וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ שעושה חיים קלים יותר לרואי החשבון באמצעות תוכנה מבוססת בינה מלאכותית

בשיתוף Trullion

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 15:26

החברת הישראלית-אמריקאית Trullion פיתחה תוכנה שסורקת חוזי חכירה, שולפת מהם את המידע הרלוונטי ומפרשת אותם בהתאם לתנאי החוזה. כך, מנהלי כספים ורואי חשבון יכולים לחסוך זמן יקר ולהימנע מטעויות

בשנים האחרונות חלה התפתחות מואצת בתחום הבינה המלאכותית. חברות בכל התחומים משקיעות מיליארדי דולרים כדי להחליף כוח אדם במערכות אוטומציה דיגיטליות. היכולת לדמות את החשיבה האנושית באמצעות תוכנה מאפשרת לייעל תהליכים, לחסוך זמן יקר וכסף, ולצמצם טעויות קריטיות. גם אנו, משתמשי הקצה, עושים שימוש יומיומי בשירותים המבוססים על בינה מלאכותית, כמו גוגל טרנסלייט או ספוטיפיי.

כעת, הבינה המלאכותית צפויה לעשות מהפכה של ממש גם בתחום האפרורי משהו של ראיית חשבון וניהול כספים. העבודה של רואי חשבון כוללת שליפה, הצגה וניתוח נתונים של מגוון עסקאות כמו למשל חוזי שכירות. חברות בארץ ובעולם חותמות על חוזי חכירה עבור השכרת משרדים, נכסי נדל"ן שונים, אמצעי תחבורה כמו מכוניות, משאיות, סירות ואפילו מטוסים, מכונות כבדות המשמשות לייצור, ואמצעים שונים לבנייה כמו טרקטורים, מנופים וכלי קידוח.

בחוזים האלו ישנם נתונים פיננסיים שצריך לייצא לתנועות חשבונאיות ולאחד אותם לטבלה אחת. מדובר במשימה מתישה, מייגעת, הכרוכה בהשקעה של זמן - ניתוח של חוזה חכירה אחד יכול להימשך יותר משעתיים. בשנים האחרונות הוכנסו תקנים ותקנות חשבונאות חכירה חדשים כגון IFRS 16, ASC 842 ו-GASB 87, ועל רואה החשבון לוודא שהנתונים תואמים לתקנות. ישנן חברות שמפעילות אלפי חוזים שכאלו במקביל, וכך רואי החשבון נאלצים להתמודד עם עומס עבודה, שעלול להוביל לטעויות אנוש שיצרו נזקים כספיים לחברה.

Trullion. Trullion,
מהפכה של ממש/Trullion

Trullion - המהפכה בעולם ראיית החשבון

מי שמציעה לכך פתרון היא חברת הסטארט אפ הישראלית-אמריקאית Trullion. החברה פיתחה תוכנה מבוססת בינה מלאכותית המחליפה את העבודה הידנית המייגעת של רואי החשבון. התוכנה חוסכת מרואי החשבון את הצורך לעיין במסמך בעצמם, וסורקת את חוזי החכירה של החברות. היא יודעת לחלץ ולתרגם את הנתונים החשבונאיים הרלוונטיים, בין אם הנתונים האלו כתובים במסמך PDF ובין אם הם כתובים בגיליון אלקטרוני של אקסל באורך אלפי שורות.

חברת הסטארט אפ Trullion, לה משרדים בתל אביב ובניו יורק, הוקמה על ידי אייזק הלר, יזם טכנולוגי ויליד ארצות הברית שעשה עלייה לישראל: "תמיד הוקסמתי מעולם החשבונאות. במשך כל הקריירה המקצועית שלי, הייתי מוקף ברואי חשבון, סמנכ"לי כספים ובקרים. בעבר עבדתי עבור כמה חברות טכנולוגיה שעמדו רגע לפני ההנפקה ובכמה חברות טכנולוגיות בתחום נדל"ן. במהלך התקופה שלי בחברות הללו, התעסקתי הרבה עם חוזים ומסמכי PDF וגיליונות אלקטרוניים".

התוכנה של Trullion משתמשת ב-OCR (זיהוי תווים אופטי) ולמידת מכונה כדי לנתח את החוזה בפורמט PDF או Excel ולחלץ את המידע הרלוונטי. לאחר מכן, התוכנה מציגה את הנתונים שחולצו, זאת בהתאם לתנאים האישיים של כל חוזה חכירה ולפי תקופת החשבונאות הרלוונטית.

במקום לעשות העתק-הדבק, התוכנה למעשה מפרשת את הנתונים. לדוגמה, אם משתמשים רוצים לראות גילוי נאות, כל שעליהם לעשות הוא לבחור את תקופת הדיווח הרלוונטית, לסנן לפי החוזה הרלוונטי, ולראות את הגילוי שלהם בחלוקה למרכיבים כספיים כגון ממוצעים משוקללים, ניתוח בשלות ועוד. בכך, התוכנה שפיתחה Trullion מאפשרת לרואי החשבון לקבל החלטות מהירות יותר בהתבסס על נתונים מדויקים שהם יכולים לאמת.

ביקורת מדויקת יותר על נתוני החברה

התוכנה שפיתחה Trullion לא רק יוצרת שינוי משמעותי עבור רואי חשבון, אלא גם עבור מבקרים חיצוניים שבוחנים את הספרים של החברה. מבקרים יכולים לייצא את הנתונים ש-Trullion סיפקה לתוך Excel, ולבדוק אותם לצורך הדיוק שלהם. באמצעות לחיצה על כל תא בגיליון האלקטרוני של Excel, המבקרים יכולים לראות את נוסחת התא ולבקר את הנתונים ברמה המדויקת והיעילה ביותר שקיימת.

בנוסף לכך, כדי לשמור על שקיפות, ניתן לראות את כל השינויים ההיסטוריים שבוצעו בכל מסמך בחלונית צדדית. באמצעות החלונית המשתמש יכול לחזור לגרסאות קודמות של המסמך במידת הצורך, להגיע למסמך המקורי ולבצע את ההתאמות הנדרשות במסמך בזמן אמת. כאשר הסקירה הושלמה, ניתן לנעול אותה לעריכות ולהמיר אותה לרשומה פיננסית לקריאה בלבד. במידה ונדרשים שינויים במסמך, המשתמש שלו יכול לפתוח מחדש את המסמך בקלות.

"תמיד חיפשתי אחר האמת והאמנת שאפשר להפוך את החיים למדויקים ונכונים יותר. השם של החברה Trullion מורכב מהמילים אמת ומיליונים (Truth and Millions) וזה מה שהחברה שלנו מייצגת", אומר אייזק. "אנחנו מנסים ליצור אמת למיליוני הדולרים שכתובים בספרים של החברות".

חברת Trullion עובדת בימים אלו עם כמה מחברות ראיית החשבון המובילות ביותר בישראל ובעולם כמוSAP, Ernst & Young, Airbnb ו- .Dropboxנראה שזוהי רק תחילת הדרך, וסריקת חוזי החכירה של Trullion היא רק קצה הקרחון. הבינה המלאכותית צפויה ליצור עוד שינויים רבים בתחום החשבונאות בפרט ובעולם העסקים בכלל, ולשנות לחלוטין את האופן שבו אנחנו עובדים, מתקשרים אחד עם השני ומתנהלים ביום יום.

לאתר Trullion>>

בשיתוף Trullion
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully