וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בתוך משבר מתמשך

בשיתוף על הספה

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 13:31

נדמה שבשנתיים האחרונות העולם כולו, ובכלל זה גם ישראל, מתמודד עם משבר מתמשך כמעט בכל התחומים - בריאותי, כלכלי, תעסוקתי, משפחתי וכמובן גם נפשי

מגיפת הקורונה הציפה אצל אנשים רבים חששות בריאותיים וכלכליים קיומיים וחרדות ופחדים מהעתיד. אנשים רבים בוחרים, ובצדק, להתמודד עם המצב באמצעות טיפול פסיכולוגי שמסייע בשיכוך החרדות ובאיתור וחיזוק הכוחות הפנימיים שיאפשרו להם להמשיך לחיות ברווחה נפשית.

בהינתן העובדות המציאותיות הללו, נשאלת שאלה מרכזית אחת: איך מאתרים את שיטת הטיפול המתאימה לנו ביותר, מתוך שלל האפשרויות שעל הפרק, וכיצד מוצאים את המטפל או המטפלת הטובים ביותר עבורנו?

שינויים דרמטיים בתחום בריאות הנפש

בעבר, הדברים היו פשוטים יותר. פסיכולוג היה פשוט פסיכולוג ורוב המטפלים התמחו בטיפול דינאמי, שכלל שיחות שבועיות בין המטפל למטופל לתקופה ממושכת.

אנשים היו מדברים בשקט עם חברים ובני משפחה ומתייעצים (בחשאיות כמובן) האם כדאי לפנות לטיפול ולמי כדאי ללכת. הכל נעשה מתחת לפני השטח והמבוכה סביב העיסוק בנושא בריאות הנפש היתה גדולה.

מאז התקדמנו והתפתחנו וגם עולם הטיפול הנפשי לא נותר מאחור והמשיך להתחדש, להשתכלל ולהמציא את עצמו בכל פעם מחדש.

כיום יש בעולם בריאות הנפש, שיטות טיפול רבות לצד טכניקות חדשות, הנשענות על בסיס תיאורטי מגוון ועושות שימוש בכלים ממספר שיטות טיפול שונות.

עולם הטיפול רחב ומגוון משהיה אי פעם

רוב האנשים מכירים את הטיפול הדינמי ושמעו גם על טיפולים התנהגותיים המבוססים על פעולה ומבקשים לשפר את האופן בו האדם נוהג, או על טיפולים קוגניטיביים שעוסקים ביכולת המחשבה שלנו ומטפלים בדפוסי חשיבה הרסניים. הרבה פחות אנשים מכירים שיטות אחרות ונפוצות, כמו טיפולים מבוססי חוויה רגשית, טיפולים השואבים השראה וטכניקות מעשיות מתורות המזרח, טיפולים העוסקים בחיבור בין גוף לנפש וזה עוד לפני שדיברנו על טיפול זוגי, הדרכת הורים, טיפול ייעודי לבני הגיל השלישי, טיפול ייעודי בטראומות ועוד.

מהו ההבדל בין טיפול CBT לטיפול DBT? או שמיינדפולנס מהווה כלי בשימוש נרחב בתוך זרמים פסיכולוגיים שונים? מה עם ההבדל בין פחד לפוביה או בין עצב לדיכאון? ומהי פסיכותרפיה התייחסותית בכלל?

רוב האנשים יעמדו חסרי אונים מול השאלות הללו ומול סל האפשרויות האין סופי בעולמות טיפולי הנפש ולא ידעו כיצד להתקדם.

אתר על הספה לוגו. יח"צ,
אתר על הספה/יח"צ

אז איך מתמצאים בכל השטף הזה?

שאלות רבות עולות בבואנו לחפש את הטיפול המתאים לצורך הנפשי שלנו או של היקרים לנו.

למשל, איך מבינים מהי השיטה המתאימה ביותר לצורך? יש כל כך הרבה שיטות כיום, מהי השיטה הנכונה עבורנו?

ומבין המטפלים המתמחים בכל שיטה - איך מוצאים את זה או את זו המתאימים לנו ביותר?
ואיך אפשר להיות בטוחים שהמטפל/ת שבחרנו הם מטפלים מורשים המוסמכים לטפל בנו, ובעלי ניסיון מעשי רב, שצברו כאשר טיפלו בהצלחה באנשים רבים נוספים?

השאלות הללו מרתיעות אנשים רבים ומונעות מהם לקבל טיפול נפשי מותאם, שעשוי לסייע באופן משמעותי לאיכות החיים שלהם.

טיפול פסיכולוגי. ShutterStock
צוות האתר בודק באופן אישי כל מטפל/ת/ShutterStock

הפתרון: אינדקס מטפלים מקצועי ורחב

כדי לסייע לציבור הרחב לענות על שאלות כבדות משקל, מהסוג שתואר לעיל, ולמצוא את איש או אשת הטיפול הנכונים עבורם הוקם בישראל אתר "על הספה".

האתר מספק מידע מקיף ורב ערך אודות שיטות הטיפול הנפשי הקיימות ומסייע לכל אדם לאתר את סוג הטיפול הדרוש לו ואת המטפל/ת המתאימים לו ביותר, מתוך רשימה מקיפה הכוללת אלפי אנשי ונשות טיפול ישראליים, המתמחים בשיטות טיפול רבות ומגוונות.

צוות האתר בודק באופן אישי כל מטפל/ת המבקשים להופיע באינדקס המטפלים ומוודא שהם מטפלים מורשים ומנוסים, שטיפלו בהצלחה באנשים רבים בעבר, על מנת שתוכלו להיות בטוחים ורגועים.

בנוסף מציע האתר מגוון עצום של פריטי ידע בתחום הטיפול הנפשי - מאמרים, סרטוני וידאו, בלוגים, פורומים מקצועיים, לוחות מודעות רלוונטיים ועוד.

על הספה משרת גם את ציבור המטפלים ומציע להם כלים מסייעים לניהול הקליניקה שלהם, מפרסם הדרכות מקצועיות הזמינות למטפלים, נותן מידע אודות כנסים והשתלמויות ומציע במה לפרסום מאמרים מקצועיים של אנשי טיפול בתחומים שונים.

בעולם הטיפול הפסיכולוגי, בו האפשרויות הן רבות, חשוב שיהיה לכם מקום המרכז את כל המידע הדרוש ובודק כל איש ואשת טיפול, כדי שאתם לא תצטרכו לעשות זאת ותוכלו להתחיל בטיפול שיסייע לכם, במהירות ובקלות.

בשיתוף על הספה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully