וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום אורגני לעומת קידום ממומן: מה יותר אפקטיבי?

בשיתוף webs

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 13:25

מהו קידום אורגני ומהו קידום ממומן ואיך נדע באיזה מסלול כדאי לבעל העסק לבחור?

פרסום בגוגל. ShutterStock
גוגל/ShutterStock

בעולם שלנו אנחנו עושים דברים רבים באמצעות האינטרנט. החל משיחה עם חברים, צפייה בחדשות, קניות מצרכי מזון לבית או שופינג של בגדים אונליין. מכאן בעלי עסקים רבים מבינים שהם חייבים להשתמש באינטרנט כדי לקדם את העסק שלהם. האינטרנט מציע פלטפורמות קידום שונות, אך כדי לעשות זאת יש צורך לבחור את הפלטפורמה המתאימה ולעמוד כל הזמן עם היד על הדופק, שכן התחרות בין העסקים על המקומות הראשונים בגוגל גבוהה. מכאן חשוב לבחון שני סוגי קידום עיקריים - קידום ממומן לקידום אורגני כדי לראות מה מתאים יותר.

כוחו של הקידום האורגני

הקידום האורגני הוא אחד מסוגי הקידום הנפוצים יותר. כשמו כן הוא, זהו קידום המתמזג עם מנוע החיפוש של גוגל באופן טבעי. על מנת להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות, יש צורך להבין איך המנוע עובד ולהתאים את הקידום ולהתאים את התכנים אליו. קידום אורגני דורש תכנון מדוקדק ועבודה מסביב לשעון, אבל בסופו של דבר מקבלים אתר מעולה שמגיע לתוצאות החיפוש בזכות עצמו. כאשר מקדמים את האתר, ישנם כמה דברים שצריך להביא בחשבון:

• איכות התכנים - אחד הדברים החשובים יותר שיש להביא בחשבון הוא איכות התכנים. בעולם שבו התוכן הוא המלך, יש צורך להשקיע בתכנים איכותיים באתר. התוכן לא רק מקדם את מילות המפתח ואת האתר עצמו, אלא מעניק ערך מוסף לגולש ומלמד אותו משהו חדש. אז אם רוצים לקבל אתר עם קידום טוב, השקיעו חזק בתוכן. הזחלים של גוגל בוחנים את התוכן היטב, ולכן כדאי להוסיף מדריכים וטיפים, כי הגולש תמיד ישמח ללמוד משהו חדש. גוגל מצדה אוהבת אתרים עם מדריכים טובים, והיא נותנת לאתרים כאלה עדיפות.

• אמצעים ויזואליים באתר - אתם רוצים שכמה שיותר אנשים יכנסו לאתר שלכם, ועליכם למשוך את גולשים. אתר מעוצב שיש לו היררכיה ברורה המאפשרת לגולש להתמצא באתר, מקבל כניסות רבות יותר. על כן כדאי להתאים את האתר למשתמש, להוסיף תמונות וגם סרטונים מעניינים על העסק. אחרי הכול, האתר הוא כרטיס הביקור שלכם.

• זמן טעינה - זמן הטעינה של אתר לא יעלה על כ-3 שניות. הגולשים מאבדים את הסבלנות במצב שבו יש צורך להמתין עד שהאתר ייטען, והם יעדיפו לעבור לאתר הבא. על כן, חשוב לצמצם את זמן הטעינה למרות כל התמונות והסרטונים שאתם מעלים. והיום קיימים תוספים שיכולים לכווץ את קובצי התמונות והסרטונים ולהשאיר אתכם עם אתר מהיר.

• קישורים פנימיים וחיצוניים - גוגל בוחנת את הקישורים החיצוניים והפנימיים ובהתאם לכך בוחרת כיצד לתת עדיפות לאתר. מבחינת קישורים חיצוניים אתם תלויים באתרים אחרים, ולכן חשוב לבדוק לאיזה אתר אתם מקשרים. קיימים אתרי ספאם שעלולים לגרום נזק. במקום זאת העדיפו אתרים מובילים מוכרים דוגמת אתרי חדשות ותיירות. מבחינת הקישורים הפנימיים יש לכם יותר שליטה, כי אתם יכולים לנהל אותם בתוך האתר. הרעיון הוא לנהל את הקישורים באופן חכם כך שימוש חזק יחזק את העמוד החלש.

• רספונסיביות לנייד - בימינו אם אינכם מתאימים את האתר לנייד, אתם מפסידים לקוחות ובגדול. כי גולשים רבים משתמשים בטלפונים הניידים שלהם על מנת לחפש שירות. יש כאלה שאפילו לא פותחים את המחשב. ברגע שהאתר מותאם לנייד ומאפשר גלישה נוחה מהמסך הקטן, הוא מקבל יותר צפיות לגוגל מתעדפת אותו.

• קידום ברשתות חברתיות - אחת השיטות הטובות ביותר לקדם אתם הוא באמצעות קישורו לרשתות חברתיות. אתם מוזמנים לפתוח חשבון בפייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין ולחבר את האתר אליהם. חשוב לפרסם פוסטים רלוונטיים על מנת לעודד את הגולשים להשתתף, להראות פעילות ולהגדיל את החשיפה. ברגע שגוגל רואה שהאתר מקושר לרשתות החברתיות ויש בו פעילות גבוהה, היא מתעדפת אותו למקומות הראשונים.

• פותחים חנות מקוונת - אחד היתרונות הבולטים של אתר אורגני הוא האפשרויות שהוא פותח לבית העסק. אתם יכולים בהחלט לחבר חנות מקוונת לעסק ולהגדיל את הרווחים. לחנות המקוונת יש יתרונות רבים. היא זולה יותר, לא מצריכה שילוב של עובדים, אינה מצריכה תשלום על הוצאות כמו חשמל או ארנונה וניתן לנהל אותה במקביל לחנות פיזית. כל מי שפותח חנות כזו נהנה מרווחים שוטפים.

קידום ממומן - מה זה אומר?

לעומת הקידום האורגני המבוסס על עבודה עצמית רבה, הקידום הממומן הוא מהיר יותר. אתם פשוט משלמים לגוגל והיא מצדה מעבירה את המודעה או האתר שלכם לתוצאות החיפוש הראשונות. בדרך כלל אתם רוכשים מספר מסוים של קליקים, כך שבכל פעם שגולש לוחץ על המודעה, הקליק יורד לכם מהחשבון. ברגע שמכסת הקליקים שלכם מסתיימת, המודעה יורדת מהאתר. עד כאן נשמע הכול פשוט, אבל צריך לדעת לקדם גם במסגרת הקידום הממומן.

העניין הוא שלפעמים עסקים מתחרים על אותן מילות מפתח, וכך מודעות נדחקות באתר. כדי שזה לא יקרה, חשוב לפנות לאנשי מקצוע אשר עושים חקר רציני ומחליטים אילו מילות מפתח כדאי יותר לקדם. כמו כן, צריך לדעת לבנות את מודעת הקידום הממומן, על מנת למשוך את תשומת לבם של הגולשים. המודעה הממומנת צריכה להיות ממוקדת עם תמונה, קישור, פרטים נקודתיים ועידוד לביצוע הפעולה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אז במה כדאי לבחור בסופו של דבר?

לאחר שבחנו את שני סוגי הקידום העיקריים, נשאלת השאלה באיזה קידום לבחור. ובכן, שני סוגי הקידום טובים. השאלה היא מה בדיוק אתם רוצים לקדם. אם מדובר בקמפיין או מבצע מיוחד שאתם רוצים שמישהו עליו כמה שיותר מהר, קידום ממומן הוא התשובה. אבל אם אתם רוצים פרסום לטווח הארוך, יש צורך להשתמש בקידום אורגני. דרך המלך היא פשוט לשלב בין שני סוגי הקידום. כך תוכלו לירות לכל הכיוונים ולהשיג את החשיפה אשר לה כל עסק זקוק כל כך.

בשיתוף webs
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully