וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי רפואה בחו"ל בתנאים מעולים לישראלים

בשיתוף IMS

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 13:46

תנאי הקבלה ללימודי רפואה בישראל הם מחמירים במיוחד. חברת IMS מציע סיוע וליווי בלימודי רפואה בסלובקיה, פולין וקפריסין - לימודים ברמה גבוה והשתלבות בעולם הרפואה בישראל

רופאים מנתחים בחדר ניתוח. ShutterStock
רופאים/ShutterStock

חברת IMS הבינלאומית מציעה לימודים והסמכה ברפואה, רפואת שיניים, וטרינריה ופסיכולוגיה באירופה ברמה גבוהה ובמרחק שעות טיסה בודדות. בחלק מהתוכניות ניתן ללמוד שנה א' בישראל וגם לעשות את הסטאז' בישראל. הסטודנטים מקבלים ליווי צמוד מההרשמה, דרך התואר הנכסף ועד לסטאז'.

ציונים טובים במבחני הרישוי בישראל

חברת IMS היא חברה בינלאומית מובילה, שמתמחה בתוכניות לימודים באירופה במספר תחומים. התוכנית הוותיקה ביותר היא של לימודי הרפואה כשמירב התלמידים לומדים בסלובקיה. בימים אלה הושקה תכנית לימודים יוקרתית לרפואה גם בקפריסין. IMS מלווה את הסטודנטים בקפריסין בסלובקיה ובפולין בכל התהליך: מההרשמה, דרך מבחני הקבלה, בזמן הלימודים ואפילו בהכוונה בקליטה במערכת הבריאות ישראל.

"הסטודנטים שלנו שלומדים באירופה, הם לא פחות מוכשרים ולא פחות חכמים מסטודנטים שלומדים רפואה בישראל" מדגישה סתיו קצלניק פוקס, האחראית על קשרי סטודנטים ב IMS. "הבעיה היא תנאי הקבלה המאוד קשוחים בישראל ללימודי רפואה. בישראל מקשים מאוד על המועמדים. חלקם מנסים שוב ושוב להתקבל, בין היתר בשיפור ציוני הבגרויות והפסיכומטרי, אבל, למרבה הצער, זה לא תמיד עונה לדרישות החמורות והמגבילות. בחו"ל תנאי הקבלה מאפשרים יותר הזדמנות להתקבל" היא מוסיפה. "הסטודנטים בתוכנית שלנו לוקחים מאוד ברצינות את הלימודים. הם עושים מאמץ הרחק מהבית, כשהם מעריכים את ההזדמנות שקיבלו ללמוד ולהשתלם ברפואה ברמה גבוהה בחו"ל. הם כולם מאוד רוצים להגשים את חלום הרפואה."

אחוזי מעבר בחינות הסמכה לרפואה על פי משרד הבריאות. יח"צ,
נתוני משרד הבריאות/יח"צ

סתיו מדגישה שיש סינון של המעמדים כאשר בפולין ובסלובקיה יש מבחן קבלה בכימיה וביולוגיה ובקפריסין נדרש ראיון אישי באנגלית וממוצע של 90. "אנחנו מספקים ב- IMS קורס הכנה ייעודי שבשונה ממכינות האחרות בארץ, ממוקד ומותאם לאוניברסיטאות בתוכניות שלנו באירופה ולמבחן באותן אוניברסיטאות שדורשים זאת."

קצלניק מוסיפה ואומרת שחברת IMS מקפידה על ליווי אישי לסטודנטים "אנחנו לא עושים 'שגר ושכח' ועוזרים בכל מה שרק ניתן. הצוות שלנו מורכב בעיקר מנשים. אולי, כי התפקידים שלנו דורשים הכלה ותמיכה אימהית" היא מוסיפה בחיוך.

"האוניברסיטה הוותיקה ביותר בתוכנית היא UPJS בקושיצה, סלובקיה ושם מכירים כבר מזה כעשר שנים בקורסים שנלמדו בישראל ומאפשרים לסטודנטים ישראלים להתקבל לשנה ב' בלימודי רפואה בסלובקיה, זאת, לאחר שהם עוברים מבחני כניסה בביולוגיה וכימיה ולאחר שסיימו בהצלחה קורסים בישראל המקבילים לתוכנית הלימודים של שנה א' בלימודי רפואה. לאור הצלחת התוכנית הזו, אוניברסיטאות נוספות באירופה מאפשרות לאחרונה קבלה לשנה ב'. בנוסף, קיימת אפשרות לרוטציות קליניות בישראל בשנה ו'." מסבירה לנו קצלניק.

בחזית הטכנולוגיה

אחת האוניברסיטאות בהם לימודי הרפואה היא ברמה גבוהה במיוחד היא באוניברסיטה היוקרתית לרפואה בקפריסין.

ספיר בן ארי, סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה בקושיצה מטעם IMS, קיבלה לאחרונה גם את המינוי הנחשק של אחראית על לימודי הרפואה של סטודנטים ישראלים באוניברסיטת קפריסין. בן ארי, שהיא שגרירה נלהבת של התוכניות של IMS, התפנתה לספר על הלימודים בקפריסין שם הלימודים נמשכים 6 שנים.

מה היתרון של לימודי רפואה דווקא בקפריסין?

ספיר בן ארי: "יש שני יתרונות מרכזיים. האחד הוא הנוחות של הקרבה לישראל שמאפשרת 'קפיצה' מהירה הביתה וחזרה כשזה 40 דקות טיסה לכל כיוון והשדה בקפריסין נמצא במרחק של חצי שעה מהעיר. היתרון השני שהוא יתרון גדול הוא הרמה המאוד גבוהה של האוניברסיטה, שהיא בחזית הטכנולוגיה ומשולבים בה לימודים בעזרת טכנולוגיות מתקדמות. הייתי פעורת פה כשראיתי את מסכי התלת-מימד, מסכי הענק שמשדרים את ההרצאות, הרובוטים ושאר הציוד שהוא כולו מהשורה הראשונה. הכול מושקע ומאוד מתקדם."

בן ארי הוסיפה שכרגע החברה עובדת על תוכנית ארבע שנתית עם האוניברסיטה בקפריסין.

תני לנו דוגמה לעלויות של לימודים באירופה בתוכניות שאתם מלווים?

"עלות הלימודים לרפואה בקפריסין עומדת על 21,000 יורו לשנה שהתמורה היא הלימודים בקמפוס כל כך מתקדם. בסלובקיה עלות הלימודים היא 10,500 יורו לשנה ו-11,000 יורו לרפואת שיניים. פה חשוב לציין של-IMS יש שיתוף פעולה עם בנק אגוד, המאפשר קבלת הלוואה למעוניינים בתנאים טובים במיוחד."

IMS. יח"צ,
אוניברסיטאות קרובות לאזורי המגורים. תכנית IMS /יח"צ

מי הפונים אליכם ללימודי רפואה?

"יש ביניהם שחולמים על לימודים בחו"ל והאחרים, הם אלה שוויתרו על ההתמודדות עם הפסיכומטרי בישראל, כי להגיע לרף קבלה לרפואה בארץ צריך ציון מאוד מאוד גבוה ויש עוד תנאים קשים בדרך. פונים גם אנשים שהם על הגבול של קבלה לרפואה שרוצים להפוך לרופאים, ביניהם גם פרמדיקים ויש בין הפונים בעלי תואר ראשון במקצועות אחרים. יש גם כאלה שמעוניינים בחוויית לימודים אירופאית, זאת גם הייתה אחת הסיבות שלי לבחור בלימודים באירופה."

לאיזה מסלולים שאתם מלווים יש ביקוש גבוה?

"יש ביקוש גבוה לכל ארבעת המסלולים: רפואה, וטרינריה, רפואת שיניים ופסיכולוגיה. ביקוש גבוה במיוחד נרשם בשנים האחרונות לרפואה לווטרינריה, כאשר בוגרים רבים של רפואה בתוכניות שלנו משתלבים בצורה מצוינת במערכת הבריאות בישראל. בדקתי לאחרונה את המצב בקופת חולים 'מכבי'. רבים מהרופאים בקופה הם בוגרי לימודים בתוכניות שלנו באירופה. מעבר לכך, כל התוכניות מותאמות לדרישות משרד הבריאות הישראלי ומאפשרות לבוגרים להשתלב ללא קושי בשוק העבודה בישראל במקצוע אותו למדו.  

"חשוב לי להדגיש, הסטודנטים שלמדו אצלינו רפואה, מוצאים עבודה באותה מידה כמו הבוגרים הישראלים. משרד הבריאות מקבל אותם סטאז'רים בדיוק כמו שמקבלים את הסטאז'רים שלמדו בישראל. ובסופו של דבר כשליש מהרופאים בארץ הם רופאים שלמדו בחו"ל."

האם יש אוניברסיטאות בחו"ל שמשרד הבריאות לא מכבד?

"משרד הבריאות מקשה על מוסדות שלא עומדים בתנאים של OECD. יש מדינות שמשרד הבריאות הוריד מתוך הרשימה שמכבדים את התואר ברפואה שלהן כמו רומניה ומולדובה. אנחנו עובדים אך ורק עם אוניברסיטאות אירופאיות שעומדים בתנאי ה-."OECD"

ספרי על ניקוסיה ועל הקמפוס?

"ניקוסיה היא עיר נעימה עם המון ישראלים, שרובם עובדים בהייטק והרבה סטודנטים. בעיר יש מסעדות טובות ועיר עתיקה יפיפייה. יש שם יחס חם ליהודים ולישראלים. למי ששומר מסורת יש נציגות של חב"ד המסייעת.

"האוניברסיטה European University of Cyprus היא אוניברסיטה גדולה עם הנוחות של קמפוס המשתרע על פני על שטח גדול, עם מדשאות רחבות ידיים, קפיטריות נעימות ומכונות אוטומטיות לאוכל ושתיה.

"הפקולטה לרפואה נמצאת בבניין מאוד גדול ומאובזר. האווירה היא ביתית וחמה, הכתות קטנות והיחס הוא אישי. שפת הלימוד בלימודי הרפואה היא אנגלית ורמת הלימודים מאוד גבוהה."

IMS. יח"צ,
חיי חברה תוססים. תוכנית IMS /יח"צ

קמפוסים ומסלולים נוספים

יש בתוכנית של IMS לימודי רפואה בארצות אירופאיות נוספות? 

"בהחלט. בנוסף ללימודי הרפואה בקמפוס המתקדם בניקוסיה קפריסין ובאוניברסיטה המעולה בקושיצה, סלובקיה, שמאפשרת שנה ראשונה וסטאז' בישראל יש לנו בתוכנית גם לימודי רפואה בפולין בעיר אוֹלְשְטִין שהיא במרחק של 2.5 ק"מ מוורשה. התוכנית הזו חדשה ואנחנו מנהלים אותה בשלוש השנים האחרונות. מדובר באוניברסיטה ברמה גבוהה שהיא חלק מה-OECD והלימודים בה מוכרים בישראל. לימודי הרפואה באולשטיין הם במסגרת תוכנית של 6 שנים, כאשר את הרוטציות הקליניות של שנה ו' ניתן לעשות בישראל. הקמפוס באולשטין הוא קמפוס חדש, ציוד חדיש וההוראה מאוד מתקדמת. יש שם מרכז ספורט גדול ומעונות ברמה טובה בתוך הקמפוס, שזה מאוד נוח." 

IMS. יח"צ,
תיאוריה ופרקטיקה. סטודנטים לווטרינריה בפולין/יח"צ

את יכולה לספר בקצרה מה הם המסלולים הנוספים שאתם מציעים באירופה?

"בנוסף ללימודי רפואה שציינתי, אנחנו אחראים לארבע תוכניות נוספות:

1. תואר שני בפסיכולוגיה קלינית - מדובר בלימודים של שנתיים, בפיקוחה של פרופסור אמריטה יהודית הראל אוניברסיטת חיפה. הלימודים מתנהלים בקושיצה סלובקיה ורוב הבוגרים נמצאים בהתמחות לפסיכולוגיה קלינית בישראל. 

2. לימודי רפואת שיניים של שש שנים בסלובקיה, וחמש שנים בקפריסין. 

3. לימודי ווטרינריה בתוכנית מעולה בורשה, פולין.  

4. מכינה לקראת מבחני כניסה ללימודי רפואה באירופה. 

חשוב להדגיש שוב שלאחר סיום מוצלח של הלימודים, הסטודנטים של התוכנית שלנו בכל המסלולים ומכל הקמפוסים, משתלבים יפה בעבודה במקצוע שלמדו." 

IMS - International Medicine Studies היא חברה בינלאומית, המספקת לימודים אקדמיים נגישים לתארים ברפואה כללית, רפואת שיניים, פסיכולוגיה ווטרינריה במרכז אירופה. משרדי החברה בישראל נמצאים באוניברסיטת בר אילן בבניין בית הסטודנט.

כל התארים בתוכנית, עומדים בדרישות משרד הבריאות הישראלי. החברה הוקמה בשנת 2005 והיא מציעה תוכניות לימודים אטרקטיביות וליווי צמוד הכולל סיוע בטיפול בניירת, תיאום מבחני כניסה קרובים למגוריו של הנבחן וכן ליווי אישי במשך כל תקופת הלימודים. 

בשיתוף IMS
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully