וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח סייבר: מי צריך אותו ולמה?

בשיתוף Keynes

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 10:15

גם אם אתם עסק קטן, אל תטעו - אתם עדיין חשופים למתקפות סייבר, שיכולות להכניס אתכם לצרות גדולות. בדיוק לשם כך נוצר ביטוח, שכדאי מאוד להכיר ולדעת מתי הוא יכול לסייע לכם. הנה התשובות

בעידן הנוכחי, כל עסק מנהל את עצמו באמצעות שימוש ברשת אינטרנטית ומחשבים. שימוש בטכנולוגיה מתקדמת זו מעניק לנו נוחות ועוד יתרונות חשובים, אך כמו בכל דבר, גם להתקדמות הטכנולוגית החיובית הזו עלולים להיות סיכונים, והם בהחלט מציאותיים ומתרחשים.

בשנים האחרונות בפרט גוברות מתקפות הסייבר על חברות שונות, גדולות וקטנות, מה שעלול לגרום לעסק להיות חשוף לנזקים ותביעות. לאור כך, ביטוח סייבר נחוץ ממש, בעיקר למענכם ולמען הכיס שלכם. למה בכלל צריך ביטוח סייבר, ומהו ביטוח הסייבר?

מיתוס: מי ירצה להתנכל לעסק פשוט וקטן?

אמרה רווחת בקרב בעלי עסקים קטנים ופשוטים היא: "למה שירצו להתנכל לי? מה יש להם כבר להרוויח, הרי העסק שלי כה קטן ופשוט...".

אולי מידע זה יהיה חדש לחלק מכם, כנראה שבעיקר לאלו המאמינים כי תוכנה זדונית הינה מכוונת מטרה באופן תמידי, אולם האקרים משחררים וירוסים לאינטרנט, ואותם וירוסים גורמים לפגיעה בכל מחשב שנקלע בידם, בלי קשר לסוג החברה או גודל החברה.

חשוב לציין כי קיימות גם מתקפות סייבר מכוונות למשל על ספק מסוים, וכתוצאה מכך אנשים נוספים המעורבים בתקשורת האלקטרונית עלולים להיפגע שלא במכוון.

אישה מתוסכלת מול מחשב. ShutterStock
מתקפת סייבר - זה יכול לקרות לכל אחד/ShutterStock

ביטוח סייבר - מה זה?

לא היינו אומרים שהוא 100 אחוז מגן מפני מתקפות סייבר, אך הוא מהווה הבטחה לפיצוי על נזקים אפשריים לאחר מתקפת סייבר. תפקידו של ביטוח הסייבר אינו לאבטח לכם את המידע או להגן על המחשב שלכם מווירוסים או מתקפות סייבר שונות, אלא להגן עליכם כלכלית.

זה לא אומר שאתם צריכים לזנוח את אבטחת המידע וההגנה מפני וירוסים, אלא שחלקים אלה אינם נכללים תחת הכותרת ביטוח סייבר.

מה קורה במתקפת סייבר?

אנשים עוינים כאלו ואחרים משתמשים ברשת למטרות זדוניות, עד כדי מצב של הבאת נזקים בדרגות חומרה שונות לחברות וארגונים, ואף עד כדי מצב של איומים בכל הקשור לכסף וסחיטתו, אצל הארגון או החברה שהותקפה.

הנזקים עלולים להיות חמורים מאוד, ולא תמיד ניתנים לתיקון. פשיטת רגל לאחר מתקפת סייבר היא לא אפשרות מופרכת, ולכן ביטוח סייבר הוא בגדר הצלה של ממש.

איך העסק יכול להיפגע?

דרכים שונות ומתוחכמות איתן פועלים האקרים הן סוס טרויאני, הודעה המתקבלת בתיבת המייל מגורם מוכר או שאינו מוכר אשר מחשבו נפגע ועוד. מתקפת סייבר יכולה להיות קרובה אלינו עד מאוד. בכל שנה, עסקים רבים נפגעים ולא תמיד מצליחים להתאושש בחזרה אם אין להם ביטוח סייבר.

סייבר. ShutterStock
ביטוח סייבר יכול להציל אתכם ברגע האמת/ShutterStock

איך בוחרים ביטוח סייבר

לצד חשיבות וצורך הביטוח, גם חשוב לבצע אותו אצל חברה בעלת ניסיון ומומחיות. החברה צריכה להתמצא היטב בכל עולם הסייבר ולהבין את אופן הפעולה של החברה שלכם, את נקודות החולשה שלו ואת המצבים בהם הוא עלול ליפול.

איזהו חכם הרואה את הנולד

מתקפות הסייבר רק הולכות ונעשות משוכללות יותר. על פי הנתונים, אחוז החברות, הארגונים או העסקים הנפגעים ממתקפות סייבר שונות גבוה מאוד. מתקפת סייבר עלולה למנוע מכם להמשיך ולהפעיל את העסק שלכם עד שלא תשלמו דמי כופר, שבדרך כלל גבוהים, וישנם אף מצבים בהם העסקים בכלל נופלים לגמרי.

גם אם אתם בטוחים ש"לכם זה לא יקרה", הוציאו את המשפט הנ"ל מהראש שלכם במהירות האפשרית. כל יום וכל רגע בו העסק שלכם ללא ביטוח סייבר, הוא נתון לפורענות. עשו טובה לעצמכם, רכשו ביטוח סייבר והמנעו הרפתקאות חיים מיותרות ומסוכנות.

בשיתוף Keynes
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully