וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול לאיסלנד: אל ממלכת מפלי המים השוצפים

בשיתוף גאוגרפיקל מבית בשביל הזהב

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 8:05

אחת המדינות היפות בעולם, ארץ הקרח והאש, מחכה רק לכם וכדי להכיר אותה כמו שצריך, כדאי להצטרף לטיול מאורגן. הנה כמה מקומות שפשוט אסור לפספס באיסלנד

אם אתם אנשי טבע המחפשים חבל ארץ ייחודי, פראי, מרתק וריק (כמעט) מאדם, הרי שטיול לאיסלנד הוא היעד בדיוק עבורכם.

איסלנד, מדינת אי בצפון האוקיינוס האטלנטי, המכונה גם בשם "ארץ הקרח והאש", נחשבת למעבדה הגיאולוגית הגדולה בעולם. הסלע הבזלתי הקשה המכסה את רוב שטחו של האי (40,000 קמ"ר), יוצר קניונים מרהיבים ומספר אינסופי של מפלי מים ציוריים מן הגדולים והמרשימים באירופה כולה. למזלם של המטיילים הרבים הפוקדים בהמוניהם את האי בחדשי הקיץ בין יוני לאוגוסט, מפלי המים הרבים כמו שאר האטרקציות באיסלנד נגישים ברובם ומאפשרים התרשמות בלתי אמצעית מן התופעות הכל כך ייחודיות הללו.

באיסלנד, בנוסף למפלי המים, ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של תופעות גאולוגיות מעניינות ושונות, טיול מאורגן לאיסלנד חושף את המטיילים באי לאותם נופים בראשיתיים ובהם הרי געש פעילים הפולטים לאבה רותחת, גייזרים מתפרצים היורים מטחי מים חמים לגובה של עשרות מטרים, קרחונים ושדות קרח ענקיים עליהם ניתן גם להלך ולנסוע ברכבי שלג מיוחדים, מעיינות חמים אשר ניתן להיכנס אליהם ולהתרחץ בהם, חופי חול שחורים ועוד מגוון רחב של תופעות טבע מרהיבות.

טיול מאורגן לאיסלנד מומלץ מאוד בחודשי הקיץ. בעונה זו כמות שעות האור ביממה אחת, היא הגבוהה ביותר ביחס לשאר עונות השנה והטמפ' הממוצעת בעונה זו, נעה בין 9-15 מעלות. באיסלנד ניתן לטייל באופן עצמאי, בטיול מאורגן וגם בטיול המשלב קרוז סביב האי ולעוד נמלי עגינה נוספים. מתכננים טיול לאיסלנד?

איסלנד. ShutterStock
טיול מרהיב/ShutterStock

לפניכם רשימה של 5 מפלים מהחשובים והיפים באי אשר מומלץ מאוד לבקר בהם:

1. מפלי גולפוס (Gullfoss): או בשמם השני, "מפלי הזהב" ממוקמים מזרחית לבירה ריקיאוויק, כשעה וחצי נסיעה בלבד. מפלי הגולפוס הם מפלים דו-קומתיים הנופלים לתוך קניון צר ועמוק מגובה של 32 מטרים. עוצמת המים גורמת לענן ערפילי המרחף מעל האתר, אשר יוצר לעיתים קרובות קשת צבעונית מעליו (כאשר השמים בהירים). אל המפל מוליכים שני שבילי הליכה נוחים היוצאים ממגרש החניה, הראשון מוביל לתצפית מנקודה שמעל המפל ואילו השביל השני מוליך היישר אל המפל עצמו עם סיכוי טוב להרטבה קלה, כאשר רסיסי המים המרחפים מסביב מתגברים כל שמתקרבים. שתי נקודות התצפית תורמות לחוויה בלתי אמצעית מן העוצמה והיופי של "מפלי הזהב".

2. מפלי סליילנד (seljalandsfoss): מפלים אלו נמצאים בחלקה הדרומי של איסלנד בסמוך לכביש מספר 1. מפלי מים מרהיבים אלו נופלים בצורה אנכית מגובה של 60 מטרים והם חלק מנהר סליילנד שמקורו בקרחון הוולקני Eyjafjallajokull. ייחודם של מהמפלים, הינם באפשרות לראותם מזוויות שונות כולל שביל הליכה המוביל אל... מאחורי המפלים ומאפשר לצפות בנוף המרשים המשתרע באופן לא שגרתי מבעד לנחשול המים הסואן. מפלים אלו התפרסמו בין השאר בסדרה "אני אראה לך" בה מככב ג'סטין ביבר (2014-2015), בסדרת המדע הבדיוני "מסע בין כוכבים" (2017) וכרקע למספר שירים של הזמרת Björk.

איסלנד. ShutterStock
מפלים, נהרות ועוד המון/ShutterStock

3. מפלי דטיפוס (Detifoss): המפלים הנושאים בתואר בעלי הספיקה הגבוהה ביותר באיסלנד והשניים באירופה בכמות המים הנופלים בהם לאחר מפלי הריין. צפייה בעוצמת מפל זה היא חוויה מיוחדת בפני עצמה. המפלים נמצאים בצפון איסלנד מרחק שעתיים נסיעה מאקוריירי, הלוא היא "בירת הצפון". רוחבם של המפלים הוא כ- 100 מטרים והם שולחים כ- 200 מטרים מעוקבים של מים בשניה הנופלים מצוק שגובהו 44 מטרים. אחד מסימני ההיכר של המפלים הוא "שאגת" המים הנופלים בעוצמה לתוך הנקיק הבזלתי הנשמעת למרחוק. גם צבע המים ייחודי למפלים, אפור-לבן וזאת בשל משקעי הסלע המומסים במים במהלך זרימתם המהירה.

4. מפלי סקוגפוס (skógafoss): מפלים אלו ממוקמים בדרום איסלנד בסמוך לכביש הטבעת מס' 1 לא הרחק ממפלי סליילנד. גובהם של המפלים הוא 60 מטרים ורוחבם 25 מטרים והם ללא ספק אחד ממפלי המים המרשימים באי. בכל יום בהיר המפלים יוצרים קשת צבעונית המקשטת את סלע הבזלת השחור שמאחוריה. לעיתים, נוכל לחזות אף בשתי קשתות, מחזה לא שגרתי המהווה חגיגה לעיניים וכמובן לצלמים. ניתן לצפות במפל משתי נקודות: מחלקו התחתון או ממרפסת תצפית המאפשרת לראות את עוצמת המים הנופלים ממעוף הציפור. לצורך כך יש לטפס במדרגות המובילות לראש המפל. מי שיטרח ויעלה יוכל להמשיך וללכת בשביל לאורך אפיק נהר Skoga המשופע במפלי מים ציוריים נוספים. המפל "מככב" במספר סרטים ובהם "חייו הסודיים של וולטר מיטי (2013 ), בסדרה Vikings בערוץ ההיסטוריה האמריקאי ועוד.

5. מפלי דיניינדי (Dynjandi): מפלים מיוחדים אלו נמצאים בפיורדים המערביים, אחת הנקודות המרוחקות והמבודדות ביותר באיסלנד. ניתן להגיע אליהם במהלך קרוז מאורגן, במהלכו עוגנת האנייה בעיירה Isafjordur והמטיילים זוכים להכיר את אחד האזורים היפים והבלתי מתוירים באי. גובהם הכולל של המפלים הוא כ- 100 מטרים והם מתרחבים ומתפצלים ככל שהם מתקרבים לתחתית, 30 מטרים רוחבם בראש המפל ו-60 מטרים בתחתיתם, בסדרה של 7 מפלים. מדובר ב"מפלי מניפה" הנשפכים על הסלע (ולא נופלים ממנו כבשאר המפלים).



חברת בשביל הזהב מציעה מגוון רחב של מסלולים לטיול באי. ניתן להצטרף לטיול מאורגן לאיסלנד עם "גאוגרפיקל", המותג הגאוגרפי של החברה או באמצעות קרוז מאורגן באוניית תענוגות. כל טיולי החברה מלווים על ידי מיטב המדריכים המומחים ליעד זה.

טיול לאיסלנד הינו חוויה חד פעמית שכולה תופעות טבע לא שגרתיות, כאן ורק כאן ניתן לראות, להתבונן וללמוד מקרוב על קרחונים, גייזרים, הרי געש פעילים, מפלי מים שוצפים ועוד, אשר ממחישים מדוע איסלנד היא יעד חובה לכל חובב טבע.

בשיתוף גאוגרפיקל מבית בשביל הזהב
  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully