וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הלוואה בערבות מדינה ומדוע כדאי לי לשקול כזו?

בשיתוף ג'י אל אס פיננסים

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 9:58

אם יש לכם עסק קטן או בינוני ואתם זקוקים לסכום מסוים כדי לקדם, לשדרג או לשווק אותו, הלוואה בערבות מדינה יכולה להיות אפשרות טובה, בזכות תנאים נוחים ומגוון אופציות. הנה כל מה שצריך לדעת

המושג "קרן" הוא מושג מוכר למדי בתחום הפיננסי. המשמעות של המילה היא החלק העיקרי והמקורי של ההלוואה ללא הריבית ומכאן נגזרים שמן של הקרנות השונות שאנו מכירים - קרן השקעות, קרן השתלמות, קרן נאמנות, קרן פנסיה וגם הקרן אשר מציעה ומספקת לנו הלוואה בערבות המדינה.

המדינה מאפשרת לנו להלוות בעזרתה כסף

הלוואה בערבות המדינה היא לא המצאה, היא קרן הלוואה שקיימת ומיועדת לסיוע לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים, אם אתם שייכים לאחד מהתחומים הבאים, אתם זכאים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה:

- תעשייה

- חקלאות

- יהלומנות

- ייצוא

- עמותה חברתית

לצורך הקמה של עסק מאפס או השקעה בעסק קיים, יש צורך בכספים שלא תמיד קיימים בנמצא ובמקום להתחיל לחפש איזה גוף יכול להלוות לעסק את הכסף ובאילו תנאים, המדינה מציעה את האפשרות לקחת הלוואה בערבות שלה.

ברגע שהעסק עומד בתנאים של קבלת הלוואה בערבות המדינה, תהליך הגשת הבקשה הוא די פשוט. העסק יכול לבצע את הפניה באופן עצמאי ללא תיווך או להיעזר בגוף שנבחר להיות הגוף המתאם של הקרן לצורך כך. לקרן הלוואות בערבות המדינה יש מערכת מסודרת הכוללת אתר שדרכו ניתן להגיש את הבקשה להלוואה בצורה יעילה מהירה ומסודרת.

אישה חותמת על חוזה. ShutterStock
מאיפה לוקחים הלוואה לעסק?/ShutterStock

המדינה היא הערבות של הבנקים

מכיוון שבמקרים בהם עסקים צריכים הלוואה, הם נדרשים להמציא ערבות שתתחייב עבורם שהם יחזירו את הכסף, במקרה של הלוואה בערבות המדינה, המדינה היא הערבה לכך. את סכום הכסף שאושר בהלוואה, הקרן בערבות המדינה מעבירה לאחד הבנקים הבאים: לאומי, מזרחי טפחות, מרכנתיל דיסקונט, הבינלאומי ואוצר החייל. המדינה מתחייבת בפני הבנקים האלה שהיא ערבה לכך שהעסק יחזיר את ההלוואה, שלרוב לא היתה ניתנת לו מהבנקים אם לא היתה לו ערבות.

התנאים של ההלוואה נוחים למדי ומותאמים לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים, שכן יש מספר סוגי מסלולים שניתן לבחור מביניהם, עם ריבית שמשתנה בהתאם למסלול שנבחר. כמו כן אם בנק אחד שלל את הבקשה שלכם להלוואה, אתם יכולים להגיש בקשה נוספת לבנק אחר, כך שיש לכם מספר הצעות מבנקים שונים. המדינה גם מאפשרת לפרוס את תשלומי ההחזר של ההלוואה לתקופה של חמש שנים, כך שעסק שלקח את ההלוואה יוכל לסדר את תזרים המזומנים שלו ולחשב את יכולת ההחזר שלו בצורה נוחה.

מדוע כדאי לשקול לקבל הלוואה לעסק קטן?

אם אתם עסק קטן אתם בוודאי יודעים כמה השקעה יש לכם. זמן, מאמצים, וגם כמובן, השקעה כספית. יכול להיות שיש לכם הורים ממש נדיבים, שנתנו לכם סכום כסף להתחיל את העסק ויכול להיות שהגעתם עם הון עצמי, אבל ברוב המקרים יש צורך לקחת הלוואה לעסק קטן, בשביל שיתחיל לזוז ולהתגלגל קדימה. זה מצב נפוץ אצל רוב העסקים הקטנים, כך שאם אתם חושבים על עסק או בדיוק בהקמה של אחד, יש כמה סיבות לשקול לקבל הלוואה לעסק.

כל הסיבות לשקול לקחת הלוואה לעסק קטן

1) עלות ההקמה. בהקמה של עסק יש הרבה הוצאות התחלתיות ראשוניות, שלאו דווקא תהיינה יותר מאוחר, אבל הן הכרחיות להתחלה של העסק. מדובר בכסף שהוא השקעה עתידית, אבל בהתחלה יש להוציא עוד ועוד כספים כאשר לא ידוע מתי הם יחזרו, אם בכלל.

2) תשלומי ספקים. אם מעוניינים לרכוש סחורה ולקנות ציוד, רוב הספקים לא יחכו שתקבלו את הכספים שלכם ושיגיעו הלקוחות הראשונים כדי לקבל תשלום. כיוון שצריך להתחיל את העסק עם ציוד מינימלי וסחורה למכירה - יש הרבה רכישות התחלתיות שיש לבצע.

3) תפעול שוטף. כדי לשמור על תזרים מזומנים חיובי וכדי שלא ייווצרו פערים גדולים בין הכספים שיוצאים מהעסק לכספים שנכנסים, צריך לעיתים לקחת הלוואה של סכום כספי שיסגור את הפער ויאפשר לעסק להמשיך להתנהל ולהעביר תשלומים, גם אם טרם קיבל כאלה.

4) צמיחה והתפתחות. כל אחד רואה את הצמיחה ואת ההתפתחות של העסק שלו בצורה אחרת, אבל כל אחת מהדרכים האלו צריכה מימון. בין אם מדובר בפתיחה של סניף נוסף או שדרוג הסניף הקיים, הלוואה לעסק קטן תסייע לעסק לבצע זאת.

5) שיפוצים ושדרוגים. ברגע שהעסק נפתח הוא חדש, אבל למוצרים יש בלאי ולאחר זמן מה יש צורך לשדרג מעבר לתפעול השוטף. החלפת ציוד, שדרוג של הציוד, שיפוצים במערכות ובמשרדים - כל אלה הם השקעה כספית לא קטנה, שלאו דווקא תראו כהחזר כספי בעסק עצמו, אך יש לבצע אותה.

6) שיווק ופרסום. כדי שעסק ירוויח וימשיך להישאר בתודעה של הלקוחות עליו לשווק ולפרסם לשני קהלי יעד - לקוחות קיימים שכבר מכירים את העסק והפכו ללקוחות קונים באופן קבוע, ולקוחות חדשים פוטנציאליים. כדי לשווק ולפרסם יש צורך בתקציב מתאים שיחזיר את ההשקעה בלקוחות משלמים.

בשיתוף ג'י אל אס פיננסים
  • עוד באותו נושא:
  • הלוואה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully