וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בשוק הבריאות בישראל

בשיתוף קבוצת יונימה

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 14:44

היזם הנמרץ והיצירתי מתן סחייק הקים את קבוצת יונימה, חברה חדשה ובועטת, שנכנסת לשוק המיזוגים והרכישות כשותפה אסטרטגית של חברות בתחום הבריאות. הכרות וראיון

מתן סחייק הוא יזם בלתי נלאה ומומחה בסחר והשקעות בשוק ההון, הערכת שווי ואומדן כושר פירעון של חברות, על פי מתודולוגיות שונות ומיזוגים ורכישות של חברות. בין היתר, עבר סחייק התמחות מקצועית בנושאים אלה אצל מומחה בינלאומי שחי בטירה בסקוטלנד, מיליארדר בעל עסקים בינלאומיים, שעשה את הונו ממיזוגים ורכישות חברות מתחום האנרגיה (כולל שיתוף פעולה עם מי שהיה בעבר שר האנרגיה והתשתית בממשלת ישראל יצחק מודעי) והביא בשנות ה-80 ללא פחות מ-24 מיזוגים ורכישות של חברות בעולם בתחום והנפקה בשווי שוק מקביל לשווי היום של מיליארדי דולרים.

בהשראת המנטור בסקוטלנד ובהשראת אביו, מנשה סחייק ז"ל, הניע מתן את הקמת החברה. סחייק האב היה רואה חשבון במקצועו, שהנפיק בשיתוף מאיר דלאל, חברת ענק בינלאומית בתחום הפלסטיקה בשם "תוסף קומפאונדס", בהמשך, ביצע את הרכישה מחדש של החברה והפיכתה לפרטית, היה סמנכ"ל כספים של היבואן של יצרנית המכוניות פורד ושל חברת הקוסמטיקה של פנינה רוזנבלום ובנוסף במשך 15 שנה ניהל חברות שונות. סחייק הבן קיבל חינוך פיננסי מאביו מילדות ומאז הוא מקים ברצף וללא לאות מיזמים מצליחים, עבורם הוא מגייס את טובי המוחות המנוסים במדינת ישראל. כך, גם עכשיו, במיזם הענק והחדש שלו: קבוצת יונימה.

מתן סחייק. Eligio Jose Manalo,
היזם מתן סחייק/Eligio Jose Manalo

צוות מנצח

קבוצת יונימה היא קבוצה מבטיחה, של מומחים מהשורה הראשונה בתחומם, שהמאחד ביניהם הוא הזיקה לתחום הבריאות, הרפואה, הפיננסים והיזמות - למי שתהה למשל, מה עושים היום יעקב פרי לשעבר ראש השב"כ וחבר כנסת פרופסור איתמר גרוטו, שעד לאחרונה היה משנה למנכ"ל משרד הבריאות בישראל ולפני כן כיהן כראש שירותי בריאות הציבור בישראל. פרופ' גרוטו, הפך לדמות מוכרת בכל בית בישראל מאז פרוץ הקורונה כסמכות בכירה בנושא - פרי ופרופ' גרוטו הם בין אלה שגייס סחייק והם ממייסדי החברה.

אליהם מצטרפים שמות לא פחות רציניים, שמוכרים במיוחד בשווקים העסקיים בישראל ובעולם. כולם עם רקורד עסקי מרשים במיוחד, כמו מאיר דלאל, חתם מוביל בתחום ההנפקות הציבוריות והפרטיות בישראל, בעלים ויו"ר "רקורד פידאליטי חיתום והנפקות" העוסקת בחיתום הנפקות וכן בבנקאות להשקעות (מיזוגים ורכישות), לשעבר מנכ"ל לאומי ושות' חתמים, סמנכ"ל דיסקונט חיתום ומנהל המחלקה הכלכלית של אגף אג"ח בדיסקונט, טיפל והוביל הנפקות וגיוס אג"ח בסך עשרות מיליארדי דולרים לחברות הגדולות והמובילות במשק בישראל.

דורון כוכבי, שמביא לקבוצת יונימה ניסיון של למעלה מ-35 שנה בתחום המיסים ומתמחה בתכנון ואופטימיזצית מס לחברות, מיסוי בינ"ל, מיסוי הון סיכון, חוקי עידוד השקעות, מיזוגים ורכישות. בין היתר יזם והקים מספר חברות הזנק והוא משקיע בקרנות הון סיכון ובחברות הזנק ומשמש כיועץ המס לקרנות אלו ולמשקיעים בהם.

שאול ד'אנגלי, רו"ח מוסמך ובוגר BA בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בציביליות ימיות מאוניברסיטת חיפה. כיהן כשותף בכיר בפירמת Ernst & Young וניהל את סניף חיפה של הפירמה. מומחה פיננסי בחברות חד אסף בע"מ ובבנק מרכנתיל דיסקונט, היה מבקר פנימי וחבר הנהלה ברפא"ל ועוד. שימש כמנהל היחידה לפיתוח עסקי בטכנולוגיות עילית בעירית חיפה. משמש כיום כדירקטור, מומחה פיננסי בחברות פרטיות העוסקות בהשקעות בחו"ל.

פרופ' אהוד קוקיה, רופא ישראלי, בעל תואר דוקטור לרפואה ותואר שני בניהול מערכות בריאות עם ניסיון של כ-35 שנה בתחום ניהול מערכות בריאות, החל מתפקידי שטח וכלה בתפקיד מנכ"ל. כיהן כמנכ"ל מכבי שירותי בריאות וכמנכ"ל מרכז רפואי הדסה. בעל ניסיון עשיר בקביעת מדיניות רפואית ויישומה והכרות מעמיקה עם מערכות הבריאות בארץ ובעולם, עם קובעי המדיניות, משרד האוצר והמערכת השלטונית. משמש כיום כנשיא המכללה האקדמית רמת גן.

ועו"ד יורם פירון שצבר ניסיון עסקי, ניהולי ומשפטי נרחב בשוקי ההון בישראל, בארה"ב ובריטניה, יועץ משפטי, מנהל, סמנכ"ל השקעות ויזם. ניהל מהלכים אסטרטגיים, עסקיים, משפטיים ורגולטוריים בארץ ובחו"ל. עו"ד פירון היה שותף במשרד עו"ד מ. פירון ושות' שהינו אחד מחמשת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, סמנכ"ל בחברת הפרויקטים והייזום הבינלאומי מרחב (מנפ) בע"מ ויועץ משפטי וסמנכ"ל השקעות בחברת האחזקות הציבורית האמריקאית Ampal-American Israel Corporation מספק ייעוץ משפטי, מימון, ניהול והקמה בפועל של פרויקטים ועסקים באירופה, אפריקה וישראל.

מתן סחייק. UNIMA,
./UNIMA

מצפרדעים לנסיכים

נפגשנו עם מתן סחייק, שעומד מאחורי קבוצת יונימה, החברה הייחודית החדשה, שהוקמה במודל חדש ופורץ דרך בישראל עם הנבחרת המרשימה של המומחים המובילים בתחומים הרלוונטיים. סחייק הגיע לראיון בחליפה יוקרתית מעוצבת ועניבה מפתיעה בדיגום של צפרדעים.

למה דווקא צפרדעים?

סחייק, בחיוך: "כי היכולת שלי היא לקחת חברות שהן צפרדעים ולהפוך אותם לנסיכים מבוקשים. אני אוהב לנשק צפרדעים..." (צוחק).

מתי נכנסת לעולם העסקי?

"כבר בגיל 11 הקמתי עסק למכירת פרחים עם כמה חברים. קנינו זרים במחיר סיטונאי של-6 שקלים לזר ושיווקנו לכל המושבים בצפון הארץ. היינו מאוד מבוקשים. חווינו הצלחה מסחררת."

בוא נקפוץ בזמן... איך הקמת את קבוצת יונימה?

"את התחום העסקי, רכישת חברות והנפקה, אני למדתי כבר מילדות מאבא שלי ששיתף אותי בכל העשייה שלו והסביר לי בסבלנות מה היא כוללת. בנוסף אליו הגעתי בבגרותי אל המנטור שלי בסקוטלנד. שניהם היו מורים מעולים ומנוסים. ואז, איבדתי תוך שנתיים וחצי את הוריי ובמקום לשקוע, זה דרבן אותי לעוד עשייה. כך הגעתי לרעיון של קבוצת רכישה בתחום הבריאות והרפואה. פניתי לאנשים מובילים במשק, עם ניסיון עסקי מוכח והצלחות מוכחות, והקמנו יחד את הקבוצה. כרגע אנחנו בגיוס מאסיבי של כספים מהבנקים ומחברות ביטוח ואנחנו בשלבי רכישה מתקדמים של 4 חברות עם פוטנציאל גבוה להנפקה עתידית ובמגעים אינטנסיביים להמון עסקאות נוספות."

מתן סחייק. Eligio Jose Manalo,
בטירת המנטור בסקוטלנד. סחייק/Eligio Jose Manalo

מה אופי החברות שאתם רוכשים?

"חברות המטרה שלנו הן חברות בתחום ה-Healthcare, כגון בתי חולים פרטיים, מרפאות מכונים ומעבדות רפואיות, בתי מרקחת, מכשור וציוד רפואי, חברות תרופות ותוספי תזונה, אורתופדיה, חברות שעובדות מול קופות החולים, אמבולנסים פרטיים, מרכזי גמילה סיוע ושיקום, מוסדות סיעודיים וגריאטריים, מרכזים לבריאות הנפש, בתי אבות, דיור מוגן, חברות בתחום הסיעוד של כוח אדם ומטפלים, חברות שירות ועוד. הכניסה שלנו לשוק הזה עוברת מפה לאוזן. יש לנו צוות מיומן ומנוסה שעובד בשטח ומסביר לחברות הרלוונטיות, שיש להן פוטנציאל לאקזיט משמעותי בעזרתנו ובשותפות איתנו. אני וכל חברי הקבוצה יודעים יחד לקחת חברה ולהביא אותה למקום שאחרים לא יכולים. אנחנו קבוצה בלתי מנוצחת, עם מודל ייחודי וחדש בישראל".

למה דווקא תחום הבריאות?

"כי זה התחום הכי חשוב בחייו של האדם. בריאות זה יותר מכסף. תשאלי את וורן באפט - אני חושב כמוהו. בנוסף, התחום קיבל בולטות גבוהה מאוד מאז פרוץ הקורונה ונכנס למיינסטרים".

מה החזון של קבוצת יונימה?

"להיות חברה מובילה בישראל ובעתיד - בעולם, בתחום רכש, השבחה והנפקה של חברות בתחום הבריאות".

ובמספרים?

"שהקבוצה תגיע לשווי של מיליארדים. זה יעד ריאלי לגמרי".

חברות שמעוניינות להגדיל את השווי שלהן, שבשלות לצמיחה משמעותית או: לחליפין, מעוניינות בהכנסת שותף אסטרטגי מנוסה שיזניק את החברה קדימה: מחכים לכם בקבוצת יונימה.

www.Unima-Group.com

בשיתוף קבוצת יונימה
  • עוד באותו נושא:
  • יזמות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully