וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר לרכוש מתנות יוקרתיות אונליין ולמה צריך לשים לב?

בשיתוף BD DIAMONDS

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 10:49

רכישות האונליין כבר מזמן הפכו לערוץ עיקרי ביום יום של ישראלים רבים. האם הפורמט מתאים גם לתכשיטי יוקרה או מתנה סנטימנטלית לאישה לכל החיים? שאלנו את אלון בן דור, תכשיטן ויהלומן וותיק, את כל מה שצריך לדעת על איך עושים את זה נכון ובטוח

BD DIAMONDS תכשיטי יוקרה אונליין. יח"צ,
BD DIAMONDS/יח"צ

קשה להאמין, אבל עד לפני שני עשורים עולם רכישות האונליין היה בחיתוליו. קניות אונליין היו שמורות לאנשים בודדים, בעיקר מי שלא מצא את המוצר הספציפי שחיפש בגבולות הארץ, וקניונים ומרכזי מסחר זכו לתנועה משמעותית של קונים.

זה התחיל באתרי סחר גדולים וכלליים כמו 'ebay' או 'אמזון' והתפתח לאתרים ייעודיים לרכישות ספציפיות של מוצרי יום- יום, מגובים באפליקציה נוחה למשתמש שמציעה דרך קצרה במיוחד בין החיפוש ועד שהמוצר מגיע עד לפתח הבית, לפעמים מהקצה השני של העולם. ישראלים מצאו עצמם מזמינים דרך אתרי האונליין מוצרים מבוסטר לרכב ועד קרם פנים וראו כי טוב. בשנים האחרונות הציבור הישראלי אימץ לחיקו את אתרי הסחר המקוונים ומגמת רכישות האונליין נמצאת בעליה מתמדת.

בשנת 2020, כשמגפת הקורונה הכתה בישראל ואנשים נאלצו להישאר בבית, תופעת רכישות האונליין עברה שלב התפתחותי משמעותי: הצרכנים לא רצו לוותר על הרכישות המיוחדות אותן נהגו לעשות בחנות והחנויות, בהתאמה, העבירו את הפעילות שלהן לאונליין. כך מצאנו את עצמנו רוכשים אונליין מתנות כמו ארוחת גורמה, בושם שמעולם לא הרחנו, תכשיט מעוצב לאישה, פרטי אומנות, בגדי מעצבים ושלל מתנות יוקרתיות.

אלון בן דור, יהלומן, תכשיטן ומנכ"ל BD DIAMONDS, יצרנית תכשיטי יוקרה בעלת מוניטין של עשור שמציעה לרוכשים תכשיטי יוקרה ללא פערי תיווך מסביר על הקושי התפיסתי בשינוי: "בתחילת המגיפה, כשדיברו על האפשרות של סגר, מצב הרוח השתנה, וכשהוא השתנה לרעה לאף אחד לא היה חשק להתעסק בתכשיט מתנה או כל מתנה באופן כללי. האווירה הייתה מדכאת, ואנשים התכנסו וחששו מאוד מהעתיד לבוא. לאחר הסגר הראשון שהיווה תקופת הסתגלות לקונים ולרוכשים כאחד, היה ברור כשמש שהצורך עדיין קיים, ואנשים, גם בתוך תחושת אי הוודאות, לא רוצים לוותר על ציון האירועים ובטח לא לפסוח על חגיגת ימי הולדת או ימי נישואין. יתרה מכך, אולי אפילו היה חשוב להם עוד יותר להתעקש ולעשות את זה כדי לדבוק בחיים ובמסר האופטימי ש'הכל יהיה בסדר'.

"זה התחיל בטלפונים ששוב זרמו, אט אט, עם שאלות ובקשות שונות של לקוחות, הם ראו באתר טבעת שמאוד רצו למתנה ושאלו אם ניתן לעשות בה שינוי קל לטעמם האישי, או למשל, רוצו לדעת איך אפשר לצמצם סיכונים ולהתאים את מידה כך שהטבעת תתאים למידת הלקוחה ולא יצטרכו להיכנס ללופ של החזרות או תיקונים זה בזמן שהם בבידוד בצפון הארץ, למשל, ואנחנו מייצרים בבורסה ליהלומים ברמת גן".

BD DIAMONDS תכשיטי און ליין. יח"צ,
BD DIAMONDS/יח"צ

אז מה עשית?

"האתר שלנו היה קיים מאז ומתמיד, אבל התאמנו אותו לרוח התקופה: קודם כל, והכי חשוב, הדגשנו עוד יותר את תנאי הרכישה וההחזרה שלנו כך שיהיו ברורים מעל כל צל של ספק. אנחנו מעריכים את מי שמחליט לקנות תכשיט יוקרה שזו מבחינתנו מתנה לכל החיים באופן מקוון ומבינים את הקושי שבדבר, על אחת כמה וכמה אם הצרכן עדיין לא התנסה בשירות שלנו. לצד תמונות של המוצרים הוספנו גם תמונות אותנטיות על יד אנושית והוספנו עמוד של "שירות לקוחות" שמרכז את כל השאלות והתשובות האפשריות בטרם או לאחר הרכישה, כך שהכל יהיה שקוף וברור ללקוח, והוא ירגיש בטוח ברכישה שלו".

ראית את השינוי?

"כן, באופן די מיידי. הרגשנו שההשקעה באתר וההתאמה שלו לתקופה סייעה ללקוחות לחבר בין תכשיטי יוקרה לרכישה אונליין, פתאום זה לא היה נראה כל כך בלתי אפשרי, גם לאחר הקורונה כשכבר היה אפשר לצאת החוצה בין הסגרים ואפילו עכשיו- אנשים לא מוותרים על הרכישה אונליין כל כך בקלות כשהיא נתפסת כנוחה וידידותית".

מתחשק לי לרכוש תכשיט יוקרה אונליין, יש לך טיפים בשבילי?

"בטח. קודם כל לא לוותר על הרגעים היפים של החיים. אנחנו יודעים שלרבים מאיתנו אמנם השתנו סדרי עולם, אבל מרבית הישראלים לא נפגעו ברמה הכלכלית בקורונה. זה למעשה ניצחון של הרוח והנפש על הסיטואציה. צריך לדעת לחגוג את הרגעים החשובים בחיים ולא להרים ידיים, ועם זאת, להגיע עם מידה מסוימת של זהירות ולבדוק באופן יסודי מאיפה אנחנו רוכשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
BD DIAMONDS תכשיטי יהלומים. יח"צ,
BD DIAMONDS/יח"צ

מה לבדוק, למשל?

"אז נתחיל בבסיס. כשאנחנו רוכשים תכשיט מתנה לפעמים זו הפעם הראשונה, כמו למשל בטבעת אירוסין, או אפילו אם זו הרכישה היחידה שלנו, יש מידע מסוים שאנחנו צריכים ללמוד לפני שאנחנו רוכשים באופן פזיז. האם האתר יכול לספק לי מידע על טיב המוצר, איכותו ומרכיבו. הלקוחות, העדיפו את האתרים האינפורמטיביים שמציגים בשקיפות את האג'נדה ואת המדיניות. תוך כמה זמן, למשל, ניתן להתחרט ולקבל החזר מלא? בכל הנוגע לזהב ויהלומים רצוי להיות ערניים וסקרנים על אחת כמה וכמה: בדקו האם התכשיטים מגיעים עם תעודת זהות? מה כתוב בה ועל ידי מי היא מאושרת? אל תשאירו שאלות פתוחות כשאתם רוכשים מתנה לכל החיים. כל כך הרבה חנויות הצטרפו השנה לאונליין - בדקו האם החנות קיימת פיזית או רק אונליין, האם יש מענה אנושי בערוץ נוסף, טלפוני למשל, שאפשר לשאול בו שאלות, ומה מהירות התגובה שם".

זה מספיק?

"לא, אבל זו התחלה טובה. אני תמיד מציע גם לחפש המלצות בלתי תלויות שיכולות לשפוך אור על תהליך הרכישה והמוצרים על ידי לקוחות אחרים, רצוי ברשתות החברתיות. אני מציע גם לבדוק האם חנות התכשיטים או היצרן חבר/ה באיגוד התכשיטנים הישראלי וכמובן לתת את הדעת על כמה ידיים עברו בדרך. שזה טיפ שהוא נהדר לאונליין אבל לכל רכישה באשר היא".
מה הכוונה?

"אין אצלי שרשרת של גורמים עד שהצרכן מקבל את התכשיט. המחיר שאני יכול להציע משתלם כי הוא לא מגלם פערי תיווך. הרכישה באתר שלי מבוססת על קשר ישיר בין לקוח ליצרן, והתוצאה ניכרת במחיר. כשקונים מתנה יוקרתית תמיד תשאלו את עצמכם מי בשרשרת מרוויח ממנה. אפילו את עלות המשלוח ספגנו במהלך הקורונה, כדי לנסות להיות הוגנים ופשוטים ככל הניתן ללקוחות שלנו".

למדנו והשכלנו, משהו נוסף שאתה חושב שכדאי לנו לדעת ברכישה הבאה שלנו?

"לא לוותר על החגיגות אף פעם, ולדעת להוקיר את הרגעים החשובים בחיים. גם אם רכישה אונליין נראית לנו קצת יותר מסובכת או מורכבת, קחו נשימה, קראו מידע, קבלו החלטה מושכלת ורכשו מבית עסק שמשדר רצינות ואחריות כלפי הלקוחות שלו. אני בתחום מעל ל-15 שנים ובתקופת הקורונה ניכר שאנשים החליטו לעשות סדר במגירות והארונות, ואני מאמין שגם בנפש פנימה. דרך האונליין הזדמן לי לחדש את הטבעות הראשונות שיצרתי לפני 15 שנים לאותו הלקוח, שפעם פגש אותי פנים מול פנים ובשנה שעברה הגיע דווקא דרך האתר. זו הייתה סגירת מעגל מרגשת עבור שנינו".

בשיתוף BD DIAMONDS
  • עוד באותו נושא:
  • תכשיטים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully