וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת קרינה לפני השינה? מה הסוד של יועצי השינה ומומחי המזרנים לצמצום קרינת המסכים?

בשיתוף גטה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 16:29

אנחנו מבלים שעות רבות ביום מול מסכי המחשב והטלפון. חשיפה ארוכה זו גורמת לנו להיחשף לקרינה אלקטרומגנטית רבה - שעלולה להזיק ולפגוע בשינה. מה עושים?

קרינה ממסכים. CANVA,
להתנתק מהמסכים לפני השינה/CANVA

בעידן הדיגיטלי של ימינו, אנחנו חשופים לאורך כל שעות היממה למסכים של מכשירים אלקטרוניים - אנחנו עובדים מול המחשב, עושים בינג' בנטפליקס, גולשים בטאבלט וכמובן מחוברים לטלפון שלנו כמו לאינפוזיה. רבים מאיתנו נצמדים למסכים גם לפני השינה, ומרגישים צורך לעשות עוד לייק ולצפות בעוד סרטון משעשע לפני שאנחנו הולכים לישון. חשוב לדעת כי לא רק שמדובר בתלות פסיכולוגית מזיקה, אלא שהקרינה האלקטרומגנטית המגיעה מהמסכים עלולים לפגוע מאוד בבריאות שלנו ואף באיכות השינה.

"הרחיקו את הסמארטפון שלכם מחדר השינה"

כדי להבין מהי ההשפעה של הקרינה המגיעה המסכים, שוחחנו עם דרור יורקביץ, יועץ השינה ומנכ"ל גטה ישראל המתמחה במזרנים המפחיתים קרינה אלקטרומגנטית.

דרור, מהי בעצם הקרינה המגיעה מהמסכים?

"כל מקור אור פולט קרינה שיש לה אורכים שונים, והאור שעולה ממסך המכשירים האלקטרוניים מכונה אור כחול. זהו חלק מהספקטרום האלקטרומגנטי שהעין האנושית מסוגלת לראות. האור הכחול הוא אור באורך גל קצר מאוד ועם אנרגיה גבוהה במיוחד, ולכן הוא פולט יותר קרינה מצבעים אחרים. ככל שהאורך של הגל קצר יותר, ככה הקרינה חזקה יותר".
ומה הנזקים הבריאותיים של הקרינה הזאת?

"לעין שלנו קשה לקלוט את כל הקרינה האלקטרומגנטית, וכדי שנקלוט את כל המידע המגיע מהמסכים העין שלנו צריכה להתאמץ. כתוצאה מכך, עלול להיגרם נזק גדול לעיניים. מחקרים מצאו שהאור הכחול הוא האור המסוכן ביותר לרשתית העין וככל שנחשפים אליו בתדירות גבוהה יותר, כך יש סיכון לגלאוקומה - מחלה כרונית שגורמת לעיוורון ולניוון רשתית. חוץ מזה, הקרינה האלקטרומגנטית עלולה להוביל להזדקנות העור ולפיגמנטציה כמו שקרינת השמש עלולה להזיק לנו, לגרום לפגיעה במערכת החיסון, לכאבי ראש וסחרחורות, ולסיכון מוגבר להפרעות נוירולוגיות ומחלות כרוניות כמו סרטן".

ואיך הקרינה מהמסכים משפיעה על השינה שלנו?

"בגוף שלנו קיים הורמון הנקרא מלטונין. זהו הורמון שמופרש מבלוטת האצטרובל שנמצאת במרכז המוח. במהלך היום ההורמון הזה רדום, אבל כשהחושך יורד השעון ההיפותלמי מפעיל את בלוטת האצטרובל וההורמון מלטונין מתחיל להיות פעיל. מלטונין למעשה אחראי על ההירדמות שלנו והוא חיוני לשינה. שעת השיא שלו היא בתשע בערב, ואז אנחנו מתחילים להרגיש עייפים. מה שעלול לפגוע במלטונין זוהי הקרינה האלקטרומגנטית המגיעה מהמסכים. מחקרים מצאו שהאור הכחול שנפלט מהמכשירים האלקטרוניים מעכב את הפרשת המלטונין ומקשה עלינו להירדם. לכן, ההמלצה שלי היא להרחיק את הסמארטפון שלכם מחדר השינה ולהימנע מצפייה במסכים לפני שאתם הולכים לישון".

מנכ"ל גטה ישראל: "המזרן יכול לצמצם את הקרינה האלקטרומגנטית"

מעבר לצמצום הבהייה במסכים לפני השינה, כדאי לדעת כי למזרן שאתם ישנים עליו יש השפעה על הקרינה האלקטרומגנטית. "לא רק המסכים פולטים קרינה אלקטרומגנטית, אלא גם חפצים אחרים שמופעלים על ידי חשמל כמו מיקרוגל ו-Wifi. לכן, קשה מאוד להימנע מכך והדרך לצמצם את הקרינה הזאת היא באמצעות בחירה במזרן. אנחנו בגטה מייצרי מזרנים שתורמים לבריאות לא רק מבחינה אורתופדית אלא גם מפחיתים את הקרינה. מזרנים אלו כוללים את טכנולוגיית Biocare הייחודית לגטה", אומר דרור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מזרן דגם Compass green המשלב הגנת Biocare. יח"צ,
מזרן דגם Compass green המשלב הגנת Biocare/יח"צ

מהי טכנולוגיית Biocare?

"זאת טכנולוגיה שאנו בגטה פיתחנו אחרי שנים של מחקר על ידי מומחים לפתרונות שינה. המזרנים שלנו כוללים חוטים ננו טכנולוגיים בסריגה ייחודית שיש להם יכולת לסנן את הקרינה האלקטרומגנטית. הם חוסמים ביעילות את הגלים האלקטרומגנטיים בזמן השינה, וכך תורמים לשינה טובה יותר להירדמות מהירה יותר".

גטה ישראל. יח"צ,
גטה ישראל/יח"צ

"ללא קשר לקרינה, אנו ממליצים לסגל הרגלי שינה בריאים יותר"

אנחנו ישנים שליש מהחיים שלנו ושינה טובה תורמת לבריאות שלנו ולאיכות החיים, בעוד שהפרעות שינה עלולות להוביל לנזקים בריאותיים ונפשיים. אז אם אתם רוצים לישון טוב יותר ולקום בבוקר רעננים, הנה כמה טיפים של דרור לשינה שלווה: "כמו שאמרנו, יש להימנע מחשיפה למסכים לפני השינה ולישון על מזרן שמפחית את הקרינה האלקטרומגנטית. חשוב להכיר את מחזור השינה שלכם ולדעת באיזו שעה הגוף שלכם ייכנס למצב של הירדמות. כדי להירדם מהר אני ממליץ להאזין למוזיקה מרגיעה לפני השינה, לשתות תה קמומיל שמפחית מתח וחרדה, להשתמש במפיצי ריח על בסיס שמנים אתריים שידועים כמרגיעים כמו לבנדר ויסמין ולהימנע מאכילת ארוחות כבדות לפני השינה. לגבי השאלה כמה שעות שינה אנחנו צריכים ביום אז התשובה היא שזה תלוי בגיל והרחבנו על כך במאמר באתר שלנו. כלל, אדם מבוגר מעל גיל 18 זקוק ל-7 עד 9 שעות שינה רציפות בלילה".

בשיתוף גטה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully