וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשתחררו קצת מהמסכים! חברת אומגה יצירה הישראלית תיקח אתכם אל תוך עולם הצבעים, האמנות והיצירה בשעות הפנאי

בשיתוף אומגה

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 11:49

דווקא בתקופה בה אנחנו נמצאים יותר מול המסכים עולה הצורך לחזור ליצירה עם הידיים. חברת אומגה יצירה הישראלית מתמחה בייצור צבעים ומוצרי אמנות ויצירה בטיחותיים ואיכותיים

אומגה. תעשיות יצירה,
אומגה יצירה/תעשיות יצירה

הקורונה והסגרים שהגיעו בעקבותיה גרמו לנו להישאר בבתים ולחפש תעסוקה. נכון שהדבר הראשון שכולם עשו היה להקדיש כמה שעות נוספות לסמארטפונים, למחשבים ולמסכי הטלוויזיה. אבל במקביל התעורר לו תחביב קלאסי, שלאט לאט הצליח לנתק ילדים ומבוגרים מהעולם הדיגיטלי, ולהחזיר אותם למשהו מוחשי יותר, אמנות ויצירה.

חברת אומגה יצירה מייצרת מגוון רחב של צבעים ומוצרים בתחום היצירה והאמנות. מה שמיוחד בחברה הזו, שזו החברה הישראלית האחרונה שעדיין מייצרת בארץ, ומייצאת לכל העולם, אירופה, ארה"ב, המזרח הרחוק, אוסטרליה ודרום אמריקה. אייל קרני, מנכ"ל החברה, מדגיש את ההקפדה על מוצרים איכותיים ובטיחותיים למשתמש, והעמידה בתקנים בינ"ל, אשר יוצרים ביקוש רב למוצריה.

"החומרים מהם עשויים המוצרים הם בטיחותיים ברמה הגבוהה ביותר, לא רעילים, וידידותיים לסביבה. המטרה של חברת אומגה יצירה היא ליצור מצד אחד חווית יצירה אצל המשתמש, ומצד שני, לפתח את הקוגניציה, החשיבה והיצירתיות."

למי מתאימים המוצרים שלכם?

"המוצרים שלנו מתאימים מגיל 3 שנים, ואף מגיל נמוך יותר, הודות לעמידה בתקני בטיחות מחמירים, כך שלכל שכבת גיל ישנם המוצרים המתאימים לה במיוחד, ועונים על הצרכים, בין אם למטרת יצירה עבור ילדים קטנים, יצירה ואמנות עבור בני נוער ומתבגרים, וכן מבוגרים שעוסקים באמנות.

"כמו כן, מרבית המוצרים שלנו הם ללא גלוטן. הסימון ' ללא גלוטן' מצוין על גביי כל מוצר, וכן בקטלוג שלנו. אנחנו בקשר עם קבוצות חולי צליאק שקונות את המוצרים שלנו, ואנשים מרגישים בטוחים לעבוד איתם. זוהי נקודה חשובה ביותר עבור ילדים הרגישים לגלוטן, שכן ילדים נוטים לטעום ולהכניס לפה את הצבעים כחלק מתהליך ההתפתחות שלהם, וגם בזמן שהם צובעים ומציירים. אפשר לומר שמדובר בפריצת דרך בארץ, המאפשרת שימוש בטוח עבור ילדים רבים הסובלים מרגישות או אלרגיה לגלוטן. כיוון שחלק גדול מהמוצרים שלנו משמשים את גני הילדים ובתי הספר ברחבי הארץ, ראינו שישנם לא מעט מקרים בהם ילדים עם צליאק לא יכולים להשתתף בפעילויות יצירה במסגרות יחד עם ילדים אחרים, אז הרחבנו את היצע המוצרים נטולי הגלוטן, מה שפתר את הבעיה.

"היום אנו עובדים בעיקר על פיתוח מוצרים ידידותיים לסביבה וזו דריסת הרגל שלנו בנושא הקיימות ואחריות סביבתית. ועל כן המוצרים שלנו מבוקשים על ידי החברות הגדולות המוכרות והמובילות בעולם כמו WALMART ,CRAYOLAו- .FLYING TIGER "

אומגה. אביב קורט,
אומגה יצירה/אביב קורט

מה מידת הביקוש בארץ למוצרי יצירה ואמנות, איפה נשאר מקום לאמנות ויצירה כתחביב או מקצוע בעולם הדיגיטלי?

"דווקא היום, כשהרבה ילדים ומבוגרים מחוברים למסכים שעות רבות, מה שחסר להם זו היצירתיות והעבודה עם הידיים וניכרת התעוררות גדולה לעניין. זה גם עניין של פיתוח אישי ואמנותי, אם בעבר היו עוסקים ביצירה בעיקר בגני הילדים ובתי הספר, היום העיסוק הקריאטיבי תופס יותר ויותר זמן בשעות הפנאי של הרבה אנשים. כמובן שזה חשוב, ועוזר למבוגרים ולילדים להשתחרר מהמסכים.

מה הם המוצרים המבוקשים והנמכרים ביותר?

"מגוון צבעים לציור, בצק למשחק, פלסטלינות וטושים, אלה המוצרים שישראלים אוהבים. מבחינת צבעים, מככבים צבעי גואש, צבעי ידיים וצבעים אקריליים. צבעי הגואש והידיים יותר לגילאים קטנים, וצבעי האקריליק לנוער או למבוגרים העוסקים באמנות, או משתתפים בחוגים/קורסי ציור ואמנות למיניהם.

"לאחרונה רכשנו את חברת בטה, המתמחה בייצור מוצרי אמנות לתחום האמנות המקצועית, מה שמשכלל את היכולות וההיצע של מחלקת הפיתוח והמעבדה שלנו, ליצור מוצרים מתקדמים ומיוחדים. לדוגמא, מוצר מעניין מאוד שייצרנו, ויש לו ביקוש בקרב אמנים ויוצרים, הוא פיתוח חדשני המשלב בין צבעי האקריל לצבעי המים. פיתחנו צבע פסטל שמן, שהוא בעל תכונות של צבע אקוורל - צבע מים. זהו צבע שאפשר לשלב בו מצד אחד ציור בשמן, ומצד שני ציור במים, ואין דחייה בין השניים. כך אפשר להגיע לאפקטים ברמה גבוהה מאוד, המשלבים את תכונות צבעי השמן וצבעי המים יחד. זהו מוצר חדשני ברמה בינלאומית, אין עוד כזה בעולם, ועכשיו התחלנו גם לייצא אותו. עד היום היו רק עפרונות אקוורל. פיתחנו פסטל שמן בעל אותן תכונות."

אומגה. תעשיות יצירה,
אומגה יצירה/תעשיות יצירה

החברה האחרונה שנשארה עם ייצור בארץ

חברת אומגה יצירה קיימת 50 שנה, שייכת לקיבוץ כפר גליקסון. החברה הצליחה להתחרות לאורך השנים בייבוא המאסיבי שהיה ועדיין ישנו לישראל, בעיקר בזכות איכות ובטיחות המוצרים. לצד זאת ישנה מחלקת הפיתוח והמעבדה שמייצרים בהתמדה מוצרים חדשים, ושם מתבצעת בקרת איכות קפדנית על המוצרים הקיימים והחדשים, כדי לוודא שהם יעמדו בכל התקנים הבינ"ל.

ישנם בתי עסק קטנים נוספים בארץ שמייצרים מוצר ספציפי כזה או אחר, אך אנו חברה שנותנת מענה רחב הודות לכושר התחרות שלנו, שנובע מהאיכות הגבוהה של המוצרים מצד אחד, ומצד שני, מהיעילות התפעולית במפעל שלנו, המאפשרת לנו להתחרות גם מבחינת המחירים עם המוצרים מהמזרח.

לגביי המחירים, מה ההבדל בין ההיצע בארץ לעומת מוצרים מחו"ל?

"אנו מצליחים להוביל במכירות בתחום בזכות מכלול המוצרים שלנו והמגוון שאנו מציעים שנותן מענה לכל התחומים, לכל צורך ביצירה, כאשר מדובר במוצרי איכות במחירים נוחים. לחלוטין יש פהvalue for money, הצרכן מרגיש שהוא מקבל תמורה הולמת בעבור מה שהוא משלם.

"נכון שאפשר להשיג מוצרים זולים יותר, כאלה שמיובאים מהמזרח, אבל אם רוצים מוצר איכותי ובטיחותי ביותר, שיישמר לאורך זמן, אז כדאי לבחור במוצרים שלנו. גם אם המחירים של המוצרים שלנו מעט יקרים יותר, מדובר בפער שולי לעומת מחירי המוצרים המיובאים מחו"ל. ושוב, כמובן שאין מה להשוות מבחינת איכות המוצר, כך שזה בהחלט משתלם.

איפה ניתן לרכוש את המוצרים של אומגה יצירה בארץ?

"ניתן לרכוש את מבחר המוצרים שלנו בכל הרשתות ובמרבית חנויות כלי הכתיבה והיצירה, ולמעשה ברוב המכריע של החנויות בארץ המתעסקות בתחום, תוכלו למצוא את המוצרים שלנו."

לאתר החברה - אומגה יצירה

לעמוד הפייסבוק -אומגה עולם של יצירה

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף אומגה
  • עוד באותו נושא:
  • יצירה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully