10:09

לא קל למצוא קבלן בית אמין לשדרוג נכסים, גדולים כקטנים. כבעלי בית, לא רק שאתם דואגים לשמור על פרויקטים בתקציבים ולוחות זמנים מוגבלים, אתם גם רוצים קבלן שהוא אמין ובעל מוניטין, שיודע את העבודה ושיש לו ניסיון רב שנים בהשלמת סוג שדרוג הנכס שאתם מעוניינים בו

שיפוץ מקלחת על ידי דני תורג'מן קבלן שיפוצים. יח"צ,
שיפוץ מקלחת על ידי דני תורג'מן קבלן שיפוצים/יח"צ

אם אתם מנסים להבין כיצד למצוא שיפוצניק מומלץ לפרויקט הבא שלכם, הבאנו כאן 10 טיפים מועילים שיעזרו לכם להגיע להחלטה.

1. השתמשו במקורות מוכרים כדי למצוא קבלן אמין

המלצות של חברים ובני משפחה על קבלנים שנתנו להם שירות איכותי יכולות להיות דרך מצוינת למצוא את איש הקשר הנכון לעבוד איתו. אבל אם אתם חדשים באזור, או לא בטוחים לגבי האפשרויות האחרות שיכולות להיות לכם, שקלו שירותים מקוונים כמו גוגל מיי ביזנס כדי למצוא קבלן אמין שיעבוד בשבילכם.

על פי "קונסיומר ריפורט" אחד משירותי הביקורות המקוונים המכובדים ביותר בארצות הברית, המאמתים ביקורות משתמשים, אתם רוצים לוודא שכל לקוח שהעביר ביקורת אכן עבד עם הקבלן שאתם מעוניינים לשכור, כדי שיהיה לכם את המידע המדויק והאמין ביותר.

2. קבעו ראיונות עם מספר קבלנים

זה אפשרי למצוא קבלן אמין באינטרנט, אבל ביקורות מקוונות אינן מהוות תחליף לפגישה עם קבלן באופן אישי. אל תשכחו לתת לעצמכם כמה אפשרויות, גם אם כבר יש לכם בראש קבלן שיפוצים מומלץ , הקפידו לראיין מספר מועמדים כדי לקבל תחושה של איך זה יהיה כשהאדם יעבוד בביתכם. סביר להניח שלכל קבלן תהיה גישה, תקציב, וזמן עבודה שונים, כמו כן גם מערכות יחסים עם קבלני משנה שונים באזורכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

3. בקשו הפניות

על מנת לצמצם את רשימת הקבלנים שיצרתם, בקשו הפניות מבעלי בתים קודמים, לקוחות, קבלני משנה או עובדים, כדי שתוכלו לראות את התמונה הרחבה יותר. מומלץ לשאול שאלות לגבי האופן שבו קבלן הבית טיפל בשינויים בחוזה, האם הצליח לשלם לכולם בזמן, ואיזה יחס ניתן לאתר העבודה. האם הם השאירו בלגן מוחלט במקום? האם יש להם מספיק תזרים מזומנים שמאפשר להם לבצע תשלומים לקבלני משנה? אלו פרטים שכדאי לברר מוקדם בתהליך.

4. בקשו הצעה רשמית והערכת זמן לעבודה

לעולם אל תחתמו על הסכם עם קבלן בית מבלי לראות תחילה אומדן של עלויות הפרויקט. אם אתם עדיין מתלבטים בין מספר קבלנים, קבלת ההצעות עשויה לעזור לכם לצמצם את האפשרויות שלכם. בנוסף לתקציב והזמן לעבודה, דברו איתם על סוגי החומרים הרצויים ומידע על קבלני משנה שעשויים לקחת חלק בשיפוץ. חשוב מאוד לדעת אם אותו קבלן השלים פרויקטים אחרים כמו שלכם. אולי הם מעולים בשיפוץ מטבחים אבל לא בתוספות לבית. אם לא תשאלו, הם לא יספרו לכם! לכן אם הקבלן הפוטנציאלי שלכם לא מדבר איתכם על פרויקטים דומים קודמים שעשה, על המלצות לחומרים או פתרונות פוטנציאליים לכל אחת מהרעיונות שלכם במהלך הצגת ההצעה שלו, פשוט שאלו אותו.

5. בקשו לראות את הרישיון שלהם

כל קבלן מכובד ואמין, כולל קבלנים המורשים על ידי בניין ודיור, צריכים להיות בעלי הרישיונות המתאימים מהעירייה שלכם ומהמדינה לניהול עסק. בקשו לראות את הרישיונות הללו, כדי שתוכלו לבדוק אותם בעצמכם ולוודא שהכל מעודכן וכשר.

6. ערכו בדיקת רקע יסודית

כאשר קבלן בתים עובר על החוק או מקבל קנסות, יהיה תיעוד על כך. אם הקבלן הפוטנציאלי שלכם לא חושף סוגיות משפטיות לפני שאתם חותמים על החוזה מולו, זה בהחלט בסמכותכם לשאול - או ללכת לחפש תיקים ברישומי בית המשפט. עדיף ללכת על בטוח מאשר להצטער אחר כך.

7. בררו על קבלני משנה

חשוב לקבל כמה שיותר מידע על חברות או ספקי שירות אחרים - כמו חשמלאים, אינסטלטורים או נגרים שהקבלן הפוטנציאלי שלכם אוהב לעבוד איתם. זו אחריותכם לדעת, ויש למידע הזה חשיבות רבה משום שאלו הספקים שיבצעו את שדרוג הנכס שלכם.

8. בדקו מהם הביטוחים וההיתרים הדרושים לפני שמתחילים

לפני שפרויקט שיפוץ הבית הגדול יוצא לדרך, הקבלן יצטרך להבטיח כי כל ההיתרים הדרושים ינתנו, וכמו כן שקיימים הרישוי והביטוח המתאימים. בדקו אילו אישורים העירייה והמדינה דורשות, כדי שתוכלו לבדוק את העניין מול הקבלן שלכם בהתאם. למרות שרכישת אישורים תוסיף זמן לפרויקט שלכם, האישורים הנכונים מבטיחים שהקבלן שלכם פועל לפי החוק - ושהנכס שלכם ייבדק כראוי בתום השלמת הפרויקט.

9. ערכו חוזה בכתב

אל תאפשרו לאף קבלן לגעת בנכס שלכם או להתחיל לעבוד עליו טרם חתימה על חוזה מסודר המכיל את כל הרצונות שלכם ואת ההבטחות של הקבלן. לעתים החתימה על החוזה לוקחת זמן, אבל זה מה שיבטיח שהשדרוג שלכם יתבצע כפי שהוסכם. על החוזה לתאר את הפרטים של פרויקט שיפוץ הבית שלכם, כולל תקציב, ציר זמן, רשימה מפורטת של חומרי בניין והאחריות של כל קבלני המשנה. אם אתם או הקבלן שלכם צריכים לערוך שינויים בחוזה כדי לשקף מציאות חדשה - כמו בעיה בתת הריצוף בנכס, או צינור מתפורר - בקשו לחתום על תוספת ותיקון החוזה, וכן לראות אומדן עדכני לפרויקט.

10. פריסת תשלומים חכמה

זה מקובל שקבלן מכובד ואמין יבקש תשלום קטן מראש עבור שכר הטרחה הכולל שלו לפני שהוא מתחיל לעבוד. לדברי בניין ודיור לעולם אין לשלם יותר מ-10 אחוז מהשכר עבור פרויקט שיפוץ גדול לפני שהקבלן מתחיל לעבוד. בקליפורניה לדוגמא, זה לא חוקי עבור קבלן לבקש או לקבל מקדמה מבעל הנכס אשר שוויו מעל ל-10% מסך עלויות השיפוץ בבית או 5,000 ש"ח הנמוך מביניהם. מצד שני, כאשר מדובר בשדרוגים קטנים יותר עם עבודה מותאמת אישית, עשויים לדרוש תשלום של 30-50 אחוז מראש. רק בתום סיום הפרויקט יש לשלם את יתרת התשלום. ודא שפריסת התשלומים מפורטת בבירור בחוזה שלכם, ושלוח הזמנים הזה מתעדכן בכל פעם שמתעוררת בעיה או יש צורך בתיקון חדש.

בשיתוף דני תורג'מן
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully