וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך החמצן משפר את יכולתו הטבעית של הגוף לרפא פצעים כרוניים?

בשיתוף בטר לייף

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 9:48

אנשים הסובלים מפגיעה באספקת הדם עלולים לסבול מפצעים שלא מתרפאים לאורך זמן. פצעים אלה כוללים פצעי לחץ ופצעים סוכרתיים. טיפול בתא לחץ עוזר להזרמת חמצן לאזור הפצע ולריפויו

חולה סכרת. rf123,
חולה סכרת/rf123

אומרים שהזמן מרפא כל פצע, אבל לפעמים הזמן לא עושה את שלו ויש אנשים שסובלים מפצעים קשי ריפוי או פצעים כרוניים, שלא משתפרים או מחלימים גם אחרי שחולף זמן ממושך. בדרך כלל, פצעים מהסוג הזה מתפתחים אצל חולי סוכרת, ואז הם נקראים פצעים סוכרתיים, או אצל אנשים שמתמודדים עם קשיי או מגבלות תנועה, ובמקרים אלה הם מכונים פצעי לחץ.

פצעים קשים מוגדרים ככרוניים אם הם לא השתפרו תוך חודשיים, אבל כדאי לשים לב לא רק למגמת השיפור אלא גם לתסמינים נוספים כמו חוסר תחושה באזור הפצע, שינויים בגוון, הפרשות, נפיחות, עיוות, נוקשות וזיהומים.

חולי סוכרת ואנשים שמרותקים למיטה, סובלים מפגיעה בזרימת הדם לרקמות וזו הסיבה לכך שהפצע לא מחלים ונמצא בסיכון גבוה לזיהום. מצבים מהסוג הזה עלולים להסתבך ובמקרים קיצוניים להגיע גם לסכנת קטיעה אצל חולי סוכרת, במיוחד במצב של נוירופתיה סוכרתית. בדרך כלל, הטיפול בפצעים קשי ריפוי כולל חבישות למיניהן, שינוי תנוחה תכוף ומשחות אנטיביוטיות, אבל טיפול מהסוג הזה לא תמיד מביא לשיפור.

למה תא לחץ הוא טיפול אפקטיבי בפצעים קשי ריפוי?

עם השנים, גברה המודעות לטיפול בפצעים באמצעות תא לחץ. תא לחץ הוא מבנה שדומה בצורתו לקפסולה ובתוכו מוזרם חמצן טהור בלחץ אטמוספרי גבוה. בתא הלחץ, הגוף נחשף לרמות גבוהות של חמצן שמשפרות את זרימת הדם כך שהחמצן מסוגל להגיע לכל הרקמות, גם אלה הפגועות, להניע צמיחה של רקמות חדשות, לתקן רקמות וכלי דם פגומים, ולעודד יצירה של כלי דם חדשים והשמדה של חיידקים אנאירוביים.

במילים אחרות, טיפול בתא לחץ מסוגל לעורר ולהאיץ את יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף. לכן, הזרמת החמצן לרקמות שניזוקו יכולה לעזור לזרז את תהליך ההחלמה של פצעים מסוגים שונים, וביניהם גם פצע סוכרתי ופצעי לחץ, שאליהם החמצן לא מצליח להגיע ולכן תהליך הריפוי לא מתרחש.

בנוסף, תא לחץ מעודד גם ייצור מוגבר של קולגן כך שלגוף יש את הכמויות הדרושות לו להחלמה ולהעברה של חומרים מזינים באמצעות מערכת הדם, וגם עוזר לשפר את היעילות של תאי הדם הלבנים נוגדי הדלקת וממריץ שחרור של תאי גזע.

לטיפול בתא לחץ יש השפעה גם על התגובה החיסונית של הגוף והוא יכול לעזור לו להתמודד עם זיהומים כרוניים, לצמצם דלקות ולשפר את התפקוד הכללי. העלייה בנפח חמצן ברקמות יכולה לחולל שינוי משמעותי, במיוחד אצל אנשים מבוגרים או במקרים שבהם הגוף עבר טראומה ותהליך הריפוי הופך איטי יותר.

טיפול בתא לחץ נחשב להליך בטוח ולא פולשני, שלא דורש היערכות מוקדמת, ומומלץ לבחור בתא לחץ שפועל באישור משרד הבריאות. הטיפול מתאים למי שסובלים מכיבים סוכרתיים בכף הרגל, פצעים טראומטיים, פצעים כרוניים, עקיצות עכביש ועוד פצעים שמצביעים על היפוקסיה (ירידה באספקת חמצן) ברקמות.

*** בטר לייף אוקס היא רשת פרטית של מרכזים רפואיים לטיפולי Wellness וטיפולים היפרברים בתאי לחץ. היכנסו לאתר הבית למידע נוסף על טיפול בתא לחץ.

בשיתוף בטר לייף
  • עוד באותו נושא:
  • תא לחץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully